Saturday, August 25, 2012

Επιπλέον παραστάσεις με το «Τσίρκο του Ηλιου»

Νέες παραστάσεις προστέθηκαν, λόγω της μεγάλης ζήτησης, στο πρόγραμμα παραστάσεων του «Τσίρκου του Ηλιου»στο ΟΑΚΑ. Θα δοθούν συνολικά 18 παραστάσεις από 3 μέχρι 16 Σεπτεμβρίου. Ακροβάτες, κλόουν, αθλητές, ηθοποιοί, χορευτές, μουσικοί, τραγουδιστές, μίμοι, σε μία αστραφτερή υπερπαραγωγή με μεγαλειώδη σκηνικά, εκατοντάδες χειροποίητα κουστούμια, ζωντανή μουσική κι έναν ασύγκριτο θίασο με άψογη τεχνική, απαράμιλλη ευελιξία, υπέρτατη ακροβατική δεξιοτεχνία, ένα θίασο πρωταθλητών. Σ' ένα πολυθέαμα - συγγενή της μαγείας και της ψυχικής αποπλάνησης, όπου συνυπάρχουν αρμονικά διαφορετικές κουλτούρες και κώδικες έκφρασης, από την μπαρόκ αισθητική ως τη μοντέρνα φόρμα, από τις αρχέγονες τεχνικές ως την όπερα, τις τέχνες του δρόμου, τον χορό σ' έναν απίστευτο συνδυασμό της ποιότητας και της διασκέδασης.

«Γυναίκα από σύμπτωση: Ελισάβετ» του Ντάριο Φο

                                                                 Καραμίχος-Κοντού

Από τις πρώτες πρεμιέρες που έχουν προγραμματιστεί για τη νέα θεατρική περίοδο είναι η πρεμιέρα του έργου «Γυναίκα από σύμπτωση: Ελισάβετ» του Ντάριο Φο, στις 6 Οκτώβρη, στο «Αγγέλων Βήμα», μια ανατρεπτική κωμωδία - σάτιρα της εξουσίας του μονάρχη. Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου. Σκηνοθεσία: Γιώργος Καραμίχος. Σκηνικά: Σπυριδούλα Παπαγεωργίου. Κοστούμια: Θανάσης Γκασιώνης. Φωτισμοί: Γιάννης Κατσαρής. Παίζουν: Μάρω Κοντού, Μαρία Αντουλινάκη, Δημήτρης Λιόλιος, Βασίλης Ξενικάκης, Γιώργος Παράσχος, Δημήτρης Καμπόλης.

ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ «Κουαρτέτο» και Ντόριαν Γκρέι στο «Από Μηχανής Θέατρο»


Ιωάννα Παππά, «Medea Manhattan»
Ιωάννα Παππά, «Medea Manhattan»
Kαταμεσής της κατάρρευσης του «πολιτικού τοπίου», όπου «ο πολιτισμός απαξιώνεται τοπικώς και παγκοσμίως, και σε πείσμα της ζοφερής πραγματικότητας που αφορά όλους μας», η Eταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+,Χ) ανακοινώνει κάποιες από τις συνεργασίες της επόμενης χρονιάς στο «Από Μηχανής Θέατρο», πιστεύοντας ότι «το θέατρο ήταν, είναι και θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα σημαντικός φορέας πολιτισμού και ενίοτε αλήθειας».

«Ενας εχθρός του λαού» στη σκηνή


ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΑΛΦΑ

  • Το κλασικό έργο του Ερρίκου Ιψεν, «Ενας εχθρός του λαού», θα παρουσιάσει τον χειμώνα ο θίασος του Στέφανου Ληναίου και της Ελλης Φωτίου, στο θέατρο «Αλφα», από τις 12 Οκτωβρίου.

«Ενας εχθρός του λαού» στη σκηνή
Το κλασικό έργο του Ερρίκου Ιψεν, «Ενας εχθρός του λαού», θα παρουσιάσει τον χειμώνα ο θίασος του Στέφανου Ληναίου και της Ελλης Φωτίου, στο θέατρο «Αλφα», από τις 12 Οκτωβρίου. «Προσπαθούμε, 42 χρόνια πλέον στο θέατρο "Αλφα", να ξεπερνάμε κάθε δύσκολη εποχή του τόπου μας, όπως και τώρα, με έργα προβληματισμού και αισιοδοξίας», σημειώνουν ο Στέφανος Ληναίος και η Ελλη Φωτίου.

ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ Τρελαίνεται και βγαίνει «γυμνός» στο... μπαλκόνι


  • Υποδύεται τον Mnimonimous ή αλλιώς Αριστοτέλη. Εναν απλό, τυπικό, καθημερινό, άνεργο Ελληνα...

O κωμικός μονόλογος των Ντίνου Σπυρόπουλου, Γιώργου Γαλίτη, Βλαδίμηρου Κυριακίδη, με τίτλο «Mnimonimous», θα κάνει πρεμιέρα στις 7 Σεπτεμβρίου στο «Αριστοτέλειον» της Θεσσαλονίκης
O κωμικός μονόλογος των Ντίνου Σπυρόπουλου, Γιώργου Γαλίτη, Βλαδίμηρου Κυριακίδη, με τίτλο «Mnimonimous», θα κάνει πρεμιέρα στις 7 Σεπτεμβρίου στο «Αριστοτέλειον» της Θεσσαλονίκης
O Βλαδίμηρος Κυριακίδης γίνεται τον χειμώνα... «Mnimonimous». Ετσι ονομάζεται ο ρόλος που υποδύεται επί σκηνής, στον κωμικό μονόλογο των Ντίνου Σπυρόπουλου, Γιώργου Γαλίτη, Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που θα κάνει πρεμιέρα σε σκηνοθεσία δική του στις 7 Σεπτεμβρίου στο «Αριστοτέλειον» της Θεσσαλονίκης και από τα μέσα Οκτωβρίου θα «μετακομίσει» στο θέατρο «Προσκήνιο» της Αθήνας.

Tuesday, August 21, 2012

Στο «κόκκινο» και το Φεστιβάλ Αθηνών



Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, που ολοκληρώθηκε στις 11 Αυγούστου, λόγω των ειδικών οικονομικών συνθηκών, ήταν μικρότερο σε διάρκεια (8/6 - 11/8), περιελάμβανε λιγότερες εκδηλώσεις (57) και ήταν χωροταξικά πιο περιορισμένο. Τις παραστάσεις παρακολούθησαν 132.000 θεατές, έναντι 170.000 εισιτήριων που ήταν πέρσι. Σύμφωνα με τον απολογισμό της διοίκησης του Φεστιβάλ, η επισκεψιμότητα στην Πειραιώς 260 ήταν αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, σε αντίθεση με τον αριθμό των θεατών που παρακολούθησαν τα θεάματα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, που ήταν μειωμένος. Οι εισπράξεις του Φεστιβάλ ανήλθαν στο ποσό των 2.325.000 ευρώ.

Monday, August 20, 2012

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου με 132.000 θεατές


Περίπου 132.000 θεατές παρακολούθησαν το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, που έριξε την αυλαία του στις 11 Αυγούστου και σύμφωνα με έναν πρώτο απολογισμό, έφερε στο ταμείο του 2.325.000 ευρώ. Αυτό το δύσκολο, κοινωνικά και οικονομικά για τους Έλληνες, καλοκαίρι το Φεστιβάλ ακριβώς εξαιτίας των συνθηκών, ήταν μικρότερο σε διάρκεια (8/6-11/8), με λιγότερες εκδηλώσεις (57) και περιορισμένο χωροταξικά. Με λιγότερες ξένες παραγωγές (μόνο έξι) και περισσότερες ελληνικές (19), στο σύνολο των 25 θεατρικών παραστάσεων. Δύο από τις παραγωγές που έκαναν την «πρώτη» τους στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ, θα συνεχίσουν τη διαδρομή τους σε μεγάλες πρωτεύουσες του εξωτερικού (''Πρώτη Ύλη'', του Δημητρη Παπαϊωάννου και ''Η μπαλάντα του γέρο ναυτικού'', με τη Φιόνα Σω). 

