Saturday, September 10, 2011

Η Λίμνη το ΄σκασε


<<Η Λίμνη το 'σκασε>> είναι μία διαδραστική παράσταση με κούκλες που ζωντανεύουν παραμύθια και τα συνοδεύουν ήχοι παραδοσιακών κρουστών και τραγουδιών. Η ιστορία αυτή είναι εμπνευσμένη από παιχνίδια και τραγούδια  που μοιραστήκαμε με τα παιδιά που φιλοξενούνται στον Ξενώνα των Γιατρών του Κόσμου.
Εδώ και μέρες στα Λιανοχορταρούδια το νερό της λίμνης λιγοστεύει. Πρώτος το καταλαβαίνει ο Βάτραχος και φωνάζει τα ζώα να τους το ανακοινώσει. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποκαταστήσουν το νερό της λίμνης αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο. Τότε παρουσιάζεται ο Γάτος και  υπόσχεται να τους βοηθήσει. Τα ζώα μην έχοντας άλλη λύση τον εμπιστεύονται. Τα πράγματα όμως πηγαίνουν απ’ το κακό στο χειρότερο! Τα δέντρα ξεραίνονται, τα ζώα κοντεύουν να αφανιστούν, και το νερό χάνεται κατά ένα περίεργο τρόπο. Παράξενα πράγματα συμβαίνουν! θα καταφέρουν άραγε οι Λιανοχορταριώτες  να σώσουν τον τόπο τους; 
Το Κουκλοθέατρο Καραμπόλα γεννήθηκε το  1996 στη Ρόδο. Πραγματοποίησε παραστάσεις και εργαστήρια κατασκευής κούκλας στοΔημοτικό και στο Εθνικό Θέατρο της πόλης,  σε σχολεία, στα χωριά της Ρόδου και στα γύρω νησιά μέχρι τον Οκτώβριο του  2004. Τα τελευταία 6 χρόνια βρίσκεται στην Αθήνα και δίνει παραστάσεις σε θεατρικές σκηνές,  μουσεία, σχολεία, Νοσοκομεία και Ιδρύματα.
Συντελεστές: 
Κείμενο: Φεβρωνία Ρεϊζίδου    
Κατασκευή κούκλας: Φεβρωνία Ρεϊζίδου, Χριστίνα Στουραϊτη     
Παίζουν: Φεβρωνία Ρεϊζίδου , Αγγελική Βλασσοπούλου, Χριστίνα Στουραϊτη
Κρουστά: Λαμπρίνα Αρβανιτίδου
Κιθάρα: Γιώργος Καψάλης
ΚΕΛΥΦΟΣ 
Αμφικτύονος 17, Θησείο,   Τηλ: +302103410820
Τιμές:  Είσοδος 7 ευρώ

Από 18/09/2011 έως 25/09/2011

Ο Φυλακισμένος της Διπλανής Πόρτας


  • Ισως η ζωή να μην είναι κωμωδία, αλλά η κωμωδία είναι σίγουρα, ζωή.
Άρχισαν οι πρόβες για την εξαιρετικά επίκαιρη κωμωδία του Νηλ Σάιμον Ο Φυλακισμένος της Διπλανής Πόρτας που θα παρουσιαστεί από 6 Οκτωβρίου 2011στην καινούρια θεατρική στέγη του Γρηγόρη Βαλτινού στο θέατρο «Ιλίσια». Επειδή το γέλιο βλάπτει σοβαρά τη μελαγχολία των καιρών μας, ο Γρηγόρης Βαλτινός με θεατρική παρτενέρ την Κατερίνα Λέχου, με την οποία συνεργάζεται για πρώτη φορά, υπόσχονται άφθονο γέλιο με αφορμή τα προβλήματα που μας απασχολούν σήμερα: την αλλοπρόσαλλη ζωή στη μεγαλούπολη, τις οικογενειακές σχέσεις, την ερωτική αντιζηλία, την οικονομική ανασφάλεια, τον θυμό και την αγανάκτηση που μας κατακλύζoυν, όλα αυτά που μόνο το γέλιο μπορεί να τα ξορκίσει και να μας χαρίσει ξανά την αισιοδοξία. 

Μαζί με τον Γρηγόρη Βαλτινό και την Κατερίνα Λέχου, συμπρωταγωνιστούν και η Υβόννη Μαλτέζου, ο Κώστας Φλωκατούλας, η Αλεξάνδρα Παντελάκη, η Φωτεινή Ντεμίρηκαι ο Στάθης Νικολαϊδης. «Ο Φυλακισμένος της Διπλανής Πόρτας» θα κάνει πρεμιέρα στις αρχές Οκτωβρίου σε σκηνοθεσία–μετάφραση–μουσική επιμέλεια Γρηγόρη Βαλτινού, σκηνικά–κοστούμια Γιώργου Πάτσα και φωτισμούς Μελίνας Μάσχα. Βοηθό σκηνοθέτηΧαρά Μπαλτά, βοηθό σκηνογράφου Λουκία Μινέτου. Φωτογραφίες Θωμά Χρυσοχοϊδη. Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Δημήτρη και Θοδωρή Μαροσούλη

Επτά δεκαετίες για το Θέατρο Τέχνης


  • Τις γιορτάζει με έργα ελλήνων και ξένων συγγραφέων



ΜΥΡΤΩ ΛΟΒΕΡΔΟΥ, ΤΟ ΒΗΜΑ, 9/9/2011
Το 2012 το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν γίνεται εβδομήντα χρόνων και το γιορτάζει με έργα ελλήνων και ξένων συγγραφέων. Συγκεκριμένα τη φετινή σεζόν θα παρουσιασθούν, μεταξύ άλλων θεατρικά των Καμπανέλλη, Ξενόπουλου, Μπέκετ, Μπέρνχαρντ και Γιέλινεκ. 

