Saturday, May 19, 2007

ΛΟΡΕΝΣ ΟΛΙΒΙΕ ΚΑΙ ΕΡΡΙΚΟΣ Ε΄

[Λεζάντα: Πριγκίπισσα Κατερίνα η Renee Asherson, και Ερρίκος ο Laurence Olivier]
Να που η Αγγλία, μέσα στην ταραχή της (εννοώ, με την αλλαγή ηγεσίας – φεύγει επιτέλους ο Μπλερ και δεν μας πολυενδιαφέρει ο διάδοχός του), δεν ξεχνά ότι η ζωή συνεχίζεται, ότι οφείλει στους προπάτορες και προγραμμάτισε και εκδηλώσεις για να γιορτάσει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μέγιστου Λόρενς Ολίβιε [Laurence Olivier, 1907-1989]. Στο Φεστιβάλ του Μπράιτον σκέφτηκαν να προβάλουν την πολυβραβευμένη σεξπιρική ταινία «Ερρίκος ο 5ος», την οποία είχε σκηνοθετήσει ο Ολίβιε και ερμήνευε τον επώνυμο ρόλο.
Είπαν, λοιπόν, να αφαιρέσουν τη μουσική του William Walton, να αναθέσουν στον Βρετανό συνθέτη Dominic Sewell το ξαναγράψιμο της μουσικής (από άκουσμα γιατί οι παρτιτούρες δεν σώζονται) και να προβάλουν την ταινία με συνοδεία ζωντανής ορχήστρας. Αυτό το εξαιρετικά περίπλοκο τεχνικά και καλλιτεχνικά εγχείρημα θέτει μια νέα βάση για την απόλαυση μιας κλασικής τανίας. Ο Ντόμινικ Σίγουελ εξηγεί τους λόγους ειδικά για τον Νίκο Βατόπουλο στην Καθημερινή.
Λέει ο Sewell: Χρειάστηκε να πάμε στην αρχική μήτρα και μέσα από μία περίπλοκη διαδικασία να φθάσουμε στην απομόνωση του ήχου. Καθώς όμως η ταινία ήταν πολύ παλιά (1943-44) δεν μπορούσαμε να αφαιρέσουμε όλη τη μουσική. Σε ορισμένα σημεία μπλεκόταν με τον διάλογο. Αυτό σημαίνει ότι ενώ στο μεγαλύτερο κομμάτι της ταινίας ακούει κανείς την καινούργια ζωντανή μουσική σε ορισμένα σημεία ακούγεται η παλιά μουσική πάνω στον διάλογο. Στα σημεία αυτά, η ορχήστρα «χαμηλώνει» και το αποτέλεσμα δεν είναι κακό!

Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου όταν τα πράγματα δεν φαίνονταν πολύ ρόδινα για την Αγγλία, κι ενώ η Γερμανία είχε καταλάβει όλη την Ευρώπη, το Λονδίνο υφίστατο τη μανία των νυχτερινών γερμανικών βομβαρδισμών. Η Αγγλία αντιστάθηκε στον άξονα, από την πτώση της Γαλλίας μέχρι τη γερμανική εισβολή στη Ρωσία. Ο Ερρίκος Ε΄ ήταν ένας τέλειος φορέας για να εμψυχώσει τα βρετανικά πνεύματα. Η ιστορία αναφέρεται σε μια αγγλική στρατιωτική νίκη εναντίον της Γαλλίας, και αποτελούσε μια αλληγορία με αισιόδοξη προοπτική στα τρέχοντα προβλήματα του έθνους εκείνη την εποχή.
Ο Laurence Olivier έκανε την παραγωγή, σκηνοθέτησε, πρωταγωνίστησε και βοήθησε στη διασκευή του σεναρίου. Γι’ αυτή την ταινία τιμήθηκε με Oscar. Με ένα κόστος παραγωγής δύο εκατομμυρίων δολαρίων, ήταν η ακριβότερη βρετανική ταινία που είχε γίνει ποτέ μέχρι τότε... Λεπτομέρειες για την ταινία μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

Ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΞΕΧΩΡΙΣΕ!

Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου με τον "Ηλίθιο" αποκάλυψε και το ταλέντο του θεατρολόγου Σάββα Κυριακίδη που παρέδωσε μια εκπληκική διασκευή πάνω στην εξαίσια μετάφραση του Άρη Αλεξάνδρου. Η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής (στο «Από μηχανής θέατρο») θα επαναληφθεί τον ερχόμενο χειμώναμε κι έτσι όσοι δεν πρόλαβαν, ας προγραμματίσουν από τώρα να δουν τον ντοστογιεφσκικό «Ηλίθιο». Λέγεται, πάντως, ότι είναι και μια από τις καλύτερες σκηνοθεσίες του Στάθη Λιβαθινού, τον οποίο η σημερινή διεύθυνση (κακώς) απομάκρυνε.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΘΗΝΑ 2007

Το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου σε συνεργασία και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού εγκαινίασε μια νέα δραστηριότητα το Σύστημα Αθήνα / Athens System, ένα σύστημα παρουσίασης παραστάσεων της τρέχουσας θεατρικής περιόδου.

Τις παραστάσεις κλήθηκαν να παρακολουθήσουν πρόσωπα διεθνούς προβολής, όπως διευθυντές σημαντικών διεθνών φεστιβάλ, κριτικοί θεάτρου αλλά και διευθυντές πολιτιστικών φορέων που έχουν τη δυνατότητα μετάκλησης παραστάσεων. Σκοπός της δράσης είναι να οδηγήσει σε διεθνείς συνεργασίες και σε πρόσκληση των ελληνικών παραστάσεων σε διεθνείς συναντήσεις και φεστιβάλ. Παράλληλα το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει ενδιαφέρουσες παραστάσεις. Επίσης επιπλέον σκοπός του Συστήματος Αθήνα είναι να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό αρχείο παραστάσεων.

Ειδικά για φέτος το Σύστημα Αθήνα πραγματοποιείται σε πιλοτική μορφή ώστε να διερευνηθούν οι επιμέρους δυνατότητες εφαρμογής και λειτουργίας του. Γι’ αυτό το λόγο η διοργάνωσή του είναι περιορισμένης κλίμακας.

Οι παραστάσεις άρχισαν στις 16 και τελειώνουν σήμερα, 19 Μαΐου 2007. Την Κυριακή 20 Μαΐου στις 11.30μμ, στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Πολιτισμού (Μπουμπουλίνας 20-22), θα πραγματοποιηθεί συμπόσιο – συζήτηση εργασίας με θέμα: «Το σύγχρονο Ελληνικό θέατρο και η διεθνής σκηνή» με τη συμμετοχή ξένων και Ελλήνων προσκεκλημένων. INFO: Tηλ. 210 33 03 149 & 210 33 06 115, system@hellastheatre.gr & itigr@otenet.gr, www.hellastheatre.gr
ΣΧΟΛΙΟ: Καταρχήν, δεν διαφωνώ. Υπάρχει όμως ένα "αλλά". Όταν γίνεται αναφορά στο "σύγχρονο ελληνικό θέατρο", τι εννοείται; Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι θα πρέπει να εννοείται πρώτιστα το ελληνικό θεατρικό έργο. Κι απ' ό,τι είδαμε στο πρόγραμμα, δεν υπάρχει "καθαρόαιμο" ελληνικό θεατρικό έργο. Έχω την ενύπωση ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα ασφαλές κριτήριο ώστε ανάμεσα στις παραστάσεις να είναι τουλάχιστον μια (1) που να σηματοδοτεί τις κατευθύνσεις της σύγχρονης ελληνικής θεαρικής γραφής. Γιατί δεν μπορώ να θεωρήσω ότι έγινε κάτι τέτοιο. Και δεν είναι δυνατό να οχυρωθεί η (αναμφισβήτητα αξιέπαινη) προσπάθεια πίσω από τη δικαιολόγησή της ως "πιλοτικής"!

