Saturday, July 25, 2015

Η... Ζωή Κωνσταντοπούλου κλέβει την παράσταση στις «Εκκλησιάζουσες»

  • Ως δυναμική Πραξαγόρα
Η... Ζωή Κωνσταντοπούλου κλέβει την παράσταση στις «Εκκλησιάζουσες»
Η... πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου κλέβει την παράσταση στην κωμωδία του Αριστοφάνη «Εκκλησιάζουσες» σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου που έχει ήδη ξεκινήσει την περιοδεία της ανά την Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπέζος εμπνεύστηκε από την πρόεδρο της Βουλής, για να συνδέσει την πολιτική κωμωδία-σάτιρα του Αριστοφάνη με το σήμερα. Η δυναμική Πραξαγόρα που ξεσηκώνει τις γυναίκες της αρχαίας Αθήνας να ντυθούν άντρες και να μπουν κρυφά στην Εκκλησία του Δήμου όπου περνούν ένα ψήφισμα που τους δίνει την εξουσία θα δεσπόσει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με τη μορφή της πρόεδρου της Βουλής, Ζωής Κωνσταντοπούλου.

«Βερενίκη» σε δεκαπεντασύλλαβο

Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΡΑΚΙΝΑ ΑΠΟΨΕ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΝΑΥΠΛΙΩΤΟΥ

Η «μεγαλειώδης θλίψη», αιτία ευχαρίστησης για τον θεατή του Ρακίνα, βρίσκεται συμπυκνωμένη στην πλέον λιτή τραγωδία του, τη «Βερενίκη» (1670), που ανατέμνει το αδύνατο του έρωτα.

«Βερενίκη» σε δεκαπεντασύλλαβο
Οταν ο Τίτος έρχεται στη Ρώμη, για να αναλάβει την εξουσία, τον συνοδεύει η Βερενίκη, βασίλισσα της Παλαιστίνης, με την προοπτική του γάμου τους, μετά από μακρόχρονο έρωτα. Η Σύγκλητος αντιτίθεται.
Οι ελπίδες του ερωτευμένου με τη Βερενίκη βασιλιά Αντίοχου αναπτερώνονται. Τραγωδία δωματίου, ψιθύρων και ανεκπλήρωτων παθών, δομείται σε δεκαπεντασύλλαβο από τον Στρατή Πασχάλη και ενορχηστρώνεται από τον συστηματικό εκσκαφέα του ρυθμού των λέξεων και των σιωπών, αιρετικό στη σκηνική εικόνα, Θέμελη Γλυνάτση με τη Μαρία Ναυπλιώτου στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η παράσταση της εταιρείας θεάτρου «Dot» παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260 και απόψε (χθες πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα).

«Ελάτε να σας πω τι είδα εκεί που πήγα»




  • Η ΑΥΓΗ, 24.07.2015

  • Συνέντευξη στη Μάνια Ζούση
    Διαπολιτισμική παραγωγή του φετινού Φεστιβάλ Επιδαύρου που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των θεατρόφιλων, η Νέκυια, βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας, ανεβαίνει στο αρχαίο θέατρο απόψε και αύριο από το ιαπωνικό Νο σε συν-σκηνοθεσία του Μάστερ Τζένσο Ουμεουάκα και του Μιχαήλ Μαρμαρινού, που μιλά μεταξύ άλλων για ένα «θέαμα που δεν περιγράφεται με όρους εμπειρίας αλλά και για συγγένειες πολύ πέραν μιας εξωτερικής τυπολογίας».