Στο Υπόγειο η σεζόν θα ανοίξει τον Νοέμβριο με το έργο «Ο δρόμος περνά από μέσα» τουΙάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου με τους Άγγελο Αντωνόπουλο, Μαρίνα Ασλάνογλου, Αλίκη Αλεξανδράκη. Ακολουθεί, τον Φεβρουάριο, «Το Μετάξι» του Αλεσάντρο Μπαρίκο από τη Μαριάννα Κάλμπαρη με την Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου και την Μαρίνα Καλογήρου. Τον Απρίλιο του 2012 θα δοθεί η πρεμιέρα της «Τερέζ Ρακέν» του Εμίλ Ζολά, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με την Πέγκυ Σταθακοπούλου και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο. 

Friday, September 9, 2011

Το κλάμα του Νίτσε στο σανίδι


Ενα από τα μεγαλύτερα best seller των τελευταίων δεκαετιών, το «Οταν έκλαψε ο Νίτσε» του σταρ ψυχιάτρου Ιρβινγκ Γιάλομ, μετά τη μεταφορά του στο σινεμά (το 2007 από τον Π. Πέρι), ανεβαίνει και στη θεατρική σκηνή. Οχι στο εξωτερικό.
 Στην Ελλάδα και το θέατρο «Θησείον». Υπεύθυνοι για την «απόπειρα» είναι ο Ακύλλας Καραζήσης και ο Νίκος Χατζόπουλος, οι οποίοι εδώ και καιρό αναζητούσαν το ιδανικό έργο για να συμπράξουν. Χάρη στον Γιάλομ συμπρωταγωνιστούν και συσκηνοθετούν. Μαζί τους επί σκηνής θα είναι ο νεαρός Χάρης Φραγκούλης, τον οποίο «ανακαλύψαμε» πέρσι στο «Απλό Θέατρο».

Πείραμα πρώτο, πλατεία Θεάτρου

  • Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011
  • Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ
  • Η «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΤΕΒΗΚΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜO


Το θέατρο βγήκε στο δρόμο. Αλλά απ' ό,τι φαίνεται ο κόσμος φοβάται να κατεβεί ακόμη και στις έξι το απόγευμα στην πλατεία Θεάτρου. Εναν χώρο στιγματισμένο από μαχαιρώματα, επιθέσεις, διακίνηση ναρκωτικών και την εικόνα ημιθανών που σέρνονται με μια σύριγγα στο χέρι.
Οι τέσσερις ηθοποιοί πάσχιζαν να ερμηνεύσουν όλους τους ρόλους της τραγωδίας, εν μέσω φωνών, θορύβων και για ένα πολύ μικρό κοινό...Οι τέσσερις ηθοποιοί πάσχιζαν να ερμηνεύσουν όλους τους ρόλους της τραγωδίας, εν μέσω φωνών, θορύβων και για ένα πολύ μικρό κοινό...

Το τελευταίο διάστημα όμως έχει «καθαρίσει», τουλάχιστον από τη διακίνηση. Η πειραματική «Αντιγόνη» του Εθνικού Θεάτρου, που κατέβασε χθες το υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, σε μία από τις «διακεκαυμένες ζώνες» της πόλης, δεν είχε την αναμενόμενη απήχηση. Το θέατρο μπορεί να ξαναγύρισε στην πλατεία Θεάτρου, εκεί όπου κάποτε βρισκόταν μια από τις πρώτες σκηνές της Αθήνας, αλλά ούτε οι μόνιμοι κάτοικοι δεν το τίμησαν. Φόβος; Αδιαφορία;
Μία μόνο κάτοικος, η κυρία Κορίνη, έσπευσε να καλωσορίσει το σκηνοθέτη Τάκη Τζαμαργιά και τους ηθοποιούς. «Είναι πολύ σημαντικό που είσαστε εδώ», τους είπε. «Το ήξερα όμως ότι δεν θα έχει κόσμο. Βήμα βήμα θα αρχίσουν οι άνθρωποι να ξανακυκλοφορούν. Να ξαναέρθετε», τους προέτρεψε.

Στις 25 Σεπτεμβρίου οι κατά Σαββόπουλο «Αχαρνής» και «Πλούτος» στο Ηρώδειο

TA NEA: Παρασκευή 09 Σεπτεμβρίου 2011
Τη δουλειά του πάνω στις δύο κλασικές κωμωδίες του Αριστοφάνη «Αχαρνής»και «Πλούτος», παρουσιάζει ο Διονύσης Σαββόπουλος στις 25 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Τα συνολικά έσοδα της παράστασης θα διατεθούν υπέρ του Ταμείου Yποτροφιών των Αρσακείων Σχολείων, με σκοπό την παροχή μερικών ή ολικών απαλλαγών από δίδακτρα, σε οικογένειες μαθητών που αντιμετωπίζουν έντονα οικονομικά προβλήματα. 

