Στέλλα Κρούσκα, Θανάσης Βλαβιανός και Μαρία Κορδώνη στην παράσταση του «Εμπρός» |
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Saturday, June 14, 2008
Η ΘΕΣΗ ΗΘΟΠΟΙΟΥ - ΘΕΑΤΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ
Ο ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΠΡΕΧΤ
Friday, June 13, 2008
«Αμλετ», και Λούλας Αναγνωστάκη «Ο ουρανός κατακόκκινος»
Στο «Σχολείον» (Πειραιώς 52) παρουσιάζει το Φεστιβάλ (17-21/6) το μονόπρακτο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο ουρανός κατακόκκινος», σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου, σκηνικά -σκηνικό - κοστούμι Αγγελου Μέντη, φωτισμούς Λευτέρη Παυλόπουλου, με ερμηνεύτρια την Ρένη Πιττακή. Θυμίζουμε ότι το έργο πρωτοανέβασε το Εθνικό Θέατρο, με ερμηνεύτρια την Βέρα Ζαβιτσιάνου.
ΕΘΝΟΣ: ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ...
Σε διπλό ταμπλό θα «χτυπήσει» -για την ώρα- τον χειμώνα ο Γιάννης Ιορδανίδης. Μέχρι τώρα θα ανεβάσει τον «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος με την Αντιγόνη Βαλάκου στον ρόλο της μάνας.
Ο Γιάννης Ιορδανίδης
Τις μέρες αυτές, όμως, συμφώνησε να υπογράψει σκηνοθετικά και μια αθηναϊκή παράσταση και δη εξαιρετικά φιλόδοξη. Πρόκειται να ανεβάσει στο θέατρο «Αλφα» τον «Θάνατο του εμποράκου» του Μίλερ, με πρωταγωνιστή τον Θύμιο Καρακατσάνη, που είχε ενσαρκώσει και παλαιότερα τον Εμποράκο δεξιοτεχνικά και που τώρα βάζει, με τον Ιορδανίδη στο πλάι του, ένα νέο στοίχημα. Στην ίδια παράσταση θα παίξουν απ ό,τι έμαθα ο Μιχάλης Μαρκάτης και ο Γρηγόρης Σταμούλης. Για τον ρόλο της μάνας βολιδοσκοπείται η Αφροδίτη Γρηγοριάδου.Πολλές θεατρικές προτάσεις είχε η Τάνια Τρύπη για τη θερινή σεζόν, μα δυστυχώς δεν μπόρεσε να τις αποδεχτεί, επειδή δεν θα μπορούσε να περιοδεύσει ανά την Ελλάδα. Βλέπετε, πρέπει να κρατήσει τις δύο κόρες της και ήταν απαγορευτικό να πρωταγωνιστεί σε παράσταση που την ήθελε σχεδόν όλο το καλοκαίρι επί ποδός! Ετσι είπε δύο όχι, ένα στην πρόταση που της έγινε από το ΚΘΒΕ να υποδυθεί την Ελένη στον «Ορέστη» -τον ρόλο πήρε τελικά η Ναταλία Δραγούμη- και ένα σε αυτήν που της έγινε να παίξει στο έργο «Του Κουτρούλη ο γάμος» στο πλάι του Παύλου Χαϊκάλη -τον ρόλο κέρδισε η Κατερίνα Μάντζιου. Για τους ίδιους λόγους, όμως, δεν μπορεί να αποδεχτεί και μια δελεαστικότατη πρόταση που της έγινε για τον χειμώνα. Της ζητήθηκε να πρωταγωνιστήσει στον «Κύκλο με την κιμωλία» του Μπρεχτ και είπε με βαριά καρδιά όχι, αφού δεν μπορούσε να αφήσει τα παιδιά της για τόσο καιρό. Τάνια - μάνα κουράγιο.