    Πρεμιέρα για τη "Βερενίκη" στο Φεστιβάλ Αθηνών

    Η τραγωδία του Ρακίνα "Βερενίκη" παρουσιάζεται απόψε και αύριο, στις 9.00 μ.μ., στο Φεστιβάλ Αθηνών και στην αίθουσα Δ της Πειραιώς 260 σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση. Όταν ο Τίτος έρχεται στη Ρώμη για να αναλάβει την εξουσία, τον συνοδεύει η Βερενίκη, βασίλισσα της Παλαιστίνης, με την προοπτική του γάμου τους, μετά από μακρόχρονο έρωτα. Η Σύγκλητος αντιτίθεται. Οι ελπίδες του ερωτευμένου με τη Βερενίκη βασιλιά Αντίοχου αναπτερώνονται. Τραγωδία δωματίου, ψιθύρων και ανεκπλήρωτων παθών, η "Βερενίκη" δομείται σε δεκαπεντασύλλαβο από τον Στρατή Πασχάλη, με τη Μαρία Ναυπλιώτου στον κεντρικό ρόλο.

    Το Εθνικό Θέατρο συνεχίζει να είναι παρόν

    ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 25/07/2015
     Ολος ο θίασος στις «Εκκλησιάζουσες» επί σκηνής. Ανάμεσά τους η Πραξαγόρα (Γιάννης Μπέζος) και ο Βλέπυρος (Γιάννης Ζουγανέλης).
    Ολος ο θίασος στις «Εκκλησιάζουσες» επί σκηνής. Ανάμεσά τους η Πραξαγόρα (Γιάννης Μπέζος) και ο Βλέπυρος (Γιάννης Ζουγανέλης).

    Είναι η δεύτερη φορά στις δύσκολες φετινές συνθήκες που το Εθνικό Θεάτρο φέρεται με όραμα και με αίσθημα ευθύνης. Η πρώτη ήταν στην έναρξη των Επιδαυρίων, που, παρά τις πολύ κακές συνθήκες, ο Στάθης Λιβαθινός είπε «ότι το θέατρο πρέπει να είναι παρόν». Η δεύτερη φετινή παρουσία του Εθνικού Θεάτρου στην Επίδαυρο είναι στις 31 Ιουλίου και 1η Αυγούστου με την κωμωδία του Αριστοφάνη «Εκκλησιάζουσες» και με τον Γιάννη Μπέζο να πρωταγωνιστεί και να υπογράφει και τη σκηνοθεσία.

    Το αντίδωρο των Ιαπώνων στην Επίδαυρο

    ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 25/07/2015
    Το πρωινό του Σαββάτου ήταν διαφορετικό στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου. Κι αυτό γιατί υπήρχε μια ξεχωριστή πρόταση από το θέατρο Νο της Ιαπωνίας.
    Μια πρόταση για να παρακολουθήσουμε, με ελεύθερη είσοδο, στις 6 το πρωί, την τελετή της επίκλησης του Ηλιου. Και παρά τη δύσκολη ώρα, στη διαδρομή για το αρχαίο θέατρο είχε δημιουργηθεί μια μεγάλη ουρά αυτοκινήτων. Και στις 6 ακριβώς, περισσότερα από 1.000 άτομα, άρχισαν να παρακολουθούν, για περίπου μία ώρα μια αρχέγονη τελετή, που οι καλλιτέχνες του Θεάτρου Νο έκαναν δώρο στο ελληνικό κοινό, σαν αντίδωρο στην πρόσκληση του Φεστιβάλ Αθηνών.

    «Στον “Αίαντα” είναι όλος ο ομηρικός κόσμος της Ιλιάδας»

    ΣΑΝΤΡΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 25/07/2015

    Η Σύλβια Λιούλιου με τους ηθοποιούς που συμμετέχουν στην παράσταση του «Αίαντα» (31/7, 1/8, Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου).
    Η Σύλβια Λιούλιου με τους ηθοποιούς που συμμετέχουν στην παράσταση του «Αίαντα» (31/7, 1/8, Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου).

