ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Saturday, November 10, 2007
«ΗΜΕΡΗ» ΤΟΥ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ
ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
«Εχουμε υποχρεώσεις απέναντι στη μελλοντική κοινωνία, και δεν έχει καμία σημασία αν εμείς οι ίδιοι την προφτάσουμε». Στην παράσταση παίζουν οι ηθοποιοί: Ν. Γαλανός, Μπ. Σαρηγιαννίδης, Μ. Σουρμαΐνης, Αλ. Κολιόπουλος, Αλ. Μουστάκα, Γ. Πασσάκος και Ιουλία Καλογρίδη. (Ελευθεροτυπία, 9/11/2007)
ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
Κάθισε στο σκαμνί «για χρέη στο ΙΚΑ» ο Κώστας Γεωργουσόπουλος. Οχι δικά του, αλλά του Θεατρικού Μουσείου στο οποίο προεδρεύει. Είπε λοιπόν τον πόνο του προχθές στην παρουσίαση του βιβλίου «Πολιτισμού Αποψη» που έγραψε ο Γιώργος Βουλγαράκης, παρουσία μάλιστα του Μιχάλη Λιάπη: «Αν δεν πάρω επιχορήγηση, δεν μπορώ να πληρώσω τα χρέη. Αν δεν πληρώσω τα χρέη στο ΙΚΑ δεν μπορώ να πάρω ενημερότητα για την επιχορήγηση»... [Τα χρέη του Θεατρικού Μουσείου, Έθνος, 9/11/2007]
Friday, November 9, 2007
ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣ ΣΤΟ ΚΘΒΕ
Το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Μία Κωμωδία», μία κοινωνική πολιτική σάτιρα του Νεοελληνικού Θεάτρου, ανεβάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία Γιώργου Ρεμούνδου, την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου, στην σκηνή του θεάτρου της Μονής Λαζαριστών- Σκηνή Σωκράτης Καραντινός.
Μία υπερπαραγωγή του Κ.Θ.Β.Ε. στην οποία συμμετέχουν επί σκηνής πάνω από 30 ηθοποιοί και χορευτές. Ένα πολυθέαμα με εντυπωσιακά σκηνικά του Αντώνη Δαγκλίδη και κοστούμια της Κλαιρ Μπρέισγουελ, με τραγουδιστές και ζωντανή νεανική ορχήστρα σε μουσική του Γιούρι Στούπελ και πολυμελές μπαλέτο που χορογραφεί ο Χάρης Μανταφούνης. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι: Άγγελος Παπαδημητρίου, Γιάννης Σιαμσάρης, Μιχάλης Γούναρης, Βασίλης Σεϊμένης, Κώστας Χαλκιάς, Θηρεσία Μανωλούδη, Σταυριάνα Πανδή.
Το έργο: Μία ξεκαρδιστική κωμωδία εκτυλίσσεται στη χώρα του Πλούτωνα. Ραγδαίες εξελίξεις και αλλαγές συντελούνται με την απροσδόκητη είσοδο του κεφαλαίου... Επενδύσεις, έργα υποδομής, χώροι διασκέδασης και ψυχαγωγίας, δημιουργία τραπεζών, έρχονται να ανατρέψουν τη γαλήνια και ειδυλλιακή ατμόσφαιρα. Το παγιωμένο πολιτικό σκηνικό της χώρας απειλείται από επιτήδειους, καθώς η οικονομία εξελίσσεται με ξέφρενους ρυθμούς. Τότε ο Πλούτωνας καλείται να πάρει μία μεγάλη «πολιτική» απόφαση που θα κρίνει το μέλλον της επικράτειας του...
