Friday, April 20, 2007

Πρόβλημα με τις επιχορηγήσεις!

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το πρόβλημα παραμένει. Δεν έχουμε κάτι με τα μέλη της επιτροπής επιχορηγήσεων, αλλά είναι ολοφάνερο πως αν μετά από τόσο καιρό δουν ψύχραιμα τα πράγματα θα καταλάβουν ότι τα λάθη είναι για τους ανθρώπους. Αφορμή, μια επιστολή προς τον υπουργό Πολιτισμού Γιώργο Βουλγαράκη από ανθρώπους των Τεχνών, των Γραμμάτων και της πολιτικής, με την οποία εκφράζουν «Την απορία και τη λύπη τους για το χαμηλό ποσό επιχορήγησης που εγκρίθηκε από τη γνωμοδοτική επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού προς το "Μεταξουργείο" της Άννας Βαγενά». Αρκεί να σημειωθεί ότι με ανώτατο ποσό τα 295.000 ευρώ, το «Μεταξουργείο» πήρε 30.000 ευρώ, χωρίς, όπως σημειώνεται, «να ληφθούν υπόψη τα κριτήρια που το ίδιο το υπουργείο έχει θεσπίσει».
«Γνωρίζοντας την Αννα Βαγενά και τον αγώνα που κάνει πολλά χρόνια, από την ίδρυση του "Θεσσαλικού Θεάτρου" ώς σήμερα, να σταθεί με αξιοπρέπεια και συνέπεια καλλιτεχνική και προσωπική στα θεατρικά μας πράγματα, θεωρούμε άδικη αυτή τη μεταχείρισή της και παρακαλούμε τον υπουργό να επανορθώσει».

Την επιστολή υπογράφουν οι: Δήμος Αβδελιώδης, Βασίλης Βασιλικός, Παντελής Βούλγαρης, Νίκος Θέμελης, Μίκης Θεοδωράκης, Νικήτας Κακλαμάνης, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αντώνης Καρκαγιάννης, Βασίλης Κατσικονούρης, Γιάννης Κοντός, Στέλιος Κούλογλου, Νίκος Κωνσταντόπουλος, Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, Κώστας Μουρσελάς, Βάσα Σολωμού-Ξανθάκη, Γιάννης Οικονομίδης, Μάριος Σπηλιόπουλος, Κώστας Στεφανής, Κώστας Τσόκλης, Ευγενία Φακίνου, Δημήτρης Φατούρος και Γρηγόρης Ψαριανός.

Πέθανε ο ηθοποιός Ζαν-Πιερ Κασέλ

Ο γάλλος ηθοποιός Ζαν-Πιερ Κασέλ [Jean-Pierre Cassel], γνωστός από τις κωμωδίες του Φιλίπ ντε Μπροκά στη δεκαετία του ΄60 και αστέρας του γαλλικού μιούζικαλ, πέθανε (19.4.2007] στο Παρίσι σε ηλικία 74 ετών έπειτα από μακρά ασθένεια. Ο Ζαν-Πιερ Κασέλ γεννήθηκε στις 27 Οκτωβρίου 1932 στο Παρίσι. Το πραγματικό του όνομα είναι Ζαν-Πιερ Κροσόν. Ο πατέρας του ήταν γιατρός και η μητέρα του τραγουδίστρια της όπερας. Τον ανακάλυψε ο Τζιν Κέλι και στη συνέχεια έλαμψε στις κωμωδίες του Φιλίπ ντε Μπροκά ("Les jeux d' amour" και "Le farceur").

Ανθρωπος του μιούζικ χολ, παθιασμένος με το μιούζικαλ, ο Ζαν-Πιερ Κασέλ γύρισε επίσης ταινίες με τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες της εποχής του που του εμπιστεύονταν ρόλους γόη, από τον Ρενουάρ ("Le Caporal Epingle") μέχρι τους Άμπελ Γκανς ("Cyrano et d'Artagnan"), Μπουνιουέλ ("Le charme discret de la bourgeoisie"), Κλοντ Σαμπρόλ ("Folies bourgeoises"), Ρενέ Κλεμάν ("Paris brûle-t-il?"), Τζόζεφ Λόουζι ("La Truite"), Ζαν-Πιέρ Μελβίλ ("L'Armée des ombres"), Σίντνεϊ Λιούμετ ("Le Crime de l'Orient-Express") και Ρόμπερτ Αλτμαν ("Prêt-à-porter").