    Μια νεαρή ταλαντούχα σκηνοθέτις, ένας πυρήνας καλλιτεχνών οι οποίοι εγκαινιάζουν την έρευνά τους πάνω στο αρχαίο δράμα. Στο κέντρο της συνάντησής τους η παράσταση «Αίας» (ο δεύτερος του φετινού καλοκαιριού!) του Σοφοκλή, που θα παρουσιαστεί την ερχόμενη εβδομάδα (31/7, 1/8, 9 μ.μ.) στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου σε σκηνοθεσία της Σύλβιας Λιούλιου.
    «Διάλεξα τον “Αίαντα” όχι με άξονα την πιθανότητα για πολιτική ερμηνεία του έργου αλλά με οδηγό τη συγκίνηση που νιώθω για το ποίημα αυτό που μιλάει για έναν θάνατο που θα συμβεί και μια κηδεία που διακυβεύεται», λέει η Σύλβια Λιούλιου σε συνομιλία της με την «Κ».

    Thursday, July 23, 2015

    Ο «Ιούλιος Καίσαρ» στον 21ο αιώνα

    • 44 π.Χ. Η Ρώμη είναι σε αναβρασμό. Το «αβγό του φιδιού» επωάζεται και εκκολάπτεται στη Σύγκλητο. Αλλεπάλληλες συνωμοσίες, δολοφονίες, βία και διαπλοκή. Και στο παρασκήνιο ένας λαός που έχει μετασχηματιστεί σε όχλο, χειραγωγούμενος από δημαγωγούς πολιτικούς.
    Στην παράσταση «Ιούλιος Καίσαρ» πρωταγωνιστούν οι Γ. Στάνκογλου, Γ. Γάλλος, Δ. Ημελλος, Αλ. Λογοθέτης, Κ. Μπερικόπουλος, Μ. Παπαδοπούλου, Χρ. Σαπουντζής
    Στην παράσταση «Ιούλιος Καίσαρ» πρωταγωνιστούν οι Γ. Στάνκογλου, Γ. Γάλλος, Δ. Ημελλος, Αλ. Λογοθέτης, Κ. Μπερικόπουλος, Μ. Παπαδοπούλου, Χρ. Σαπουντζής

    Η ρωμαϊκή Σύγκλητος καλωσορίζει τον Γάιο Ιούλιο Καίσαρα, ο οποίος επιστρέφει θριαμβευτής από την εκστρατεία στη Γαλατία. Ο λαός πανηγυρίζει, τον καλωσορίζει και προετοιμάζεται για τη στέψη του ως βασιλιά. Την ίδια στιγμή, ο Κάσσιος, ως μέλος της Γερουσίας, προσπαθεί να πείσει τον Βρούτο ότι εφόσον οι υποστηρικτές του Καίσαρα έχουν αυξηθεί υπερβολικά πρέπει να δολοφονηθεί?

    Ο «Αίας» στην Επανάσταση του '21

    • Ενας «ωραία μονάχος». Ενας ήρωας ακυρωμένος από τη νέα τάξη πραγμάτων, ο «Αίας», ηρωικά αξιοπρεπής, «κοινώνησε» τον σοφόκλειο λόγο στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου στην υπέροχη μετάφραση του Δ. Ν. Μαρωνίτη.
    Ο «Αίας» στην Επανάσταση του '21
    Την παράσταση του Θεάτρου του Νέου Κόσμου σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου χειροκρότησαν περίπου 8.000 θεατές την Παρασκευή και το Σάββατο (περίπου 3.000 στην πρεμιέρα), στο πλαίσιο των Επιδαυρίων, σε μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση που «διάβασε» το έργο με αναφορές στην Επανάσταση του '21.