ΣΠΑΡΤΗ Προχωρά η μελέτη αποκατάστασης του αρχαίου θεάτρου


Το αρχαίο θέατρο της Σπάρτης, το σημαντικότερο σωζόμενο μνημείο της αρχαίας πόλης, χτισμένο στη νότια κλιτύ της Ακρόπολής της, έχει την τιμητική του τη Δευτέρα 20 Αυγούστου, στις 20.30, καθώς θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στο πλάτωμα νοτιοδυτικά της Δεξαμενής, που βρίσκεται στην κορυφή του λόφου. Πρόκειται για το 2ο κύκλο εκδηλώσεων σε αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής, που υλοποιεί το Σωματείο Φίλων του Αρχαιολογικού Μουσείου Σπάρτης «Παναγιώτης Σταματάκης», ο Σύνδεσμος Φίλων Ανασυγκρότησης Αρχαίου Θεάτρου Σπάρτης «Γιτιάδας» και η Ε’ Εφορεία Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων, σε συνεργασία με το Σωματείο «Διάζωμα». Το αφιέρωμα θα περιλαμβάνει παρουσίαση της υπό εξέλιξη μελέτης του μνημείου από εκπρόσωπο του «Διαζώματος», καθώς και ομιλία του Παρασκευά Ματάλα, δρος Ιστορίας

Sunday, August 19, 2012

Ο Μπέρτολτ Μπρεχτ και η Ελλάδα


Ο Κουν, ο Χατζιδάκις, η Παξινού και τα βέτο της χήρας του κορυφαίου θεατρικού δημιουργού
  • Του Σπυρου Παγιατακη, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 19/8/2012

Το παρακάτω δεν είναι κριτική. Είναι παραγγελιά. Ο φίλος –και συνάδελφος– από την Πάτρα Μανώλης Πράτσικας με ώθησε: «Εσύ που ξέρεις από Μπρεχτ, που έκανες και στο θέατρό του, γιατί δεν γράφεις καμιά φορά για την “αποστασιοποίηση”, την “αποξένωση” και τα τέτοια που υποστήριζε ο αναμορφωτής του θεάτρου...». Ηταν όντως πραγματικός αναμορφωτής, «ένας κάθε εκατό χρόνια», όπως τον χαρακτήρισε κι ο κριτικός Κένεθ Τάιναν. Ασε που αυτή την εβδομάδα του Αυγούστου είναι και η 68η επέτειος του θανάτου του. Ας αρχίσω, λοιπόν, από την –τελευταία– νόμιμη  γυναίκα του, την ηθοποιό Ελένε Βάιγκελ. Τη γνώρισα όταν φοιτητής στο –Δυτικό τότε– Βερολίνο βρισκόμουν περισσότερες ώρες στο Μπερλίνερ Ανσάμπλ –στο Ανατολικό– που διήυθυνε η Βάιγκελ, παρά στο πανεπιστήμιό μου.

Ο Τζέρι Λιούις σκηνοθετεί μιούζικαλ

Jerry Lewis, photographed at the Tennessee Performing Arts Center in Nashville. Portrait b
y Marco Grob.

Ο βασιλιάς της κωμωδίας ανεβάζει τον «Δάσκαλο για κλάματα», σε θεατρική διασκευή

The New York Times
Πριν προλάβει κανείς να τον τοποθετήσει σε βάθρο, ο Τζέρι Λιούις είχε ήδη ανεβεί σε μια ψηλή πολυθρόνα σκηνοθέτη, στο άνετο καμαρίνι του στο Tennessee Performing Arts Center του Νάσβιλ. Ωστόσο, κοιτάζοντάς μας από το ύψος του, επέμεινε ότι δεν βρισκόταν εδώ για να ειδωλοποιηθεί, ούτε από τους θαυμαστές του ούτε, βέβαια, από τον θίασο τον οποίο σκηνοθετεί –ναι, σκηνοθετεί– σε μια θεατρική διασκευή σε μιούζικαλ του φιλμ «Δάσκαλος για κλάματα». Φορούσε ένα μαύρο πουκάμισο με το μονόγραμμά του και μαύρα μοκασίνια στολισμένα με τις μάσκες της τραγωδίας και της κωμωδίας. Παρά τις κεφάτες λεπτομέρειες της συμπεριφοράς του, δεν έκανε μεγάλη προσπάθεια να κρύψει τη σωματική εξασθένισή του. Χρησιμοποιούσε ένα αναπηρικό σκούτερ για να κυκλοφορεί στο δαιδαλώδες Κέντρο Τεχνών και φορούσε ένα ζευγάρι ακουστικά συνδεδεμένα με μικρόφωνο για να ακούει καλύτερα τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων.