ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/06/2008
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Saturday, June 21, 2008
ΔΩΔΩΝΗ: Ο δήμαρχος καταγγέλλει «κονκλάβιο δήθεν αρχαιολόγων»
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/06/2008
Τόμας Οστερμάγιερ: «Η παγκοσμιοποίηση μας έκανε όλους Αμλετ...»
«Δεν υπάρχει λύση στο ερώτημα του Αμλετ. Να συνεχίσουμε ή να σταματήσουμε; Μερικοί, όπως η Σάρα Κέιν, παίρνουν την απόφαση να αυτοκτονήσουν. Αλλά με τον τρόπο που περνάμε τη ζωή μας είναι σαν να διαπράττουμε ομαδική αυτοκτονία», λέει ο Τόμας Οστερμάγιερ. Ο ίδιος, πάντως, εύχεται να είχε τρεις ζωές |
- Πώς είναι η ζωή σας κατά τη διάρκεια των προβών; Μοιάζει σαν να μη ζείτε έξω από τη «Σάουμπινε».
- Εσείς, που από 29 ετών είστε διευθυντής της «Σάουμπινε» και η αναγνώριση ήρθε αμέσως, έχετε άγχος με τον χρόνο;
- Δεν είστε ικανοποιημένος με τη μία ζωή σας;
- Δεν μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή έξω απ' το θέατρο;
ΠΑΥΛΟΣ ΧΑΪΚΑΛΗΣ: «Η Ελλάδα έχει τελειώσει...»
Παύλος Χαϊκάλης, Δημήτρης Μαυρόπουλος στου «Κουτρούλη το γάμο» |
- Τι είδους χαρακτήρας είναι ο Κουτρούλης;
- Γιατί επιδιώκει την πολιτική ισχύ;
- Το έργο είναι επίκαιρο;
- Κι όλα αυτά επειδή ερωτεύθηκε. Ο έρωτας τυφλώνει;
- Υπάρχει φως στη σημερινή πολιτικοκοινωνική κατάσταση;
Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη «Λα Πουπέ»
Η Αννα Κοκκίνου στην παράσταση του έργου του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη «Λα Πουπέ» |
Λούλας Αναγνωστάκη «Ο ουρανός κατακόκκινος»
Η Ρένη Πιττακή ερμηνεύει τη Σοφία Αποστόλου στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη |
Friday, June 20, 2008
«Ανδρομάχη» στα αραβικά και γαλλικά, με ελληνικούς υποτίτλους
- Συνεχίζεται στο θέατρο «Επί Κολωνώ» το φεστιβάλ θεάτρου νέων θεατρικών ομάδων, που θα διαρκέσει μέχρι 19 Ιουλίου. Στις 23-24/6 θα παρουσιαστεί η παράσταση μαύρης κωμωδίας «Slip and Tanga». Κείμενο - σκηνοθεσία: Στέβη Κούβαρη Μπουζιάνη. Παίζουν: Μίρνα Μηλιώνη, Εύα Δήμου, Μάκης Κρητικός και η Πηνέλοπα Κρούζα. Μουσική επιμέλεια: Τόμι Μπουζιάνης.
ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Eurokinissi |
Τις προτάσεις σχετικής μελέτης ενέκρινε ομόφωνα το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων του ΥΠΠΟ. Οι εργασίες συντήρησης αποκάλυψαν ένα ζωγραφικό μετάλλιο και ένα φυτικό διάκοσμο πάνω από την κεντρική σκηνή. Ο διάκοσμος είχε καλυφθεί κάτω από το βασιλικό γύψινο οικόσημο. Αποφασίστηκε, λοιπόν, να αναδειχτεί ο αρχικός διάκοσμος, ενώ το βασιλικό οικόσημο μάλλον θα τοποθετηθεί αλλού. Τουλάχιστον αυτό πρότεινε η μελέτη. Επίσης, θα διατηρηθούν τα χρώματα εκατέρωθεν της σκηνής (ερυθρό καφέ). Ο εξωτερικός φωτισμός του κτιρίου θα είναι ομοιόμορφος και θα συνδυάζεται με τους φανοστάτες του δήμου στο πεζοδρόμιο.
Θυμίζουμε ότι η μελέτη αφορά τα, περίπου, 12.000 τ.μ. της Κεντρικής Σκηνής και της Νέας Σκηνής. Η Κεντρική Σκηνή παραμένει κλειστή από το 2001 και η Νέα Σκηνή από το 2005, ενώ από το 1998 η τότε διοίκηση του Εθνικού ζητούσε από το ΥΠΠΟ την εκ βάθρων ανακαίνιση του θεάτρου. Την άνοιξη του 2001 αποφασίστηκε η ένταξη του έργου της ανακαίνισης στο Γ΄ ΚΠΣ. Η προμελέτη ολοκληρώθηκε τον Ιούνη του 2004, τον Ιούλη του 2004 δημοσιεύτηκε η προκήρυξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού και το Μάρτη του 2006 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής. Πάντως, τον περασμένο Δεκέμβρη ο υπουργός Πολιτισμού, Μ. Λιάπης, επισκεπτόμενος το θέατρο, είπε ότι για τις «επιπρόσθετες εργασίες» θα αναζητήσει «σχετικά κονδύλια»...
ΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΩΝ
ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ;
Το ζωγραφικό μετάλλιο και ο φυτικός διάκοσμος που αποκαλύφθηκαν πάνω από την μπούκα της Κεντρικής Σκηνής, κάτω από το βασιλικό γύψινο οικόσ |
ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ
Η έρευνα, η αποκατάσταση και η ανάδειξη του θεάτρου του Διονύσου είναι από τις βασικές προτεραιότητες της Επιτροπής Θεάτρου και Ιερού του Διονύσου - Ασκληπιείου Νοτίου Κλιτύος Ακροπόλεως. Μάλιστα μια νέα πρόταση της αρχαιολόγου της επιτροπής Χριστίνας Παπασταμάτη-φον Μόοκ, για την αποκατάσταση τιμητικών μνημείων της ανατολικής παρόδου, έρχεται να συμπληρώσει ένα μελετητικό κενό του θεάτρου. Και να αναδείξει τμήμα του μνημείου, της ανατολικής παρόδου, η οποία στα χίλια περίπου χρόνια λειτουργίας του θεάτρου αποτέλεσε την κύρια είσοδό του.
Εκεί, στην είσοδο του θεάτρου θα δούμε το χαμένο άγαλμα του Μενάνδρου (αντίγραφο βέβαια) που για 1.000 χρόνια έβλεπαν οι θεατές. Δίπλα σε εκείνα του Σοφοκλή, του Αισχύλου και του Ευριπίδη.
Η σημερινή εικόνα παντελούς έλλειψης βάθρων μπροστά από τον πρόσφατα αποκατεστημένο αναλημματικό τοίχο της παρόδου, προέκυψε από λανθασμένες ενέργειες των πρώτων ανασκαφέων. Θεώρησαν ότι κάποιες βαθμίδες βάθρων που βρέθηκαν εκεί το 1862 ανήκουν σε μεταγενέστερες κατασκευές. Γι’ αυτό αφαιρέθηκαν. Το αντίστοιχο πρόβλημα στη δυτική πάροδο αντιμετωπίστηκε με την ταύτιση και ανασύσταση των βάθρων της το 1981 από τον Μ. Κορρέ. Σε αυτά προστέθηκε και η εγκεκριμένη από το ΚΑΣ αποκατάσταση του επώνυμου βάθρου του ποιητή Αστυδάμαντα.
Η μελετήτρια έκανε εξαντλητική έρευνα στις αρχειακές πηγές του 19ου αι. Αξιοποίησε το τοπογραφικό σχέδιο του E. Ziller του 1863, σε συνδυασμό με τα ίχνη επαφής που άφησαν τα αποξηλωμένα βάθρα στην όψη των αρχαίων λίθων του αναλήμματος της ανατολικής παρόδου και των διάσπαρτων λίθων στην περιοχή του Θεάτρου. Ετσι ταύτισε τη θέση έξι βάθρων. Ανάμεσά τους και αυτό του Μενάνδρου, το οποίο είχε βρεθεί το 1862 στο Θέατρο εντοιχισμένο σε μεταγενέστερο τοίχο. Το πρωτότυπο άγαλμα που χάθηκε όμως και έφερε το βάθρο, ήταν έργο των υιών του Πραξιτέλη, Κηφισόδοτου και Τιμάρχου. Ο Γερμανός καθηγητής K. Fittschen ωστόσο ταύτισε δύο τμήματα του γλυπτού που βρίσκονται στη Βενετία και τη Νάπολη και αποτελούν αντίγραφα της ρωμαϊκής περιόδου.
Η έρευνα της Χριστίνας Παπασταμάτη φον Μόοκ έδειξε κάτι ακόμη. Οτι το κάθισμα του αγάλματος αποτελεί απομίμηση των θρόνων της προεδρίας του Διονυσιακού θεάτρου. «Με τον τρόπο αυτό υποδηλωνόταν συμβολικά η αναγνώριση ενός πολυγραφότατου νεωτεριστή ποιητή, που είχε νικήσει όμως μόνο 8 φορές στους δραματικούς αγώνες.
Η ταύτιση της μορφής και της θέσης αυτού του επώνυμου μνημείου ήρθε να συμπληρωθεί και από ένα δεύτερο τιμητικό βάθρο της ανατολικής παρόδου. Με συγκριτική έρευνα ταυτίστηκαν οι αποξηλωμένες κατά το 1878 βαθμίδες του και η θέση του στο δυτικό τμήμα της παρόδου.
Το αντίγραφο
Η προτεινόμενη αποκατάσταση προβλέπει την ανατοποθέτηση του αρχαίου διάσπαρτου υλικού στην αρχική του θέση με ανακατασκευή των χαμένων βαθμίδων από νέο φυσικό λίθο. Το αντίγραφο του αγάλματος του Μενάνδρου θα κατασκευαστεί από χυτό υλικό, όπως αυτό έχει γίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις (μνημεία Ακροπόλεως, Κεραμεικός, Δήλος, Σάμος, Δίον κ.λπ.) που αποσκοπούν στη μερική επανάκτηση έργων γλυπτικής σε αρχαιολογικούς χώρους, τονίζοντας τη χαμένη διαλεκτική σχέση αρχιτεκτονήματος και γλυπτικής.
Η αποκατάσταση που ενέκρινε το ΚΑΣ θα αναδείξει την κύρια είσοδο του θεάτρου και θα σηματοδοτήσει την έναρξη ενός προγράμματος ανάκτησης επιπλέον μορφολογικών και ιστορικών στοιχείων του. Αλλωστε, η μελετήτρια εκεί ταυτίζει και τη θέση του τιμητικού μνημείου των Τριών Τραγικών που ανέθεσε ο Λυκούργος το 330 π.Χ., στο πλαίσιο ανακαίνισης του Θεάτρου του Διονύσου. [Η Καθημερινή, 20/6/2008]
Thursday, June 19, 2008
ΠΡΟΪΟΥΣΑ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ...
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΙΜΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΡΑΛΛΗ
«ΛΟΥΚΕΤΟ» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΥ
«Αιφνιδιαστικά και αδικαιολόγητα ο Δήμος Αθηναίων αποφάσισε σήμερα, 19 Ιουνίου, το κλείσιμο του Θεάτρου του Λυκαβηττού προφασιζόμενος λόγους ασφαλείας. Προκαλείται συνεπώς το εύλογο ερώτημα "γιατί τώρα;"». Το ερώτημα αυτό θέτει χτεσινή ανακοίνωση του Ελληνικού Φεστιβάλ, καθώς το κλείσιμο του θεάτρου σημαίνει ματαίωση των προγραμματισμένων εκδηλώσεων και άλλες συνέπειες...
Ακραία επίδειξη ασυνεννοησίας; Δημοσιοϋπαλληλική ευθυνοφοβία; Ο πόλεμος ανακοινώσεων που ακολούθησε το αιφνιδιαστικό κλείσιμο του θεάτρου του Λυκαβηττού χθες το μεσημέρι δύσκολα θα εξευμενίσει όσους άτυχους φίλους του Βρετανού καλλιτέχνη Τζέιμς Μπλαντ ανηφόρισαν ανυποψίαστοι προς τον αθηναϊκό λόφο υπό συνθήκες μίνι καύσωνα. Λόγους ασφαλείας επικαλείται ο Δήμος Αθηναίων· όλα ήταν υπό έλεγχο απαντούν το Ελληνικό Φεστιβάλ και η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης.
ΟΡΦΕΑΣ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ
Η ζωή και ο θάνατος είναι ο κοινός παρoνομαστής των τριών λυρικών έργων, που ξεδιπλώνονται από χτες στην Πειραματική Σκηνή της Λυρικής Σκηνής (Πειραιώς 199, είσοδος από Αλκμήνης 68). Πρόκειται για τα έργα των Βαγγέλη Κατσούλη «Ορφέας», Δημήτρη Συκιά «Μία συμφωνία με δρώσες φωνές: Ορφέας» και Βίκτορ Ούλμαν «Ο αυτοκράτορας της Ατλαντίδας», που θα παρουσιάζονται μέχρι την Κυριακή (8μμ). Το πρώτο, βασισμένο στο μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, ξεχειλίζει από συναίσθημα. Το δεύτερο επικεντρώνεται στον Ορφέα των μυστηρίων, ερμητικό και τελετουργικό. Το τρίτο αποτελεί μανιφέστο ενάντια σε κάθε μορφή τυραννίας που καταρρακώνει τον άνθρωπο και διαστρεβλώνει ή καταστρέφει κάθε έκφραση πολιτισμού.
Wednesday, June 18, 2008
ΕΥΡΙΠΙΔΗ «ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ»
ΓΚΟΣΠΕΛ ... ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ
Η ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΜΠΑΝΤΗ
ΠΡΟΣΩΠΑ & ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Επιμέλεια: ΑNNAΒΛΑΒΙΑΝΟΥ | , ΤΟ ΒΗΜΑ, 18/6/2008 |
ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΕ ΝΕΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Tuesday, June 17, 2008
ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΗ ΣΟΦΙΑ ΣΠΥΡΑΤΟΥ
Οχι μόνο τα θερμά χειροκροτήματα του κοινού και της κριτικής επιτροπής, που προσκλήθηκε ειδικά από τη Μόσχα, για να την παρακολουθήσει, αλλά και το πρώτο βραβείο του Διεθνούς Θεατρικού Διαγωνισμού 2008 της Κριμαίας απέσπασε η παράσταση «Ηλέκτρα Αυτουργός» της Σοφίας Σπυράτου που παρουσιάστηκε το περασμένο Σάββατο στην καταληκτική βραδιά του φεστιβάλ. Η ξεχωριστή αυτή παραγωγή του χοροθεάτρου «Ροές» έκανε πρεμιέρα τον Απρίλιο στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς σε μια συνεργασία της ομάδας με τον Μάικλ Νάιμαν, ο οποίος έγραψε πρωτότυπη μουσική και παραχώρησε κομμάτια από το προσωπικό του αρχείο στη σκηνοθέτιδα-χορογράφο Σοφία Σπυράτου. Η μετάφραση-επεξεργασία κειμένων ανήκει στον ποιητή Στρατή Πασχάλη, ενώ επίσης συνεργάστηκαν ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης στα σκηνικά και ο Σάκης Μπιρμπίλης στα κοστούμια και τους φωτισμούς.
Ο «ΑΜΛΕΤ» ΑΠΟ ΤΟ WOOSTER GROUP
Ο Αμλετ και ο Ρίτσαρντ Μπάρτον
Πριν από δύο χρόνια, η νεοϋορκέζικη πειραματική θεατρική ομάδα The Wooster Group υπό την Ελίζαμπεθ Λε Κοντ είχε διχάσει το αθηναϊκό κοινό με την άκρως πρωτοποριακή παράσταση της «Φαίδρας» του Ρακίνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στην Πειραιώς 260. Φέτος, από τις 13 έως τις 16 Ιουνίου, και πάλι στον ίδιο χώρο, το «έργο» επαναλήφθηκε. Το Wooster Group παρουσίασε έναν «Αμλετ» θεατρικό αλλά και με έναν ιδιότυπο τρόπο, κινηματογραφικό: Η Λε Κοντ αποδομεί το σαιξπηρικό κείμενο για να το ανασυνθέσει μέσα από την κινηματογραφική εκδοχή των σερ Τζον Γκίλγουντ - Ρίτσαρντ Μπάρτον. Το αποτέλεσμα, για μια ακόμη φορά, δίχασε το κοινό. Κάποιοι αποχώρησαν στα μισά. Η ίδια η Λε Κοντ λέει ότι είναι συνηθισμένη σε κάτι τέτοια…
Το κλίμα της αναμονής είχε ήδη καλλιεργηθεί. Τα εισιτήρια για τις τέσσερις παραστάσεις του «Αμλετ» από το Wooster Group είχαν εξαντληθεί. Τα σκηνικά προϊδέαζαν για το τι θα επακολουθούσε: σκόρπιες μικρές οθόνες plasma, μια τεράστια οθόνη στη μέση, ένα περιβάλλον τεχνολογικού εργαστηρίου, κυρίαρχο το γκρίζο χρώμα της μη ζωής.
Η παράσταση ξεκίνησε και η πρώτη έκπληξη δεν άργησε. Οι ηθοποιοί της Ελίζαμπεθ Λε Κόντ έπαιζαν το κλασικό σαιξπηρικό έργο, πατώντας στα βήματα, στις κινήσεις, στις εκφράσεις των ηθοποιών του κινηματογραφικού Αμλετ του 1964, με πρωταγωνιστή τον Ρίτσαρντ Μπάρτον. Στην αρχή ο θεατής γοητεύεται από αυτό το ιδιότυπο παιχνίδι «ξεπατικώματος» του ίδιου έργου, με άλλα μέσα. Σιγά σιγά, όταν ήδη έχουμε συνηθίσει το εύρημα, μας δίνεται χρόνος να δούμε και άλλες πτυχές του γοητευτικού εγχειρήματος.
«IN THE ΗEIGHTS», ΤΟ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Δεν είναι και εύκολο να στήνεις μια τελετή βράβευσης. Ειδικά τώρα που τα έχουμε δει και τα έχουμε ακούσει όλα. Η πρόσφατη απονομή των θεατρικών βραβείων Τόνι απέδειξε ότι μετά τα Οσκαρ και τα Γκράμμι, η διάθεση και η εκτέλεση είναι σίγουρα πιο μινιμαλιστική, μαζί και πιο ξεκούραστη για τον τηλεθεατή.
Γιατί άλλο να τα παρακολουθείς ζωντανά και άλλο να ακούς ατέλειωτους μονολόγους από ανθρώπους που δεν έχεις ξαναδεί ποτέ στη ζωή σου, πολύ απλά γιατί ανήκουν σε ένα συγκεκριμένο κύκλωμα. Αρκετά όμως με την ατμόσφαιρα. Οπως και να ’χει, η τηλεθέαση έδειξε ότι όλο και λιγότεροι ενδιαφέρονται για αντίστοιχες απονομές...
Και οι νικητές των φετινών Τόνι (που παρακολούθησαν 6,19 εκατ. τηλεθεατές); Το «In the Ηeights» βραβεύτηκε ως το καλύτερο μιούζικαλ της χρονιάς και το «August: Osage County» ξεχώρισε σαν το καλύτερο έργο. Ομως ήταν το ριμέικ του «South Pacific», του δημοφιλούς μιούζικαλ των Ρότζερς και Χάμερσταϊν, που απέσπασε τα περισσότερα Τόνι, εφτά συνολικά.
Κανένα από τα βραβεία όμως δεν αποτέλεσε έκπληξη. Με παρουσιάστρια της βραδιάς τη Γούπι Γκόλντμπεργκ (που έχει γίνει μάλλον εξπέρ στην παρουσίαση), η οποία έκανε πατίνια στη σκηνή, ντύθηκε σαν καβούρι από τη «Μικρή γοργόνα», πέταξε πάνω από τους θεατές, το χιούμορ έδινε λύσεις στις στιγμές αμηχανίας.
Και μπορεί πολλά πετυχημένα έργα του Μπρόντγουεϊ να μην ήταν καν υποψήφια. Ομως φεύγοντας από την απονομή όλοι μιλούσαν για δύο πρόσωπα: Λιν-Μανουέλ Μιράντα («In the Ηeights») και Στου («Passing Strange»).