Στις δεκαετίες του '80 και του '90 ήταν λιγότερο παρών στο σινεμά προτιμώντας το θέατρο και την τηλεόραση. [Οι πληροφορίες από το ΑΠΕ, 20/4/2007]. Και για τους γαλλομαθείς:
De son vrai nom Crochon, Jean-Pierre Cassel suit les pas de sa mère chanteuse d'opéra, dans le monde du spectacle et intègre le cours Simon après l'obtention de son baccalauréat. Il fréquente dans les années 50 le Club Saint-Germain où il rencontre Gene Kelly. L'acteur américain lui apprend quelques pas de claquettes et lui donne un petit rôle dans 'La route joyeuse' (1957). Après quelques figurations et petits rôles, il se fait connaître grâce au film 'Les Jeux de l'amour' de Philippe de Broca. La carrière de Jean-Pierre Cassel est alors lancée et les films se succèdent comme 'Le caporal épinglé' de Renoir, 'L'Armée des ombres' de Jean-Pierre Melville ou encore 'L'ours et la poupée ' de Michel Deville. Mais Jean-Pierre Cassel ne se cantonne pas au cinéma et offre ses prestations à la télévision, travaillant notamment avec Marcel Bluwal. Les planches l'accueillent également et l'acteur se fait comédien pour de nombreuses mises en scène et une collaboration avec Jean Vilar sur 'Hasard du coin du feu' et 'l'Avare'. Egalement chanteur et danseur, Jean-Pierre Cassel se lance dans la comédie musicale et donne un spectacle de chant et de claquettes en hommage à Fred Astaire. Décédé en 2007, le 'gentleman' français à l'élégance et au charme certains ponctués par une fine ironie était un artiste complet : tour à tour acteur, comédien, chanteur et danseur, Jean-Pierre Cassel était, tout simplement, un passionné du spectacle.
Επίσης μπορείτε να δείτε και τους τίτλους των ταινιών στις οποίες έπαιξε [ΕΔΩ]

ΣΕΗ: Δάκτυλος Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πρόγραμμα του Ελληνικού Φεστιβάλ

Την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις «γνωστές και κουραστικά επαναλαμβανόμενες από το 2002 οδηγίες της» ενοχοποιεί με χθεσινή ανακοίνωσή του το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών για το φετινό πρόγραμμα των Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και την πολιτική του Γιώργου Λούκου.

Σύμφωνα με το ΣΕΗ αυτές ευθύνονται για τη «διαμόρφωση ενός ομογενοποιημένου πολιτιστικού μοντέλου χωρίς επιμέρους εθνικές ταυτότητες, γλώσσα, παραδόσεις, ιστορία, παιδεία» κ.λπ., μοντέλο που εφαρμόζει η κυβέρνηση και ο διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ.

Με την πολιτική αυτή διακήρυξη και γλώσσα, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών διάλεξε χθες να νουθετήσει τους 170 ανθρώπους του θεάτρου, που με κείμενό τους διαχώρισαν πριν από λίγες μέρες τη θέση τους από τη δική του και υποστήριξαν θερμά την ανανεωτική προσπάθεια του Γιώργου Λούκου. Συγχρόνως το ΣΕΗ φτάνει στο σημείο να κατηγορήσει την αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου, που συσπειρώθηκε εναντίον του, ότι έχει ταπεινά κριτήρια! Πώς αλλιώς να ερμηνεύσουμε την παρακάτω, δήθεν προσεκτική πρόταση της ανακοίνωσής του;

«Δεν θα πέσουμε στην επικίνδυνη παγίδα να ανιχνεύσουμε ταπεινά και ιδιοτελή κίνητρα στους υπογράφοντες, μιας και δεν υποτιμούμε τόσο ούτε την ηθική, ούτε τη νοημοσύνη τους. Γιατί δεν είναι δυνατόν να μη βλέπουν καλλιτέχνες άνθρωποι ότι η μεν τέχνη μακρά, η δε θητεία των διευθυντών βραχεία». [Ελευθεροτυπία, 20.4.2007]
Για την προϊστορία του θέματος, όποιος ενδιαφέρεται να ανατρέξει στο label Ελληνικό Φεστιβάλ στο μπλογκ http://www.nikoslagadinos.blogspot.com/

