Δημήτρης Κανέλλος, Λυδία Κονιόρδου, Γιώργος Γάλλος με την ορχήστρα-χορό πίσω, στην παράσταση της «Μήδειας» του Ευριπίδη |
Εχοντας μια ιδιαίτερη προσήλωση κι επιτυχημένη θητεία στο αρχαίο δράμα, η Λυδία Κονιόρδου μιλάει για τη Μήδεια και τη συνεργασία της με τον Βασίλιεφ. «Η Μήδεια δεν είναι άτομο, είναι ένα σύμβολο, όχι μόνο γυναικείο αλλά ανθρώπινο. Και μόνο ως τέτοιο μπορεί κανείς να το πλησιάζει και να το μελετά· σίγουρα όχι ως μία μεμονωμένη περίπτωση ανθρώπου, έστω και εξαιρετική. Ανήκει στον συλλογικό μύθο που μέρος του φέρουμε όλοι μέσα μας, άντρες και γυναίκες. Λειτουργεί σε πολλαπλά επίπεδα γιατί, τουλάχιστον από την εμπειρία μου, είναι ο πλέον σύνθετος γυναικείος ρόλος του αρχαίου δράματος. Η κόρη, η ερωμένη, η μάνα, η μάγισσα, η προφήτισσα, η βασίλισσα, ο Μαύρος άγγελος θανάτου και καταστροφής».
Στον τόπο μας στο παρελθόν, δάσκαλοι μεγάλοι, όπως ο Ροντήρης, ο Κουν, έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις στα μεγάλα θέματα που προβάλλει το αρχαίο δράμα δημιουργώντας ανάλογες σχολές. Στην εποχή μας έχει απολεσθεί μια αναγνωρίσιμη κοινή σχολή θεάτρου. Αυτό δημιουργεί κάποιες φορές σύγχυση, αμηχανία και μοναχικές πορείες. Ο Βασίλιεφ "μπολιάζει" το θέατρό μας με μια ισχυρή, δοκιμασμένη αλλά και ανανεωτική σχολή που θεωρώ ότι τη χρειαζόμασταν σ' αυτή τη φάση».
- Η προδοσία, η ζήλια, η ταπείνωση, η καταπίεση είναι οι λόγοι που θα την οδηγήσουν σ' αυτή την τρομερή πράξη;
- «Ο θυμός κρείσσων των βουλευμάτων» («η παραφορά μου είναι μεγαλύτερη από τη λογική μου») λέει κάπου. Είναι ένα «κλειδί» κατανόησης για τη συμπεριφορά της;
- Πώς λειτουργεί η Μήδεια μ' αυτή την ακραία για την εποχή μας πράξη, τον αφανισμό των παιδιών της;
- Τι το ξεχωριστό κομίζει ο Ανατόλι Βασίλιεφ στην αρχαία τραγωδία;
Στον τόπο μας στο παρελθόν, δάσκαλοι μεγάλοι, όπως ο Ροντήρης, ο Κουν, έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις στα μεγάλα θέματα που προβάλλει το αρχαίο δράμα δημιουργώντας ανάλογες σχολές. Στην εποχή μας έχει απολεσθεί μια αναγνωρίσιμη κοινή σχολή θεάτρου. Αυτό δημιουργεί κάποιες φορές σύγχυση, αμηχανία και μοναχικές πορείες. Ο Βασίλιεφ "μπολιάζει" το θέατρό μας με μια ισχυρή, δοκιμασμένη αλλά και ανανεωτική σχολή που θεωρώ ότι τη χρειαζόμασταν σ' αυτή τη φάση».
- Πώς είναι στη δουλειά του;
- Οι απλοί θεατές φρονηματίζονται από τις παραστάσεις αρχαίου δράματος; Οι κυβερνήτες κρατών θα γίνονταν καλύτεροι αν τις παρακολουθούσαν;
Info: Πολυαναμενόμενη και πολυπρόσωπη, με τη σφραγίδα του Ρώσου σκηνοθέτη Ανατόλι Βασίλιεφ και με την παρουσία της Λυδίας Κονιόρδου στον ομώνυμο ρόλο, η περιοδεύουσα «Μήδεια» του Ευριπίδη από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας θα παιχτεί την ερχόμενη εβδομάδα, Παρασκευή και Σάββατο, στην Επίδαυρο (χθες είχε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο στο Δίον της Πιερίας). Στην παράσταση που παρουσιάζεται σε μετάφραση Εφης Φερεντίνου-Μπαστιά, σκηνικά Διονύση Φωτόπουλου, κοστούμια Τσάμπα Αντάλ, σύνθεση Τάκη Φαραζή, χορογραφία Τσάμπα Χόρβατ και με συνεργάτη σκηνοθεσίας τον Βασίλη Λάγγο πρωταγωνιστούν: Νίκος Ψαρράς (Ιάσων), Αγλαΐα Παππά (Τροφός-Αγγελος), Νίκος Καραθάνος (Αιγέας), Δημήτρης Κανέλλος (Παιδαγωγός), Γιώργος Γάλλος (Κρέων), Λεονάρδος Μπάτης (Κορυφαίος), Μαρία Δερεμπέ (Παιδί). Συμμετέχουν 18μελής Χορός και δέκα μουσικοί-χορευτές. Η «Μήδεια» στην Αθήνα θα έρθει: Υμηττός-Θέατρο Βράχων (29-30/8), Ηρώδειο (13-14/9), Ελευσίνα (16/9), Πετρούπολη-Θέατρο Πέτρας (18/9).
Ελευθεροτυπία / 2 - 09/08/2008
No comments:
Post a Comment