Συντελεστές παράστασης: Σκηνοθεσία: Γιώργος Ρεμούνδος, σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης, κοστούμια: Κλαιρ Μπρεϊσγουελ, μουσική: Γιούρι Στούπελ, χορογραφία: Χάρης Μανταφούνης, μουσική διδασκαλία: Νίκος Βουδούρης, φωτισμός: Χρήστος Γιαλαβούζης, βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Ιωακειμίδου, βοηθός ενδυματολόγου: Χαρά Τσουβαλά, βοηθός σκηνογράφου: Ανδρέας Παρασκευόπουλος, βοηθός χορογράφου: Μαρλέν Βερσιούρεν, οργάνωση παραγωγής: Σοφία Ευτυχιάδου, Χριστίνα Ζαχαροπούλου.
Τους ρόλους ερμηνεύουν: Παπαδημητρίου Άγγελος (Πλούτων), Γιάννης Σιαμσάρης (Χάρων), Μιχάλης Γούναρης (Αιακός), Βασίλης Σεϊμένης (Κέρβερος), Κώστας Χαλκιάς (Ερμής) Γιάννης Τσάτσαρης (Ηρακλής), Νίκος Παναγιωτίδης (Διογένης), Θηρεσία Μανωλούδη (Κρομβίλη), Δημήτρης Διακοσάββας (Δίφυλος), Νίκος Καπέλιος (Φαίδρος), Σταυριάνα Πανδή (Περσεφόνη), Πάνος Αργυριάδης (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρός), Θόδωρος Γρηγοριάδης (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρός), Θόδωρος Ιγνατιάδης (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρός), Κυριάκος Παπαδόπουλος (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρός), Μιχάλης Σιώνας (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρός), Αρετή Αγγέλου (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρή), Χρύσα Ζαφειριάδου (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρή), Μαρία Καραμήτρη (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρή), Βάσια Λακουμέντα (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρή), Λίλια Παλάντζα (Ευτυχισμένη ψυχή-Νεκρή).
Χορεύουν: Κατερίνα Αντωνιάδου, Βαλεντίνο Βλασιος Βαλάσης, Αφροδίτη Γεωργιάδου, Κίρκη Κύρκου, Γιάννης Μάρτος, Βενετία Πούλη, Ράνια Πούλιου, Χρήστος Χανδρουλίδης, Στέργιος Ψήφης. Παίζουν οι μουσικοί: Παναγιώτης Ανδρέογλου, Στέργιος Κόιας, Ιωάννης Λιόλιος, Φοίβος Φίλκας.
Thursday, November 8, 2007
ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΟΠΙΟ...
Πρεμιέρα έχει απόψε (9/11/07) το «Νέο Ελληνικό Θέατρο», με το έργο του Γιώργου Αρμένη «Αμερικανός στο κεφάλι», σε σκηνοθεσία του ίδιου. Σκηνικά - κοστούμια Λαλούλας Χρυσικοπούλου, μουσική Διονύση Τσακνή, βίντεο Αρη Μπαφαλούκα. Παίζουν: Γιώργος Αρμένης, Σοφία Ολυμπίου, Ελένη Σιδερά, Νικολέτα Βλαβιανού, Δημήτρης Καλαντζής. Ακούγονται οι φωνές των Αλέξανδρου Μυλωνά (Αμερικανός), Ζούζια Λουίζα (γραμματέας), Χάρης Χαραλάμπους (αστυνομικός Α), Ανδρέας Κυριακού (αστυνομικός Β). Συμμετέχουν: Αλειφερόπουλος Προμηθέας, Νεοχωρίτη Λίζα. «Πέρασαν εξήντα χρόνια» - σημειώνει ο Γιώργος Αρμένης - «και τον κουβαλάω τον Αμερικανό στο κεφάλι, με παιδεύει, με ταλαιπωρεί, προσπαθεί να με καθοδηγήσει... τελευταία έγινε φορτικός καταπιεστικός και το χειρότερο κυνικός, πράγμα που δεν αντέχεται... Τρεις γενιές παλεύουν μες το έργο, ο καπετάν Θεμιστοκλής, ο γιος του Στέργιος, που ιδεολογικά απαρνήθηκε τον καπετάνιο, και η τρίτη γενιά, τα εγγόνια του, που απαρνιούνται τον πατέρα και χαράζουν άλλη κατεύθυνση. Η γιαγιά, δε θα το πίστευε ότι με το ντοκιμαντέρ που ήρθαν να μας δείξουν οι Αμερικανοί στο χωριό για την καλλιέργεια του ρυζιού, δεν έφυγαν ποτέ - είναι ακόμα εδώ - είναι παντού!!! Απλώς δεν τους βλέπουμε, ή κάνουμε πως δεν τους βλέπουμε».