ΚΘΒΕ: ΟΨΕΙΣ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ


Μακάρι να γίνει θεσμός και να ριζώσει, με εμβέλεια πανευρωπαϊκή. Το δικαιούται και το ΚΘΒΕ και η Θεσσαλονίκη. Μιλώ για το 1ο Φεστιβάλ Θεάτρου Νοτιοανατολικής Ευρώπης «Όψεις Αρχαίου Δράματος» που προετοιμάζει το ΚΘΒΕ.

Το 1ο Φεστιβάλ Θεάτρου Νοτιοανατολικής Ευρώπης θα γίνει στη Θεσσαλονίκη από τις 14 Ιουνίου ώς τις 13 Ιουλίου, με θεματικό άξονα το αρχαίο δράμα. Οχτώ θεατρικοί οργανισμοί από ισάριθμες χώρες θα παρουσιάσουν έργα της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας, αλλά και νέα, εμπνευσμένα από τους μυθικούς κύκλους που αξιοποιεί το αρχαίο δράμα. Το ΚΘΒΕ θα συμμετάσχει με τη θερινή του παραγωγή, που θα κάνει την πρεμιέρα της στη διοργάνωση, τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη. Εκτάκτως θα συμμετάσχει το θέατρο «Katona Jozsef» της Ουγγαρίας, που επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη με τη «Μήδεια» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία του διευθυντή του θεάτρου, Γκαμπόρ Ζαμπέκι.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης παραστάσεις των έργων: «Κουρμπάν» του Γκιουνόρ Ντιλμόν, από την Ένωση Θεάτρων της Τουρκίας, βασισμένο στη «Μήδεια» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Αϊσέλ Εμέλ Μεσί, «Μήδεια» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου, από το Εθνικό Θέατρο Κραϊόβα Ρουμανίας, «My Homeland - Seven Dreams», βασισμένο στους «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου και την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, από το φεστιβάλ «BITEF» Σερβίας, «Οιδίπους στην Κόρινθο» του Ιβο Σβέτινα, σε σκηνοθεσία Ιβιτσα Μπουλτζιάν, από το Εθνικό Θέατρο Σλοβενίας, «Μήδεια» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Μικέλ Καλέμι, από το θέατρο «Ατελιέ 31» της Αλβανίας, «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μαργαρίτη, από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου.

Οι παραστάσεις θα δοθούν στο Θέατρο Δάσους, στο Βασιλικό Θέατρο και στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Το Φεστιβάλ διοργανώνεται με τη συνεργασία του υπουργείου Πολιτισμού και χρηματοδοτείται από το Γ' ΚΠΣ στο πλαίσιο του προγράμματος «Πολιτισμός-Πολιτισμική Εγνατία».

Η «Λυσιστράτη» του ΚΘΒΕ θα παρουσιαστεί στις 27 και 28 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ. Στον ρόλο της Λυσιστράτης, η Ρένια Λουιζίδου. Η Μίνα Αδαμάκη ερμηνεύει την Κλεονίκη, η Δάφνη Λαμπρόγιαννη τη Μυρίνη, η Θεοδώρα Σιάρκου τη Λαμπιτώ, ο Δημήτρης Πιατάς τον Πρόβουλο και ο Αντώνης Λουδάρος τον Κινησία.

Η μετάφραση είναι του Γιάννη Βαρβέρη, τα σκηνικά του Γιώργου Γαβαλά, τα κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ, η μουσική του Γιώργου Χριστιανάκη, η χορογραφία του Ισίδωρου Σιδέρη, η μουσική διδασκαλία του Νίκου Βουδούρη. Συμμετέχει χορός 32 ηθοποιών.

