Saturday, May 23, 2015

ΤΑΚΗΣ ΜΟΣΧΟΣ. «Θητεία» στη Σκόπελο


«Θητεία» στη Σκόπελο

Σήμερα ο Τάκης Μόσχος μετρά 15 χρόνια στο νησί των Σποράδων και είναι πλέον σκηνοθέτης της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας ΕΘΟΣ (Ερασιτεχνική Θεατρική Ομάδα Σκοπέλου ή... συνήθεια), στην οποία είναι επίσης ο σκηνογράφος, ενδυματολόγος, επιμελητής μουσικής, βαφέας και συντηρητής του παλιού κινηματογράφου ΟΡΦΕΑΣ, όπου δίνονται οι παραστάσεις.

Friday, May 22, 2015

Μετά το «Love Story», Άλι ΜακΓκρο και Ράιαν Ο'Νιλ ξανά μαζί στο θεατρικό σανίδι

Μετά το «Love Story», Άλι ΜακΓκρο και Ράιαν Ο'Νιλ ξανά μαζί
Ράιαν Ο' Νιλ και Άλι ΜακΓκρο στην «Ιστορία Αγάπης»  

Σαράντα πέντε χρόνια μετά την πρώτη τους συνεργασία, στην κινηματογραφική επιτυχία «Ιστορία Αγάπης» (Love Story), ο Ράιαν Ο' Νιλ και η Άλι ΜακΓκρο θα βρεθούν και πάλι μαζί, αυτή τη φορά στο θεατρικό σανίδι, για την παράσταση «Love Letters» («Ερωτικά Γράμματα»). Το θεατρικό έργο του Α.Ρ. Γκάρνει μιλά για τις πρώτες αγάπες και τις δεύτερες ευκαιρίες. Πρόκειται για την ιστορία της Μελίσα Γκάρντνερ και του Άντριου Μέικπις Λαντ, που συναντιούνται για πρώτη φορά όταν είναι στα νιάτα τους, αλλά, παρά την χημεία που υπάρχει μεταξύ τους, τραβούν ο κάθε ένας τον δικό του δρόμο στη ζωή. 

Βρέθηκαν αποσπάσματα ανολοκλήρωτης αυτοβιογραφίας του Όρσον Γουέλς

Βρέθηκαν αποσπάσματα ανολοκλήρωτης αυτοβιογραφίας του Όρσον Γουέλς
Αποσπάσματα μίας ημιτελούς αυτοβιογραφίας του Όρσον Γουέλς βρέθηκαν από αρχειοφύλακες στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.

Τα αποσπάσματα της αυτοβιογραφίας του εξηγούν γιατί ο διάσημος ηθοποιός και σκηνοθέτης -από τη γέννηση του οποίου συμπληρώθηκαν φέτος 100 χρόνια- δεν κατάφερε να ολοκληρώσει μία σειρά ταινιών. Παράλληλα, αναφέρεται στη φιλία του με τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ, στη σχέση του με την πρώην σύζυγό του Ρίτα Χέιγουορθ και στην αντιζηλία του με τον Ντ. Γκρίφιθ.

Σπουδή για την ψύχωση και τη γυναικεία ελευθερία


Την ψύχωση, αλλά και το κοινωνικό στίγμα της ψυχικής ασθένειας, την ενδοοικογενειακή βία με την οποία αντιμετωπίζεται ο πάσχων, αλλά και το θέμα της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης έχει στο επίκεντρό της η περφόρμανς Η κίτρινη ταπετσαρία, που παρουσιάζει από την Παρασκευή η νεανική ομάδα No Name στη Θεσσαλονίκη.
Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο λογοτεχνικό έργο της Σαρλότ Πέρκινς Γκίλμαν, που, αν και γραμμένο το 1890, αποτελεί μια εξαιρετικά σύγχρονη σπουδή πάνω στην ψύχωση, τη γυναικεία καταπίεση, θέτοντας πολιτικά και κοινωνικά ερωτήματα στην αμερικανική κοινωνία για την  ισότητα και την ελευθερία.