- Η «Θεατρική Σκηνή», παρουσιάζει τη σοφόκλεια «Ηλέκτρα», σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη, σκηνοθεσία Αντώνη Αντωνίου, σκηνικά - κοστούμια Αντώνη Χαλκιά, μουσική Λευτέρη Γρηγορίου. Παίζουν: Αντώνης Αντωνίου, Νατάσα Ασίκη, Γεωργία Ζώη, Χρήστος Φωτίδης, Δημήτρης Νατσιούλας, Μελίνα Ντόβλου, Βασίλης Μπατσακούτσας, Βάσω Κοτσίρη, Βάσω Δούκα. Το ύφος και η εσωτερική δύναμη της τραγωδίας παίρνει «μια καινούρια διάσταση, δίνοντας δυνατότητες στους συντελεστές για πιο οικεία προσέγγιση και ερμηνεία», λέει ο Αντώνης Αντωνίου.
- Το έργο του Μάρτιν Κριμπ «Σκληρά και τρυφερά», παρουσιάζει το Στούντιο «Πρώτες Υλες», σε σκηνοθεσία του Χρίστου Λύγκα. Το έργο ερευνά την τραγωδία του πολέμου, καταδεικνύοντας ότι ο πόλεμος είναι πάντα μια τραγωδία και πως τα συστατικά του σπάνια αλλάζουν. Μετάφραση Χριστίνας Μπάμπου - Παγκουρέλη, σκηνοθεσία Χρίστου Λύγκα, σκηνικά Μαρίας Κονομή, κοστούμια Γιάννη Μετζικώφ, μουσική Σταύρου Γασπαράτου. Παίζουν: Ερρίκος Λίτσης, Ελευθερία Γεροφωκά, Αλεξάνδρα Διαμαντοπούλου, Μαρία Μπρανίδου, Χρίστος Λύγκας, κ.ά.
- Με διαβατήριο τις καλές κριτικές και τα χαμόγελα των θεατών που πέρσι δοκίμασαν τη σούπα της «Πεντανόστιμης», οι Λένα Διβάνη - Τατιάνα Λύγαρη - Ηλίας Μαμαλάκης την ξαναμαγειρεύουν στο «Τρένο στο Ρουφ». Παίζουν: Βιβή Κόκκα, Σπύρος Περδίου, Φανή Γέμτου, Χρήστος Γεωργαλής, Φοίβος Ριμένας, Νίκη Λειβαδάρη.