Η «Αντιγόνη» πήρε τους δρόμους


  • Της Δάφνης Κοντοδήμα 
  •  ΤΑ ΝΕΑ: Παρασκευή 09 Σεπτεμβρίου   







Η Αμαλία Τσεκούρα έφερε την Αντιγόνη, την ηρωίδα της τραγωδίας του Σοφοκλή, στην Πλατεία Θεάτρου. Πίσω της, η Ηρώ Μπέζου ως Ισμήνη. Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά, ανέβηκε με αφορμή τις δράσεις στο Κέντρο της Αθήνας που στόχο έχουν να αλλάξει η αρνητική εικόνα σε κάποιες περιοχές της πόλης

Πλατεία Θεάτρου, χθες το απόγευμα. Οι κραυγές της Αντιγόνης έκλεβαν την προσοχή των περαστικών, με την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου να πατάει πόδι σε έναν χώρο που έχει θεωρηθεί «δύσβατος και επικίνδυνος» 

ΣΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗ Γκολντόνι με δόσεις Μπένι Χιλ


  • Από τη Βενετία του 18ου αιώνα στο άτακτο Μπράιτον της δεκαετίας του '60 μεταφέρει το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας τον "Υπηρέτη δύο αφεντάδων"
Στον ρόλο του Φράνσις Χένσαλ, ο Τζέιμς Κόρντεν διανύει την απόσταση από την Βενετία του Γκολντόνι στην Αγγλία του ’60 με εξαιρετική άνεση και σε παρασύρει να γελάσεις με την ψυχή σου, όπως γράφουν οι
Στον ρόλο του Φράνσις Χένσαλ, ο Τζέιμς Κόρντεν διανύει την απόσταση από την Βενετία του Γκολντόνι στην Αγγλία του ’60 με εξαιρετική άνεση και σε παρασύρει να γελάσεις με την ψυχή σου, όπως γράφουν οι κριτικοί, που του βγάζουν το καπέλο για την ηρωική του ερμηνεία
Γέλια μέχρι δακρύων, απόλαυση, χαρά, ένας φόρος τιμής στη βρετανική κωμωδία, μια ιλιγγιώδης φάρσα και μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία του Εθνικού Θεάτρου του Λονδίνου που υπόσχεται διασκέδαση αποτελεί ο "Υπηρέτης δύο αφεντάδων" ("One man, two guvnors") του Κάρλο Γκολντόνι.
Η παράσταση που παρουσιάζεται στις 15 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη) προβάλλεται σε απευθείας μετάδοση-προβολή από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, μια και το Μέγαρο συγκαταλέγεται στο δίκτυο των αιθουσών του Νational Theatre Live, που με τη βοήθεια της υψηλής ευκρίνειας τεχνολογίας, προσφέρει τη μοναδική εμπειρία της απευθείας παρακολούθησης θεατρικών παραστάσεων.

ΣΤΟΥ ΨΥΡΡΗ Η Αντιγόνη «κατέλαβε» την Πλατεία Θεάτρου


  • Η παραγωγή του Εθνικού χειροκροτήθηκε από περίπου 150 θεατές, στην παράσταση που δόθηκε στη σχεδόν απροσπέλαστη γειτονιά της Αθήνας
Με την «Αντιγόνη» το Εθνικό συμμετείχε στις καλλιτεχνικές δράσεις στο κέντρο της πόλης, σε μια προσπάθεια που κάνει το ΥΠΠΟΤ σε συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς του και με τον Δήμο Αθηναίων γι
Με την «Αντιγόνη» το Εθνικό συμμετείχε στις καλλιτεχνικές δράσεις στο κέντρο της πόλης, σε μια προσπάθεια που κάνει το ΥΠΠΟΤ σε συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς του και με τον Δήμο Αθηναίων για να αλλάξει η αρνητική εικόνα της πόλης
"Ερωτα ανίκητε στον πόλεμο...". Η φράση της "Αντιγόνης" του Σοφοκλή ακούστηκε χθες το απόγευμα στην Πλατεία Θεάτρου στου Ψυρρή, μία από τις περιοχές που έχουν γίνει σχεδόν... απροσπέλαστες από τους κατοίκους της πόλης. Η παράσταση του Εθνικού Θεάτρου χειροκροτήθηκε από περίπου 150 θεατές (οι περισσότεροι Ελληνες που είχαν ενημερωθεί για τη δράση, αλλά και κάποιοι αλλοδαποί), οι οποίοι όρθιοι, για περίπου μιάμιση ώρα, την παρακολούθησαν με ενδιαφέρον.

Το κλασικό επιστρέφει στο θέατρο


  • Σαίξπηρ, Ντοστογιέφσκι, Παπαδιαμάντης, Βιτσέντζο Κορνάρο φιλοξενούν οι σκηνές
Το κλασικό επιστρέφει στο θέατρο
Η φετινή θεατρική σεζόν που ξεκινάει, πιο φοβισμένη από ποτέ, στις αρχές Οκτωβρίου, έχει έναν σημαντικό σύμμαχο, το κλασικό ρεπερτόριο, ελληνικό και ξένο. Οι σκηνές της Αθήνας ετοιμάζονται να φιλοξενήσουν συγγραφείς όπως ο Σαίξπηρ, ο Ντοστογιέφσκι, οΙψεν, ο Στρίντμπεργκ και ο Τενεσί Ουίλιαμς, καθώς και ελληνικές υπογραφές ξεκινώντας από τον Βιτσέντζο Κορνάρο, τον Αλέξανδρο Ρίζο Ραγκαβή, τον Αντώνιο Μάτεσι, τονΑλέξανδρο Παπαδιαμάντη, τον Γρηγόριο Ξενόπουλο αλλά και τον Ιάκωβο Καμπανέλλη. Τόσο το ελεύθερο θέατρο όσο και το Εθνικό προτείνουν έργα που έχουν αφήσει το στίγμα τους διεθνώς.