Friday, May 18, 2007

ΣΤΟΑ: 36 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ


Είναι αλήθεια ότι εκεί είδαμε μερικά από τα σημαντικότερα έργα της νεοελληνικής δραματουργίας. Εκεί γνωρίσαμε συγγραφείς που σήμερα αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους του νεοελληνικού θεάτρου. Είδαμε έργα του Διαλεγμένου (Χάσαμε τη θεία, στοπ), του Ποντίκα (Ο Λάκκος και η Φάβα, Θεατές), του Μάρκαρη (Το έπος του Βασιλιά Υμπύ), του Ευθυμιάδη (Ο Φώντας), του Χρυσούλη (Τα εγκαίνια), του Παπαδογεώργου (Την άλλη Κυριακή), του Θωμόπουλου (Ο Νάσος), της Βέργου (Ο Γάμος της Αντιγόνης) κι άλλα πολλά. Συνεπώς, σωστά να τιμηθεί για την προσφορά της η Στοά και ο Θανάσης Παπαγεωργίου (στη φωτογραφία). (Αλλά να μην αρχίσουν σύλλογοι και ερασιτεχνικές ομάδες το ίδιο βιολάκι...)
Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Ναύπλιο) διοργανώνει διημερίδα με τίτλο: «Το θέατρο "Στοά": 36 χρόνια προσφοράς. Η συμβολή του στην εξέλιξη του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου». Η διημερίδα θα διεξαχθεί (19/5 5-9μ.μ. και 20/5 10π.μ. και 5μ.μ.) στο κεντρικό κτίριο του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, αίθουσα «Λήδα Τασοπούλου». Στόχος της εκδήλωσης είναι η ανάδειξη της προσφοράς αυτού του σημαντικού θιάσου, που έχει συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του θεάτρου μας και στην προβολή του νεοελληνικού θεάτρου.
Στην εκδήλωση θα μιλήσουν: Σταύρος Περεντίδης (καθηγητής του τμήματος), Βασίλειος Σωτηρόπουλος (νομάρχης), Παναγιώτης Αναγνωσταράς (δήμαρχος), Γιώργος Λαζαρίδης (πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων), Αννα Ταμπάκη (καθηγήτρια). Επίσης θεατρολόγοι, κριτικοί, καλλιτέχνες-συνεργάτες του θιάσου: Κωνσταντίνος Βοσταντζόγλου, Κωνστάντζα Γεωργακάκη, Βαρβάρα Γεωργοπούλου, Βασίλης Δημητρίου, Αριστούλα Ελληνούδη, Μαρίκα Θωμαδάκη, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Ηλίας Κατέβας, Λέα Κούση, Γιώργος Λαζαρίδης, Παναγιώτης Μέντης, Ειρήνη Μουντράκη, Χαρά Μπακονικόλα, Θανάσης Μπλέσιος, Κυριακή Πετράκου, Γιώργος Πεφάνης, Πολύκαρπος Πολυκάρπου, Ευανθία Στιβανάκη, Γιώργης Χριστοφιλάκης, Γιάννης Χρυσούλης.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ

Το 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεατρικών Μεθόδων διοργανώνει το «Θέατρο των Αλλαγών» στους χώρους του επί της 3ης Σεπτεμβρίου 19Α. Προσωπικότητες του θεάτρου από διάφορα μέρη του κόσμου θα έχουν την ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους και να παρακολουθήσουν δουλειές συναδέλφων τους.

Στο φετινό φεστιβάλ παίρνουν μέρος οι: Σ. Ράτκλιφ (Αγγλία), Φ. Ουαλό (Βέλγιο), Μ. Εκαρντ (Αριζόνα), Λ. Μανίλα (Φινλανδία), Σ. Λουζίνοβα (Σλοβακία), Ν. Σαντάκ (Μασαχουσέτη), Μ. Καμίνσκι (Γερμανία), Ε. Τσολακίδης (Ελλάδα), Χ. Φαλκόνι (Μεξικό).