Περφόρμανς για την ελληνική ιστορία στο Βερολίνο

  • Η ΑΥΓΗ, 22.05.2015
Μια περφόρμανς που στο επίκεντρό της θέτει την ελληνική Ιστορία, από το 1821 μέχρι σήμερα, παρουσιάζει σήμερα στην Ακαδημία των Τεχνών του Βερολίνου η ηθοποιός Στέλλα Χριστοδουλοπούλου, με τον τίτλο Civil, ενώ παράλληλα στους χώρους της θα παρουσιάζεται και η έκθεση φωτογραφίας της ίδιας με τίτλο In Between.
Η παράσταση είναι αποτέλεσμα υποτροφίας, με τη μορφή residency, που κέρδισε η καλλιτέχνιδα, μία από τις δώδεκα που χορηγεί ετησίως το γερμανικό ίδρυμα σε καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο σε έξι τομείς των τεχνών.

«Ο θάλαμος αρ. 6», για την έννοια του εγκλεισμού

ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 22/05/2015
Σε ένα δημόσιο ψυχιατρείο εκτυλίσσεται η συγκλονιστική ιστορία του Αντον Τσέχοφ.
Σε ένα δημόσιο ψυχιατρείο εκτυλίσσεται η συγκλονιστική ιστορία του Αντον Τσέχοφ.

Το κακό νέο είναι ότι η παράσταση θα παίζεται ώς την Κυριακή 24/5. Το πολύ καλό νέο, όμως, είναι ότι θα συνεχιστεί από τον ερχόμενο Οκτώβριο, στον ίδιο χώρο, στη Β Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας.
Και πρέπει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να δείτε αυτή τη συγκλονιστική νουβέλα του Αντον Τσέχοφ, με τον τίτλο «Ο θάλαμος αρ. 6» (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Γκοβόστη» σε μετάφραση Αρη Αλεξάνδρου), έτσι όπως τη σκηνοθέτησε η Γιολάντα Μαρκοπούλου.

Thursday, May 21, 2015

Εκκληση για το Θεατρικό Μουσείο


ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 21/05/2015
Σκέψεις από το ΥΠΠΟ για τη μεταφορά του μουσείου στο «Σχολείον» της Πειραιώς. 
Σκέψεις από το ΥΠΠΟ για τη μεταφορά του μουσείου στο «Σχολείον» της Πειραιώς.

Είναι μια θλιβερή κατάσταση, που αφορά τον χώρο του πολιτισμού, και είναι στο κέντρο της Αθήνας: το Θεατρικό Μουσείο, που στενάζει και απαξιώνεται.
Χθες, οι εργαζόμενοι στο Θεατρικό Μουσείο έστειλαν ανοιχτή επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον πρωθυπουργό, στους υπουργούς της κυβέρνησης. «Τη στιγμή που ο Μάιος είναι ο μήνας που όλα τα μουσεία του κόσμου έχουν την τιμητική τους και ανοίγουν τις πόρτες τους για να γιορτάσουν, το ΚΜΜΕΕΘ-Θεατρικό Μουσείο παραμένει κλειστό και ρημαγμένο τα τελευταία 4,5 χρόνια.

Wednesday, May 20, 2015

Νέα όπερα για τον Ελ Γκρέκο

ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Μια νέα όπερα, αφιερωμένη στον κορυφαίο ζωγράφο Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, παρουσιάζει απόψε και αύριο βράδυ, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, ο Γιώργος Χατζηνάσιος (φωτογραφία) στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Νέα όπερα για τον Ελ Γκρέκο
Το έργο, που έχει τίτλο «EL GRECO», παρουσιάζεται με αφορμή τη συμπλήρωση 400 χρόνων από τη γέννηση του ζωγράφου και παρακολουθεί βήμα βήμα το σύνολο της διαδρομής του, από την Κρήτη μέχρι την Ιταλία και την Ισπανία. Η όπερα, σε ποίηση Ηλία Λιαμή και σκηνοθεσία Βασίλη Αναστασίου, ολοκληρώνεται σε τρεις πράξεις και επτά σκηνές και περιλαμβάνει σόλο άριες, ντουέτα, τρίο, κουαρτέτα, ορχηστρικά και χορευτικά μέρη. Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν Ελληνες αλλά και ξένοι λυρικοί τραγουδιστές.

Η όπερα κάνει... πασαρέλα


«ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ»
Το ραντεβού της όπερας και της μόδας είναι μουσικό, πολύχρωμο και δημιουργικό.

