Ο πάντα θεματολογικά και αισθητικά ανήσυχος Μωρίς Μπεζάρ, δεν σταματούσε να καινοτομεί, να συνεργάζεται με σπουδαίους συνθέτες, ενδυματολόγους, σκηνογράφους και προπαντός να επιλέγει, να αναπτύσσει με τη διδασκαλία του και να αναδεικνύει, συνεχώς δοκιμασμένους αλλά και νεότερους ταλαντούχους χορευτές, ώστε να στηρίζει και να εξελίσσει τα «οράματά» του, με τις χορογραφικές συλλήψεις του. Λάτρης της Ελλάδας, του αρχαίου και σύγχρονου πολιτισμού της, ο Μπεζάρ όχι μόνον εμπνεόταν από αυτόν αλλά τον ανέδειχνε, συνεργαζόμενος με Ελληνες δημιουργούς. Χορογράφησε έργα Ελλήνων συνθετών, λ.χ. του Μάνου Χατζιδάκι, με τον οποίο ήταν φίλοι από το 1965.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Saturday, May 26, 2012
ΜΩΡΙΣ ΜΠΕΖΑΡ Ο ανανεωτής του χορού και τα «Μπαλέτα Λωζάνης»
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ξεκινά με ακυρώσεις...
Συρρικνωμένο θα είναι το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Το υπουργείο Πολιτισμού - Τουρισμού (ΥΠΠΟ-Τ) μέχρι πριν δύο μήνες, που ανακοινώθηκε το πρόγραμμα, δεν είχε δώσει στο Φεστιβάλ το 50% του περσινού προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα να χρωστά ακόμη το Φεστιβάλ - σε προμηθευτές κυρίως και λιγότερα σε καλλιτέχνες - 1,2 εκατ. ευρώ. Το ΥΠΠΟ-Τ χρωστά στο Ελληνικό Φεστιβάλ 3,2 εκατ. (1,5 από πέρσι και τα υπόλοιπα από ΦΠΑ προηγούμενων ετών).
Χωρίς «Μπερλινέρ Ανσάμπλ» («Berliner Ensemble») και Μπομπ Γουίλσον, ούτε και Βασιλικό Θέατρο της Στοκχόλμης, αλλά με το βερολινέζικο θίασο «Σαουμπίνε», αντ' αυτών, προχωρά το Φεστιβάλ Αθηνών στην αναμφίβολα δυσκολότερη διοργάνωση των τελευταίων χρόνων. Για οικονομικούς και διαδικαστικούς λόγους, το «Berliner Ensemble» ματαίωσε τις δύο παραστάσεις του - Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Μπομπ Γουίλσον και το μονόλογο «Απλά περίπλοκο» του Μπέρνχαρντ, σε σκηνοθεσία Κλάους Πάιμαν. Επίσης, το Βασιλικό Θέατρο της Στοκχόλμης ματαίωσε την παράσταση «Σονάτα των Φαντασμάτων» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ. Την αυλαία του Φεστιβάλ, στις 8 Ιούνη στην οδό Πειραιώς, δεν θα σηκώσει το «Berliner Ensemble», αλλά το απολαυστικό δίδυμο από την Ελβετία, Ζίμερμαν και Ντε Περό.
Στο πρόγραμμα της «Πειραιώς», οριστικοποιήθηκε για τις 21 και 23 Ιούνη ο βερολινέζικος θίασος «Σαουμπίνε», με το έργο «Δεσποινίς Ζιλί», σε σκηνοθεσία της Βρετανίδας Κέιτι Μίτσελ και με την «Επιστροφή του Οδυσσέα στην πατρίδα», σε σκηνοθεσία του Ούγγρου σκηνοθέτη Ντέιβιντ Μάρτον. Ετσι για τον Ιούνη το πρόγραμμα του θεάτρου του Φεστιβάλ διαμορφώνεται ως εξής:
Tuesday, May 22, 2012
Οι Rootlessroot επιστρέφουν!
Η πολυβραβευμένη στο εξωτερικό δυναμική ομάδα χορού Rootlessroot επιστρέφει για 2 μόνο ημέρες στην Ελλάδα στo πλαίσιo του Μήνα Χορού 2012 και παρουσιάζει για πρώτη φορά με ζωντανή μουσική το «Eyes in the Colors of the Rain», ένα κομμάτι που συγκινεί και συνεπαίρνει με όχημα το ανθρώπινο σώμα, στο Θέατρο Χώρα στις 22 και 23 Μαΐου.
Η πολυβραβευμένη στο εξωτερικό δυναμική ομάδα χορού Rootlessroot επιστρέφει για 2 μόνο ημέρες στην Ελλάδα στo πλαίσιo του Μήνα Χορού 2012 και παρουσιάζει για πρώτη φορά με ζωντανή μουσική το «Eyes in the Colors of the Rain», ένα κομμάτι που συγκινεί και συνεπαίρνει με όχημα το ανθρώπινο σώμα, στο Θέατρο Χώρα στις 22 και 23 Μαΐου.
Η παράσταση, που έχει ήδη κάνει sold out παραστάσεις στην Ελλάδα (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 2011), Σλοβακία, Τσεχία, Πολωνία, Μ. Βρετανία, Ιταλία, Αυστρία, Σουηδία και στην Ισπανία, θα πλαισιώνεται από τους STACY που ερμηνεύουν ζωντανά επί σκηνής τη μουσική της παράστασης.
Subscribe to:
Posts (Atom)