Εξι πρεμιέρες στο θέατρο «Πορεία»


  • Η σκηνή συνεχίζει κάποιες περσινές επιτυχίες της, διανθίζοντάς τις με νέα έργα
Εξι πρεμιέρες στο θέατρο «Πορεία»
Ο Δημήτρης Τάρλοου, ηθοποιός, σκηνοθέτης, αλλά και μεταφραστής σε πολλές από τις εφετινές παραστάσεις του θεάτρου Πορεία

Προτείνοντας μια μεταμόρφωση του χώρου και τη δημιουργία ενός αμφιθεάτρου τριών κερκίδων και 240 θέσεων, το θέατρο «Πορεία» προτείνει έξι παραγωγές για τη σεζόν 2011-2012. Είτε δίνοντας συνέχεια σε περσινές επιτυχίες είτε ανεβάζοντας καινούργια έργα, σηκώνει την αυλαία του και μάλιστα ξεκινά με «Το Κτήνος στο Φεγγάρι» του Ρίτσαρντ Καλινόσκι για τέσσερις βραδιές στο θέατρο Badminton _από τις 13 ως τις 16 Οκτωβρίου. Στη συνέχεια η παράσταση θα μετακομίσει στη Θεσσαλονίκη και από τις 20 Δεκεμβρίου ως τις 8 Ιανουαρίου θα παιχθεί στο θεάτρο Εγνατία. Σε μετάφραση του Δημήτρη Τάρλοου και σκηνοθεσία του Στάθη Λιβαθινού θα ξαναζωντανέψει η ιστορία του Αράμ και της Σέτα Τομασιάν, που ερμηνεύουν ο Δ. Τάρλοου και η Ταμίλα Κουλίεβα, μαζί με τον Γιώργο Μπινιάρη και τον Ρωμανό Μπολώτα. 

Thursday, September 8, 2011

Θέατρο περικοπών και προσφορών


  • Λιγότερες παραγωγές και νέες τιμές στα εισιτήρια, με το 90% των ηθοποιών να μην έχει εργασία
  • Της Γιωτας Συκκα, Η Καθημερινή, 8/9/2011...
ΤΑΣΕΙΣ. Να συνεχίσουν όπως ήταν δεν είναι δυνατόν, όταν αλλάζει όλη η κοινωνία. Ετσι και οι άνθρωποι του θεάτρου αναζητούν λύσεις για να κρατήσουν το κοινό τους. Η κρίση μοιραία θα φέρει κι άλλες απώλειες, όπως έδειξε το θεατρικό καλοκαίρι, αλλά για να συνεχίσουν χρειάζονται κι εδώ περικοπές. Στο κάτω κάτω άμεσα θιγόμενη είναι η μεσαία τάξη, η οποία στηρίζει την πλειοψηφία των θεαμάτων -όχι μόνο το θέατρο-, ενώ έχει δεχτεί τα μεγαλύτερα χτυπήματα από τη δημοσιονομική πολιτική.
  • Οικονομικές ημέρες
Λιγότερες παραγωγές είναι αυτό στο οποίο προσανατολίζονται όλοι, ακόμη και οι κρατικές σκηνές, αλλά και νέες τιμές στα εισιτήρια. Οπως δείχνουν οι μέχρι τώρα συζητήσεις, τα θεατρικά σχήματα θα μειώσουν τα εισιτήρια των θεατρικών παραστάσεων, ενώ πολλά εξ αυτών προσανατολίζονται σε οικονομικές ημέρες, εκτός από εκείνη της Πέμπτης, επιπλέον πακέτα για ανέργους, συνταξιούχους, νέους έως 25 ετών κ. ά.
Το Θέατρο του Νέου Κόσμου θα συνεχίσει με την τιμή των 20 ευρώ (μετά τη μείωση του περυσινού χειμώνα κατά 2 ευρώ), ενώ την πολιτική της Πέμπτης με την προσφορά για το κοινό των 12 ευρώ που ήθελε σε πολλές περιπτώσεις και λίστες ένα μήνα πριν, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκέφτεται να την επεκτείνει και την Τετάρτη, ίσως και την Παρασκευή.
Ο Γιάννης Χουβαρδάς βγήκε επίσης κερδισμένος καθιερώνοντας την Πέμπτη ως την ημέρα των 13 ευρώ, προσελκύοντας ακόμη περισσότερο κοινό στο Εθνικό Θέατρο, κάτι που μπορεί να προταθεί και για την Τετάρτη. Ειδικά η συγκεκριμένη τιμή για εκείνα τα θέατρα εναλλασσόμενου ρεπερτορίου που σκέφτονται να υιοθετήσουν εκτός Σαββατοκύριακου, είναι μια ανάσα για τον θεατή αφού στην ουσία καλείται να πληρώσει μια θεατρική παραγωγή μόλις 3 ευρώ περισσότερα από μια κινηματογραφική προβολή. Οσο όμως η τρόικα δημιουργεί νέα δεδομένα, η ανάγκη της έκφρασης δεν μπορεί να περιοριστεί σε καλούπια και μνημόνια. Νέες σκηνές, μικρές και μεγαλύτερες προστίθενται στη μικρή της Αθήνας.

Θέατρο «Χάρολντ Πίντερ» στο Λονδινο




Το όνομα του νομπελίστα θεατρικού συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ, ο οποίος απεβίωσε το 2008, θα λάβει το Comedy Theatre στο Λονδίνο. Η μετονομασία θα γίνει τον Οκτώβριο. Στο Comedy Theatre, το οποίο βρίσκεται στο Γουέστ Εντ, έχουν ανεβεί πολλές παραγωγές έργων του Πίντερ τα τελευταία 21 χρόνια. Με το νέο του όνομα, πλέον, το Θέατρο «Χάρολντ Πίντερ» θα παρουσιάσει το έργο «Death and the Maiden» του Αριελ Ντόρφμαν με προγραμματισμένη πρεμιέρα τον Οκτώβιο.

«Αόρατη Όλγα» στη Ρουμανία



Στην πόλη Κλουζ της Ρουμανίας ταξιδεύει η Αόρατη Όλγα του Γιάννη Τσίρου, ένα έργο με θέμα το trafficking, βασισμένο σε πραγματικές μαρτυρίες και ντοκουμέντα, αποτελώντας τη συμμετοχή του Εθνικού στο διεθνές πρόγραμμα Emergency Entrance. Στην Κλουζ, από τις 10 έως 19/9, θα πραγματοποιηθούν κοινά εργαστήρια, όπου θα συμμετάσχουν, εκτός του Εθνικού, το θέατρο Garibaldi του Παλέρμο με το Who’s afraid of the Maidservants και το Ουγγρικό Θέατρο της Κλουζ με το Brand Stroker. Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γ. Παλούμπη και συμμετέχουν οι ηθοποιοί Γρ. Γαλάτης, Β. Καραμπούλας, Λένα Παπαληγούρα, Γ. Τσουρής.

Ζωντανεύοντας με θέατρο την πλατεία Θεάτρου

Στο πλαίσιο των πολιτιστικών δράσεων που διοργανώνονται από το υπουργείο Πολιτισμού και τους εποπτευόμενους φορείς του σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων σε δημόσιους χώρους, πλατείες, πεζόδρομους και πάρκα της πόλης, το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει απόψε στις 6.00 μ.μ., στην πλατεία Θεάτρου, μια από τις πλέον υποβαθμισμένες και «κακόφημες» πλατείες του κέντρου της Αθήνας, την Αντιγόνη του Σοφοκλή, με ελεύθερη είσοδο.
Η παράσταση της Αντιγόνη, σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά, που εντάσσεται στην πρωτοβουλία «Το Εθνικό Θέατρο στην εκπαίδευση, παρουσιάστηκε πέρυσι με επιτυχία σε σχολεία της Αττικής, κάτι που θα συνεχιστεί και φέτος, παρεμβαίνοντας με τρόπο ευφάνταστο και δημιουργικό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι ηθοποιοί (Προκόπης Αγαθοκλέους, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Ηρώ Μπέζου, Αμαλία Τσεκούρα), με τα απολύτως απαραίτητα σκηνικά μέσα και υλικά, επιχειρούν με αυτόν τον τρόπο να φέρουν λίγη από τη μαγεία του θεάτρου σε χώρους διαφορετικούς...
Παράλληλα, στο πλαίσιο των ίδιων εκδηλώσεων, τις επόμενες μέρες το Εθνικό θα πραγματοποιήσει και άλλες εκδηλώσεις, με όχημα το «τροχόσπιτο» του Ελληνικό Φεστιβάλ.

Η «Αντιγόνη» στην πλατεία Θεάτρου


  • Θα παιχθεί την Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου στις έξι το απόγευμα, στο πλαίσιο των «Δράσεων για το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας»


Η Αντιγόνη .....στην Πλατεία Θεάτρου: Η σοφόκλεια τραγωδία στην παράσταση του Εθνικού για εφήβους θα παιχθεί την Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου στις έξι το απόγευμα, στο πλαίσιο των «Δράσεων για το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας» που οργανώνει το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού. Το έργο που που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2010 την πορεία του στα σχολεία της Αττικής, την οποία και ολοκλήρωσε τον περασμένο Ιούνιο, προτού ξαναπάει στις τάξεις γυμνασίων και λυκείων, κατεβαίνει στο κέντρο της πόλης. Ευέλικτη καθώς είναι μπορεί και ταξιδεύει μεταφέροντας τον μύθο στις εφηβικές ηλικίες και δίνει τη δυνατότητα στους απανταχού μαθητές να δουν πώς μετατρέπεται σε ζωντανό θέατρο η θεωρητική σχολική τους ύλη.

Προμηθέας μετέωρος


  • Η ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΙΣΧΥΛΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝ ΦΑΜΠΡ ΣΤΟ «ΠΑΛΛΑΣ»



Μια παράσταση που «καταριέται» τον Φρόιντ και τον Γιουνγκ και σβήνει «φωτιές», υπό τους ήχους «ξαναμμένων» τραγουδιών της Πάτι Σμιθ, των Doors και του Μπρους Σπρίνγκστιν.
Δεμένος, σταυρωμένος, κρεμασμένος: ο Προμηθέας του Φαμπρ «φλερτάρει» με έναν σύγχρονο Εσταυρωμένο. Εναν έκπτωτο ήρωαΔεμένος, σταυρωμένος, κρεμασμένος: ο Προμηθέας του Φαμπρ «φλερτάρει» με έναν σύγχρονο Εσταυρωμένο. Εναν έκπτωτο ήρωαΚι ένας γυμνός άνδρας που με δεμένο το κορμί του ίπταται, σαν νέος Εσταυρωμένος, για εκατό λεπτά (!) τρία μέτρα πάνω απ' τη σκηνή.
Η καινούργια εκδοχή του Βέλγου δραματουργού, σκηνοθέτη, χορογράφου, γλύπτη και designer Γιαν Φαμπρ πάνω στον αισχυλικό «Προμηθέα» «Prometheus-Landscape ΙΙ», η οποία ήδη φιλοξενήθηκε στο παρισινό «Theatre de la Ville» και έρχεται στις 18 και 19 Νοεμβρίου στο «Παλλάς», δεν κρύβει τις «ψυχαναλυτικές» προθέσεις της. Απ' το πρώτο κιόλας λεπτό.

Οι «Επτά επί Θήβας» με τέσσερις ηθοποιούς


Ηρθε η ώρα να πάρει το «βάπτισμα του πυρός» στην αρχαία τραγωδία ο 34χρονος Ανέστης Αζάς, βοηθός σκηνοθέτη στη βερολινέζικη Φολκσμπίνε και στενός συνεργάτης του Ντίμιτερ Γκότσεφ, σκηνοθετώντας τους «Επτά επί Θήβας» με την ομάδα «Projector».
Ο Ανέστης ΑζάςΟ Ανέστης ΑζάςΗ πρεμιέρα θα δοθεί στο Θέατρο Αττικού Αλσους, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος του Δήμου Αθηναίων, 14 και 15 Σεπτεμβρίου.
«Δεν έχω κάποια ειδική σχέση με την τραγωδία», παραδέχεται ο γερμανοτραφείς σκηνοθέτης, εκ των πρωτεργατών της περίφημης «Κίνησης Μαβίλη» που όταν έπρεπε να διαλέξει μια τραγωδία για να επεξεργαστεί, έπειτα από πρόσκληση του Δήμου Αθηναίων, αυτομάτως σκέφτηκε τους αισχυλικούς «Επτά επί Θήβας». Το τελευταίο μέρος της τριλογίας για το θηβαϊκό κύκλο, με την αδελφοκτόνο μάχη των γιων του Οιδίποδα και της Ιοκάστης, Ετεοκλή και Πολυνείκη.
«Υπάρχει ένα ειδικό κώλυμα στην Ελλάδα με την τραγωδία που τη θέλει να είναι κάτι πολύ πιο σπουδαίο και μεγάλο απ' τα υπόλοιπα είδη. Πρέπει όμως να αντιμετωπίζεται όπως και τα υπόλοιπα θεατρικά έργα. Δεν είναι δουλειά των σκηνοθετών να επιβεβαιώνουν την κρατούσα φιλολογική θέση περί αρχαίου θεάτρου που διδασκόμαστε στο σχολείο», υποστηρίζει ο σκηνοθέτης. Κάνοντας πράξη τα λεγόμενά του, αντιμετώπισε την τραγωδία του Αισχύλου χωρίς δέος και απολύτως φυσικά.

Φύγε εσύ, έλα εσύ στην Επιτροπή Θεάτρου


  • ΜΠΑΡΑΖ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΝ - ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ 

Νέο χτύπημα στο θεσμό των επιχορηγήσεων. Παραιτήθηκε και τρίτο μέλος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής των επιχορηγήσεων Θεάτρου του ΥΠΠΟΤ, ο σκηνοθέτης Γιάννης Μόσχος. Η παραίτησή του διαδέχεται άλλες δύο (30 Αυγούστου), του μεταφραστή Γιώργου Δεπάστα και της ηθοποιού και σκηνοθέτιδας Ασπασίας Κράλλη. Ο πρώτος υπέβαλε παραίτηση γιατί σκέφτηκε ότι δεν συμβιβάζεται να μεταφράζει θεατρικά έργα σε θιάσους που μπορεί ο ίδιος να προτείνει να επιχορηγηθούν. Από τα συμφραζόμενα προκύπτει ότι δεν του είχε δοθεί από το υπουργείο χρόνος για να αποφασίσει αν θέλει να συμμετάσχει.
  • «Οικογενειακοί λόγοι»
Η δεύτερη «αποσύρθηκε» για «οικογενειακούς λόγους». Ποιος θα βγει να πει ότι αρνείται να χρεωθεί και το κόστος της καθυστέρησης των προβλεπόμενων διαδικασιών, που φέτος είναι δυσκολότερες από άλλοτε και απαιτούν περισσότερη δουλειά; Πέρασε ήδη μια βδομάδα χωρίς να έχει βρεθεί λύση στο ζήτημα της αντικατάστασής τους μέχρι που έσκασε και η παραίτηση του Γιάννη Μόσχου. Και ξαφνικά το ΥΠΠΟΤ απέκτησε αντανακλαστικά.

Wednesday, September 7, 2011

Οι «Κρήτες» του Ευριπίδη και η γέννηση του Μινώταυρου

Το έργο παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρώτη, στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Αθήνας σε σκηνοθεσία Γιώργου Ζαμπουλάκη από τους Deviant GaZe


Του Γιώργου Βαϊλάκη, Ημερησία, 6/9/2011...
Η ένωση της Πασιφάης με τον ταύρο και η γέννηση του Μινώταυρου, είναι ο μύθος που χρησιμοποίησε ο Ευριπίδης για να γράψει τους «Κρήτες», ένα έργο-ανατομία της ανθρώπινης ψυχής μέσα από το οποίο ορίζει την ιστορία της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους.

Το σωζόμενο υλικό από αυτό το έργο παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρώτη ως μία ενιαία αυτόνομη παράσταση, στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Αθήνας σε σκηνοθεσία Γιώργου Ζαμπουλάκη από τους Deviant GaZe, την Κυριακή 11 & τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, στο Θέατρο του Αττικού Αλσους. Πρόκειται για ένα υλικό αιρετικό, παράξενα γοητευτικό, αμφίσημο, που αντλεί την καταγωγή του από έναν παλαιότερο, του Θηβαϊκού, μυθολογικό κύκλο, το Μινωικό.