Η σοπράνο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μυρσίνη Μαργαρίτη θα είναι παρούσα στο ραντεβού του κόσμου της όπερας με αυτόν της μόδας
Η σοπράνο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μυρσίνη Μαργαρίτη θα είναι παρούσα στο ραντεβού του κόσμου της όπερας με αυτόν της μόδας

Εχει ήδη κλειστεί για την Πέμπτη, στο Ωδείο Αθηνών, στη Ρηγίλλης, στο κέντρο της Αθήνας, με τίτλο «Το όνειρο» (Il sogno), μια θεματική που συναντούμε συχνά στις κορυφαίες όπερες του ρεπερτορίου, αλλά ταυτόχρονα και μια διάσταση που αναμφισβήτητα έχει το προσωπικό στίγμα της σχεδιάστριας Λουκίας, η οποία είναι η φετινή προσκεκλημένη από τον χώρο της μόδας.
Ο μέχρι πρότινος εκθεσιακός χώρος του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο ιστορικό Ωδείο Αθηνών, το κτίριο-σύμβολο του ελληνικού μοντερνισμού του Ιωάννη Δεσποτόπουλου, θα φιλοξενήσει τη νέα συνάντηση των δύο γοητευτικών κόσμων.

ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ: Δεν ξέρω πότε θα έρθει αλλά οφείλω να περιμένω ένα καλύτερο αύριο

Η Μαρίνα Ασλάνογλου, ηθοποιός που βαδίζει με σταθερά βήματα στη σκηνή, που εξελίσσεται χωρίς να βιάζεται και δεν φοβάται να δοκιμάζεται σε δύσκολους ρόλους, υποδύεται την «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη, στην παραγωγή που σκηνοθετεί ο Σπύρος Α. Ευαγγελάτος για το θέατρο Μπάντμιντον (πρεμιέρα 12 Ιουνίου).

<p>Είναι φρικτό, ανατριχιαστικό και αδιανόητο αυτό που έγινε στην Αννυ. Δεν μπορεί κανένας ανθρώπινος νους να δικαιολογήσει αυτόν τον πατέρα</p>
Είναι φρικτό, ανατριχιαστικό και αδιανόητο αυτό που έγινε στην Αννυ. Δεν μπορεί κανένας ανθρώπινος νους να δικαιολογήσει αυτόν τον πατέρα
«Είναι η πρώτη φορά που θα αναμετρηθώ με ένα τόσο δύσκολο είδος, όπως είναι η αρχαία τραγωδία», λέει η πρωταγωνίστρια. «Εχοντας όμως δίπλα μου τον "θεατρικό" μου πατέρα (όπως τον αποκαλώ εγώ), τον σπουδαίο και σημαντικό Σπύρο Ευαγγελάτο, νιώθω μεγάλη ασφάλεια και σιγουριά. Του οφείλω πολλά και νιώθω βαθιά συγκίνηση και μεγάλη χαρά για αυτήν τη συνεργασία».

«Θέατρο, αρχιτεκτονική, θεατρικότητα» με τον Μανόλη Κορρέ στο Εθνικό Θέατρο

  • Αρχιτεκτονική στο θέατρο
«Θέατρο, αρχιτεκτονική, θεατρικότητα» με τον Μανόλη Κορρέ στο Εθνικό Θέατρο

Ομιλητής ο Μανόλης Κορρές στην Κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, την Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Το Εθνικό Θέατρο και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Στάθης Λιβαθινός διοργανώνουν το «Συμπόσιο του μήνα», με τίτλο «Θέατρο, αρχιτεκτονική, θεατρικότητα». Ομιλητής του Συμποσίου είναι ο διακεκριμένος Καθηγητής Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Μανόλης Κορρές, γνωστός στο ευρύ κοινό για το σημαντικότατο έργο του στο πρόγραμμα αποκατάστασης των Μνημείων της Ακρόπολης.

Το Θέατρο Ρεματιάς θα επαναλειτουργήσει σύντομα

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΝΟΥΔΟΥ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 20.05.2015
To Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς, στο Χαλάνδρι, κάηκε ολοσχερώς τη Δευτέρα, ως αποτέλεσμα εμπρηστικής ενέργειας. Στόχος του δήμου είναι το θερινό φεστιβάλ να πραγματοποιηθεί κανονικά.
To Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς, στο Χαλάνδρι, κάηκε ολοσχερώς τη Δευτέρα, ως αποτέλεσμα εμπρηστικής ενέργειας. Στόχος του δήμου είναι το θερινό φεστιβάλ να πραγματοποιηθεί κανονικά.

Από νωρίς το πρωί της Τρίτης, οι υπηρεσίες του Δήμου Χαλανδρίου, με τη στήριξη της Περιφέρειας και εθελοντών από την περιοχή, αφαιρούσαν κομμάτι κομμάτι τα ερείπια του καμένου Θεάτρου Ρεματιάς. Μέχρι το μεσημέρι, η αποκαθήλωση είχε ολοκληρωθεί. Την ερχόμενη Κυριακή, από τις 11 π.μ., το τοπικό Σώμα Εθελοντών καλεί τους κατοίκους του Χαλανδρίου, αλλά και όλους τους Αθηναίους, για τους οποίους το υπαίθριο θεατράκι είναι συνυφασμένο με δροσερές καλοκαιρινές νύχτες γεμάτες μουσική και όμορφες εικόνες, να συμμετάσχουν σε μια συντονισμένη προσπάθεια καθαρισμού του χώρου, συμβάλλοντας έτσι στην υλοποίηση του φιλόδοξου στόχου του δήμου: Να πραγματοποιηθούν κανονικά οι εκδηλώσεις του δημοφιλούς θερινού φεστιβάλ, που είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 6 Ιουνίου.

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ!!!!!



Αξιότιμοι κε Πρόεδρε της Δημοκρατίας, κε Πρωθυπουργέ, κ.Υπουργοί,

Γνωρίζοντας και εκτιμώντας το ενδιαφέρον της κυβέρνησής σας σε θέματα που αφορούν την πολιτιστική μας κληρονομιά, αλλά και την ευαισθησία σας για ανθρώπους  που αγωνίζονται για τη δουλειά και την επιβίωσή τους, σας απευθύνουμε αυτήν την επιστολή. Είστε η τελευταία μας ελπίδα!
Την στιγμή που ο Μάιος είναι ο μήνας που όλα τα μουσεία του κόσμου έχουν την τιμητική τους και ανοίγουν τις πόρτες τους για να γιορτάσουν, το ΚΜΜΕΕΘ-Θεατρικό Μουσείο παραμένει κλειστό και ρημαγμένο τα τελευταία 4 ½ χρόνια. Έχει καταδικαστεί από την πολιτεία να πεθάνει από απώλεια μνήμης και αδιαφορία.

Tuesday, May 19, 2015

Αυτό είναι (;) το αληθινό πρόσωπο του Σαίξπηρ!!! Ιστορικός ισχυρίζεται ότι βρήκε πορτραίτο...

Αυτό είναι (;) το αληθινό πρόσωπο του Σαίξπηρ
Στο... πορτραίτο ο Σαίξπηρ φαίνεται να κρατά ένα φύλλο καλαμποκιού και μία πεταλούδα  
 
Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ είναι ένας από τους πιο γνωστούς ποιητές και θεατρικούς συγγραφείς στον κόσμο. Το έργο του, όχι το πρόσωπό του. Μέχρι σήμερα, κανείς δεν ήξερε με σιγουριά πώς μοιάζει ο δημιουργός του «Ρωμαίος και Ιουλιέττα» (το πορτραίτο του στην Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων του Λονδίνου αμφισβητείται ότι απεικονίζει πράγματι τον ίδιο), ενώ ορισμένοι αμφισβητούν ακόμη και ότι υπήρξε! Τώρα, όμως, ένας ιστορικός ισχυρίζεται ότι ανακάλυψε το πρώτο αυθεντικό πορτρέτο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ - και, μάλιστα, το μοναδικό για το οποίο ο άγγλος συγγραφέας πόζαρε όσο ζούσε.