    Πέθανε ο Μηνάς Χρηστίδης


    • Ηθοποιός και αργότερα θρυλικός κριτικός θεάτρου και ήταν ο πρώτος που θέσπισε στήλη κριτικής τηλεόρασης στον ελληνικό Τύπο
    Πέθανε ο Μηνάς Χρηστίδης
    Ο Μηνάς Χρηστίδης (αριστερά) με την Ντόρα Γιαννακοπούλου και τον ζωγράφο Γιώργο Βακιρτζή


    Σε ηλικία 90 ετών πέθανε το βράδυ της Τετάρτης 22 Ιουλίου στον ύπνο του και στο σπίτι του, ο ηθοποιός και κριτικός θεάτρου / δημοσιογράφος Μηνάς Χρηστίδης. Η υγεία του τον τελευταίο καιρό ήταν ταλαιπωρημένη. Γεννημένος στην Χαλκίδα, ο Χρηστίδης σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης και πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1954 παίζοντας τον γιατρό Γκιμπς στην «Μικρή μας πόλη» του Θόρντον Γουάιλντερ. Παρέμεινε στον ίδιο θίασο ως το 1959 και ανάμεσα στα έργα στα οποία εμφανίστηκε ήταν τα «Βυσσινόκηπος», «Αγριόπαπια» και «Δωδεκάτη νύχτα».

    Στον Χαράλαμπο Γιάννο το κρατικό βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου. Για το έργο «Πείνα»

    Στον Χαράλαμπο Γιάννο το κρατικό βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου
    Σύμφωνα με την επιτροπή το έργο είναι χτισμένο με κοφτούς θεατρικούς διαλόγους που αποδίδουν καθαρά την σκέψη του συγγραφέα 
    Το κρατικό βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου απονέμεται στον Χαράλαμπο Γιάννο για το έργο του «Πείνα», το κρατικό βραβείο για νέους θεατρικούς συγγραφείς στον Αλέξανδρο Μαυρόγιαννη για το έργο του «Η Θέση» και το βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου για παιδιά στον Δημήτριο Ζώτο για το έργο του «Ο Ιππότης με τη μεγάλη καρδιά και Η Μάγισσα της Λύπης».

    Η επιτροπή κρατικού βραβείου συγγραφής θεατρικού έργου αξιολογώντας τα 80 έργα που υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό, σημείωσε ότι μεγάλος αριθμός από τα υποβληθέντα έργα χαρακτηρίζονται από εύκολο τηλεοπτικό χειρισμό, φιλολογικές προσεγγίσεις και αδυναμία εξεύρεσης και συνομιλίας με σημαντικά θέματα.

    Tuesday, July 21, 2015

    Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο ηθοποιός Γιώργος Βελέντζας

    «Έφυγε» ο σπουδαίος καρατερίστας
    Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο ηθοποιός Γιώργος Βελέντζας
    Ο Γιώργος Βελέντζας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1927 και σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του έγινε το 1948 στην ταινία Οχυρό 27 και την ίδια χρονιά έκανε την πρώτη εμφάνισή του στο θέατρο με το έργο Η απαγωγή της Σμαράγδως του Θιάσου Β. Αργυρόπουλου. Οι θεατρικές  συνεργασίες του με τους θιάσους Βέμπο, Αυλωνίτη - Βασιλειάδου - Ρίζου, Βουτσά, Χατζηχρήστου, Βέγγου κ.ά. είχαν ως αποτέλεσμα μια πλούσια θεατρική καριέρα.

    Η χαρακτηριστική, βαριά φωνή του Γ. Βελέντζα χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον σε μεταγλωττίσεις κινηματογράφου και τηλεόρασης.

    Monday, July 20, 2015

    Πέθανε ο ηθοποιός Αλεξ Ρόκο

    • Είχε παίξει τον Μο Γκριν, έναν από τους εχθρούς του Μάικλ Κορελόνε στον «Νονό»
    Ζουμπουλάκης Γιάννης, ΤΟ ΒΗΜΑ: 20/07/2015
    Πέθανε ο ηθοποιός Αλεξ Ρόκο
    Ο Αλεξ Ρόκο ως Μο Γκριν στον «Νονό»



    «Ξέρεις ποιός είμαι εγώ; Είμαι ο ΜΟ ΓΚΡΙΝ!»