Η Νένα Μεντή
Η «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου» μετακομίζει τον επόμενο χειμώνα στο θέατρο «Βασιλάκου». Η μεγάλη καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία που γνώρισε η παράσταση, που ανέβασε στη σκηνή τη ζωή και το έργο της σπουδαίας στιχουργού, της άναψε το «πράσινο φως» για να παιχτεί και του χρόνου για όσους δεν την είδαν και όσους θέλουν να την ξαναδούν. Μόνο που δεν θα φιλοξενείται και πάλι στο «Ιλίσια - Βολανάκης» αλλά στο θέατρο «Βασιλάκου», Δευτέρες και Τρίτες. Η Νένα Μεντή, που πέτυχε ερμηνεία-κέντημα στη δουλειά με την καθοδήγηση του Πέτρου Ζούλια, είναι χαρούμενη που θα «συναντήσει» εκ νέου την Ευτυχία, που της έφερε αληθινή θεατρική ευτυχία!
ΚΘΒΕ: ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ 3 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ!
Παρουσιάζοντας, χθες, τον απολογισμό της καλλιτεχνικής περιόδου του περασμένου χειμώνα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, κ. Τσακίρογλου, είπε ότι δόθηκαν 836 παραστάσεις, τις οποίες παρακολούθησαν 135.786 θεατές και μόνο από τα εισιτήρια και τις πωλήσεις προγραμμάτων μπήκαν στα ταμεία του θεάτρου 1.305.826 ευρώ. Αναφορικά με τον προγραμματισμό της νέας καλλιτεχνικής περιόδου, ο κ. Τσακίρογλου υπόσχεται... μια από τα ίδια, καθώς επιμένει στην άποψή του «ένα κρατικό θέατρο πρέπει να παρουσιάζει κλασικό ρεπερτόριο».
Thursday, June 12, 2008
ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ
Την παράσταση του έργου του συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη «Πεθαίνω σαν χώρα», που είχαν ανεβάσει στις 6 και 7 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών στο Θέατρο Πειραιώς 260, παρουσιάζουν Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή [13, 14 και 15/6], στο Διεθνές Φεστιβάλ Βιέννης, ο σκηνοθέτης Μιχαήλ Μαρμαρινός και το Theseum Ensemble.
Στην παραγωγή αυτή του Φεστιβάλ Αθηνών και του Theseum Ensemble, η σκηνοθεσία είναι Μιχαήλ Μαρμαρινού, τα σκηνικά Kenny Mac Lellan, κοστούμια Ντόρα Λελούδα, μουσική Δημήτρη Καμαρωτού, χορός Βάλια Παπαχρήστου, κινηματογραφική σκηνοθεσία Νίκου Αναγνωστόπουλου και φωτισμοί Ηλία Κωνσταντακόπουλου.
ΣΕΞΠΙΡ ΚΑΙ ΛΑΜΠΙΣ
Ο θίασος «5η Εποχή» θα ανεβάσει την παράσταση «Δωδέκατη νύχτα ή ό,τι θέλετε». Η σαιξπηρική κωμωδία μεταφέρεται στην εποχή του μεσοπολέμου. Μουσικές, τραγούδια, διασκευές τζαζ κομματιών, χορός, ατμόσφαιρα άλλης εποχής. Μετάφραση Παναγιώτας Πανταζή, σκηνοθεσία - διασκευή Θέμη Μουμουλίδη, σκηνικό - κοστούμια Παναγιώτας Κοκκορού, μουσική Θοδωρή Οικονόμου, χορογραφία Ελενας Γεροδήμου, φωτισμοί Νίκου Σωτηρόπουλου. Παίζουν: Πάνος Σκουρολιάκος, Γωγώ Μπρέμπου, Φώτης Σπύρος, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Κώστας Κάππας, Νίκος Ορφανός, Ευριπίδης Λασκαρίδης, Μαριάνθη Φωτάκη, Σαράντος Γεωγλερής, Νικόλας Στυλιανού, Νάντια Κοντογεώργη. Η πρεμιέρα θα δοθεί στις 26/6 (θέατρο «Πέτρα» της Πετρούπολης). Ακολουθεί περιοδεία.
ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΕΣ «ΖΑΚΥΝΘΙΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ»
350.000 ΕΥΡΩ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
Περισσότερα από 350.000 ευρώ χρωστάει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στη Μονή Λαζαριστών από την ενοικίαση των χώρων του για τις παραστάσεις και τη δραματική του σχολή.