Τι είναι το Μοργκεντάου;

«Μοργκεντάου». Το έργο ενός ακόμη νέου συγγραφέα από τη Θεσσαλονίκη, του Γιώργου Χατζόπουλου, στο θέατρο «Αμαλία»,από την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», που είναι και η τελευταία πρ3εμιέρα για τη φετικνή θεατρική σεζόν. Ένας άντρας και μια γυναίκα βιώνουν το απόγειο και τη φθορά της σχέσης τους σε μια ερωτική φωλιά-παγίδα, ενώ μια γυναικεία μορφή από το παρελθόν έρχεται να στοιχειώσει τον χώρο. Παίζουν οι Ελένη Δημοπούλου, Αλεξάνδρα Καζάζου, Νίκος Κουμαριάς. Η σκηνοθεσία είναι της Χριστίνας Χατζηβασιλείου, τα σκηνικά των Αλεξάνδρας Μπουσουλέγκα-Ράνιας Υφαντίδου και το βίντεο και το ηχητικό περιβάλλον τού Γιάννη Πειραλή. Το τραγούδι της παράστασης, σε στίχους τού Λόρκα, έγραψε ο Γιάννης Αγγελάκας.

Τα πάθη των Ελλήνων και των Κυπρίων...

«Η Άννα που περπατά στα σύννεφα». Είναι ο τίτλος ενός μονόλογου του Μάκη Αντωνόπουλου, που σκηνοθετεί η δημιουργός του Ελληνικού Θεάτρου στο Βούπερταλ Γερμανίας Μαρία Καραβία, η οποία έχει κάνει τη σκηνοθεσία και ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο (από 20 έως 23 Απριλίου στο θέατρο «Ελυζέ»). Πρόκειται για μια μάνα της Κύπρου που συνεχίζει ν' αναζητεί ύστερα από 32 χρόνια τον αγνοούμενο γιο της μετά την τουρκική εισβολή. Το έργο παρουσιάζεται σε συνεργασία με την ομάδα «Ανάβασις» από την Καβάλα (έχει ήδη παιχτεί στις πόλεις Βούπερταλ, Κολονία, Βόνη, Φρανκφούρτη και στις 11 και 12 Μαΐου θα παρουσιαστεί στο Θεατρικό Μουσείο του Ντίσελντορφ). Τα σκηνικά είναι του Μανώλη Δασκαλάκη και η μουσική των Μιχάλη Χριστοδουλίδη και Ντάφερ Γιούσεφ.

Ο Πύργος του Κάφκα, η αφετηρία...

«Ποιος είναι ο Χάρι Κέλερμαν και γιατί λέει όλα αυτά τα βρωμερά πράγματα για μένα». Είναι ο τίτλος μιας παράστασης, βασισμένης στο μυθιστόρημα του Κάφκα «Ο πύργος» , που παρουσιάζεται στην πρώτη της μορφή (από 20 έως 27 Απριλίου), στο θέατρο «Θησείον» (θα παιχτεί ολοκληρωμένη στα μέσα Οκτωβρίου). Είναι μια παραγωγή του «Theseum Enseble», σε ιδέα, σύλληψη και σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, που έχει κάνει και τη δραματουργία μαζί με τη Μυρτώ Περβολαράκη (σύμβουλος δραματουργίας ο Πάτρικ Χόφμαν). Παίζουν οι Ακύλλας Καραζήσης, Θεοδώρα Τζήμου, Σάδα Κρίτση, Τατιάνα Πίττα, Αλέξανδρος Κατέχης, Λάμπρος Φιλίππου. Τα σκηνικά-κοστούμια είναι της Ντόρας Λελούδα, η μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού και η χορογραφία της Βάλιας Παπαχρήστου.