Αγώνας για δουλειά, πολιτισμό, αξιοπρέπεια



Νέα κινητοποίηση πραγματοποίησαν χτες στο υπουργείο Πολιτισμού από το ΠΑΜΕ και τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων
Από παλιότερη παράσταση διαμαρτυρίας στη Λυρική Σκηνή
Αγωνιστική κινητοποίηση στο υπουργείο Πολιτισμού πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, εργαζόμενοι της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στον Πολιτισμό, με αιτήματα να ανακληθούν οι απολύσεις των 150 και πλέον εργαζόμενων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ανάμεσά τους και εργαζόμενη με σκλήρυνση κατά πλάκας), να σταματήσει η εκχώρηση του λυρικού θεάτρου στο εφοπλιστικό ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και να γίνει αποκλειστικά κρατικό, με δωρεάν παραστάσεις για την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χτεσινή κινητοποίηση ήταν η τρίτη κατά σειρά μέσα σε μια βδομάδα, καθώς έχουν προηγηθεί δύο άλλες, στα γραφεία της διοίκησης της Λυρικής Σκηνής, με τα ίδια αιτήματα.
Εργαζόμενοι, καλλιτέχνες και άνθρωποι με αναπηρίες, με πικέτες και συνθήματα, όπως «Πάρτε πίσω τις απολύσεις», «Η Λυρική ανήκει στο λαό και όχι στο κεφάλαιο το πολυεθνικό», υπογράμμισαν την απόφασή τους να υπερασπιστούν το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, τον πολιτισμό και την υγεία ως κοινωνικά αγαθά για όλο το λαό.
Οι διαμαρτυρόμενοι ζήτησαν συνάντηση με την ΓΓ του ΥΠΠΟ, Λ. Μενδώνη, η οποία αν και ήταν στο υπουργείο αρνήθηκε να δεχτεί αντιπροσωπεία τους, επικαλούμενη... σύσκεψη και παραπέμποντας στο... μέλλον. Οι συγκεντρωμένοι, καταγγέλλοντας τον εμπαιγμό και συνολικά τη στάση της ηγεσίας του ΥΠΠΟ, δήλωσαν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τον αγώνα τους το επόμενο διάστημα, καλώντας όλους τους εργαζόμενους της ΕΛΣ να συμπαραταχθούν σ' αυτόν.

Από τη σχιζοφρένεια στην αιμομιξία


Η Αννα Βαγενά «απογαλακτίζεται» χάρη στη δύναμη της μυθοπλασίας της Φρίντας Μπιούμπι. Και ειδικά χάρη στις «Σχέσεις Οργής»
Η Αννα Βαγενά «απογαλακτίζεται» χάρη στη δύναμη της μυθοπλασίας της Φρίντας Μπιούμπι. Και ειδικά χάρη στις «Σχέσεις Οργής»
Τις «Σχέσεις Οργής» της δημοσιογράφου και συγγραφέως Φρίντας Μπιούμπι (1938-2009) θα σκηνοθετήσει πρωταγωνιστώντας η ίδια η Αννα Βαγενά την προσεχή σεζόν. "Η Αννα Βαγενά «απογαλακτίζεται» χάρη στη δύναμη της μυθοπλασίας της Φρίντας Μπιούμπι. Και ειδικά χάρη στις «Σχέσεις Οργής»"

Ακροάσεις θεάτρου


  • Την Παρασκευή 9 Σεπτέμβρη, στις 12 το μεσημέρι, στο θέατρο «Προσκήνιο» (Στουρνάρη και Καπνοκοπτηρίου 8, τηλ. 210.8252.242-3), θα πραγματοποιηθεί οντισιόν για ηθοποιούς, γυναίκες ηλικίας 20 - 35 ετών και άντρες ηλικίας 25 - 40 ετών. Η οντισιόν πραγματοποιείται για το ανέβασμα του έργου «M. Butterfly» του David Henry Hwang, σε σκηνοθεσία Αντώνη Λουδάρου, που θα παρουσιαστεί τη θεατρική περίοδο 2011 - 2012 από τη θεατρική ομάδα NAMASTE. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν ετοιμάσει ένα θεατρικό μονόλογο για την οντισιόν.
  • Το θέατρο «Θεμέλιο» επίσης αναζητά άντρες ηθοποιούς 20 - 35 ετών, για την παράσταση«Δωδέκατη Νύχτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Πρόκειται για μια musical εκδοχή του έργου, ειδικά διασκευασμένη για παιδιά από τον Βαγγέλη Δουκουτσέλη, η οποία θα παρουσιαστεί από αρχές Νοέμβρη σε μουσική του Γιώργου Ιωάννου και σκηνοθεσία της Ζωζώς Ζάρπα. Η ακρόαση θα πραγματοποιηθεί στις 17 Σεπτέμβρη στις 11 το πρωί, στο θέατρο «Θεμέλιο», Λένορμαν 82. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επίσης να καλούν για πληροφορίες στο τηλέφωνο 210.86.43.310.

