Μία ακόμα πρωτοβουλία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος εγκαινιάζεται την ερχόμενη εβδομάδα, για την ακρίβεια την Τετάρτη, 25 Ιουλίου, σε συνεργασία με τον Δήμο Παύλου Μελά, όπου εγκαινιάζει τον θεσμό «Θερινή Σκηνή» παρουσιάζοντας την επιθεώρηση «Ελα απόψε στου... Μελά». Πρόκειται για μια πρωτότυπη σύνθεση επιθεωρησιακών κειμένων και τραγουδιών που σφράγισαν την πορεία αυτού του γνήσια ελληνικού και λαϊκού θεατρικού είδους, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου. Η ιστορική έρευνα και η επιλογή των κειμένων και των τραγουδιών είναι του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη. «Σε συνεργασία με τον Δήμο Παύλου Μελά, διαμορφώνουμε έναν καινούργιο θεατρικό χώρο στις δυτικές συνοικίες, στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, έναν χώρο ιστορικής σημασίας και φυσικού κάλλους.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΕΡΓΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΙ, ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ...
Saturday, July 21, 2012
Tuesday, July 17, 2012
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ: Ομάδων φεστιβαλικοί πειραματισμοί
«Ο μικρός Εγιολφ»
«Ερωφίλη»
«Δον Κιχώτης»
Δ. Σολωμού «Ο Λάμπρος, Ζακύνθου αρ. 12»
«Ο Λάμπρος θα μείνη απόσπασμα», έγραφε ο Διονύσιος Σολωμός για το δραματικής υπόθεσης λυρικό του ποίημα «Ο Λάμπρος», στου οποίου τη μυθοπλασία «εγκυβώτισε» και μικρά αριστουργηματικά ποιήματα, μερικά από τα οποία περιλαμβάνονταν στα παλαιότερα σχολικά Αναγνωστικά, γνωρίζοντας στα παιδιά τι εστί μεγάλη, αληθινή ποίηση. Η εκδοχή του «Λάμπρου», στο αυτόγραφο τετράδιο, σηματοδοτημένο από τον εθνικό ποιητή με τα στοιχεία «Ζακύνθου αρ. 12», εκδομένη από τον Λίνο Πολίτη, σε δραματουργική επεξεργασία του φιλολόγου, ποιητή και μεταφραστή Νίκου Παναγιωτόπουλου, χρησιμοποιήθηκε στην πειραματικού χαρακτήρα παράσταση της Σύλβιας Λιούλιου (στο Φεστιβάλ Αθηνών). Υπό τους σκιερούς, ατμοσφαιρικούς φωτισμούς (Ελευθερία Ντεκώ), με σκηνικό (Αγγελος Μέντης) μερικά τραπέζια που «ορίζουν» τους χωρο-χρόνους της τρομερής τραγωδίας (της αστεφάνωτης και προδομένης ερωτικά από τον πατέρα των τεσσάρων νόθων παιδιών της, Λάμπρο, Μαρίας), με γλυκύτατους μουσικούς ήχους (Λένα Πλάτωνος), με απέριττη, χορογραφική κινησιολογία (Σεσίλ Μικρούτσικου), η σκηνοθεσία προσπάθησε να «θεατροποιήσει» την ποιητικά αφηγούμενη ιστορία, να προσδώσει σκηνικά χαρακτηριστικά στους μονολόγους και διαλόγους και με τα μικρά αριστουργηματικά στιχουργήματα του ποιητικού έργου να θυμίσει την πάλαι ποτέ αγάπη των παιδιών για την ποίηση του Σολωμού και την αποστήθιση ποιημάτων του από τα σχολικά Αναγνωστικά, για τις σχολικές παραστάσεις. Ερμηνευτές αυτής της σεμνής και συμπαθούς παράστασης, εξίσου σεμνοί και συμπαθείς ήταν η Ελένα Τοπαλίδου και ο Μιλτιάδης Φιορέντζης.
