Wednesday, September 4, 2013

Την αντίδραση των κληρονόμων του Λ.Βογιατζή προκάλεσε η δωρεά του αρχείου του. Τι απαντά η Εθνική Βιβλιοθήκη

Η απόφαση της συντρόφου του Λευτέρη Βογιατζή, Ειρήνης Λεβίδη, να δωρίσει το πολύτιμο αρχείο του σκηνοθέτη στην Εθνική Βιβλιοθήκη προκάλεσε την αντίδραση των κληρονόμων του. Η Εθνική Βιβλιοθήκη δηλώνει ότι έχει αποδεχθεί την σημαντική δωρεά, χωρίς προς το παρόν να έχει συναφθεί συμφωνητικό. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε επιστολή του δικηγόρου και νομικού εκπροσώπου των κληρονόμων του Λευτέρη Βογιατζή, η απόφαση της Ειρήνης Λεβίδη προκάλεσε την αντίδραση των νόμιμων κληρονόμων του σκηνοθέτη, των παιδιών του αδελφού του, Σταμάτη Βογιατζή -Παναγιώτη Λόταρ Βογιατζή και Μαρία Ιζαμπέλα Τσακ. Να σημειωθεί ότι δεν έχει βρεθεί διαθήκη που να έχει συνταχθεί από τον Λευτέρη Βογιατζή.

Οι κληρονόμοι αμφισβητούν την εγκυρότητα της διαδικασίας δωρεάς και αμφισβητούν ότι η Ειρήνη Λεβίδη υπήρξε σύντροφος του Λευτέρη Βογιατζή. Την χαρακτηρίζουν, μάλιστα, «μισθοδοτούμενη συνεργάτιδα και στενή του φίλη, μέλος της εταιρείας Νέα Σκηνή, όπως και άλλα πρόσωπα που δεν αυτοπροβάλλονται, αν και είχαν όμοιες ιδιότητες με αυτήν».

Tuesday, September 3, 2013

Παραδόθηκε στον Δήμο Πειραιά το Δημοτικό Θέατρο. Ανοίγει τις πύλες του 19 Σεπτεμβρίου

Παραδόθηκε στον Δήμο Πειραιά το Δημοτικό Θέατρο, μετά από καθυστερήσεις στην ανακαίνισή του. Ο δήμαρχος, Βασίλης Μιχαλολιάκος παρέλαβε το θέατρο από τους εκπροσώπους του υπουργείου Πολιτισμού και της εργολήπτριας εταιρείας. Το Δημοτικό Θέατρο ανοίγει τις πύλες του στις 19 Σεπτεμβρίου, ενώ το πρόγραμμα της πρεμιέρας θα ανακοινωθεί έως τις 27 Σεπτεμβρίου. Καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου ορίστηκε ο Πειραιώτης σκηνοθέτης, Τάκης Τζαμαργιάς.

«Λαμβάνουμε υπόψη μας όλη την καλλιτεχνική λειτουργία, με το ειδικό καλλιτεχνικό βάρος του πράγματος. Βάζοντας πρώτο στόχο τα εγκαίνια, θα πρέπει να τρέξουμε με ρυθμούς τρομακτικούς. Ήδη, από τη στιγμή που ανέλαβα, είμαι σε επαφή με τεχνικούς και με ειδικούς τεχνικούς σε θέματα σκηνής» δήλωσε ο Τ.Τζαμαργιάς.

Ο δήμαρχος, Β.Μιχαλολιάκος δήλωσε ότι το θέατρο θα είναι ανοιχτό σε 20 ημέρες για τους Πειραιώτες, αλλά και για επισκέπτες από όλη την Ελλάδα.

«Η Ελλάδα του σήμερα, με κοινοτικούς πόρους και με 40 εκατ. ευρώ, δεν έκανε απλώς ανακαίνιση, έκανε ανακατασκευή, για να το παραδώσουμε στον πολιτισμό, γιατί η Ελλάδα είναι πολιτισμός, δεν είναι μνημόνιο» τόνισε ο Βασίλης Μιχαλολιάκος.

