Thursday, September 17, 2015

Το αίνιγμα της ύπαρξης.



Έλενα Ανδρεάδη & Ελεονώρα Ηλία / A priori dance co. 
Το αίνιγμα της ύπαρξης
Χορός  

Σε συνέχεια των παραστάσεων που πραγματοποιήθηκαν στα Γιάννενα, η ομάδα χορού A priori, με βασικό πυρήνα την Έλενα Ανδρεάδη και την Ελεονώρα Ηλία, ταξιδεύει στην Αθήνα και παρουσιάζει σε επανάληψη για δύο μόνο φορές στο Βυρσοδεψείο, την πρώτη της παραγωγή με τίτλο Το αίνιγμα της ύπαρξης. 

Δύο χορογράφοι, η Έλενα Ανδρεάδη και η Ελεονώρα Ηλία, προερχόμενες από δύο διαφορετικές γενιές, αλλά δραστηριοποιούμενες και οι δύο στο πεδίο του σύγχρονου χορού, επιχειρούν από κοινού μια χορογραφική συνάντηση μέσα από ένα δίπτυχο έργο, διερευνώντας το αίνιγμα της ύπαρξης.

Wednesday, September 16, 2015

Πέθανε η Μαρία Χορς

  • Η εμβληματική χορογράφος των τελετών Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας άφησε την τελευταία της πνοή σε ηλικία 94 ετών
Πλήρης ημερών έφυγε από την ζωή η Μαρία Χορς. Η χορογράφος των Τελετών της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας, η εμβληματική δασκάλα πολλών Ελλήνων χορευτών και χορογράφων, η συνεργάτις του Μινωτή, του Τσαρούχη και της Κάλλας άφησε την τελευταία της πνοή σε ηλικία 94 ετών προκαλώντας μεγάλη συγκίνηση στον χώρο του χορού αλλά και του θεάτρου...
Γεννημένη στον Πειραιά το 1921, μετά το σχολείο σπούδασε στη σχολή χορού της Κούλας Πράτσικα, αποφοιτώντας το 1943. Ιέρειες της Τελετής Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας.

Tuesday, September 15, 2015

Νέα πρόσωπα και έργα φέρνει η νέα σεζόν στο Θέατρο Τέχνης. Ρεπερτόριο 2015-2016

Νέα πρόσωπα και έργα φέρνει η νέα σεζόν στο Θέατρο Τέχνης 
Με ατάκες από γνωστά θεατρικά έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων όπως Μπέκετ, Γκόργκι, Ίψεν, Λόρκα, Δήμου, Μαυρογεωργίου, Φλουράκη, Μέντη που απάγγειλαν οι σπουδαστές του Θεάτρου Τέχνης κια θα ανέβουν στις δύο σκηνές του ξεκίνησε η συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του προγράμματος της χειμερινής θεατρικής σεζόν 2015-2016.

Αμέσως μετά το λόγο πήρε η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου Μαριάννα Κάλμπαρη διαβάζοντας ένα ποίημα με τίτλο «Ερείπια της πόλης» του Νίκου–Αλέξη Ασλάνογλου τονίζοντας ότι αυτό στάθηκε η αφορμή για τη φετινή έμπνευση του προγράμματος. «Η έμπνευσή μας έχει να κάνει με την εποχή εδώ που όλα "σκουπίζονται". Η τέχνη είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να μας στηρίξει, να μας δώσει δύναμη και είναι ένας λόγος να συνεχίσουμε» είπε χαρακτηριστικά.

Η Λυδία Κονιόρδου στηρίζει τον Στάθη Λιβαθινό

Η Λυδία Κονιόρδου στηρίζει τον Στάθη Λιβαθινό

Η επιστολή της κ. Κονιόρδου

«Είναι η πρώτη φορά που αισθάνομαι την έντονη ανάγκη να εκφράσω δημόσια την γνώμη μου για όσα έχουν πρόσφατα εκδηλωθεί και αφορούν την συνεργασία του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου με τον Στάθη Λιβαθινό, τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή.

» Είμαι γέννημα θρέμμα του Εθνικού απο τα χρόνια της σχολής, μετά επι διεύθυνσης Αλέξη Μινωτή και απο το 1996 σε μια συχνή συνεργασία με το πρώτο, ιστορικό θέατρο της χώρας επι διεύθυνσης του μεγάλου ανανεωτή του θεάτρου Νίκου Κούρκουλου, στη συνέχεια επι της διεύθυνσης του Γιάννη Χουβαρδά και του Σωτήρη Χατζάκη.

«Κραυγές» από 11 γυναίκες στο θέατρο «Τζένη Καρέζη».

Η καρδιά των γυναικών χτυπά στο θέατρο «Τζένη Καρέζη». Ελληνίδες ηθοποιοί παρουσιάζουν γυναικείους μονολόγους, στο πλαίσιο του κύκλου «Κραυγές γυναικών», που λαμβάνει χώρα από τις 25 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου.