Αυτό κατήγγειλε χθες ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Π. Ψωμιάδης, προσθέτοντας μάλιστα ότι κατά δήλωση του υπουργού Πολιτισμού τα χρήματα αυτά τα έχει εισπράξει το ΚΘΒΕ από το υπουργείο, αλλά δεν τα καταβάλλει επί 1,5 χρόνο τώρα. Ο κ. Ψωμιάδης χαρακτήρισε αδιανόητο το γεγονός και επιφυλάχτηκε για τη στάση που θα κρατήσει εν όψει της έναρξης της νέας καλλιτεχνικής περιόδου, αν δεν βρεθεί λύση.
Οι μπουρδολογίες πάντως του νομάρχη επεκτείνοται... Δήθεν διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι το υπουργείο Πολιτισμού δεν του έχει δώσει χρήματα και πως αν βρεθεί ότι πήρε έστυω και έναν ευρώ... θα παραιτηθεί! Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι; Δεν τον φτάνει η φάμπρικα που έχει ανοίξει με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης; Ας αφήσει ήσυχον τον πολιτισμό...
Wednesday, June 11, 2008
Michael Frayn in the theatre
'A play that hilariously explores, and exploits, the insane rituals of theatre' ... Natalie Walter and Aden Gillett in the National Theatre's revival of Noises Off. Photograph: Tristram Kenton/Guardian
'Somerset Maugham said that writers should sit with their back to the window. I sit sideways on most of the time. Moderation in this, as in all things' ... Michael Frayn's writing room. Photograph: Eamonn McCabe/Guardian
'A play that shows how the divided selves of chancellor and spy echo the contradictions of the two Germanies' ... Roger Allam in Michael Blakemore's National Theatre production of Democracy. Photograph: Conrad Blakemore/National Theatre
'Gloriously makes a bonfire of the genres and produces a kind of propulsive madness' ... Samantha Bond, Edward Petherbridge and Mark Addy in the West End revival of Donkeys' Years. Photograph: Tristram Kenton/Guardian
Afterlife
Lyttelton, London
Morality play... Roger Allam in Afterlife at the National Theatre. Photograph: Tristram Kenton
Theatre itself has been a key metaphor in Michael Frayn's work - from the farcical Noises Off to the philosophical Look Look. Now Frayn turns his attention to the legendary Austrian director Max Reinhardt, whose production of Everyman outlives its creator by playing annually in Salzburg's Domplatz. But, while Frayn's play ripples with invention and is beautifully staged by Michael Blakemore, it is difficult to discover universal resonance in Reinhardt's career.
ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ Η ΣΤΕΓΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Λίγο μετά τις εννέα απόψε [11/06/2008], κατέρρευσε η στέγη του Δημοτικού Θεάτρου Λευκωσίας, το οποίο είχε ανακαινισθεί μόλις τον περασμένο χρόνο. Δεν σημειώθηκαν θύματα, γιατί απόψε δεν υπήρχε παράσταση και το θέατρο ήταν κλειστό. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, εκτός από τη στέγη κατέρρευσε και ο εξώστης του Θεάτρου και θρυμματίστηκε η υάλινη πρόσοψη της εισόδου. Το Δημοτικό Θέατρο, κτίσμα νεοκλασικού ρυθμού, λειτούργησε το 1967 και φιλοξένησε τις παραστάσεις του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου (ΘΟΚ), παραστάσεις ξένων θιάσων και συναυλίες διάσημων καλλιτεχνών. Οι εργασίες ανακαίνισης άρχισαν το 2005 και κράτησαν σχεδόν δύο χρόνια, έναντι δαπάνης αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.
ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΩΔΩΝΗΣ
ΟΙ ΣΚΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ «ΑΜΛΕΤ»
Περισσότερο παραπέμπει στις παραστάσεις που φέρουν την υπογραφή του Γούστερ Γκρουπ παρά στις παραστάσεις έργων του Σαίξπηρ. Ο λόγος για τον «Αμλετ» που θα παρουσιαστεί στην Αθήνα από τον νεοϋορκέζικο θίασο σε σκηνοθεσία της Ελίζαμπεθ Λεκόντ, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Πρόκειται για μια παραγωγή του 2006, που πρωτοανέβηκε στη Βαρκελώνη και έκτοτε ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη, στο Παρίσι, στο Βερολίνο και στο Αμστερνταμ. Από τα ιδρυτικά μέλη του Γούστερ Γκρουπ, η 64χρονη σήμερα Ελίζαμπεθ Λεκόντ (πρώην σύντροφος του ηθοποιού Γουίλεμ Νταφόε, με τον οποίο έχει έναν γιο, τον 26χρονο Τζακ Νταφόε ) ανήκει στους σκηνοθέτες που συνδυάζουν το θέατρο με τον κινηματογράφο, επιλέγοντας γρήγορους ρυθμούς «μονταρισμένων» πλάνων: η τεχνολογία και τα πολυμέσα βρίσκουν στις δικές της παραστάσεις, αλλά και σε εκείνες της ομάδας, πρόσφορο έδαφος. Και ο δικός τους «Αμλετ» έρχεται να το επιβεβαιώσει, καθώς για να αντιμετωπίσει το σαιξπηρικό έργο ανατρέχει στο παρελθόν και σε προηγούμενες προσεγγίσεις του. Ανάμεσα στο παλιό και στο νέο, η παράσταση επιχειρεί να ισορροπήσει: θέλει να είναι πιστή στο πρωτότυπο και ανατρεπτική. Γίνεται;Στην αφετηρία αυτής της δουλειάς βρίσκεται κινηματογραφημένη η θεατρική εκδοχή του σαιξπηρικού έργου, στην παραγωγή του 1964 και σε σκηνοθεσία του Τζον Γκίλγουντ, με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον στον ομώνυμο ρόλο. Το έργο εκτυλίσσεται στον καμβά, ενώ ο θίασος συνδιαλέγεται με τους ήρωες στον καμβά, μιμείται, παρωδεί, παίζει, σχολιάζει τα τεκταινόμενα. Στην αρχή όλα μοιάζουν πε ρίεργα, καθώς ο θεατρικός ηθοποιός που υποδύεται τον Αμλετ σχολιάζει τον «συνάδελφό του» στη μεγάλη οθόνη, ενώ τους ρόλους της Οφηλίας και της Γερτρούδης υποδύεται η ίδια ηθοποιός. Να όμως που με τη σκηνοθετική της μπαγκέτα η Λεκόντ καταφέρνει να μεταστρέψει το κλίμα και να προκαλέσει σκέψεις για το ίδιο το θέατρο αλλά και για τον χρόνο που περνά. Γεμάτη σκιές και φαντάσματα, η παράσταση γεννά ποικίλα ερωτήματα- αλήθεια, πώς έβλεπε ο Σαίξπηρ τις γυναίκες; Η συνέχεια στη σκηνή και στην οθόνη... «Αμλετ» του Σαίξπηρ από το Γούστερ Γκρουπ, σε σκηνοθεσία Ελίζαμπεθ Λεκόντ, με τους Σκοτ Σέφερντ, Κέιτ Βοκ, Αρι Φλιάκος κ.ά. Πρεμιέρα την Παρασκευή, στις 21.00.
Παραστάσεις ως και τις 16 Ιουνίου, στο κτίριο της οδού Πειραιώς 260 (Χώρος Δ). Στα αγγλικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους.
Η ΑΣΠΑΣΙΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΑΠΟΨΕ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ
Tuesday, June 10, 2008
ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ Κ.Θ.Β.Ε.
«Αρτούρο Ούι - Πρώτο σχεδίασμα», «Αυτός που λέει ναι - Αυτός που λέει όχι», «Τροβατόρε»
Το λυρικό θέατρο, κυρίως η όπερα στη Δύση, από γενέσεώς της και επί αιώνες όχι μόνο προοριζόταν, αλλά και προσαρμοζόταν στα θεματολογικά και αισθητικά γούστα της εκάστοτε άρχουσας τάξης και παρουσιαζόταν στα μέγαρά της. Στην πορεία της, κάποιοι δημιουργοί τόλμησαν μερικές «λοξοδρομήσεις» της προς το λαό, είτε με λαϊκής θεματολογίας έργα είτε με παραστάσεις εκτός των κτιρίων της άρχουσας τάξης. Στον 20ό αιώνα έγιναν περισσότερες απόπειρες απομυθοποιητικής αναμόρφωσης και προσέγγισης του είδους με τις λαϊκές μάζες. Ριζοσπαστικότερη όλων (και θεωρητικά τεκμηριωμένη) υπήρξε η περίφημη αντι-όπερα του Μπρεχτ «Οπερα της πεντάρας», που βασίζεται στην τολμηρή για την εποχή της (με την κοινωνική κριτική που ασκούσε) όπερα του Τζον Γκαίυ «Οπερα του ζητιάνου» (1728).
[ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 11/06/2008]
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Ο ΓΑΛΛΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΞΑΩΡΗΣ «ΟΡΕΣΤΕΙΑΣ»
ΤΗΣ BRΙGΙΤΤΕ SΑLΙΝΟ
[ΤΟ ΒΗΜΑ, 10/6/2008]
Monday, June 9, 2008
ΕΠΤΑ ΞΕΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ
Ο «ΠΛΟΥΤΟΣ» ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ...
Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου θα παρουσιάσει (16/7, Ηρώδειο), στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, τον αριστοφανικό «Πλούτο». Μετάφραση Κωστή Κολώτα, σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους, σκηνικά-κοστούμια Γιώργου Ζιάκα, μουσική Μιχάλη Χριστοδουλίδη, χορογραφία Ισίδωρου Σιδέρη. Παίζουν: Ντίνος Λύρας, Νεοκλής Νεοκλέους, Αννίτα Σαντοριναίου, Στέλα Φυρογένη, Γιώργος Μουαΐμης, Ελενα Παπαδοπούλου, Αχιλλέας Γραμματικόπουλος, Ανδρέας Τσουρής, Νιόβη Χαραλάμπους κ.ά. Η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης θα δοθεί (2/7) στο Αμφιθέατρο Μακάριου Γ΄ στη Λευκωσία.
ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΜΠΑΝΤΗ
Iph ...
Off the boil... Iph... a Euripides play reworked. Photograph: Robert Day
Η «WΟΟSΤΕR GRΟUΡ» ΜΕΤΑΛΛΑΣΣΕΙ ΤΟΝ ΣΑΙΞΠΗΡ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ
Θέατρο ή κινηματογράφος; Και θέατρο και κινηματογράφος: ο «Άμλετ» του «Τhe Wooster Group». Ο πολυβραβευμένος πρωτοποριακός νεοϋορκέζικος θίασος μάς ξανάρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών, δύο χρόνια μετά το εξαιρετικά τολμηρό- αλλά και εξαιρετικά ενδιαφέρον- «Τo you, the Βirdie» από τη «Φαίδρα» του Ρακίνα, παράσταση βασισμένη στα πολυμέσα, που ξεσήκωσε αντιδράσεις. Με έναν «Άμλετ» σε σκηνοθεσία, και πάλι, της καλλιτεχνικής διευθύντριάς του και εκ των ιδρυτικών στελεχών της ομάδας Ελίζαμπεθ Λεκόντ. Η οποία έχει συνδυάσει το θέατρο με τον κινηματογράφο σε μία παράσταση- κινηματογραφικό μοντάζ γρήγορων ρυθμών που απογειώνει για μία ακόμη φορά τα πολυμέσα και τις δυνατότητες που προσφέρουν. Για να γίνω πιο σαφής: Το 1964 ο περίφημος, «ειδικευμένος» στον Σαίξπηρ, Βρετανός ηθοποιός Τζον Γκίλγκουντ ανέβασε στο Μπρόντγουεϊ «Άμλετ» με τον σπουδαίο- και διάσημο από τον κινηματογράφο- συμπατριώτη του Ρίτσαρντ Μπάρτον στον επώνυμο ρόλο που και ο ίδιος ο Γκίλγκουντ είχε παίξει νεώτερος. Η παράσταση, που είχε εξαιρετική επιτυχία, μαγνητοσκοπήθηκε ζωντανά με μία μέθοδο που υποτίθεται ό τι θα έφερνε τεχνολογική επανάσταση, την electronovision. Η συγκεκριμένη τεχνολογική επανάσταση, τελικά, απέτυχε. Έγινε αρχικά μία μετάδοση σε κλειστό τηλεοπτικό κύκλωμα και αργότερα η ταινία προβλήθηκε για λίγες μέρες στους κινηματογράφους. Το ουσιώδες είναι πως η παράσταση διασώθηκε. Το «Τhe Wooster Group», πρωτοπόρο στη χρήση της νέας τεχνολογίας, έπιασε το νήμα αυτής της ιστορίας και χρησιμοποιεί ως βάση την ταινία- η οποία προβάλλεται σχεδόν ολόκληρη