Friday, March 30, 2007

ΚΘΒΕ: Συνεχίζονται οι απεργίες

[29 Μαρτιου 2007] Οι εκδηλώσεις για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Θεάτρου (26-29 Απριλίου) από το ΚΘΒΕ είναι αμφίβολο αν θα πραγματοποιηθούν, εφόσον οι απεργίες στο Θέατρο συνεχίζονται και θα συνεχισθούν εάν δεν επιλυθεί το πρόβλημα των συμβασιούχων, δήλωσε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Στέλιος Αρβανίτης, σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Οι 180 εργαζόμενοι πάσης φύσεως (ηλεκτρολόγοι, οδηγοί σκηνής, τεχνικοί, κ.ά.) του ΚΘΒΕ διεκδικούν τη μετατροπή των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου, σύμφωνα με την απόφαση του ΑΣΕΠ που εκδόθηκε από τον Απρίλιο του 2005, αλλά έκτοτε δεν υλοποιείται.

Το πρόβλημα εντείνεται από το γεγονός ότι η τριετής θητεία του διορισμένου από το ΥΠΠΟ Διοικητικού Συμβουλίου του θεάτρου έχει λήξει από τις 22 Φεβρουαρίου χωρίς να έχει προς το παρόν ανανεωθεί, ούτε αντικατασταθεί με νέο.

Η πλειονότητα των απεργών εργάζονται κατά μέσο όρο (με συμβάσεις έργου) περί τα πέντε χρόνια. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις τους επαναλαμβάνονται κάθε Παρασκευή και Σάββατο, με αποτέλεσμα την υπολειτουργία του θεάτρου, τη ματαίωση παραστάσεων και την απώλεια εσόδων.

Το πρόγραμμα παραστάσεων στην Επίδαυρο

Ιούνιος

29, 30 «Αντιγόνη» του Σοφοκλή από τη «Νέα Σκηνή». Μετάφραση: Νίκος Παναγιωτόπουλος. Σκηνοθεσία: Λευτέρης Βογιατζής. Σκηνικά - κοστούμια: Χλόη Ομπολένσκι. Φωνητικά σχήματα: Σπύρος Σακκάς. Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης. Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος. Διανομή: Αμαλία Μουτούση (Αντιγόνη), Λευτέρης Βογιατζής, Νίκος Κουρής, Δημήτρης Ημελλος, Εύη Σαουλίδου.
Ιούλιος

14 Αφιέρωμα στη Μαρία Κάλλας: «Μήδεια» του Λουίτζι Κερουμπίνι. Σκηνοθεσία - σκηνικά - κοστούμια: Γιάννης Κόκκος. Μήδεια: Anna Caterina Antonacci. Συμμετέχει η Χορωδία της ΕΡΤ. Ορχήστρα: Cappella Coloniensis με όργανα εποχής. Διεύθυνση χορωδίας: Αντώνης Κοντογεωργίου. Μουσική διεύθυνση: Κωνσταντίνος Καρύδης.
20, 21 «Ανδρομάχη» του Ρακίνα από το «Εθνικό Θέατρο». Μετάφραση - διασκευή - σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος. Διανομή: Λυδία Φωτοπούλου (Ανδρομάχη), Νίκος Καραθάνος, Μαρία Κεχαγιόγλου, Χρήστος Λούλης.
27, 28 «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη από το «Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος». Μετάφραση: Γιάννης Βαρβέρης. Σκηνοθεσία: Γιάννης Ιορδανίδης. Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς. Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ. Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης. Χορογραφία: Ισίδωρος Σιδέρης. Διανομή: Ρένια Λουιζίδου (Λυσιστράτη), Δημήτρης Πιατάς, Μίνα Αδαμάκη, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Αντώνης Λουδάρος και ακόμα 40 ηθοποιοί.
Αύγουστος
3, 4 «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη από τον «Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου». Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης. Σκηνοθεσία: Γιάννης Μαργαρίτης. Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος. Σκηνικά: Αντζης Παρτζίλης. Κοστούμια: Σταύρος Αντωνόπουλος. Κίνηση: Γιάννης Μαργαρίτης. Διανομή: Στέλλα Φυρογένη (Ιφιγένεια), Νεοκλής Νεοκλέους, Αχιλλέας Γραμματικόπουλος, Γιώργος Μουαίμης, Αντώνης Κατσαρής, Ανδρέας Τσουρής.
10, 11 «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή από το «Εθνικό Θέατρο». Σκηνοθεσία: Peter Stein. Σκηνικά: Διονύσης Φωτόπουλος. Κοστούμια: Moidele Bickel. Φωτισμοί: Japhy Weideman. Διανομή: Στεφανία Γουλιώτη (Ηλέκτρα), Κόρα Καρβούνη, Αποστόλης Τότσικας, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Γιάννης Φέρτης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Μίλτος Σωτηριάδης.
17, 18 «Ορέστεια» του Αισχύλου από τον Θεατρικό Οργανισμό «Σάουσπιλ» της Φρανκφούρτης. Μετάφραση - δραματουργική επεξεργασία: Ντίτριχ Εμπενερ. Σκηνοθεσία: Κάριν Νοϊχόιζερ. Συνσκηνοθεσία: Φλόριαν φον Χόερμαν. Σκηνικά - κοστούμια: Φραντς Λερ. Μουσική: Πάουλ Λεμπ. Διανομή: Roland Bayer, Sandra Bayrhammer, Rainer Frank, Friederike Kammer, Christian Kuchenbuch, Cornelia Niemann, Matthias Redlhammer, Falk Rockstroh, Abak Safaei-Rad, Falilou Seck.
24, 25 «Ευτυχισμένες μέρες» του Σάμιουελ Μπέκετ από το Εθνικό Θέατρο Μεγάλης Βρετανίας. Σκηνοθεσία: Ντέμπορα Γουόρνερ. Σκηνικά: Tom Pye. Κοστούμια: Luca Costigliolo. Διανομή: Φιόνα Σο (Γουίλι), Τιμ Πότερ (Γουίνι). [Έγραψα ήδη για τη Φιόνα Σο...]