    Η διασημότερη ατάκα στην 50 χρονη καριέρα του Αμερικανού ηθοποιού Αλεξ Ρόκο, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 79 χρονών στο Λος Αντζελες, ακούστηκε φυσικά στον «Νονό», όπου ο ιταλικής καταγωγής Ρόκο (το πραγματικό του όνομα ήταν Αλεσάντρο Φεντερίκο Πετρικόνε Τζούνιορ) υποδύθηκε τον εβραϊκής καταγωγής γκάνγκστερ Μο Γκριν.

    Ο εξωτικός κόσμος του Νο έρχεται στην Επίδαυρο

    Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο της Ιαπωνίας στο Τόκιο και παρουσιάζει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου τη «Νέκυια»
    Ο εξωτικός κόσμος του Νο έρχεται στην Επίδαυρο
    Το σκηνικό μέσα στο Eθνικό Θέατρο του Νο στο Τόκιο



    Την επομένη της πρεμιέρας στο Τόκιο ο Μιχαήλ Μαρμαρινός αναχώρησε για την Ελλάδα. Η «Νέκυια» παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο Νο της ιαπωνικής πρωτεύουσας το βράδυ της περασμένης Τετάρτης. Η ατμόσφαιρα ήταν ιδιαίτερη, ξεχωριστή, και ο έλληνας σκηνοθέτης ολοκλήρωνε την πρώτη φάση του ταξιδιού του στη μακρινή χώρα. Η δεύτερη αρχίζει από αύριο, με τις πρόβες στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και την παράσταση την προσεχή Παρασκευή και το Σάββατο.

    Ιαν Μακ Κέλεν: «Ελληνες, εγκαταλείψτε τον ατομικισμό σας»


    • Ο 76χρονος ηθοποιός εξακολουθεί να κάνει αυτό που ξέρει καλά: διασκεδάζει με τη δουλειά του, δεν μπλέκεται με την εξουσία και γλεντάει τη ζωή. Μιλώντας στο BHMAgazino, όμως, προτείνει μια λύση για την Ελλάδα μέσα από το παράδειγμα της συλλογικής εργασίας
    Ιαν Μακ Κέλεν: «Ελληνες, εγκαταλείψτε τον ατομικισμό σας»
    Ο Ιαν Μακ Κέλεν υποδύεται τον κύριο Χολμς, τον διάσημο ντετέκτιβ που, γέρος πια, έρχεται σε επαφή με τα συναισθήματά του. Φωτογραφία: Giles Keyte


      Ο 76χρονος Ιαν Μακ Κέλεν άργησε να γίνει σουπερστάρ. Το κατάφερε μετά τα 60 χάρη στις ταινίες «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών» και «X-Men». Ισως (και) γι' αυτό είναι ένας άνθρωπος που έχει ονειρευτεί τη ζωή αλλιώς, που έχει σκεφτεί αρκετά, αλλά δεν είναι απόλυτος σε τίποτα, που ξέρει να διασκεδάζει χωρίς να υπερβαίνει τη γελοιότητα. Μια συναρπαστική προσωπικότητα που είναι διαφορετική χωρίς να προσπαθεί να είναι εκκεντρική. Αρκεί να περιγράψω την ενδυμασία του όταν τον είδα από κοντά στο Hotel de Rome του Βερολίνου: θαλασσί πουκάμισο, καρό γραβάτα, γκρι ζακέτα, πράσινο κοτλέ παντελόνι, καφέ μοκασίνια, μπλε γιαπωνέζικο καπέλο (αγορασμένο από φίνο κατάστημα της Οxford Street). Σοφός εβδομηντάρης με ψυχή εικοσάρη, ο Ιαν Μακ Κέλεν ήταν μια απόλαυση.