Στα 96 της έφυγε η Κίτι Καρλάιλ Χαρτ

Χόρτασε ζωή και δράση η Κίτι Καρλάιλ Χαρτ, ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, αλλά δεν άντεξε και υπέκυψε στην πνευμονία, που την ταλαιπωρούσε τους τέσσερις τελευταίους μήνες. Η 96χρονη ηθοποιός ήταν γνωστή κυρίως για τη συμμετοχή της στην ταινία των αδελφών Μαρξ «Μια νύχτα στην όπερα» και το φιλμ «She loves me not» (1936), όπου έπαιξε στο πλευρό του Μπινγκ Κρόσμπι. Το 1991 είχε βραβευτεί με το Εθνικό Μετάλλιο των Τεχνών από τον Αμερικανό πρόεδρο Τζορτζ Μπους, ενώ έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό μέσα από τη συμμετοχή της στο αμερικανικό τηλεοπτικό σόου «Τo tell the truth», που προβαλλόταν στις δεκαετίας του '50 και του '60.[20.4.2007]

Thursday, April 19, 2007

ΣΕΗ: Πρόσκληση ανοιχτού διαλόγου

Εκατόν εβδομήντα άνθρωποι του θεάτρου, συνυπογράφοντας ένα κείμενο που δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες, διαχωρίζουν τη θέση τους από την ανακοίνωση - καταγγελία, του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) (28/2/2007) για το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Το ΣΕΗ απαντά στους υπογράφοντες, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Δε μας κάνει εντύπωση ότι επικρίνουν το ΣΕΗ για πράγματα που ποτέ δεν είπε, αφού είναι φανερό ότι δε διάβασαν την ανακοίνωσή μας. Διάβασαν αποσπάσματά της, όπως τα δημοσίευσε μερίδα του Τύπου. Ούτε το γεγονός ότι, πριν σπεύσουν να συντάξουν - ή να συνυπογράψουν - ένα τόσο οργισμένο κείμενο, δε σκέφτηκαν να ζητήσουν από το σωματείο το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης ή έστω εξηγήσεις».
«Μας κάνει, όμως, εντύπωση ότι δεν αναρωτήθηκαν ποιος ή ποιοι κρύβονται πίσω από μια ηλεκτρονική διεύθυνση - φάντασμα, και ποιοι ζητούν την υπογραφή τους, όπως εντύπωση μας κάνει ότι η αντίδρασή τους έρχεται σε μια στιγμή που το ΣΕΗ κάνει μια προσπάθεια - στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η δημόσια διατύπωση της άποψης για το Φεστιβάλ Αθηνών - για έναν ανοιχτό διάλογο με όσους μοχθούν για το θέατρο, προκειμένου να επαναπροσδιοριστούν κάποιες έννοιες που έχουν σχέση με την καλλιτεχνική υπόσταση του θεάτρου μας. Εμείς, λοιπόν, διαφωνούμε:
• Με την αλλαγή του χαρακτήρα του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, που μετατρέπεται από παραγωγικός και δημιουργικός σε διαμεσολαβητικό, με σκοπό την προώθηση έτοιμων ξένων παραγωγών, που δεν εντάσσονται σε ένα ισότιμο πρόγραμμα ανταλλαγών, αλλά είναι μονομερείς.
• Με την απομάκρυνση της θεατρικής δραστηριότητας τους καλοκαιρινούς μήνες από τα αρχαία θέατρα και την ανάδειξη νέων πολυδάπανων κλειστών χώρων, με αθρόα μετάκληση ξένων συγκροτημάτων και πρωτοφανή μείωση των ελληνικών παραστάσεων αρχαίου δράματος. (Θα παιχτούν μόλις 4 ελληνικές παραστάσεις αρχαίου δράματος, και η μία είναι επανάληψη).
• Με τη σκόπιμη πολιτική περιορισμού της θεατρικής δραστηριότητας μόνο στο αθηναϊκό κέντρο, χωρίς καμιά δυνατότητα μεταφοράς της στην επαρχία.
• Με τον ολοκληρωτικό εξοστρακισμό του ελεύθερου θεάτρου και των ΔΗΠΕΘΕ από Ηρώδειο - Επίδαυρο, άρα και μείωση της συμμετοχής Ελλήνων καλλιτεχνών στη θεατρική δημιουργία».
«Τέλος, στο πλαίσιο του γιορτασμού των 90χρονών του και μετά το γιορτασμό της Ημέρας του Ηθοποιού (Οκτώβρη στο Ηρώδειο), το ΣΕΗ θα οργανώσει ανοιχτή ημερίδα με θέμα: "Η κατάσταση του θεάτρου στη χώρα μας - παρόν και μέλλον», όπου θα συμμετάσχουν καλλιτέχνες όλων των συναφών χώρων. Εκεί θα καλέσουμε και όσους διαφωνούν μαζί μας και όλοι μαζί θα βρούμε τρόπους που θα επιτρέψουν σε όλους να διατυπώσουν θέσεις επωφελείς για την ανάπτυξη του θεάτρου συνολικά».[Ριζοσπάστης, 20 Απριλίου 2007]

Sunday, April 15, 2007

Τρεις γυναίκες για έναν άνδρα!