Monday, May 18, 2015

Γιώργος Λούκος: «Δουλεύω χωρίς μισθό, γι' αυτό με κρατούν!»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ / "Κ", 18.05.2015
Φωτογραφία: Βαγγέλης Ζαβός.
Ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου δεν μένει εδώ. Για την ακρίβεια, ζει στη Γαλλία από την ηλικία των 17 ετών (σήμερα είναι 65), όταν έφυγε από την Ελλάδα για να σπουδάσει Αρχιτεκτονική και κατόπιν Φιλοσοφία. Μέχρι που τον κέρδισαν ο χορός και το θέατρο σε μια πρωτοποριακή εποχή για νέα σχήματα και ιδέες, αμέσως μετά τον Μάη του ’68. Γνωρίστηκε και συνεργάστηκε με τον Μορίς Μπεζάρ, τον Ρολάν Πετί και τον Μπομπ Γουίλσον, αρχικά ως χορευτής, αλλά σύντομα και ως βοηθός σε μεγάλες όπερες, όπως η Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης και η English National Opera.

Από το Α έως το Ω: Δημήτρης Δημητριάδης

ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΛΑΤΣΟΥ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 18.05.2015

Ο Δημήτρης Δημητριάδης αυτοσυστήνεται σήμερα με τον δικό του ιδιότυπο αφαιρετικό και συμπυκνωμένο λόγο. 
Ο Δημήτρης Δημητριάδης αυτοσυστήνεται σήμερα με τον δικό του ιδιότυπο αφαιρετικό και συμπυκνωμένο λόγο.
 
Τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον δύο με τρία έργα του ανεβαίνουν στην αθηναϊκή σκηνή. Φέτος, μόλις χθες, ολοκληρώθηκε ο εξαιρετικός «Φαέθων» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, ενώ ακόμα παίζεται το «Στροχάιμ» στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Παράλληλα, κυκλοφορεί και το βιβλίο της Δήμητρας Κονδυλάκη πάνω στο έργο του, «Ο θεατρικός Δημήτρης Δημητριάδης. Εξερευνώντας την δυνατότητα τού αναπάντεχου» από τις εκδόσεις Νεφέλη. Ο Δημήτρης Δημητριάδης αυτοσυστήνεται σήμερα με τον δικό του ιδιότυπο αφαιρετικό και συμπυκνωμένο λόγο.

Χάρης Φραγκούλης: Η έλλειψη πίστης έχει διαλύσει τα πάντα

Λοβέρδου Μυρτώ, ΤΟ ΒΗΜΑ: 17/05/2015
Χάρης Φραγκούλης: Η έλλειψη πίστης έχει διαλύσει τα πάντα
Ο Χάρης Φραγκούλης στα γυρίσματα της ταινίας «Ουζερί Τσιτσάνης» του Μανούσου Μανουσάκη


Ο Χάρης Φραγκούλης έγινε 29 χρόνων τον περασμένο Δεκέμβριο. Ανήκει στη νεότερη γενιά των ηθοποιών και έχει ήδη ξεχωρίσει με τη δουλειά του, τους ρόλους και το ταλέντο του ­- Βραβείο Χορν 2013. Τελειόφοιτος της Βιολογίας, στράφηκε στο θέατρο αμέσως μετά. Απόφοιτος της Δραματικής του Εθνικού, έκανε τα πρώτα του θεατρικά βήματα στο πλάι του δασκάλου του Δημήτρη Καταλειφού με Πίντερ. Ο Πίντερ έμελλε να είναι και ο συγγραφέας που τον συνέδεσε με τον Λευτέρη Βογιατζή. Σήμερα ετοιμάζεται για την τρίτη σκηνοθεσία του με την ομάδα Kursk που έχουν φτιάξει από τη σχολή, μετά θα ερμηνεύσει τον Αίαντα στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή και ενδιαμέσως θα παίξει στην επανάληψη του έργου «Ατλαζένιο γοβάκι». Ακόμη, ετοιμάζει ταινία με τον Μανουσάκη, παίζει σε μια μπάντα και κάνει μποξ από πέντε χρόνων.

Το τέλος των ψευδαισθήσεων

Αρκουμανέα Λουίζα, ΤΟ ΒΗΜΑ: 17/05/2015

Μπουζουξίδικα γίνονται «θέατρα» και τραγουδιστές γίνονται «ηθοποιοί». Ελληνική μυθολογία, ελληνικό φολκλόρ, μια βοσκοπούλα, ένα βιολί, και οι κοιλιακοί του Ηρακλή... Οι σκηνοθέτες που υπηρετούν καλύτερα αυτή την αισθητική καθίστανται περιζήτητοι. Η ανάγκη επιστροφής στα θεμελιώδη
Το τέλος των ψευδαισθήσεων
Η Αννα Κοκκίνου στο «Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος»

  • Ο εικοστός πρώτος αιώνας μάς βρήκε θεατρικά αισιόδοξους.
Οι σκηνοθέτες που ήταν ήδη καταξιωμένοι, άλλοι χάρη στη λοξή ματιά τους και άλλοι χάρη στην απαιτητικότητά τους, ανέβαζαν κάθε σεζόν τη δουλειά τους κι εμείς περιμέναμε με ενδιαφέρον τις προτάσεις τους. Ταυτόχρονα, νέες ομάδες αναδύονταν ορμητικά στο τοπίο και πιστεύαμε ότι αυτές θα πάρουν τη σκυτάλη, θα προχωρήσουν τη θεατρική τέχνη στο επόμενο στάδιο, όποιο κι αν είναι αυτό.

Σήμερα, εν έτει 2015, η αισιοδοξία μάς έχει μάλλον εγκαταλείψει. Κανένας ή σχεδόν κανένας από τους καλλιτέχνες που μεσουρανούσαν την περίοδο εκείνη δεν κάνει πλέον την καρδιά μας να χτυπά με την ίδια προσδοκία. Η εποχή της αθωότητας έχει τελειώσει. Τώρα βιώνουμε την περίοδο του ρεαλισμού. Η κρίση σίγουρα συνετέλεσε σε αυτή την προσγείωση. Η αγωνία των καλλιτεχνών για επιβίωση οδήγησε σε αποθαρρυντικές συμμαχίες και συμβιβασμούς. Καλοί ηθοποιοί, αξιόλογοι καλλιτέχνες συμμετέχουν σε εγχειρήματα που μόνο ανατριχίλα θα τους προκαλούσαν στο παρελθόν.

Πέθανε η Ευγενία Χατζίκου

Διακεκριμένη σκηνοθέτις και αγαπημένη δασκάλα για πολλούς ανθρώπους του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης, η Ευγενία Χατζίκου, ευγενική και διακριτική παρουσία του καλλιτεχνικού χώρου, έφυγε από τη ζωή, το πρωί του Σαββάτου, στο σπίτι της στην Καλλιθέα. Γεννημένη στην Αθήνα, με σπουδές σκηνοθεσίας, θεάτρου και γαλλικής φιλολογίας, ειδικεύθηκε στην τηλεόραση ως υπότροφος στις Βρυξέλλες. Το 1972 ίδρυσε το «Σπουδαστήριο Τέχνης», που αργότερα χαρακτηρίστηκε Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης και συμπεριλήφθηκε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Μοντέρνοι Καιροί»: Μία «άλλη» προσέγγιση στο «Μάθημα» του Ιονέσκο

  • Στο «Μπετόν 7» κάθε Παρασκευή και Σάββατο
«Μοντέρνοι Καιροί»: Μία «άλλη» προσέγγιση στο «Μάθημα» του Ιονέσκο
Τι θα συνέβαινε αν σε ένα από τα κλασσικά πλέον έργα του Θεάτρου του Παραλόγου στο «Μάθημα» του Ευγένιου Ιονέσκο επιχειρείτο μια καλλιτεχνική προσέγγιση, όπου εκτός από το βασικό ζήτημα που πραγματεύεται το έργο, την εκπαίδευση σε όλες τις μορφές της και τις συνεπακόλουθες συγκρούσεις, προσέθετε κανείς μια ισχυρή δόση θρίλερ, αρκετό μαύρο χιούμορ, και μια αδιόρατη οσμή ψυχανάλυσης; Ενδεχομένως μια από τις αθέατες αιτίες της καταστροφής της κοινωνίας, που εμπεριέχει τους ήρωες, θα ήταν η επαπειλούμενη πανανθρώπινη τρέλα;

Καταστράφηκε από πυρκαγιά το θέατρο της Ρεματιάς. Ανοιχτό το ενδεχόμενο εμπρησμού

Καταστράφηκε από πυρκαγιά το θέατρο της Ρεματιάς
Ολοσχερής η καταστροφή στο θέατρο της Ρεματιάς   (Φωτογραφία:  Eurokinissi ) 
 
Σημαντικές υλικές ζημιές προκάλεσε στο θέατρο της Ρεματιάς στο Χαλάνδρι φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Δευτέρας και τελικά κατασβέστηκε χωρίς να απειλήσει σπίτια. Η αστυνομία εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο εμπρησμού. Στην περιοχή έσπευσαν δέκα οχήματα με 30 πυροσβέστες, οι οποίοι δυσκολεύτηκαν να προσεγγίσουν την περιοχή λόγω σταθμευμένων αυτοκινήτων, και κάλεσαν την ΕΛΑΣ για την απομάκρυνσή τους.

