Από πυρκαγιά κινδύνευσε να καταστραφεί το θέατρο «Κάτω απ' τη γέφυρα» (Πειραιάς - τα μεσάνυχτα της 7/6, από άγνωστη αιτία). Όμως, μερικές μέρες νωρίτερα άγνωστοι έσπασαν τα τζάμια του. Η Πυροσβεστική απέτρεψε την ολική καταστροφή, αλλά οι ζημιές είναι μεγάλες. Με ανοιχτή επιστολή του ο δημιουργός του θεάτρου Νίκος Δαφνής ζητά οποιαδήποτε βοήθεια, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «δυστυχώς, βοήθεια δεν υπάρχει ακόμα κι απ' αυτούς που θα περιμέναμε μεγαλύτερη ευαισθησία» και υπενθυμίζει τη μη επιχορήγησή του από το ΥΠΠΟ. Αυτή την περίοδο το θέατρο ετοιμάζει την «Τύχη της Μαρούλας» του Δημ. Κορομηλά και το παιδικό «Ο καλόκαρδος και η χρυσή ροδιά» της Ειρήνης Μάρα, που θα περιοδεύσουν στην Ελλάδα και το χειμώνα θα παρουσιαστούν στο χώρο του στον Πειραιά. (Ριζοσπάστης, Παρασκευή 15 Ιούνη 2007). Φίλτατε Δαφνή, κρίμα! Η ζωή είναι σκληρή κι όπως ξέρεις υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά. Αν υπάρξει κανένας πλούσιος, μπορεί κάτι να γίνει. Από το υπουργείο Πολιτισμού, το βλέπω πολύ χλωμό για βοήθεια...
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Friday, June 15, 2007
Monday, June 11, 2007
Αποπομπή Λαζαρίδη ζητά το ΔΣ της Λυρικής Σκηνής
Για να δούμε τώρα τι θα έχουν να λένε κάποιοι δημοσιογράφοι χειροκροτητές! Που ανακαλύπουν καθημερινά το... ραδιόφωνο!
Τη διακοπή της συνεργασίας του καλλιτεχνικού διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Στέφανου Λαζαρίδη (στη φωτογραφία), θα ζητήσει από τον υπουργό Πολιτισμού το Διοικητικό Συμβούλιο της Λυρικής, λόγω «διάστασης απόψεων ως προς την κατανομή των αρμοδιοτήτων» καθώς και την τροποποίηση του νόμου που αφορά στη λειτουργία της ΕΛΣ και καθορίζει τον τρόπο διοίκησης της.
Σε ανακοίνωσή του, το ΔΣ της Λυρικής, αναφέρει ότι μετά από τη συνεδρία της περασμένης Πέμπτης, με θέμα τον απολογισμό της καλλιτεχνικής περιόδου 2006-2007 και την έγκριση του προϋπολογισμού της νέας σεζόν, το ΔΣ «διαπίστωσε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Λυρική Σκηνή» και αποφάσισε να ζητήσει την απομάκρυνση του κ. Λαζαρίδη, ο οποίος «βάσει του ισχύοντος νόμου συγκεντρώνει το σύνολο των διοικητικών, οικονομικών και καλλιτεχνικών αρμοδιοτήτων», καταλήγει η ανακοίνωση. Είπαμε, καλός σκηνογράφος είναι ο Λαζαρίδης, διεθνούς φήμης ο Λαζαρίδης, ευρωπαίος ο Λαζαρίδης, παραβλέψαμε ότι ο Καραμανλής τον φύτεψε κυριολεκτικά στη Λυρική χωρίς να ακολουθήσει τις νόμιμες διαδικασίες κ.λπ. Αλλά, δεν θα μας κάτσει και στο σβέρκο ο κ. Λαζαρίδης! Ελαφρώς πώς, μοιάζει με την περίπτωσή του και ο κ. Λούκος. Κάτι δεν πάει καλά με αυτούς τους εξ Εσπερίας Έλληνες... Καλά, κι εμείς οι ιθαγενείς τι ρόλο παίζουμε;
Τη διακοπή της συνεργασίας του καλλιτεχνικού διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Στέφανου Λαζαρίδη (στη φωτογραφία), θα ζητήσει από τον υπουργό Πολιτισμού το Διοικητικό Συμβούλιο της Λυρικής, λόγω «διάστασης απόψεων ως προς την κατανομή των αρμοδιοτήτων» καθώς και την τροποποίηση του νόμου που αφορά στη λειτουργία της ΕΛΣ και καθορίζει τον τρόπο διοίκησης της.