Η Υρώ Μανέ στον «Συμβολαιογράφο»
Η Υρώ Μανέ στον «Συμβολαιογράφο»

Οι Αννα Βαγενά, Κατερίνα Διδασκάλου, Τζένη Δριβάλα, Ελένη Ερήμου, Εύα Κεχαγιά, Υρώ Μανέ, Γιασεμί Κηλαηδόνη, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Μάνια Παπαδημητρίου, Καίτη Παπανίκα, Γιώτα Φέστα ερμηνεύουν γυναίκες ιδιαίτερες, ξεχωριστές, σημαντικές. Μια παράσταση-απολογία και εξομολόγηση με σπαρακτική κορύφωση, ένας βαθιά συγκινητικός μονόλογος μιας γυναίκας που ζει σε λάθος χώρο και χρόνο αποτελεί ο «Συμβολαιογράφος» του Ν. Βασιλειάδη με την Υρ. Μανέ (25/9).
«Μορέντο», ένας μονόλογος για τη Μαρία Κάλλας, τη γυναίκα που άλλαξε την ιστορία της όπερας.

Η Νικόλ Κίντμαν επιστρέφει στη θεατρική σκηνή του Λονδίνου

Βρετανία: Η Νικόλ Κίντμαν επιστρέφει στη θεατρική σκηνή του Λονδίνου 

Επιστροφή στις «θεατρικές της ρίζες» χαρακτηρίζει η ίδια την απόφαση της να ανέβει στο σανίδι 

Η Νικόλ Κίντμαν, η τελευταία εμφάνιση της οποίας σε θεατρική σκηνή του Λονδίνου χαρακτηρίστηκε από έναν κριτικό θεάτρου «σκέτο θεατρικό Βιάγκρα», κατέκτησε και πάλι το κοινό με τον ρόλο μίας επιστήμονα που συνέβαλε στην αποκωδικοποίηση του DNA, στο θεατρικό έργο "Photograph 51" της Αννα Ζίγκλερ, το οποίο ανέβηκε στη βρετανική πρωτεύουσα χθες Δευτέρα.
Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός ερμηνεύει την Ρόζαλιντ Έλσι Φράνκλιν (σ.σ μία Βρετανή βιοφυσικό και κρυσταλλογράφο με ακτίνες Χ με σημαντική συμβολή στην κατανόηση των λεπτών μοριακών δομών του DNA, RNA, των ιών, του άνθρακα και του γραφίτη), η οποία έδωσε μάχη κατά του σεξισμού στην ανδροκρατούμενη δεκαετία του '50 στη Βρετανία.

«Ανοιχτές πρόβες»: Ένας νέος θέσμος για το Εθνικό Θέατρο

«Ανοιχτές πρόβες»: Ένας νέος θέσμος για το Εθνικό Θέατρο

Κάλεσμα του Εθνικού στο αθηναϊκό κοινό να βλέπει τις πρόβες του, με έναν νέο θεσμό πρωτοβουλία του Στάθη Λιβαθινού

Το Εθνικό Θέατρο εγκαινιάζει τις «Ανοιχτές Πρόβες» και προσκαλεί τους θεατές που επιθυμούν να παραστούν σε αυτές να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.

Οι «Ανοιχτές Πρόβες» είναι ένας νέος θεσμός στο Εθνικό Θέατρο, που έχει ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα σε όσους αγαπούν το θέατρο και δεν έχουν, κατά προτίμηση, άμεση επαγγελματική σχέση με αυτό, να δουν από κοντά τη διαδικασία προετοιμασίας μιας παράστασης, σε διαφορετικές χρονικές φάσεις της πρόβας.

Monday, September 14, 2015

Απάντηση Λιβαθινού στο ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου

Σκληρή απάντηση Λιβαθινού στο ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου
Σε συνέχεια της ρήξης που έχει διαφανεί μεταξύ του Διοικητικού Συμβουλίου και του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, ο Στάθης Λιβαθινός με ανάρτησή του στην ιστοσελίδα της οργανισμού απαντά στο ΔΣ, που λίγες μέρες πριν (11/9), με ανακοίνωσή του, τον είχε κατηγορήσει για «για αλαζονική συμπεριφορά» και «διάθεση επιβολής», αφού πρώτα είχε καταψηφίσει τα σχέδιά του για τη Δραματική Σχολή με το επιχείρημα της «ανετοιμότητας».

10ήμερο ερευνητικό residency καλλιτεχνών στην Κουμαριά



Medea Electronique
Koumaria Residency 2015
Site-specific acoustic improvisations: A Recording Project
18 – 28 Σεπτεμβρίου

Από το 2009, η καλλιτεχνική κολεκτίβα Medea Electronique διοργανώνει ετησίως 10ήμερο ερευνητικό residency καλλιτεχνών στην Κουμαριά (Σελλασία), περιοχή κοντά στη Σπάρτη, εστιάζοντας στον cross-media αυτοσχεδιασμό και τις πρακτικές των νέων μέσων. Πρωτοποριακοί καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, εμπνεόμενοι από το ελληνικό φυσικό τοπίο, συναντιούνται για να παράγουν έναν πολυ-πολιτισμικό και πολυ-μεσικό διάλογο ο οποίος κορυφώνεται με μια παρουσίαση στην Αθήνα κατά τη λήξη του προγράμματος.

