Εμφανίζεται μόνη σ' ένα χορευτικό πεντάλεπτο στους αριστοφανικούς «Ορνιθες», στην παράσταση του περιοδεύοντος Θεάτρου Τέχνης (παράσταση που φέρει ένα ανεξάντλητο «άρωμα» σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, μουσική Μάνου Χατζιδάκι, σκηνικά- κοστούμια Γιάννη Τσαρούχη, χορογραφία Ζωζώς Νικολούδη). Βγάζοντας μια αιθέρια γλύκα με τις χορευτικές λεπταίσθητες κινήσεις της, εισπράττοντας συχνά το χειροκρότημα.
Είναι η Αηδόνα που καλεί ο Εποπας στη σκηνή ενώ ακούγονται οι στίχοι «Ηρθες, ήρθες εφάνης / με το σουραύλι να υφάνεις / ύμνους, κελαϊδισμούς / ύμνους αέρινους». Στην αποψινή παράσταση των «Βατράχων» στο Θέατρο Βράχων του Υμηττού με πρωταγωνιστές τους Νίκο Μπουσδούκο, Γιάννη Δεγαΐτη, Γιάννη Καρατζογιάννη και αρκετούς νέους ηθοποιούς δίνει πάλι το χορευτικό «παρών» σε σκηνοθετική επιμέλεια Διαγόρα Χρονόπουλου, Κωστή Καπελώνη, Θόδωρου Γράμψα.
Απόφοιτη της σχολής του Θεάτρου Τέχνης, η 23χρονη Ειρήνη Στρατηγοπούλου κάνει το πρώτο της θεατρικό «φτερούγισμα» και νιώθει πολύ τυχερή. Χάρη σε αυτό άλλωστε πραγματοποίησε το πρώτο της αεροπορικό ταξίδι και μάλιστα στο Πεκίνο, τον Φεβρουάριο.
«Είναι το μόνο θηλυκό στο έργο. Σχεδόν όλα τα αρσενικά είναι ερωτευμένα με την Αηδόνα. Τα πουλιά την καλούν να τραγουδήσει για να γλυκαθούν, αλλά εκείνη χορεύει μόνο. Η θηλυκότητά της βγαίνει από την κίνησή της. Η κίνηση που της έχει δώσει η Ζωζώ Νικολούδη τα λέει όλα».
Η ουράνια πόλη Νεφελοκοκκυγία, που σκαρώνουν τα πουλιά με προτροπή του Πεισθέταιρου, θα μπορούσε να υπάρξει στην εποχή μας; Υπάρχει ιδανική χώρα για σένα;
«Ούτε τώρα ούτε ποτέ γιατί είναι κάτι το ουτοπικό. Δεν είναι τυχαίο που έχει βάλει πουλιά ο Αριστοφάνης, αλλιώς θα έβαζε ανθρώπους. Αν και παραπονιούνται πολλοί για τις συνθήκες ζωής εδώ, όταν βγαίνουν στο εξωτερικό και γυρίζουν, πάντα λένε ότι προτιμούν την Ελλάδα».
Η ευτυχία είναι θέμα προσωπικό ή συλλογικό;
«Καθαρά προσωπικό. Μόνο το μυαλό σου μπορεί να στην προσφέρει, κανένας άλλος απέξω».
Πού οφείλεται η διαχρονική αξία αυτής της παράστασης του Θεάτρου Τέχνης ώστε να παίζεται και να ξαναπαίζεται;
«Υπάρχει μια γλυκύτητα, μια αθωότητα. Μου θυμίζει κάτι από θέατρο για παιδιά. Στις παραστάσεις μας βλέπω παιδάκια που ξεκαρδίζονται στα γέλια. Είναι τα χρώματα κι αρώματα που βγάζουν τα κοστούμια, η μουσική, τα παιδιά του Χορού, οι ηθοποιοί. Είναι κι ο Αριστοφάνης χωρίς ωστόσο την κλασική βωμολοχία του».
Η Στρατηγοπούλου θα πει ότι τον χορό τον βλέπει σε δεύτερη μοίρα. Κι ας πήγε ένα μικρό διάστημα στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης που την άφησε λόγω ατυχήματος. Προτεραιότητα για εκείνη έχει το θέατρο. Το χειμώνα θα συμμετάσχει στην τηλεοπτική σειρά του ΑΝΤ1 «Ενα βήμα μπροστά» βασισμένη στο «Φέιμ».
Απόφοιτη της σχολής του Θεάτρου Τέχνης, η 23χρονη Ειρήνη Στρατηγοπούλου κάνει το πρώτο της θεατρικό «φτερούγισμα» και νιώθει πολύ τυχερή. Χάρη σε αυτό άλλωστε πραγματοποίησε το πρώτο της αεροπορικό ταξίδι και μάλιστα στο Πεκίνο, τον Φεβρουάριο.
«Είναι το μόνο θηλυκό στο έργο. Σχεδόν όλα τα αρσενικά είναι ερωτευμένα με την Αηδόνα. Τα πουλιά την καλούν να τραγουδήσει για να γλυκαθούν, αλλά εκείνη χορεύει μόνο. Η θηλυκότητά της βγαίνει από την κίνησή της. Η κίνηση που της έχει δώσει η Ζωζώ Νικολούδη τα λέει όλα».
Η ουράνια πόλη Νεφελοκοκκυγία, που σκαρώνουν τα πουλιά με προτροπή του Πεισθέταιρου, θα μπορούσε να υπάρξει στην εποχή μας; Υπάρχει ιδανική χώρα για σένα;
«Ούτε τώρα ούτε ποτέ γιατί είναι κάτι το ουτοπικό. Δεν είναι τυχαίο που έχει βάλει πουλιά ο Αριστοφάνης, αλλιώς θα έβαζε ανθρώπους. Αν και παραπονιούνται πολλοί για τις συνθήκες ζωής εδώ, όταν βγαίνουν στο εξωτερικό και γυρίζουν, πάντα λένε ότι προτιμούν την Ελλάδα».
Η ευτυχία είναι θέμα προσωπικό ή συλλογικό;
«Καθαρά προσωπικό. Μόνο το μυαλό σου μπορεί να στην προσφέρει, κανένας άλλος απέξω».
Πού οφείλεται η διαχρονική αξία αυτής της παράστασης του Θεάτρου Τέχνης ώστε να παίζεται και να ξαναπαίζεται;
«Υπάρχει μια γλυκύτητα, μια αθωότητα. Μου θυμίζει κάτι από θέατρο για παιδιά. Στις παραστάσεις μας βλέπω παιδάκια που ξεκαρδίζονται στα γέλια. Είναι τα χρώματα κι αρώματα που βγάζουν τα κοστούμια, η μουσική, τα παιδιά του Χορού, οι ηθοποιοί. Είναι κι ο Αριστοφάνης χωρίς ωστόσο την κλασική βωμολοχία του».
Η Στρατηγοπούλου θα πει ότι τον χορό τον βλέπει σε δεύτερη μοίρα. Κι ας πήγε ένα μικρό διάστημα στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης που την άφησε λόγω ατυχήματος. Προτεραιότητα για εκείνη έχει το θέατρο. Το χειμώνα θα συμμετάσχει στην τηλεοπτική σειρά του ΑΝΤ1 «Ενα βήμα μπροστά» βασισμένη στο «Φέιμ».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΔΑΛΗΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 25/08/2008
No comments:
Post a Comment