Επίσης, οι Μ. Γκιλιμπέρτι (Ιταλία), Μ. Λόρι (Μέριλαντ), Ρ. Ιστ (Αγγλία), Ε. Γουέιρ - Ν. Εντζκομπ (Αλάσκα), Ρ. Τροφ (Καλιφόρνια), Β. Βιχάροβα - Ζ. Ουζούνοφ (Βουλγαρία), Σ. Ιανάτσο (Ιταλία), Ε. Αλφόνσο (Χιλή), Νιλ Βαν Ντερ Λίντεν (Ολλανδία) και Ι. Ουπενίετσε (Λετονία).

Το φεστιβάλ μπορούν να παρακολουθήσουν ηθοποιοί, σκηνοθέτες, δάσκαλοι υποκριτικής και σκηνοθεσίας, σπουδαστές ωδείων και δραματικών σχολών και όσοι έχουν ένα ζωντανό ενδιαφέρον για τις παραστατικές τέχνες. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση το αργότερο μέχρι τις 31 Μαΐου. Κόστος συμμετοχής για όλα τα εργαστήρια: 250 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες στα τηλ. 210-5246833 και 210-5248251 και στη διεύθυνση www.toc.gr

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΕΡΑΝΗ!

Το Περιφερειακό Θέατρο Καρδίτσας περιοδεύει για έκτο χρόνο με την κωμωδία του Δημήτρη Ρήττα «Κύριε υπουργέ, τι έγινε με το θέμα μ';». Οι ενδιαφερόμενοι δήμοι και πολιτιστικοί φορείς μπορούν να επικοινωνούν με τον υπεύθυνο του Θεάτρου Καρδίτσας και συγγραφέα του έργου στο τηλ. 24410-26757, 6976-074465.

Ο υπεύθυνος του Θεάτρου των Αλλαγών Ευδόκιμος Τσολακίδης σκηνοθετεί την παράσταση «Και απόψε αυτοσχεδιάζουμε» που θα παρουσιαστεί στις 22 Μαϊου στο Μεξικό, συμμετέχοντας στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου Κάρμεν. Η παράσταση, που είναι αποτέλεσμα εργαστηρίου, θα περιοδεύσει σε διάφορες πόλεις του Μεξικού και της Λατινικής Αμερικής (το εργαστήρι-παράσταση ήδη παίχτηκε στην Τεχεράνη, με Ιρακινούς ηθοποιούς στο πλαίσιο του 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου).

Για τις ανάγκες του έργου του Ρακίνα «Ανδρομάχη», που θα παρουσιάσει στην Επίδαυρο το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου, αναζητείται αγόρι ηλικίας 6 έως 9 ετών. Πληροφορίες στο τηλ. 210-5224271.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ


Τους «Ελεύθερους Πολιορκημένους» του Διονυσίου Σολωμού θα παρουσιάσει, στη Ρωμαϊκή Αγορά (26/5, 9.30 μμ), η ομάδα «Omicron 2», σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη. Η παράσταση - δρώμενο δεν εικονογραφεί, αφήνει την ποίηση να μιλήσει. Με φόντο τις πέτρες του αρχαίου μνημείου και σκηνικό ένα σύγχρονο γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου, οκτώ ηθοποιοί εκφέρουν (με μικρόφωνα και τηλεβόα), στα ελληνικά και ιταλικά, τα τρία σχεδιάσματα και τις σημειώσεις του Σολωμού, χωρίς συναισθηματικές ή ιδεολογικές κατευθύνσεις.
Διανομή: Μαριάνθη Σοντάκη, Δημήτρης Καραμπέτσης, Δημήτρης Αντωνιάδης, Νικολίνα Μουαίμη, Φωτεινή Τιμοθέου, Εφη Ρευματά, Ρένα Κυπριώτη, Αφροδίτη Ευαγγελάτου. Το «μουσικό μοτίβο» της παράστασης συμπληρώνουν ήχοι της φύσης (λιμνοθάλασσα), του κόσμου (κραυγές, ψίθυροι και η σιωπή). Το Πρώτο σχεδίασμα, αποδίδει ηχογραφημένα ο Μίκης Θεοδωράκης. Στο Δεύτερο σχεδίασμα, με τις πολιορκούμενες γυναίκες, ακούγεται ηχογραφημένα ένα μικρό απόσπασμα από τη «Γυναίκα της Ζάκυθος», με τη φωνή της Ασπασίας Παπαθανασίου. Στο Τρίτο σχεδίασμα, όλα τα πρόσωπα της έμπνευσης του Σολωμού, που κρύβουν μέσα τους τον ίδιο, κάθονται σ' ένα δείπνο ψυχών, για τη συνείδηση του χρέους και τον ηρωικό θάνατο.
Συντελεστές της παράστασης είναι οι: Πλάτων Ανδριτσάκης (μουσική), Δήμητρα Πετροπούλου (δραματουργική συνεργασία), Μαρκέλλα Μανωλιάδη (κίνηση), Γκαμπριέλα Νόιμαν - Αλεξάνδρα Σιάφκου (κοστούμια), Σπύρος Κάρδαρης (φωτισμοί), Μαίρη Σαραντάρη (video art), Λουκάς Χατζής (ήχοι), Τάκης Διαμαντόπουλος (φωτογραφίες). Πληροφορίες: Ρωμαϊκή Αγορά, Αέρηδες, Πλάκα, τηλ. 210.3466.410, 6977.247.279.

Thursday, May 17, 2007

ΤΑ "ΔΡΩΜΕΝΑ" ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ!


[Λεζάντα: Πάνω, η αφεντιά μου, και οι Σιμιτζής, Δούκα, Κορώνη. Κάτω, μια εικόνα από την εκδήλωση, στη βεράντα - είναι κι άλλοι στο εσωτερικό της αίθουσας...]
Μια αγαπησιάρικη βραδιά ήταν η χθεσινή, στη Βίλα Κοτοπούλη, όπου έγινε η εκδήλωση παρουσίασης των "Δρώμενων". Πλήθος φίλων και γνωστών, βρέθηκε στο ραντεβού. Ο Μιχάλης Ιερωνυμίδης [μαζί μου στη φωτογραφία] που είναι η ψυχή του Μουσείου Κοτοπούλη είχε φροντίσει και για το χώρο αλλά και για το πρόγραμμα.
Όλοι οι ομιλητές είπαν όμορφα λόγια, περίσσεψαν οι έπαινοι για την αφεντιά μου, ντράπηκα λιγάκι, αλλά σκέφτηκα ότι αφού αυτοί που ακούνε είναι φίλοι, δεν υπάρχει περίπτωση να γκρινιάξουν.
Ο Αντώνης Σιμιτζής μίλησε με θερμά λόγια για την προσωπικότητά μου (τον έσπρωχνα να πει λιγότερα), η Αθηνά Κορώνη για το τεύχος και τα περιεχόμενα και η Βαρβάρα Δούκα γενικά για μένα, το περιοδικό και την "μπεκετική" περιπέτειά της μέχρι να βρει το χώρο της εκδήλωσης.
Προβλήθηκε φωτογραφικό υλικό για τον Μπέκετ και ένα μεγάλο απόσπασμα από την παράσταση "Περιμένοντας τον Γκοντό" που είχε οργανώσει ο Δημήτρης Πιατάς πριν μερικούς μήνες. Μετά το τέλος της εκδήλωσης άρχισε ένας νέος κύκλος με τα πηγαδάκια που εν ριπή οφθαλμού εξαφάνισαν όλα τα εδέσματα και τα ποτά που είχε ετοιμάσει με αγάπη και φροντίδα η Μαρία. Κουβεντούλα, χαρές και ευχές για καλό δρόμο των "Δρώμενων".
Να και μερικά ονόματα: Πάνος Αϊβαλής, Δημήτρης Αλεξίου, Μάκης Αποστολάτος, Ρένα Βλαστάρη, Μπάμπης Γεωργούλας, Θεόδωρος Γραμματάς, Μαρία Δημητριάδη, Κωνσταντίνα Δούκα, Κατερίνα Δρακοπούλου, Γρηγόρης Ιωαννίδης, Μπάμπης Καβροχωριανός, Ηρώ Κατσιώτη, Άννα Κεράνη, Δημήτρης Κορδάτος, Νίκη Κορόβηλα, Αντώνης Κοτζαμάνης, Αμαλία Κυριαζίδου, Ορέστης Λαγκαδινός, Πέτρος Λαγκαδινός, Ιωάννα Λαγκαδινού, Μαρία Λαγκαδινού, Μαρία Λάτση, Ανδρομάχη Μοντζολή, Ματίνα Μόσχοβη, Δημήτρης Παπαγιάννης, Φαίδων Παπαθεοδώρου, Σούλης Παπανικολάου, Θόδωρος Πατρικαρέας, Γιάννης Πάτσης, Λίνα Ρόζη, Μαρία Σακοράφα, Μανώλης Σειραγάκης, Άννα Σιδηροπούλου, Δέσπω Σοφού, Γιώργος Τζιόκας, Φωτεινή Τσάμη, Κώστας Τσικνάκης, Νίκος Τσούλιας, Γιάννης Φραγκούλης, Χρυσούλα Χαραλαμποπούλου.
Ήσαν κι άλλοι που δεν θυμάμαι τα ονόματά τους. Τώρα, απλώς σημειώνω όσα κατάφερα να ανακαλέσω στη μνήμη μου...
Στη φωτογραφία, από αριστερά: Κώστας Τσικνάκης, Αμαλία Κυριαζίδου, Μπάμπης Καβροχωριανός

Tuesday, May 15, 2007

Ο ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΧΩΡΟΣ...

Φαίνεται ότι το καλοκαιράκι έχει μπει για τα καλά. Κάνει ζέστη κι έτσι πολύ δύσκολα μπορεί κανείς να παρακολουθήσει θεάματα σε κλειστό χώρο. Βέβαια πρέπει να είναι πολύ δυνατό το θέαμα για να σε κάνει να ξεχάσεις και ζέστη και τα δύστροπα καθίσματα που δεν σε αφήνουν να ησυχάσεις...
Τέλος πάντων, πήγα την Κυριακή και παρακολούθησα στο θέατρο Άττις το νέο έργο του φίλου μου Μάριου Ποντίκα "Η Κασσάνδρα απευθύνεται στους νεκρούς", σε σκηνοθεσία του Θόδωρου Τερζόπουλου. Μια εκπληκτική παράσταση, ένα έργο που μας ανοίγει νέους ορίζοντες στη δημιουργία του Ποντίκα... Σταματώ εδώ γιατί θα γράψω ένα κομμάτι αποκλειστικά για τον Ποντίκα.
Η άλλη παράσταση σε εντελώς διαφορετικό κλίμα, στο θέατρο Τόπος Αλλού, όπου η θεατρική ομάδα Χρυσοθήρες παρουσίασε τον "Αγαπητικό της Βοσκοπούλας" ("δραματικόν ειδύλλιον"), σε δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία του (και συνεργάτη των "Δρώμενων") Δημήτρη Φραγκιόγλου. Μια έξοχη καλοδουλεμένη παράσταση σε εντελώς διαφορετικό κλίμα, με ηθοποιούς που δημιούργησαν ευφρόσυνη ατμόσφαιρα κι έκαναν το "ειδύλλιον" σημερινό... Θα τα ξαναπούμε και για την παράσταση του Δημήτρη...