- Ο θίασος «Εκφραση 7:36 ΑΜ» παρουσιάζει (έως 17/12) στο «Προσκήνιο», το έργο της Rinne Groffe «Πορτοκάλι Λεμόνι Αυγό Καναρίνι», σε σκηνοθεσία Σωτήρη Καραμεσίνη και μετάφραση Αντώνη Πέρη. Παίζουν: Κρατερός Κατσούλης, Βίκυ Μαραγκάκη, Ντορίνα Θεοχαρίδου και Οδύσσεια Μπουγά. Η πραγματικότητα. Η ψευδαίσθηση... Ο άνθρωπος αποτελεί τη διαχωριστική γραμμή που ενώνει τους δύο αυτούς κόσμους. Ο Γκρέιτ είναι ένας ταχυδακτυλουργός που παλιά θα μπορούσε να θεωρείται μάγος. (Ριζοσπάστης, 9/11/2007)
Ο ΥΜΠΥ, έμπιστος αξιωματικός του βασιλιά μιας φανταστικής Πολωνίας, παρακινούμενος από τη γυναίκα του, την κυρά-Υμπύ, σκοτώνει το βασιλιά και παίρνει το θρόνο. Οι πρώτες κινήσεις του είναι να φάει μέχρι σκασμού, αλλά και να εξολοθρεύσει τους πάντες. Ο Θίασος Ωκύπους παρουσιάζει την ανατρεπτική σάτιρα του Αλφρέ Ζαρί «Υμπύ Τύραννος» στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 100 χρόνια από το θάνατο του συγγραφέα. Στη διανομή: Yanell Lopez, Ιλιάνα Παζαρζή, Mariana Kutulas Vrsalovic στο Booze Cooperativa (Κολοκοτρώνη 57, τηλ. 210 3240944) κάθε Δευτέρα και Τρίτη από τις 20 Νοεμβρίου έως 8 Ιανουαρίου 2008, ώρα 9.30 μ.μ. Στις 7 και 8 Ιανουαρίου η παράσταση θα δοθεί στα Ισπανικά.
ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ ΑΠΌ ΤΟ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
Βραβείο ενδυματολογίας: Α', στον Διονύση Φωτόπουλο (Ερρίκος Δ'). Β', στην Εβελιν Σιούπη (Τσινετσιτά). Γ', στην Ελένη Μανωλοπούλου (Ηλίθιος). Βραβείο σκηνογραφίας: Α', στην Ελένη Μανωλοπούλου (Ηλίθιος). Β', στον Λάκη Γαβαλά (Τσινετσιτά). Γ', στην Λιλή Πεζανού («2»). Βραβείο μουσικής: Α', στον Κωνσταντίνο Βήτα («2»). Β', στην Αφροδίτη Μάνου (Τσινετσιτά). Γ', στον Στάθη Σκουρόπουλο (Ερρίκος ο Δ'). Βραβεία φωτισμού: Αλέκος Γιάνναρος («2»), Αλέκος Αναστασίου (Ηλίθιος), Βασίλης Κλωτσοτήρας (Bug). Βραβείο νεοελληνικού θεατρικού έργου στους Θανάση Ρέππα - Μιχάλη Παπαθανασίου (Τσινετσιτά).
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ:Tuesday, November 6, 2007
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΚΑΣΕΤΙΝΑ ΚΑΙ ΣΑΡΔΕΛΕΣ ΜΕ ΣΑΡΔΑΜ...
Θα προηγηθούν δύο «προπαραστάσεις»: στις 7/11 (21.00) και 8/11 (20.00), στις οποίες θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές και το κοινό.
- Η κλασική φάρσα «Σαρδέλες με σαρδάμ» του Αγγλου συγγραφέα Μάικλ Φρέιν, ανεβαίνει σήμερα, στο θέατρο «Ιλίσια - Μιμή Ντενίση», σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη. Παίζουν: Μπάμπης Γιωτόπουλος, Μαρία Καβογιάννη, Κώστας Κόκλας, Καίτη Κωνσταντίνου, Μαρία Λεκάκη, Γιάννης Μπουραζάνης, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Χρήστος Σιμαρδάνης και Δήμητρα Στογιάννη. Μετάφραση Μιμής Ντενίση. Ενας θίασος που θυσιάζεται για την τέχνη του, γίνεται θύμα κάθε αναποδιάς που μπορεί να συμβεί. Παρακολουθούμε δηλαδή ένα θίασο της συμφοράς, στις δοκιμές και παραστάσεις μιας σαπουνόπερας. Ο Φρέιν παρωδεί και μαζί αποθεώνει τη θεατρική μηχανή και την υποκριτική διαδικασία. Ενα θεατρικό έργο με θέμα τη σκηνή και τους ανθρώπους της.
Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΙΟΚΑΣΤΗΣ...
Ο Γιώργος Παπαθεοδώρου σκηνοθετεί την κωμωδία του Λεωνίδα Τσίπη «Η εκδίκηση της Ιοκάστης», που θα κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου, στο θέατρο «Αλεκτον».
