Το ΚΑΣ δεν θέλει να ενταχθούν τα αρχαία της σκηνής του θεάτρου στο σκηνικό
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Thursday, June 5, 2008
ΚΑΣ: «ΟΧΙ» ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ
ΛΥΡΙΚΗ - ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ: ΔΥΟ ΞΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΗ
[ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΒΩΛΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 05/06/2008]
Wednesday, June 4, 2008
HELIX… ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΘΕΑΤΡΟ ΔΡΟΜΟΥ!
ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΧΕΑΡ «ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ» ΣΤΟ ΑΠΛΟ ΘΕΑΤΡΟ
Τις δύο ηρωίδες του έργου του Ντέιβιντ Χέαρ «Ανάσα ζωής» θα ερμηνεύσουν οι Φωτοπούλου - Οικονομίδου. Τις ενώνει η παρουσία-απουσία ενός άνδρα, που για τη μία υπήρξε σύζυγος, για την άλλη εραστής |
ΚΛΑΣΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ
|
...ΑΦΟΥ ΑΝΟΙΞΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΡΤΕΣ!
Tuesday, June 3, 2008
ΧΡΥΣΟΠΟΙΚΙΛΤΗ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ Η «ΤΟΥΡΑΝΤΟΤ»
Μήπως τελικά η πριγκίπισσα Τουραντότ ήταν μια κοπέλα που (νόμιζε ότι) δεν ήθελε να παντρευτεί; Δεν εξηγείται διαφορετικά η προσήλωσή της σε έναν αιμοσταγή θεσμό με τρία αινίγματα και κομμένα κεφάλια υποψήφιων γαμπρών. Οταν όμως ο Κάλαφ βρίσκει τη λύση, εκείνη αρνείται να του δοθεί – στην αρχή…
Ουσιώδης και αιχμηρή «Μήδεια»
Το Φεστιβάλ Αθηνών ευτύχησε φέτος να ανοίξει την αυλαία του με μια πολύ δυνατή παράσταση: τη «Μήδεια» του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Θέατρο Η της οδού Πειραιώς 260. (Μία τουλάχιστον, γιατί στην εναρκτήρια βραδιά, προχθές Κυριακή, παίχτηκαν επίσης, σε άλλες σκηνές του Φεστιβάλ, η «Τουραντότ» της Λυρικής και το «Πάσο Ντόμπλε» των Νατζ - Μπαρσελό).
Χοροθεατρική «Ηλέκτρα αυτουργός»
Παραστάσεις ΔΗΠΕΘΕ και «Θέατρο πέρα από τα όρια»
- «Πάπισσα Ιωάννα» από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
- «Εντα Γκάμπλερ» από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου
- «Θέατρο πέρα από τα όρια»
«Μολόρα». Ετσι τιτλοφόρησε ο νοτιοαφρικανικός θίασος «Johannesburg Market Theatre» την, εμπνευσμένη από την αισχυλική τριλογία «Ορέστεια», παράστασή του. Παράσταση ενδιαφέρουσα και συγκροτημένη αισθητικά, με καλούς ερμηνευτές στους ρόλους των Κλυταιμνήστρας και Ηλέκτρας, αλλά ελλειμματική δραματουργικά και ιδεολογικο-πολιτικά... ακίνδυνη. Η λέξη «μολόρα» σε μια νοτιοαφρικανική διάλεκτο σημαίνει «στάχτη», «τέφρα» και παραπέμπει στις τραγικές συνέπειες του απαρχάιντ. Η διασκευή και σκηνοθεσία (Yael Farber) επιχείρησε, όμως, το αδύνατο: Να μιλήσει για τις «στάχτες» που κληροδότησε το απαρτχάιντ στη μετά απαρχάιντ Νότια Αφρική. Να μιλήσει μέσω της μυθολογικής και μυθοπλαστικής σύμπηξης και των τριών τραγωδιών («Αγαμέμνονα», «Χοηφόρες», «Ευμενίδες»). Με αφηγηματική και διαλογική σύνοψη των επεισοδίων, με κατάργηση - ουσιαστικά - όλων των Χορικών και υποκατάσταση του Χορού με την ορχηστική (την παραδοσιακή μουσικο-τραγουδιστική) παρουσία επτά γυναικών μιας νοτιοαφρικανικής φυλής. Επιλογή - ιδεολογική ουσιαστικά - της διασκευής ήταν να προσπεράσει τους σοβαρούς πολιτικοϊδεολογικούς συμβολισμούς του «Αγαμέμνονα», να σταθεί λίγο στις «Χοηφόρες» για να εκφράσει (με πραγματική συμπάθεια αλλά ελάχιστα) για τα πάθη και την οργή - εξέγερση των μαύρων κατά του απαρτχάιντ, και τελικά να αξιοποιήσει τις «Ευμενίδες», προκειμένου να προβάλει την ανάγκη για ειρηνική συμβίωση, σήμερα, του νοτιοαφρικανικού λαού - μαύρων και λευκών. Η διασκευή (από πρόθεση ή αδυναμία;) αφήνει άκριτα και τα ακραία απάνθρωπα ταξικά αίτια του απαρτχάιντ, αλλά και τη σημερινή καπιταλιστική Ν. Αφρική και προβάλλει ως σωτήρια «οδό» συνύπαρξης λευκών και μαύρων της Ν. Αφρικής σήμερα, την «ταξική ειρήνη». Κλείνει, μάλιστα, το έργο με τη φράση: «Ο καθένας να μπορεί να κάνει τη δουλειά του»... Λες κι είναι ίσοι κι όμοιοι ο εκμεταλλευτής και ο εκμεταλλευόμενος, ίσα κι όμοια η δουλειά των εκμεταλλευτών και η δουλεία των εκμεταλλευόμενων.