Ο θρήνος της Αλκηστης και η δύναμη της Σεχραζάντ


  • Η παράσταση "Και το δικό μου τέλος ας συνοδεύει Μουσική?" συγχρωτίζει τις θρηνητικές εμβιώσεις της ελληνικής τραγωδίας με τους αραβικούς θρήνους
Ενα ανοιχτό θέαμα που συγχρωτίζει τις θρηνητικές εμβιώσεις της ελληνικής τραγωδίας με τους αραβικούς θρήνους και βρίσκει τα κοινά σημεία με στόχο την ενοποιό αισθητική που χαρακτηρίζει τις εσχατολογικές εμπειρίες Ελλήνων και Αράβων αποτελεί η παράσταση "Και το δικό μου τέλος ας συνοδεύει Μουσική...".
Την παρουσιάζει σε σκηνοθεσία Τζένης Αρσένη το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο Βασιλικό Θέατρο της Θεσσαλονίκης από σήμερα έως την Πέμπτη, στο πλαίσιο του προγράμματος του υπουργείου Πολιτισμού "Θεσσαλονίκη Σταυροδρόμι Πολιτισμών"."Διατηρώντας τα πολιτισμικά στοιχεία καθενός από τους δύο λαούς, παρουσιάζουμε τη σύγκλισή τους σε μια ενιαία δραματουργία. Από τον αρχαίο κόσμο επιλέγουμε ως σημείο αναφοράς την ''Αλκηστη'' του Ευριπίδη, όπου ο τελετουργικός θρήνος έχει μοναδική θέση στο αρχαίο δράμα.
Ο τρόπος που τον αντιμετωπίζουμε μας παραπέμπει στην παραδοσιακή έκφραση της τραγωδίας.. Στον απόηχο του θρήνου, μοιρολόγια γυναικών θα μας ταξιδέψουν στις ''Χίλιες και μια Νύχτες'', όπου μία ακόμα γυναίκα οδηγείται στην τελευταία της κατοικία από τον σεΐχη. Μέσα από αυτές τις γυναίκες θα ξεπηδήσει η Σεχραζάντ που με τη δύναμη του μυαλού της θα μεταστρέψει την τραγική μοίρα όλων των γυναικών", αναφέρει η σκηνοθέτις της παράστασης.
Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Η. Λόη, οι φωτισμοί του Α. Γουναρά, η μουσική του Γ. Γαϊντιάν και παίζουν οι ηθοποιοί: Κ. Γιαμαλή, Θ. Δισλής, Ε. Θυμιοπούλου. κ.ά.

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ: Πρώτη γεύση με Φάουστ, Ιουλιέτα και Ναμπούκο

Μελωδικά αποσπάσματα από όλες τις φετινές παραστάσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής μέσα σε δύο συναυλίες, στις 17 και 18 του μήνα


Ισίν Μετίν
Ισίν Μετίν
Νέα ήθη κομίζει η Εθνική Λυρική Σκηνή, θέλοντας να κάνει γνωστό το ρεπερτόριο που θα παρουσιάσει τον χειμώνα. Μια έξυπνη και ψυχαγωγική ιδέα είναι αυτή που προτείνει λίγο πριν από την επίσημη έναρξη της καλλιτεχνικής περιόδου, με δύο συναυλίες - πρόγευση όσων θα ακολουθήσουν. Οι συναυλίες θα δοθούν στις 17 και 18 του μήνα με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αίθουσα "Χρήστος Λαμπράκης"). Πρόκειται για ένα "πρίβιου" των έργων που θα παρουσιαστούν τη νέα περίοδο στο θέατρο Ολύμπια αλλά και στην αίθουσα "Αλεξάνδρα Τριάντη" του ΜΜΑ.
Το πρόγραμμα των δύο συναυλιών συνθέτουν μεγάλα χορωδιακά από όπερες, μελωδικά αποσπάσματα από οπερέτες αλλά επίσης μουσική μπαλέτου από την ορχήστρα και την χορωδία της ΕΛΣ.
Από το "Ελιξίριο του Ερωτα" του Γκαετάνο Ντονιτσέτι, το οποίο θα ανοίξει τη νέα καλλιτεχνική περίοδο (14 Οκτωβρίου), θα παρουσιαστεί η εισαγωγή, το εναρκτήριο χορωδιακό και η σύντομη άρια σε απλό ύφος, στην οποία ο πρωταγωνιστής Νεμορίνο εμφανίζεται τρελά ερωτευμένος με την αγαπημένη του Αντίνα.
Χορωδιακά από την Α' Πράξη, στα οποία φαίνεται η διάθεση παντρέματος ελληνικών παραδοσιακών σκοπών και ευρωπαϊκών χορών, θα ακουστούν από την οπερέτα η "Κρητικοπούλα" του Σπυρίδωνος Φιλίσκου Σαμάρα.

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ «Αντιγόνη» για όλους στην Πλατεία Θεάτρου

Σειρά πολιτιστικών δράσεων σε δημόσιους χώρους: πλατείες, πεζόδρομους, πάρκα πραγματοποιεί το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού με τους εποπτευόμενους φορείς του και σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, με στόχο να βελτιωθεί η καθημερινότητα του πολίτη στην Αθήνα αλλά και να αλλάξει η αρνητική εικόνα της πόλης



«Αντιγόνη» για όλους στην Πλατεία Θεάτρου
Σειρά πολιτιστικών δράσεων σε δημόσιους χώρους: πλατείες, πεζόδρομους, πάρκα πραγματοποιεί το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού με τους εποπτευόμενους φορείς του και σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, με στόχο να βελτιωθεί η καθημερινότητα του πολίτη στην Αθήνα αλλά και να αλλάξει η αρνητική εικόνα της πόλης, Το Εθνικό Θέατρο συμμετέχει στις καλλιτεχνικές αυτές δράσεις στο κέντρο της πόλης με την παράσταση "Αντιγόνη" του Σοφοκλή που θα παρουσιαστεί με ελεύθερη είσοδο στην Πλατεία Θεάτρου την Πέμπτη, στις 6 μ.μ.

Tuesday, September 6, 2011

Ενας απαιχτος Ιψεν στην Αθήνα


Η σκηνοθέτρια και ηθοποιός Ρούλα Πατεράκη θα ανεβάσει τον Ιανουάριο το τελευταίο έργο του νορβηγού θεατρικού συγγραφέα «Το ξύπνημα των νεκρών»

Μια «Μικρή Πόρτα» ανοιχτή εδώ και 40 χρόνια


Η «ψυχή» της παλαιότερης παιδικής σκηνής της χώρας, Ξένια Καλογεροπούλου, θυμάται το ξεκίνημά της το 1981 με τον «Οδυσσεβάχ» - έργο που ανεβαίνει ξανά εφέτος- και τις πιο σημαντικές στιγμές αυτής της σαραντάχρονης πορείας