Σε ανακοίνωσή του, το ΔΣ της Λυρικής, αναφέρει ότι μετά από τη συνεδρία της περασμένης Πέμπτης, με θέμα τον απολογισμό της καλλιτεχνικής περιόδου 2006-2007 και την έγκριση του προϋπολογισμού της νέας σεζόν, το ΔΣ «διαπίστωσε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Λυρική Σκηνή» και αποφάσισε να ζητήσει την απομάκρυνση του κ. Λαζαρίδη, ο οποίος «βάσει του ισχύοντος νόμου συγκεντρώνει το σύνολο των διοικητικών, οικονομικών και καλλιτεχνικών αρμοδιοτήτων», καταλήγει η ανακοίνωση. Είπαμε, καλός σκηνογράφος είναι ο Λαζαρίδης, διεθνούς φήμης ο Λαζαρίδης, ευρωπαίος ο Λαζαρίδης, παραβλέψαμε ότι ο Καραμανλής τον φύτεψε κυριολεκτικά στη Λυρική χωρίς να ακολουθήσει τις νόμιμες διαδικασίες κ.λπ. Αλλά, δεν θα μας κάτσει και στο σβέρκο ο κ. Λαζαρίδης! Ελαφρώς πώς, μοιάζει με την περίπτωσή του και ο κ. Λούκος. Κάτι δεν πάει καλά με αυτούς τους εξ Εσπερίας Έλληνες... Καλά, κι εμείς οι ιθαγενείς τι ρόλο παίζουμε;
Sunday, June 10, 2007
Εκ Παντείου ερρύη και... τα κρείττω!
Αχ δολοφόνε μου: the musical! από το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Οι πρώτες παραστάσεις του έργου ξεκινήσαν στις 9 Ιουνίου, και θα διαρκέσουν μέχρι την Πέμπτη 14 του μήνα. Ο Εντι, ένας φιλόδοξος ρεπόρτερ, κυνηγά ένα δολοφόνο που μπορεί να είναι ο εαυτός του. Τουλάχιστο αυτό φοβούνται η σαγηνευτική Τζόσυ και η σκοτεινή ιέρεια του βοντού Μάμα Τζεμαγιά. Ο καναλάρχης Λάιους και ο διαπλεκόμενος επιθεωρητής Κράϊονς, έχουν ωστόσο άλλη άποψη για το θέμα, ενώ η Ντάρκ Έιντζελ, που ελέγχει την ντρόγκα, την πορνεία και το χαρτοπαίγνιο κρατά τα χαρτιά της κλειστά.Και σίγουρα δεν μπορούμε να βασιστούμε σε όσα μας πλασάρουν η Συμπίλα και η Πυθία, γοητευτικές και αδίστακτες ανκοργούιμεν δύο αντίπαλων καναλιών. Στην δράση όμως θα παρέμβουν και δημοσιογράφοι της σκανδαλοθηρικής εφημερίδας Δε ντάγκερ (το στιλέτο), Πορτορικάνοι πιστοί της Μάμα Σφίνξι, μπάτσοι, τσάτσοι και φυσικά τα ακαταμάχητα κορίτσια του μπαλέτου που θα ερμηνεύσουν τα σουξέ Ντέστινυ και Με σκοτώνεις που είναι στα χείλη όλης της πόλης. Πρόκειται μήπως για την άγνωστη αμερικάνικη πόλη Ντριμτάουν της δεκαετίας του 60 ή για την Αθήνα του 2003;Την απάντηση θα βρουν οι θεατές της νέας παραγωγής του Κέντρου Δράματος του Παντείου που συνεχίζοντας μια πορεία δεκαέξι χρόνων και μετά από τις περσινές παραγωγές Καβάφης οδός Λέψιους 10 και Ο Ζωντανός, θα παρουσιάσει στο Στούντιο Λήδρα, Κέκροπος 12, στην Πλάκα το πρώτο του μιούζικαλ, που είναι ένα μοντέρνο σχόλιο στον Οιδίποδα Τύραννο.