Ευτυχισμένες μέρες στην Επίδαυρο!


Στις 24-25 Αυγούστου θα έχουμε [βάζω και τον εαυτό μου, παρότι τότε θα είμαι σε διακοπές στον Άη Βασίλη του Πάρνωνα - θα πάω να δω την παράσταση] την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τις «Ευτυχισμένες Μέρες» από το Εθνικό Θέατρο Μεγάλης Βρετανίας, σε σκηνοθεσία της Ντέμπορα Γουόρνερ, με τη Φιόνα Σο στο ρόλο της Γουίνι. Πρόκειται για μια παράσταση που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές στη Βρετανία, τόσο για τη σκηνοθεσία της Γουόρνερ όσο και για την ερμηνεία της Φιόνα Σο. Η μεν Γουόρνερ θεωρείται σήμερα μία από τις κορυφαίες σκηνοθέτιδες της Ευρώπης, ενώ η Φιόνα Σο, η οποία έχει τιμηθεί με διάφορα βραβεία για τις θεατρικές της ερμηνείες, είναι γνωστή στο ελληνικό κοινό μέσα από τους ρόλους της σε κινηματογραφικές ταινίες όπως το Αριστερό μου πόδι [My Left Foot του Jim Sheridan], "Χάρι Πότερ" [Harry Potter and the Philosopher's Stone, Harry Potter and the Chamber of Secrets, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, Harry Potter and the Order of the Phoenix], Η Μαύρη Ντάλια [The Black Dahlia του Brian De Palma], Τζέιν Έϊρ [Jane Eyre του Franco Zeffirelli] κ. ά.

Η Fiona Shaw (γεννήθηκε το 1958) θεωρείται μια από τις πλέον σημαντικές "κλασικές" ηθοποιούς του βρετανικού θεάτρου.
Fiona Shaw has specialised in pushing women's participation in theatre to its extremes. Infamously playing the part of Richard II in 1995 she remarked, 'King Richard is not really a man, he is a god.' For Shaw - whose performances often involve nudity - the question of female identity has become the focus of her creativity rather than something to be overcome or ignored. In a similar vein, one of the artist Victoria Russell's main concerns is to challenge the way women are looked at in art. Usually depicting them nude or in their underwear, Russell aims to give power back to her sitters by showing them as much like themselves as possible. As an approach to employ with an actress, more used to appearing as someone else, it results in a particularly insightful image of a great performer.
[Στη φωτογραφία η Φιόνα Σο σε ένα έργο που φιλοτέχνησε η Victoria Russell].