επί σκηνής- για να στήσει μία θεατρική παράσταση με τα σημερινά τεχνολογικά μέσα. Οι ηθοποιοί της παράστασης μιμούνται τις εκφράσεις των επί της οθόνης ηθοποιών, «τρέχουν» τις σκηνές που δεν τους ενδιαφέρουν και γενικά «συνομιλούν» με την ταινία στήνοντας τον δικό τους «Άμλετ» πάνω στον παλιό. Η παράσταση, που δουλεύεται από τον Οκτώβριο του 2005, έκανε την πρεμιέρα της το 2006 στη Βαρκελώνη και έχει ήδη παρουσιαστεί εκτός από τη Νέα Υόρκη, σε Παρίσι, Βερολίνο, Άμστερνταμ. Τον επώνυμο ρόλο επωμίζεται ο Σκοτ Σέφερντ, η Κέιτ Βαλκ παίζει Γερτρούδη αλλά και Οφηλία. Κλαύδιο ο ελληνικής καταγωγής Άρι Φλιάκος.
«ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΟ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟ ΜΕ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ
Δέκα μαυροντυμένοι Κινέζοι ηθοποιοί εκπροσωπούσαν στην παράσταση του Τερζόπουλου τον Προμηθέα, τους θεούς και το κράτος |
ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΡΕΧΤ...
Sir Jonathan Miller hits out at West End theatres putting celebrity ahead of quality
West End theatre producers have such “an obsession with celebrity” that they are turning down acclaimed productions with unknown actors because they lack a star from television or film. It is “the merely famous” that attracts them.
The damning cricitism was voiced to The Times by Sir Jonathan Miller, one of the world’s eminent directors, who said that audiences in the capital were missing out on seeing much praised productions from the provinces.
Sir Jonathan, 73, was made an associate director at the National Theatre by Laurence Olivier and showered with Olivier awards for his Old Vic productions. Two of his recent productions, Hamlet in Bristol and The Cherry Orchard in Sheffield, received rave reviews yet he could not get a London producer interested because his cast had no famous names.
Yet Jamie Ballard in the title role of Hamlet at the Tobacco Factory in March prompted critics to hail him as an “exceptional talent” and the entire cast, down to the walk-ons, as excellent. The Times described Ballard as “intelligent and incisive” while The Mail on Sunday called him “the most moving, sexy and sensitive young Hamlet since Jonathan Pryce in 1980”... [article continues]
Sunday, June 8, 2008
ΟΙ "ΦΩΝΕΣ" ΤΟΥ ΑΛΑΝ ΜΠΕΝΕΤ...
Του Κώστα Γεωργουσόπουλου, ΤΑ ΝΕΑ, 9/6/2008
Σπάνια τον τελευταίο καιρό είχα την ευκαιρία να χαρώ καθαρό θέατρο, χωρίς νοθείες και εμβόλια σχολιασμών. Εν πρώτοις, έστω και αργοπορημένα, να εκφράσω τον θαυμασμό μου για τον «τόπο συνάντησης Ανατολής και Δύσης, Αγγέλων Βήμα» έναν εξαίσιο χώρο πνευματικών (μουσικών, χορευτικών, θεατρικών, εικαστικών) εκδηλώσεων πίσω από το Εθνικό Θέατρο. Ένα νεοκλασικό, έως πρόσφατα εγκαταλειμμένο τριώροφο μετατράπηκε με υψηλό γούστο, φινέτσα, ευγένεια σε έναν πολυχώρο τεχνών, όπου λειτουργεί ακόμη και εστιατόριο και μπαρ.