Οκτώ μαρτυρίες «Εδώ», στο τροχόσπιτο του Ελληνικού Φεστιβάλ
Ο Γιώργος Νανούρης στο τροχόσπιτο, πλαισιωμένος από τους ηθοποιούς του, Αννίτα Καπουσίζη, Βαγγέλη Κοντομού και Σοφία Κεφαλληνού |
Ζαν Πουαρέ; «Το κλουβί με τις τρελές», με Γιάννη Μπέζο και Σταμάτη Φασουλή
Οσοι από τους χορευτές επιλεγούν για να κάνουν τις «κλουβινέτες», θα πρέπει, εκτός από το να χορεύουν και να τραγουδούν, ν' αλλάζουν το ένα κοστούμι μετά το άλλο |
Monday, June 2, 2008
«18 Ανω» με Μπρεχτ
- Στο θέατρο «Τεχνουργείο», στις 7 και 8/6 (9μμ) θα παρουσιαστεί το έργο του Μπρεχτ «Η όπερα της πεντάρας». Η παράσταση είναι δουλειά των εργαστηριακών τμημάτων του θεάτρου. Είσοδος ελεύθερη.
«Οι χρονοφύλακες» του Νταν Κλάνσι
«Οff-Οff Αthens»: 21 ομάδες επί σκηνής
Σπέρνει θέατρα... ο αρχιτέκτων Μάνος Περράκης
Sunday, June 1, 2008
ΡΕΝΑΤΑ ΣΚΟΤΟ: «ΖΩ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ»
- Δεν νιώθετε σταρ της όπερας;
- Ισως επειδή είστε και Ιταλίδα;
- Επισκεφθήκατε κάποιο αυτή τη φορά;
- Είναι η πρώτη σας σκηνοθεσία στην «Τουραντότ»;
«Αν δεν πέσεις, δεν θα μάθεις να πετάς»
Ολια Λαζαρίδου (καλλιτεχνική επιμέλεια)«Ζούμε σε μια εποχή που κινείται στην γκρίζα ζώνη. Βρισκόμαστε συνέχεια αντιμέτωποι με διλήμματα. Είμαστε μέρος του διλήμματος. Λέμε πολύ εύκολα “ναι” και “όχι” στα “μικρά” της ζωής, που δεν τα εννοούμε. Είμαστε εντελώς ανέτοιμοι για τα μεγάλα “ναι” και “όχι”, αυτά για τα οποία μιλούν οι ποιητές, αυτά που κρίνουν τη ζωή μας και την αλλάζουν.Το απόλυτο μέγεθος δεν χωράει ούτε στην κοινωνία ούτε στην καθημερινότητά μας. Όμως χωρίς αυτό η ζωή μοιάζει πολύ επιφανειακή, ανούσια. Αγαπώ τους ανθρώπους που μπορούν να λένε “ναι” και “όχι” και τα εννοούν, χωρίς να φοβούνται τη δέσμευση που αυτά συνεπάγονται. Το έργο του Μπρεχτ είναι ένα παραμύθι. Και από μικρή τα παραμύθια τα είχα σε πολύ μεγάλη υπόληψη»... [Από την Ιωάννα Μπλάτσου, φωτό Χρήστος Κισατζεκιάν