Ο στόχος του residency είναι η δημιουργία μιας συμβιωτικής εμπειρίας για τους συμμετέχοντες η οποία θα εμπνεύσει και θα προάγει τη μελλοντική τους δουλειά. Οι δια-πολιτισμικοί διάλογοι που υποκινεί το residency αφ’ ενός πυροδοτούν νέους καλλιτεχνικούς στοχασμούς και αφ’ ετέρου καταρρίπτουν παλαιότερες παραδοχές.

Sunday, September 13, 2015

Ο σαρκασμός της ουτοπίας



 Απολαυστικός και στοχαστικός Αριστοφάνης σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου.
Απολαυστικός και στοχαστικός Αριστοφάνης σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου.

ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ
Εκκλησιάζουσες
σκηνοθ.: Γιάννης Μπέζος
θέατρο: Εθνικό (Ηρώδειο)
Η πρώτη εμφάνιση της Πραξαγόρας (βλέπε Μπέζος παίζει τη γυναίκα, που παίζει τον άνδρα) με μπλε, συντηρητικό κοστούμι δύο νούμερα μικρότερο (στα μέτρα του Ζουγανέλη - Βλέπυρου) με μπατζάκια σαν να τα έκοψε το τρένο, μαλλιά κολλημένα, γαλάζιο πουκάμισο να περιορίζει σεμνο-προκλητικά τα πεταχτά στήθη, δίνει μαζί με τον μονόλογο που απευθύνει στο λυχνάρι της, αλλά και τη συνάντησή της με τις υπόλοιπες μεταμφιεσμένες γυναίκες, το στίγμα της παράστασης: ακριβής, λιτή ανάγνωση δίχως εκμετάλλευση της αθυροστομίας, μετρημένοι, εύστοχοι αναχρονισμοί, στοχευμένοι πολιτικοί υπαινιγμοί, αυθεντική και σφύζουσα επιθεωρησιακή φαντασία, ευρεία και έξοχη μουσική και κινησιολογική απόδοση χορικών, κωμικότητα, ζηλευτό μέτρο.

Μια όπερα για τον Γιόνας Κάουφμαν



Φέτος το καλοκαίρι ο «Φιντέλιο» του Μπετόβεν επέστρεψε στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ. Το ενδιαφέρον της νέας παραγωγής μονοπώλησε ο διασημότατος Γερμανός τενόρος Γιόνας Κάουφμαν, ερμηνευτής του άδικα φυλακισμένου Φλόρεσταν.
Από την εποχή του Μορτιέ, το Ζάλτσμπουργκ επιδιώκει οι παραγωγές του να μην παραμένουν σε αφηγηματικό πρώτο επίπεδο, αλλά να φωτίζουν περισσότερες όψεις του εκάστοτε έργου. Σε αυτή τη λογική ο σκηνοθέτης Κλάους Γκουτ προσπέρασε την πρωτίστως πολιτική διάσταση του «Φιντέλιο» και εστίασε στην ψυχολογική. Παρουσίασε το έργο ως διερεύνηση της ιδέας ότι ο καθένας ζει σε μια φυλακή την οποία έχει επινοήσει ο ίδιος.

Δύο παραγωγές της Στέγης Γραμμάτων σε διεθνή φεστιβάλ


Είναι δύο από τις παραγωγές της Στέγης Γραμμάτων που εντυπωσίασαν. Και έχουν ήδη ξεκινήσει το ταξίδι τους για πολλά σημαντικά θεατρικά φεστιβάλ του κόσμου. Είναι δύο από τις 15 ελληνικές παραγωγές θεάτρου, μουσικής και χορού που έχουν ήδη ταξιδέψει εκτός Ελλάδος με τη στήριξη της Στέγης Γραμμάτων. Η πρώτη είναι η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά «Ο κυκλισμός του τετραγώνου» (φωτογραφία), που σκηνοθέτησε ο ίδιος και που ήδη έχει παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.

ΤΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ



Σαίξπηρ, Μίλερ, Μπρεχτ, Τρίερ, Kεχαΐδης, Βέλτσος, έργα που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο ελληνικό σανίδι και καινοτομίες βρίσκονται στην ατζέντα του Εθνικού Θεάτρου για τη φετινή σεζόν, με ένα πρόγραμμα που θέτει νέα «στοιχήματα».

«Το Εθνικό οφείλει να απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό» τόνισε κατά την παρουσίαση του προγράμματος ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, Στάθης Λιβαθινός, κλείνοντας το μάτι σε καινοτομίες. Και αυτό επιβεβαιώνεται με τη δήλωσή του κατά την οποία θα προσεγγιστούν όλα τα είδη του θεάτρου όπως και θα υπάρξουν ανοιχτές πρόβες, τις οποίες θα μπορεί να παρακολουθεί το κοινό.