Το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι του διευθυντή του Κέντρου Δράματος καθηγητή Γιάγκου Ανδρεάδη, η μουσική του Σταμάτη Μουστάκα, τα σκηνικά των Σταύρου Μπονάτσου και τα κοστούμια της Άντζι Καρατζά, η κινησιολογία του Φάνη Καφούσια, ο σχεδιασμός των φωτισμών του Δήμου Αβδελιώδη και υλοποίηση του Δημήτρη Μαργαρίτη.
Το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι του διευθυντή του Κέντρου Δράματος καθηγητή Γιάγκου Ανδρεάδη, η μουσική του Σταμάτη Μουστάκα, τα σκηνικά των Σταύρου Μπονάτσου και τα κοστούμια της Άντζι Καρατζά, η κινησιολογία του Φάνη Καφούσια, ο σχεδιασμός των φωτισμών του Δήμου Αβδελιώδη και υλοποίηση του Δημήτρη Μαργαρίτη.
Το Θέατρο Τέχνης στα νιάτα...
Αν κρίνω από τα ονόματα των καλλιτεχνών που θα συνεργαστούν στη νέα σεζόν με το Θέατρο Τέχνης, μάλλον ευοίωνο φαίνεται το μέλλον του θεάτρου που γέννησε δεκάδες ηθοποιούς και σκηνοθέτες και έθρεψε γενιές και γενιές θεατών.Το Υπόγειο θα ξεκινήσει με το έργο του Τόρστεν Μπουτστάινερ «Nordost», σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου (στη φωτογραφία), με τις Μάνια Παπαδημητρίου, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Σοφία Σεϊρλή. [Το έργο βασίζεται στην αληθινή ιστορία της κατάληψης θεάτρου στη Μόσχα από Τσετσένους αυτονομιστές τον Οκτώβριο του 2002. Παιζόταν τότε εκεί το δημοφιλές ρωσικό μιούζικαλ "Νορντ Οστ", ο παραγωγός του οποίου Γκεόργκι Βασίλιεφ είχε πει ότι "Είναι δύσκολο να φανταστούμε σήμερα ότι οι ηθοποιοί μας θα μπορέσουν να ξαναπαίξουν σε αυτή τη σκηνή και οι μουσικοί μας στο χώρο της ορχήστρας που είχε μετατραπεί σε αποχωρητήριο", κρίνοντας ότι θα ήταν "ορθό να βρεθεί μια άλλη αίθουσα για το Νορντ-Οστ". Οι Τσετσένοι αντάρτες είχαν υποχρεώσει τους ομήρους να χρησιμοποιούν το χώρο της ορχήστρας ως τουαλέτα, αρνούμενοι την πρόσβασή τους στα αποχωρητήρια του θεάτρου για να αποφύγουν τυχόν αποδράσεις.]
Τα Δευτερότριτα στο Θέατρο Τέχνης θα παρουσιάζεται το «Αμάρτημα της μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, με τον Ηλία Λογοθέτη στο ρόλο του Βιζυηνού.
Το Θέατρο στη Φρυνίχου θα ξεκινήσει με το έργο «Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος όφις» σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη (παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Βορείου Αιγαίου και Ιωαννίνων). Θα ακολουθήσουν οι «Τρεις αδελφές» του Τσέχοφ σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, με τις Γωγώ Μπρέμπου, Ναταλία Δραγούμη, Φαίη Ξυλά. Η παιδική σκηνή θα παρουσιάσει τη «Βασίλισσα του χιονιού» του Αντερσεν, σε σκηνοθεσία-διασκευή Θόδωρου Γράμψα.
Τα Δευτερότριτα στο Θέατρο Τέχνης θα παρουσιάζεται το «Αμάρτημα της μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, με τον Ηλία Λογοθέτη στο ρόλο του Βιζυηνού.