ΥΓ. Σε καμιά περίπτωση, βέβαια, δεν αναιρείται το "τυχαίο" στις επιλογές του κ. Λούκου, σε ό,τι αφορά τον γενικότερο προγραμματισμό του Ελληνικού Φεστιβάλ, που παρά τις διακηρύξεις του παραμένει νεφελώδες... Οι Ευτυχισμένες μέρες θα μπορούσαν να παιχτούν ας πούμε στο Εθνικό Θέατρο κι αυτό το λέμε σε συνάρτηση με το κλίμα και την ατμόσφαιρα του μπεκετικού θεάτρου.
Τα έργα του ο Μπέκετ δεν τα έγραψε για να παίζονται σε αχανείς ανοιχτούς χώρους και συνεπώς με ποια "λογική" ο κ. Λούκος σκέφτηκε ότι το έργο θα μπορούσε να παρουσιαστεί στην Επίδαυρο; Αλλά ποιος από τα μέλη του (ξενόφερτου) διοικητικού συμβουλίου θα πει μια γνώμη; Η όλη ιστορία μου θυμίζει το τραγούδι Μποστ-Μίκη "Ένα πλοίον ταξιδεύον με υπέροχον καιρόν, αιφνιδίως εξωκείλει ανοιχτά των Αζορών...". Εμείς, φυσικά, παρακαλάμε να μην ναυαγήσει! Και για να μην στενοχωρήσουμε τους υπερασπιστές του κ. Λούκου που είδαν φούρνο και θάμαξαν [θαύμασαν]....

Το δεύτερο τρίωρο του «Ηλίθιου» στο Εθνικό

Το δεύτερο τρίωρο μέρος του κλασικού έργου του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι «Ο ηλίθιος», με τίτλο «Ο φτωχός ιππότης», έχει πρεμιέρα το Σάββατο [31.3.2007] στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, που φιλοξενείται στο θέατρο «Από Μηχανής».
Η μετάφραση είναι του Αρη Αλεξάνδρου, η δραματουργική του Σάββα Κυριακίδη, η σκηνοθεσία του Στάθη Λιβαθινού. Στη διανομή οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βασίλης Ανδρέου, Στάθης Γράψας, Πέτρος Γιωρκάτζης, Δημήτρης Ημελλος, Στέλιος Ιακωβίδης, Νίκος Κορδώνης, Μαρία Κίτσου, Δέσποινα Κούρτη, Κανελλίνα Μενούτη, Δημήτρης Μοθωναίος, Δημήτρης Μυλωνάς, Μαρία Ναυπλιώτου, Δημήτρης Παπανικολάου, Ελένη Ρουσσινού, Μαρία Σαββίδου, Στράτος Σωπύλης, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Σοφία Τσινάρη.
Ολόκληρη η εξάωρη θεατρική βερσιόν του «Ηλίθιου» θα παρουσιάζεται κάθε Κυριακή 2.30 μ.μ. και 6 μ.μ. Για μετά το Πάσχα οι υπόλοιπες παραστάσεις θα είναι: Τρίτη το πρώτο μέρος (8.30 μ.μ.), Τετάρτη το δεύτερο (6.30 μ.μ.), Πέμπτη το δεύτερο (8.30 μ.μ.), Παρασκευή το πρώτο (6.30 μ.μ.), Σάββατο εναλλάξ το πρώτο και το δεύτερο (6.30 μ.μ.).

Πέθανε ο ηθοποιός Σπύρος Κωνσταντόπουλος

[29-03-07] Ο ηθοποιός άφησε την τελευταία του πνοή στο σπίτι του, στην Αγία Παρασκευή, από παθολογικά αίτια. Σε ηλικία 82 ετών έφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός Σπύρος Κωνσταντόπουλος. Ο Σπύρος Κωνσταντόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα και όταν το 1953 αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης πρωτοεμφανίστηκε στο θίασο Λαιμού. Τελευταία του παράσταση ήταν τη θεατρική σεζόν 1998-99 στο έργο «Μεγάλη μαγεία» του Εντουάρντο ντε Φίλιπο, σε σκηνοθεσία του Μ. Βολανάκη. Επαιξε σε εκατοντάδες παραστάσεις με έργα του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου και συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους θιάσους, Μυράτ, Μουσούρη, Χορν, Λαμπέτη, Καρέζη και πολλούς ακόμα. Συμμετείχε σε πολλές ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές σειρές και έπαιξε και στο «Θέατρο της Δευτέρας».