«Αγαμέμνων», το πρώτο έργο της τριλογίας του Αισχύλου «Ορέστεια», κλείνει την Παρασκευή και το Σάββατο το Φεστιβάλ Επιδαύρου. Την παράσταση σκηνοθετεί η Αντζελα Μπρούσκου, καταθέτοντας την πρώτη της δουλειά στο αργολικό θέατρο, με πρωταγωνιστές τους Αμαλία Μουτούση, Μηνά Χατζησάββα, Παρθενόπη Μπουζούρη, Μάξιμο Μουμούρη, Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη. Συναντήσαμε την Αμαλία Μουτούση σ' ένα καφέ στην Κηφισιά την ημέρα του ρεπό της. Μιλήσαμε για την Κλυταιμνήστρα που ερμηνεύει στην παράσταση, τη σημασία των μεγάλων ρόλων στη γεμάτη θεατρική της ζωή, τη σημασία των μικρών πραγμάτων που δίνουν χαρά στην προσωπική της ζωή. Φεύγοντας, μια σκέψη μας ακολουθούσε στην άδεια Κηφισίας: ο τρόπος που η Αμαλία Μουτούση αντιλαμβάνεται τη ζωή κρύβει το ίδιο σοφό ταλέντο μ' αυτό που τη βλέπουμε να ξεδιπλώνει στο θέατρο.
«Γιατί να μην είναι όλα πιο κανονικά;»
- Υπάρχει δόση υπερβολής, μια στάση σοβαροφάνειας στους χαρακτηρισμούς ρόλων, έργων, κυρίως αυτών του αρχαίου δράματος; Δηλαδή τι σκέφτεστε όταν σας ρωτούν «Πώς νιώθετε ως Αντιγόνη ή Κλυταιμνήστρα»;
«Νιώθω σαν χαζή. Με τα χρόνια το έχω συνηθίσει και δεν έχω πρόβλημα επικοινωνίας με τους δημοσιογράφους. Μοιάζει σαν να περιμένει κανείς να δώσω ένα σόου, να πω ωραία πράγματα που θα γεννήσουν τίτλους παιχνιδιάρικους ή "ποιοτικούς". Κουραστική δουλειά, εκατέρωθεν. Κινούμεθα μεταξύ ωραιοποίησης ή ολοκληρωτικής απόρριψης. Η σοβαροφάνεια καλύπτει την υπέροχη σοβαρότητα, που δεν είναι παρά ελαφράδα, χιούμορ, σαρκασμός. Γιατί να μην είναι όλα πιο κανονικά; Το ίδιο το έργο γεννά ερωτήσεις και απαντήσεις σε μια κουβέντα απλή και ουσιαστική. Αν δεις τη Φιόνα Σο στον δρόμο, δεν ξεχωρίζει καθόλου από τούς άλλους διαβάτες. Κι αν αποπειραθείς να το πεις σε μια συνέντευξη σού κολλούν την ταμπέλα της σεμνής. "Πώς νιώθεις πηγαίνοντας στην Επίδαυρο;" ίσως με ρωτήσεις. "Χαίρομαι, τίποτα άλλο" θ' απαντούσα. Αλλωστε αν νιώθεις φόβο ή δέος δεν μπορείς να το πεις. Λες τα λιγότερα μήπως σ' αυτά υπάρχει κάτι αληθινό».
- Η Κλυταιμνήστρα πέρασε στην ιστορία από τη μεριά των «κακών». Είναι μόνον η ψυχρή και αδίστακτη συζυγοκτόνος;
- Πώς παίζεται λοιπόν η Κλυταιμνήστρα;
- Μεγάλοι ρόλοι, μεγάλα βάρη για τους ηθοποιούς;
- Πώς αποδίδονται αυτοί οι προβληματισμοί στην παράσταση;
- Σας έχει προδώσει ποτέ το «άλογο»;
- Αντέχετε τον σαρκασμό;
- Στο θέατρο όμως τα πράγματα, συνήθως, είναι πολύ... σοβαρά.
«Προσπαθώ να φεύγω»
- Ξεχωρίζετε ως καλλιτέχνις αλλά και με τη στάση ζωής σας. Υπάρχουν πράγματα που σας ενοχλούν στον χώρο της δουλειάς σας;
- Το αίσθημα καθήκοντος σάς κινητοποιεί;
No comments:
Post a Comment