Το «Ζήλια σε τρία φαξ» της Εστέρ Βιλάρ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο «Τόπος Αλλού» από τις 2 Μαΐου, σε σκηνοθεσία της Δήμητρας Αράπογλου. «Είναι ένα έργο σύγχρονο, με πολύ χιούμορ και αυτοσαρκασμό», σημειώνει η Μπέτυ Λιβανού. «Αντιμετωπίζει τη ζήλια σαν μια αρρώστια από την οποία δεν μπορείς να γλιτώσεις. Για τη συγγραφέα είναι ένα συναίσθημα πιο δυνατό και από τον έρωτα. Εξαιτίας του αλλάζουν οι χαρακτήρες των ηρώων του έργου».
Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τρεις γυναίκες οι οποίες για τα «μάτια» του ίδιου άντρα ανταλλάσσουν φαξ χωρίς να συναντηθούν ποτέ. Τρεις γυναίκες που κατοικούν στην ίδια πολυκατοικία και τον διεκδικούν. Τρεις ηλικίες (η μία, 50 ετών, η σύζυγος, η άλλη στα 40 της δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν θέλει να κάνει οικογένεια ή καριέρα και η τρίτη, 22 χρόνων, φοιτήτρια γεμάτη όρεξη για δράση) συγκρούονται με μοναδικό όπλο τα φαξ που εκτοξεύει η μία στην άλλη, με δολοφονικές αποκαλύψεις, δηλητηριώδεις συμβουλές ή ακόμα και ωμές βρισιές.
Η Εστέρ Βιλάρ, κόρη Γερμανών μεταναστών, γεννήθηκε στην Αργεντινή. Έγραψε τρία μυθιστορήματα και πολυάριθμα δοκίμια για τη θρησκεία, την οικονομία, την ελευθερία, την ανθρώπινη βλακεία και τις σχέσεις των δύο φύλων, μεταξύ άλλων. Τα θεατρικά της έργα παίζονται σε ολόκληρο τον κόσμο. Το σκηνικό φιλοτέχνησε η Αναστασία Αρσένη, τα κοστούμια είναι της Μαρίας Κοντοδήμα και οι φωτισμοί του Σταμάτη Γιαννούλη. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Μπέττυ Λιβανού, Κατερίνα Λέχου και Μαργαρίτα Πανουσοπούλου. (Δες και Έθνος, 10/4/2007)

Γέμισε ο Απρίλης παραστάσεις...

Ξεκίνησε στις 11 Απριλίου το Χαβιάρι με κέικ του Αμερικανού Λέοναρντ Μέλφι, στο θέατρο «Καρέζη», σε σκηνοθεσία Ελένης Σκόττη και με πρωταγωνιστές την Τζένη Κόλλια και τον Κώστα Καζανά. Η μετάφραση είναι του Άντονι Μπερκ, τα σκηνικά-κοστούμια του Κώστα Παππά, η μουσική του Νίκου Τουλιάτου. Δύο μοναχικά πλάσματα, ένας άγνωστος ποιητής και μια ανασφαλής κοπέλα, που εργάζονται σ' ένα καφέ του Μανχάταν, προσπαθούν να βρουν μια γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ τους…