    Στεφανία Γουλιώτη: «Δεν θέλω άλλα ψέματα»

    • Οι «Ερινύες» της υποκριτικής οδήγησαν την ηθοποιό σε μια δική της προσέγγιση στο έργο «Ευμενίδες» του Αισχύλου
    Στεφανία Γουλιώτη: «Δεν θέλω άλλα ψέματα»
    Πηγή: Dorijan Kolundžija



    Η Στεφανία Γουλιώτη - κατά κοινή ομολογία μία από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της - αποφάσισε εφέτος να πειραματιστεί. Διάλεξε τις «Ευμενίδες» (458 π.Χ.) του Αισχύλου, «ένα έργο παραμελημένο και πολύπαθο, αλλά και με μεγάλο ψυχαναλυτικό ενδιαφέρον», για να περπατήσει σε έναν νέο ερμηνευτικό δρόμο, αυτόν της αλήθειας: «Δεν μου αρέσει η ιδέα πως η δουλειά του ηθοποιού είναι να λέει ψέματα στον κόσμο. Υποτίθεται πως αυτή η τέχνη είναι ταυτισμένη με μια αποστολή, ότι έχει κάτι ιερό, ότι ποιούμε ήθος και τελικά εκπαιδευόμαστε ώστε να πούμε όσο καλύτερα ψέματα μπορούμε. Και όσο πιο ικανοί ψεύτες γινόμαστε, τόσο πιο πολύ μας επευφημούν και μας χειροκροτούν. Θέλω να νιώθω ότι κάνω κάτι πιο ουσιαστικό. Με ενοχλεί όταν απλώς υποκρίνομαι. Υπάρχει μία ερμηνευτική περιοχή όπου φεύγουν οι προθέσεις, η ματαιοδοξία, το εγώ σου και εκεί στοχεύω τώρα. Αυτό είναι πολύ δύσκολο να γίνει σε μια κανονική παράσταση γιατί συνήθως σου ζητάνε τα εργαλεία που έχεις πρόχειρα, όλον τον καλό σου εαυτό, κι εσύ για να αρέσεις - στον σκηνοθέτη, στους συναδέλφους, στο κοινό - αυτά δίνεις. Το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα για εμάς τους ηθοποιούς είναι ότι δεν υπηρετούμε το θέατρο αλλά τις δικές μας ανάγκες. Ψάχνουμε μόνο την αποδοχή».

    Κόουλ Πόρτερ όπως Χέντελ στο Ηρώδειο

    Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 19.07.2015, ΝΙΚΟΣ Α. ΔΟΝΤΑΣ
    Από αριστερά: Νάντια Κοντογεώργη, Χάρης Ρώμας, Ειρήνη Καράγιαννη και Χάρης Ανδριανός στη σκηνή του Ηρωδείου.
    Από αριστερά: Νάντια Κοντογεώργη, Χάρης Ρώμας, Ειρήνη Καράγιαννη και Χάρης Ανδριανός στη σκηνή του Ηρωδείου.

    Οχι ένα, αλλά δύο μιούζικαλ προγραμμάτισε φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών, σαν να ήθελε να πείσει ακόμη και όσους είχαν απομείνει με αντίθετη γνώμη, πως η σχέση του με την εμπορική ελαφρά μουσική, ελληνική και ξένη, είναι εμφανώς καλύτερη απ’ ό,τι με την κλασική. Το γεγονός ότι στη συνέχεια λόγω κρίσης ακυρώθηκαν πρωτίστως συναυλίες κλασικής μουσικής και όπερας, ενισχύει τη διαπίστωση.

    Η κάθοδος του Οδυσσέα στον Αδη από το θέατρο Νο

    Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 18.07.2015, ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ
    Μια γεύση από την επίσκεψη των συντελεστών του θεάτρου Νο στην Επίδαυρο την περασμένη άνοιξη. Το αποτέλεσμα της συνύπαρξης δύο παλαιών πολιτισμών θα το δούμε στις 24 και 25 Ιουλίου στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου.
    Μια γεύση από την επίσκεψη των συντελεστών του θεάτρου Νο στην Επίδαυρο την περασμένη άνοιξη. Το αποτέλεσμα της συνύπαρξης δύο παλαιών πολιτισμών θα το δούμε στις 24 και 25 Ιουλίου στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου.