Το Θέατρο στη Φρυνίχου θα ξεκινήσει με το έργο «Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος όφις» σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη (παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Βορείου Αιγαίου και Ιωαννίνων). Θα ακολουθήσουν οι «Τρεις αδελφές» του Τσέχοφ σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, με τις Γωγώ Μπρέμπου, Ναταλία Δραγούμη, Φαίη Ξυλά. Η παιδική σκηνή θα παρουσιάσει τη «Βασίλισσα του χιονιού» του Αντερσεν, σε σκηνοθεσία-διασκευή Θόδωρου Γράμψα.
Μια παραίτηση... απαρατήρητη!
Δεν άντεξε, μάζεψε τις βαλίτσες της κι έφυγε. Η Λιν Σίμουρ, η διάσημη Καναδή χορεύτρια που εδώ και ένα χρόνο είχε αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μπαλέτου της Λυρικής Σκηνής, αποτελεί πλέον ένδοξο παρελθόν. Την 31/5 ανακοίνωσε την παραίτησή της, αφού σύμφωνα με την εκτίμησή της «οι καλλιτεχνικοί της στόχοι δεν ήταν δυνατό να πραγματοποιηθούν υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες εργασίας», ενώ «οι αλλαγές που πρότεινε να γίνουν δεν ήταν δυνατό να συντελεστούν στο άμεσο μέλλον». Η διοίκηση της ΕΛΣ έκανε δεκτή την παραίτηση της Λιν Σίμουρ και δήλωσε ότι οι σχέσεις με την τέως διευθύντρια παραμένουν πολύ καλές.
Η Λιν Σίμουρ, καταξιωμένη χορεύτρια και δασκάλα, είναι ένας από τους ζωντανούς θρύλους του κλασικού μπαλέτου. Ηρθε στην Ελλάδα, προσκεκλημένη από τον Στέφανο Λαζαρίδη, με όνειρο να μεταμορφώσει το Μπαλέτο της Λυρικής Σκηνής. Στην πορεία η Λιν Σίμουρ ήρθε αντιμέτωπη με τις συνθήκες εργασίας, τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, ολόκληρο το σύστημα της Λυρικής. Ηταν αναπόφευκτο. Πόσο άμεσα θα μπορούσε να ξεκινήσει η «αναγέννηση» του Μπαλέτου; «Η ελληνική γραφειοκρατία μού δημιουργεί συνεχώς εμπόδια. Αυτού του είδους οι κανόνες δεν έχουν θέση στις τέχνες. Δεν μπορείς να διευθύνεις έναν καλλιτεχνικό συγκρότημα σαν να είναι ταχυδρομείο και μάλιστα επαρχιακό...», ανέφερε σε συνέντευξή της στην «Καθημερινή» (27/1/2007).
Η Λιν Σίμουρ, καταξιωμένη χορεύτρια και δασκάλα, είναι ένας από τους ζωντανούς θρύλους του κλασικού μπαλέτου. Ηρθε στην Ελλάδα, προσκεκλημένη από τον Στέφανο Λαζαρίδη, με όνειρο να μεταμορφώσει το Μπαλέτο της Λυρικής Σκηνής. Στην πορεία η Λιν Σίμουρ ήρθε αντιμέτωπη με τις συνθήκες εργασίας, τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, ολόκληρο το σύστημα της Λυρικής. Ηταν αναπόφευκτο. Πόσο άμεσα θα μπορούσε να ξεκινήσει η «αναγέννηση» του Μπαλέτου; «Η ελληνική γραφειοκρατία μού δημιουργεί συνεχώς εμπόδια. Αυτού του είδους οι κανόνες δεν έχουν θέση στις τέχνες. Δεν μπορείς να διευθύνεις έναν καλλιτεχνικό συγκρότημα σαν να είναι ταχυδρομείο και μάλιστα επαρχιακό...», ανέφερε σε συνέντευξή της στην «Καθημερινή» (27/1/2007).
Subscribe to:
Posts (Atom)