Πολύχυμη και υπερδραστήρια η Έλντα Πανοπούλου με την επιθεώρηση Η αυλή των... φευγάτων στο θέατρο «Βεάκη» (από 11 Απριλίου). Σε τριπλό ρόλο, κειμενογράφου, σκηνοθέτριας και πρωταγωνίστριας, η Ελντα Πανοπούλου. Συμπρωταγωνιστούν οι Τόνυ Άντονι, Μαρία Κανελλοπούλου, Μαρία Φιλίππου. Οι χορογραφίες είναι της Κατερίνας Ανδριοπούλου, η μουσική του Τόλη Κετσελίδη, τα σκηνικά του Κάρολου Ρωμούση, τα κοστούμια της Βίκυς Τρίμη. Μας μεταφέρει στις αυλές της γειτονιάς του ’60 με ήρωες μία χαρτορίχτρα, έναν χρεωμένο τζογαδόρο, δυο κορίτσια που ονειρεύονται τη διασημότητα, μία πολύτεκνη μητέρα 12 παιδιών κ.ά. Το γνωστό ανακάτωμα πολυχρησιμοποιημένων σεναριακών μοτίβων από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.

Στην καινούργια σκηνή που δημιουργεί το Αμφι-Θέατρο και ονομάζεται "Είσοδος Κινδύνου" παρουσιάζεται (από 13 Απριλίου) η νουβέλα του Τεοφίλ Γκοτιέ Η ερωτευμένη νεκρή, γραμμένη το 1836, σε σκηνοθεσία - δραματοποίηση Κατερίνας Ευαγγελάτου. Η μετάφραση είναι της Έφης Γιαννοπούλου, το σκηνικό και τα κοστούμια του Κωνσταντίνου Ζαμάνη, η μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, η επιμέλεια κίνησης της Χρυσηίδος Λιατζιβίρη και οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα. Διανομή: Στεφανία Γουλιώτη, Τάσος Δαρδαγάνης, Χρήστος Μαλάκης και Νικόλας Παπαγιάννης.
Την κωμωδία των Αλέκου Σακελλάριου - Χρήστου Γιαννακόπουλου Δεσποινίς ετών 39 παρουσιάζει, από τις 13 Απριλίου, το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, στο Αμιράλ. Σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια Πάνου Σκουρολιάκου, σκηνικά Αντώνη Χαλκιά, κοστούμια Μυρτώς Καρέκου. Διανομή: Πάνος Σκουρολιάκος, Πηνελόπη Πιτσούλη, Νίκος Χύτας, Θεοδώρα Σιάρκου, Σαράντος Γεωγλερής, Κωστής Κούκιος, Εύα Βάρσου, Θανάσης Μιχαηλίδης.
Το έργο του Γιάννη Ρούσου Περάσματα παίζεται (από 14 Απριλίου), στο Ανοιχτό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Michael Seibel. Σκηνικά - κοστούμια Λαμπρινή Καρδαρά, μουσική Αντώνης Μιχαηλίδης, χορολογία Κικής Σελιώνη, φωτισμοί Αντώνης Παναγιωτόπουλος. Διανομή: Δημήτρης Καραμπέτσης, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Γιώργος Παπαπαύλου, Χάρης Φλέουρας, Αγγελική Καρυστινού.
Το έργο Χαμογελαστά παπούτσια παίζεται (από 14 Απριλίου), στο φουαγιέ του θεάτρου Βικτώρια. Το έργο υπογράφει και σκηνοθετεί ο Πέτρος Αποστολόπουλος. Το έργο παρουσιάζεται κάθε Σαββατοκύριακο. Εστιάζει στη σχέση δύο ανθρώπων στον χρόνο, οι οποίοι συναντήθηκαν τυχαία έξι φορές από τα νιάτα τους ώς τα γεράματά τους. Παίζουν ο Πέτρος Αποστολόπουλος και ο Κωνσταντίνος Νέλλας. Η μουσική είναι του Παναγιώτη Γεωργοκώστα και η σκηνογραφία του Γιώργου Λυντζέρη.
Η εταιρεία Θεάτρου «Μέτοικοι» παρουσιάζει, στο θέατρο Άλεκτον (από 16 έως 30 Απριλίου), το έργο της Jan Devlin Μίλα μου για φόνο. Μετάφραση Αννα Ιορδανίδου, σκηνοθεσία Ασπα Κυρίμη, σκηνικό - κοστούμια Ιουλία Σταυρίδου, μουσική επιμέλεια Αθηνά Καψετάκη, επιμέλεια κίνησης Στέφανι Τσάκωνα. Διανομή: Ντόρα Σιμοπούλου, Κώστας Φλωκατούλας, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Χρήστος Αδαμόπουλος, Δήμητρα Κωστοπούλου.