    Θεωρείται, όχι αδίκως, η πιο μεγάλη στιγμή των φετινών Επιδαυρίων. Γιατί για πρώτη φορά συναντιούνται δύο διαφορετικοί πολιτισμοί.
    Ενα από τα έργα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού με το παλαιότερο και ιστορικό ιαπωνικό θέατρο, το Νο.
    Στις 24 και 25 Ιουλίου, στην Επίδαυρο, θα καταφθάσουν μερικά μέλη του θεάτρου Νο για να παρουσιάσουν τη «Νέκυια», μια παράσταση βασισμένη στη ραψωδία λ της ομηρικής «Οδύσσειας», που θα σκηνοθετήσει ο Μιχαήλ Μαρμαρινός. Τη μετάφραση υπογράφει ο Δ. Ν. Μαρωνίτης (η δεύτερη φετινή του μετάφραση μετά τον «Αίαντα», που παρουσιάζεται αυτό το διήμερο στην Επίδαυρο). Η «Νέκυια» θεωρείται μια κορυφαία στιγμή της παγκόσμιας ποίησης, όταν ο Οδυσσέας φτάνει στον Κάτω Κόσμο, συναντά τη μητέρα του, αλλά δεν μπορεί να την αγγίξει...

    Το δύσκολο καλοκαίρι της Μικρής Επιδαύρου

    Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 19.07.2015, ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ
    Αν δοκιμάζεται ιδιαίτερα το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και τα τελευταία καλοκαίρια αλλά και το φετινό, οι εκδηλώσεις της Μικρής Επιδαύρου, αυτού του μαγικού μικρού αρχαίου θεάτρου στην Παλαιά Επίδαυρο, περνούν επίσης δύσκολες μέρες.

    Οι φετινές εκδηλώσεις, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου, ξεκίνησαν την Παρασκευή 10 Ιουλίου με τη συναυλία της Νένας Βενετσάνου, που είπε τραγούδια «της Φαντασίας, της Ιστορίας, της Διασποράς». Για πρώτη φορά το φεστιβάλ ενέταξε και μια παράσταση την Κυριακή 12 Ιουλίου με τον διάσημο Ρωσοϊσλανδό μουσικό Βλαντιμίρ Ασκενάζι και τον γιο του Βόβκα.

    Οι προνομιούχοι ήρωες της Γιανγκ Τζιν Λι

    ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΛΟΣΠΥΡΟΣ
     Σκηνή από την παράσταση του έργου «Straight White Men» σε σκηνοθεσία Young Jean Lee.
    Σκηνή από την παράσταση του έργου «Straight White Men» σε σκηνοθεσία Young Jean Lee.

    YOUNG JEAN LEE
    Straight White Men
    σκην.: Young Jean Lee
    θέατρο: Πειραιώς 260 (Φεστιβάλ Αθηνών)
    Το 2010 ο ιδιοφυής Γουίλ Ινο παρουσίασε την εκδοχή του για τις χαρές και τα προβλήματα της «Μικρής μας πόλης», κινούμενος στις παρυφές των προχωρημένων τεχνικών που είχε παρουσιάσει ο Θόρντον Ουάιλντερ στο ρηξικέλευθο έργο του. Στη «Middletown» του, ο Ινο σαρκάζει τα φαιδρά όνειρα της μικρής πόλης στον νέο αιώνα και θρηνεί βουβά για τη συλλογική τραγωδία που περιβάλλει τις επιμέρους ατομικές: oι ανθρώπινοι δεσμοί έχουν διαρραγεί και η εγγενής αδυναμία της γλώσσας να παραστήσει τον κόσμο επιτείνει την κοινωνική διάβρωση, ορθώνοντας εκ προοιμίου εμπόδια στην καθημερινή επικοινωνία.