Ακρίτες και δράκοι σε ροκ όπερα στο Θέατρο Βράχων

  • Με ιππότες, που φορούσαν πανοπλίες, κρατούσαν ασπρόμαυρες σημαίες και στηρίζονταν πάνω σε ξυλοπόδαρα, γέμισε σήμερα το μεσημέρι η πλατεία Κλαυθμώνος, ξαφνιάζοντας ευχάριστα με τα ακροβατικά τους τους περαστικούς αλλά και τους διερχόμενους οδηγούς.
Ήταν οι ηθοποιοί της ροκ όπερας «Dragon», οι οποίοι έδωσαν στο κοινό μια μικρή γεύση από την παράσταση που ετοιμάζουν σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζηπαπά, μουσική Σταύρου Γασπαράτου και λιμπρέτο Χριστίνας Μπάμπου Παγκουρέλη, λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα της στο θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη», στον Βύρωνα, την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για ένα σύγχρονο θέαμα που συνδυάζει τη ζωντανή μουσική, το τραγούδι, το χορό, τα ακροβατικά και τα αεροδυναμικά ξυλοπόδαρα, τεχνικές τσίρκου, μαριονέτες, βιντεοπροβολές, μεγάλες εγκαταστάσεις, άρματα και πυροτεχνήματα.

Μια σύγχρονη εκδοχή της Αντιγόνης στο Ίδρυμα Κακογιάννη

Πώς συνδέεται η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή με το κόστος της κηδείας της Μάργκαρετ Θάτσερ, τη γέννηση του πρίγκιπα του Κέιμπριτζ και τρίτου διαδόχου του αγγλικού θρόνου και τις διαδηλώσεις στη Βρετανία στις αρχές του 2011;
Η απάντηση βρίσκεται στην πρωτότυπη παράσταση «Αντιγόνη» του Ashley Scott – Layton, ο οποίος επεξεργάστηκε δραματουργικά και διασκεύασε την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Γιώργου Ροδοσθένους, που θα παρουσιαστεί στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στις 12, 13 και 14 Σεπτεμβρίου.
Η παράσταση συστήνει μια νέα εκδοχή της Αντιγόνης του Σοφοκλή, στην οποία αναδύονται τα θέματα της ατομικής ταυτότητας, της πολιτικής ελευθερίας, αλλά και ενός καταδικασμένου γάμου, με τη δράση να τοποθετείται μέσα σε ένα οίκο νυφικών. Το πρωτότυπο κείμενο διασκευάζεται μέσω της ενεργητικής, σύγχρονης σωματικής προσέγγισής του και συνδυάζεται με στοιχεία της σημερινής Βρετανίας.
«Βασικά επικεντρωνόμαστε στις ανθρώπινες σχέσεις, όπως στην αδελφική αγάπη αλλά και την αδελφική αντιζηλία, ανάμεσα στον Ετεοκλή και τον Πολυνίκη, και στις σχέσεις πατέρα-γιου. Επίσης ρίχνουμε βάρος στους δευτερεύοντες χαρακτήρες εστιάζοντας στο ρόλο π.χ. της Ισμήνης. Αλλά και η σχέση Αντιγόνης - Αίμονα παίρνει στοιχεία από την ιστορία αγάπης του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Τέλος, χρησιμοποιούμε τις αγγλικές διαδηλώσεις στις αρχές του 2011 (London Riots) που αποτελούν το σημείο έναρξης της παράστασης μας» είπε ο σκηνοθέτης, Δρ Γιώργος Ροδοσθένους.
Το Ίδρυμα στο πλαίσιο του τριετούς προγράμματος για την προώθηση, την έρευνα και τη μελέτη του Αρχαίου Δράματος, με τον τίτλο «Αρχαίο Δράμα: Επιρροές και Σύγχρονες Προσεγγίσεις», που εντάσσεται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΑΤΤΙΚΗ» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συνεργάζεται φέτος με τη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου του Leeds, η οποία και θα ανεβάσει τη σύγχρονη «Αντιγόνη», με την πεποίθηση πως η πολύπλευρη θεώρηση του αρχαίου δράματος συμβάλλει στην εδραίωση ενός διεθνούς δικτύου επικοινωνίας και διαλόγου για την προαγωγή της καλλιτεχνικής αναζήτησης.

Ο «Φώντας» του Μήτσου Ευθυμιάδη [που αντέχει...] στη Θεσσαλονίκη

Τον «Φώντα» του Μήτσου Ευθυμιάδη παρουσιάζει ο θίασος «Βήματα» της Ελένης Γερασιμίδου και του Αντώνη Ξένου, σήμερα, στο Πέτρινο Σχολείο Πανοράματος (ελεύθερη είσοδος, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Ευριπίδεια, της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης). Σκηνοθεσία Αγγελικής Ξένου, πρωτότυπη μουσική «KollektivA» και σκηνικά - κοστούμια Κώστα Βελινόπουλου. Στους ρόλους της Αριστέας και του Βούλη η Ελένη Γερασιμίδου και ο Αντώνης Ξένος.
Με αφορμή τη σχέση ενός ζευγαριού, του Βούλη και της Αριστέας, ο Μήτσος Ευθυμιάδης, με συγγραφική μαεστρία ανέδειξε τη σχέση του εκμεταλλευτή και του εκμεταλλευόμενου. Ο Βούλης, ένας άχρηστος σύζυγος, παρασιτεί εις βάρος της Αριστέας. Συντηρεί και παρατείνει την κατάσταση αυτή προς όφελός του, χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα παραπλάνησης. Ενα από αυτά είναι και ο Φώντας. Πρόσωπο ανύπαρκτο, όμως κεντρική αναφορά του έργου. Ο «Φώντας» συμβολίζει τις φρούδες ελπίδες, τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, τις αυταπάτες, οτιδήποτε προβάλλει ως κοινωνικό εμπόδιο στην εξέλιξη του ανθρώπου και της κοινωνίας.

Το αρχείο του Λευτέρη Βογιατζή στην Εθνική Βιβλιοθήκη. Μετά την καταγραφή του θα παραδοθεί σε ερευνητές και κοινό

Το αρχείο του Λευτέρη Βογιατζή στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Φωτογραφίες, ηχογραφημένες και μαγνητοσκοπημένες παραστάσεις, σκηνοθετικά τετράδια και σημειώσεις, ημερολόγια εργασίας, κριτικές παραστάσεων, σκηνικά και κοστούμια, μαγνητοταινίες και cd της μουσικής των παραστάσεων, βιβλία/προγράμματα είναι μόνο μερικά από όσα περιέχει το πολύτιμο αρχείο του Λευτέρη Βογιατζή

Στις συλλογές της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος ανήκει πλέον το πολύτιμο αρχείο του Λευτέρη Βογιατζή χάρη στη γενναιόδωρη δωρεά της συντρόφου του, Ειρήνης Λεβίδη, με τη σύμφωνα γνώμη της Εταιρείας των Φίλων της Τέχνης του Θεάτρου. Φωτογραφίες, ηχογραφημένες και μαγνητοσκοπημένες παραστάσεις, σκηνοθετικά τετράδια και σημειώσεις, ημερολόγια εργασίας, κριτικές παραστάσεων, σκηνικά και κοστούμια, μαγνητοταινίες και cd της μουσικής των παραστάσεων, βιβλία/προγράμματα είναι μόνο μερικά από όσα περιέχει το πολύτιμο αρχείο του Λευτέρη Βογιατζή. Περιλαμβάνει, επίσης, μεγάλο αριθμό μαγνητοσκοπημένων σημαντικών παραστάσεων του ευρωπαϊκού θεάτρου, περίπου 500 κινηματογραφικές ταινίες, μια βιβλιοθήκη με περισσότερους από 10.000 τίτλους, προσωπικά αντικείμενα και γραπτά.