Ο πανάρχαιος μύθος του Οιδίποδα επανέρχεται για να μας δείξει μέσα από σκληρές και βίαιες ανατροπές ότι «η ζωή μας κύκλους κάνει». Παίζουν οι Βύρων Κολάσης, Κατερίνα Γαβαλά, Θανάσης Ζερβάς, Αλέξης Μαρτζούκος, Ιπποκράτης Τροβάς, Ελένη Τριανταφύλλου και Μάνθα Μπαλούρδου.ΑΠΟ 465 ΕΩΣ 2.000 ΔΟΛΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ IAN McKELLEN
$3,500 to see McKellen's Lear, and rear
Ed Pilkington in New York, The Guardian, Monday October 15, 2007That is the price set on eBay for a couple of tickets for King Lear, which opens at UCLA's Royce Hall theatre in Los Angeles on Friday. And that is not just eBay hype: tickets start at $465 and rise to $2,000 on the website Stubhub, while Gotickets are offering them at up to $1,860.
ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΣΕΞΠΙΡ; ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ (ΑΚΟΜΗ) Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Who was Shakespeare? That is (still) the question
Campaign revives controversy of Bard's identity
Vanessa Thorpe, arts and media correspondent
The Observer, Sunday September 9, 2007
The literary conspiracy theory that refuses to go away, and which has a growing army of supporters all over the globe, reared its head in
Two of
The actors said the document, which has been signed by 300 people, is an effort to provoke academic debate.
After the last matinee performance of I Am Shakespeare, a play that questions the identity of Shakespeare, at the Minerva Theatre in the West Sussex town yesterday, Rylance, the star, joined Sir Derek to present the controversial declaration to Dr William Leahy, the head of English at
The key belief of the Shakespeare Authorship Coalition is that a body of literary works which displays an understanding of law, history and mathematics could not have been written by a mere commoner from an illiterate household in Warwickshire. What is more, no records exist that the man usually assumed to be the greatest playwright in western literature ever received payment or personal preferment for his writing. Shakespeare's detailed will, in which he notably left his wife 'my second best bed with the furniture', fails to refer to any theatrical legacy. The coalition contends it is proof of cause for doubt.
Since the 18th century rival candidates for the authorship of the works have been put up by those convinced that William Shakespeare was just a pen-name. Christopher Marlowe, Francis Bacon and the Elizabethan nobleman Edward de Vere, have all been mooted as contenders and Sir Derek was happy to reveal yesterday which one would get his vote.
'I think the leading light was probably de Vere, as I agree that an author writes about his own experiences, his own life and personalities,' he said.
The coalition's declaration lists 20 other well-known doubters of the past, including Mark Twain, Orson Welles, Sir John Gielgud and Charlie Chaplin.
Central planks in the document include suspicion surrounding the fact that all of the plays are chiefly set among the upper class and about the author's familiarity with Italian culture. There are questions too about his failure to mention
Dr Leahy said the new course at Brunel would simply aim to open up the question of the authorship: 'It has been a battle of mine for the last couple of years to get this into academia. It's a legitimate question, it has a mystery at its centre and intellectual discussion will bring us closer to that centre.'
The coalition first drew up its declaration in
More mysteries
Who was he?
Some say the works were written by the poet and playwright Christopher Marlowe, others that Francis Bacon wrote them in his spare time, while some point to the nobleman Edward de Vere. Others argue they are collaborations penned by a brilliant team of anonymous writers.
What was he?
Contradictory theories include the idea that the Bard was also a Catholic spy, a secret agent working abroad, a religious recusant in hiding, a teacher or possibly a European cultural ambassador.
Who was his lover?
The true identities of the Dark Lady and the Fair Youth of the sonnets are still in dispute; some say the poems addressed to a young man are about the Earl of Pembroke, others the Earl of Southampton, while the lady could have been a Mary Fitton or the poet Emilia Lanier.