    «Είναι ανάγκη να γίνεσαι κι εσύ κακός όταν καταγίνεσαι με το κακό»

    Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 12.07.2015, ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ
     «Ηλέκτρα» του Κωνσταντίνου Ντέλλα.
    «Ηλέκτρα» του Κωνσταντίνου Ντέλλα.

    Η ηρωίδα που θαυμάζει τους τελευταίους μήνες ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Κωνσταντίνος Ντέλλας, η Ηλέκτρα του Σοφοκλή, ταλαντεύεται άλλοτε προς τη γειτόνισσα της διπλανής πόρτας κι άλλοτε γέρνει προς την Ζαν ντ’ Αρκ. Ισορροπεί μεταξύ του ηρωικού και του ανθρώπινου στοιχείου της. Ο μονόλογός της, «φως άσπρο, κανένας άλλος, πατέρα μου, δεν θρηνεί για σένα, παρά εγώ», τον έκανε να αισθανθεί ότι είναι ταυτόσημος με εκείνον του Αμλετ όταν βλέπει το φάντασμα του πατέρα του. Κι όλους θέλησε να τους κλείσει σε έναν πυρήνα. Το σκηνικό θυμίζει ανασκαφή, ενώ η σκηνή του Θεάτρου Τέχνης τής Φρυνίχου, που φιλοξενεί την ιδέα του (13-16 του μηνός), το στέγαστρό της. «Σαν αυτό που σκεπάζει το Ακρωτήρι της Θήρας».

    Σκύρος: Μουσικοθεατρικό αφιέρωμα στον Ρούπερτ Μπρουκ

    Στο Θέατρο του Μουσείου Φαλτάιτς
    Σκύρος: Μουσικοθεατρικό αφιέρωμα στον Ρούπερτ Μπρουκ
    Οι συντελεστές της παράστασης «Αυτοί που περπατούν στα σύννεφα»
    Η συμπλήρωση ενός αιώνα από τον θάνατο και ενταφιασμό του ποιητή στο νησί λειτουργεί ως αφορμή μνήμης και αναψηλάφησης της καλλιτεχνικής φυσιογνωμίας του, αναφέρει ο Δήμος Σκύρου. Μέσα από δύο διαφορετικές παραστάσεις, τις οποίες επιμελούνται γνωστά ονόματα της ελληνικής καλλιτεχνικής σκηνής, επιδιώκεται να αποτεθεί ένα φόρος τιμής και παράλληλα να δοθεί η δυνατότητα στους θεατές να κάνουν ένα ατμοσφαιρικό ταξίδι σε εκείνα τα χρόνια μέσα από ένα σύγχρονο κάτοπτρο.

    Η ομηρική Νέκυια συναντά το θέατρο Νο στην Επίδαυρο

    Στις 24 και 25 Ιουλίου
    Η ομηρική Νέκυια συναντά το θέατρο Νο στην Επίδαυρο
    Nekyia
    Μία ξεχωριστή συνάντηση δύο μορφών τέχνης στην Επίδαυρο. Στις 24 και 25 Ιουλίου, το ιαπωνικό Θέατρο Νο συναντά το ομηρικό κείμενο. Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός σκηνοθετεί τη ραψωδία λ της Οδύσσειας και ο Γκένσο Ουμεουάκα χρησιμοποιεί τις μεθόδους του θεάτρου Νο για να αφηγηθεί την κατάβαση του Οδυσσέα στον Άδη.

    Η μεταφυσική ποίηση και η υψηλή αφαίρεση της ιαπωνικής θεατρικής γλώσσας συναντούν τον επικό ποιητικό λόγο του Ομήρου στην από κοινού κατάβαση στον κόσμο των νεκρών.