Monday, June 16, 2008
It gives me great pleasure to announce this years 2008 Tony Award Winners. They are:
August:Osage County-Best Play-Author:Tracy Letts
In The Heights-Best Musical
Passing Strange-Best Book of a Musical-Written by Stew
In The Heights-Best Original Score-Music & Lyrics by Lin-Manuel Miranda
Boeing-Boeing-Best Revival of a Play
South Pacific-Best Revival of a Musical
Boeing-Boeing-Mark Rylance-Best Performance by a Leading Actor in a Play
August:Osage County-Deanna Dunagan-Best Performance by a Leading Actress in a Play
South Pacific-Paulo Szot-Best Performance by a Leading Actor in a Musical
Gypsy-Best Performance by a Leading Actress in a Musical
The Seafarer-Jim Norton-Best Performance by a Featured Actor in a Play (show has closed)
August:Osage County-Rondi Reed-Best Performance by a Featured Actress in a Play
Gypsy-Boyd Gaines-Best Performance by a Featured Actor in a Musical
Gypsy-Laura Benanti-Best Performance by a Featured Actress in a Musical
August:Osage County-Anna D. Shapiro-Best Direction of a Play
South Pacific-Bartlett Sher-Best Direction of a Musical
In the Heights-Andy Blankenbuehler-Best Choreography
In The Heights-Alex Lacamoire and Bill Sherman-Best Orchestrations
August:Osage County-Todd Rosenthal-Best Scenic Design of a Play
South Pacific-Michael Yeargan-Best Scenic Design of a Musical
Les Liaisons Dangereuses-Katrina Linsay-Best Costume Design of a Play
South Pacific-Catherine Zuber-Best Costume Design of a Musical
The 39 Steps-Kevin Adams-Best Lighting Design of a Play
South Pacific-Donald Holder-Best Lighting Design of a Musical
The 39 Steps-Mic Pool-Best Sound Design of a Play
South Pacific-Scott Lehrer-Best Sound Design of a Musical
Regional Theatre Tony Award-Chicago Shakespeare Theatre
Special Tony Award-Robert Russell Bennett (1894-1981
Lifetime Achievement Award-Stephen Sondheim
ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
Του Οδυσσέα Κυριακόπουλου* [Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 18/6/2008]
Πριν από ένα χρόνο, τον Ιούνιο του 2007, υπεγράφη το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το ελληνικό δημόσιο, για τη δημιουργία του πολιτιστικού κέντρου που θα περιλαμβάνει την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Εθνική Βιβλιοθήκη και ένα πρότυπο Πολιτιστικό πάρκο.
«ΟΙΔΙΠΟΥΣ», «ΑΜΛΕΤ» ΚΑΙ «ΚΟΥΝ»
ΕΝΤΕΝ ΦΟΝ ΧΟΡΒΑΤ «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ»
Ενα από τα κλασικά αριστουργήματα του 20ού αιώνα, το έργο «Ιστορίες από το Δάσος της Βιέννης» του Εντεν φον Χόρβατ, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Βερολίνο το 1931 με τεράστια επιτυχία και χάρισε στον συγγραφέα το βραβείο Κλάιστ, παρουσιάζει το Εθνικό Θέατρο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, (Πειραιώς 260) από 27 - 30 Ιούνη.
ΤΟ ΠΟΥΕΡΤΟ ΡΙΚΟ ΞΑΝΑΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟ ΜΠΡΟΝΤΓΟΥΕΪ
Είναι 28χρονος, Πορτορικανός συγγραφέας, συνθέτης, ηθοποιός κι από προχθές πρώτη είδηση στα αμερικανικά ΜΜΕ: αρκούσε η πρώτη του εμφάνιση στο Μπρόντγουεϊ με το δικό του μιούζικαλ «In the Heights» για να πάρει 4 Τόνι |
Ισπανόφωνοι νέοι στο Μανχάταν, σάλσα και έρωτες: 51 χρόνια μετά το West Side Story, ένας νέος συγγραφέας και συνθέτης έδωσε τη δική του εκδοχή για τους σύγχρονους Πορτορικανούς στο «Heights» του Μανχάταν κι έσκισε... |
ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ: «Θυμώνω, αλλά με χιούμορ και σαρκασμό»
Η Ρένη Πιττακή με τον Νίκο Χατζόπουλο, που τη σκηνοθετεί στο «Ο ουρανός κατακόκκινος». Αφιερώνουν την παράσταση στη Βέρα Ζαβιτσιάνου, πρώτη διδάξασα τον ρόλο, το 1998 στο Εθνικό, σε σκηνοθεσία Β. Αρδίττη |