Το πρόγραμμα του Θεάτρου Πόρτα για τη σεζόν 2015 - 2016

Θέατρο, χορός, μουσική

Το πρόγραμμα του Θεάτρου Πόρτα για τη σεζόν 2015 - 2016
«Άνοιγμα» στη λιγότερο γνωστή δραματουργία χωρών, όπως η Αυστραλία, ο Καναδάς και συνεργασίες με καλλιτέχνες του εξωτερικού και της περιφέρειας, πραγματοποιεί το Θέατρο Πόρτα για τη σεζόν 2015-2016.
Το θέατρο της Λεωφόρου Μεσογείων συμπλήρωσε ένα χρόνο από την επανεκκίνησή του, έχοντας επικεφαλής την Ξένια Καλογεροπούλου και τον Θωμά Μοσχόπουλο, αλλά και τον νέο συνθέτη Κορνήλιο Σελαμσή, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το μουσικό κομμάτι του καλλιτεχνικού προγράμματος.

Sunday, May 17, 2015

Επάνω στο νήμα

Πολενάκης Λέανδρος, Η ΑΥΓΗ, 17.05.2015

Στο σπαρακτικό, εξομολογητικό βιβλίο του, De Profundis («Εκ Βαθέων»), μια επιστολή προς τον νεαρό εραστή του λόρδο Άλφρεντ Ντάγκλας, που υπήρξε η αιτία της καταστροφής του, ο Όσκαρ Ουάιλδ επιχειρεί να ταυτίσει τον εαυτό του με τον «πρίγκηπα της Δανίας», ενώ συγκρίνει τον Ντάγκλας με τους δύο αυλικούς, Ρόζενκραντζ και Γκίλντενστερν, οι οποίοι, στο έργο του Σαίξπηρ, συνοδεύουν τον Άμλετ σε ένα «ταξίδι χαμού» στην Αγγλία... Όπου, το υποψήφιο θύμα, με μια επιδέξια λαθροχειρία στέλνει αυτούς στον άδοξο θάνατο, στη λήθη, και διεκδικεί για τον εαυτό του τον ρόλο εκείνου που θα τιμήσει η Ιστορία.

Η εκδίκηση της διασκευής

ΑΝΝΥ ΚΟΛΤΣΙΔΟΠΟΥΛΟΥ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 17/05/2015
Αλέκος Συσσοβίτης και Ρούλα Πατεράκη στην παράσταση «Ο θάνατος και ο Αγρότης». 
Αλέκος Συσσοβίτης και Ρούλα Πατεράκη στην παράσταση «Ο θάνατος και ο Αγρότης».

JOHANNES VON TEPL
Ο θάνατος και ο Αγρότης
σκηνοθ.: Ρούλα Πατεράκη
θέατρο: Φάουστ
Χρειάστηκε ν’ ανατρέξω σε ηλεκτρονικά και άλλα κιτάπια για να διασταυρώσω πως «Ο Αγρότης από τη Βοημία» ή «Ο Αγρότης και ο θάνατος» του ποιητή, διευθυντή σπουδών, γραφέα της πόλεως Ζάας και πρωτονοτάριου της Νέας Πόλης της Πράγας Γιοχάνες φον Τεπλ (1350-1414) θεωρείται η σημαντικότερη γερμανόφωνη ποίηση σε πρόζα του ύστερου Μεσαίωνα. Γραμμένο το 1400, ίσως μετά τον θάνατο της γυναίκας του ποιητή Μαργαρίτας (1η Αυγούστου 1400), ως βιωματικό παραλήρημα και δημιουργικό παυσίλυπο, ίσως πάλι ως λόγια επινόηση, αποτελείται από 34 κεφάλαια.