ΘΥΜΕΛΗ, ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, Τετάρτη 18 Ιούλη 2012
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ Νέα παραίτηση στην επιτροπή των «Δημητρίων»
Σε ένδειξη... συμπαράστασης στην Ιφιγένεια Ταξοπούλου που παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα, υπέβαλε την παραίτησή του από την καλλιτεχνική επιτροπή των «Δημητρίων» και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, πιανίστας Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης. Στην επιστολή της παραίτησής του ο Γ. Λαζαρίδης επικαλείται «ηθική υποχρέωση, εφόσον η επιτροπή αυτή αποτελεί όργανο ενιαίο, με τρία αναπόσπαστα μέλη που κλήθηκαν και συνεργάστηκαν για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού».Σημειώνει ωστόσο ότι έχει «επίγνωση του καθαρά συμβολικού χαρακτήρα της παραίτησης, εφόσον η επιτροπή έχει ουσιαστικά ολοκληρώσει το έργο της».
Αλλαγή πρεμιέρας για τον Αμφιτρύωνα! Αντί για την Παρασκευή 3 Αυγούστου, η πρεμιέρα θα γίνει το Σάββατο 4 Αυγούστου.
Η προπώληση των εισιτηρίων έχει αρχίσει για τη δεύτερη παράσταση του Εθνικού Θεάτρου, τον «Αμφιτρύωνα» του Μολιέρου, που σκηνοθετεί ο Λευτέρης Βογιατζής. Ετσι, αντί για την Παρασκευή 3 Αυγούστου, η πρεμιέρα θα γίνει το Σάββατο 4 Αυγούστου. Πρόκειται για ένα έργο που ο Μολιέρος εμπνεύστηκε από την ελληνική μυθολογία, και στηρίζεται δεξιοτεχνικά πάνω στον Αμφιτρύωνα του Πλούτου και μεταπλάθει τον μύθο του Αμφιτρύωνα και της Αλκμήνης σε μια απολαυστική κωμωδία. Η κωμωδία του Μολιέρου, που γράφτηκε το 1668, παρουσιάζεται για δεύτερη φορά από το Εθνικό Θέατρο - η πρώτη ήταν το 1948 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη.
Labels:
Αμφιτρύων,
Βογιατζής Λευτέρης,
Εθνικό Θέατρο
Τελευταίο αντίο στον Γιώργο Μούτσιο αύριο στις 17.30 στο νεκροταφείο Ζωγράφου.
Το τελευταίο αντίο θα πουν οικείοι και συνάδελφοι στον ηθοποιό και ερμηνευτή του λυρικού τραγουδιού Γιώργο Μούτσιο αύριο, Τετάρτη, στις πέντε και μισή το απόγευμα στο νεκροταφείο Ζωγράφου. Έφυγε από τη ζωή στα 80 του χρόνια έχοντας διανύσει μια σημαντική καλλιτεχνική διαδρομή. Γεννήθηκε στην Καλαμάτα στις 31 Ιανουαρίου 1932 και σπούδασε μουσική και τραγούδι στο Ελληνικό Ωδείο και θέατρο στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Ωδείου. Μόλις ολοκλήρωσε τη θητεία του στο Στρατό έφυγε για τη Βιέννη, όπου έκανε ανώτερες σπουδές φωνητικής στη Μουσική Ακαδημία και σπουδές θεάτρου και σκηνοθεσίας στο Reinhardt Seminar. Με το Εθνικό Θέατρο πήρε μέρος στο Φεστιβάλ των Εθνών στο Παρίσι.
Πρεμιέρα του ΔΗΠΕΘΙ με το «Μανδραγόρα» του Νικολό Μακιαβέλι
Μία μικρή στάση, στη μεγάλη καλοκαιρινή του περιοδεία, κάνει αύριο, Τετάρτη, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ιωαννίνων (ΔΗΠΕΘΙ), προκειμένου να δώσει την επίσημη πρεμιέρα στο υπαίθριο θέατρο της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών. Συνεχίζοντας την πετυχημένη πορεία του τελευταίου χρόνου, το ΔΗΠΕΘΙ παρουσιάζει εδώ και μερικές ημέρες ένα από τα σπουδαιότερα έργα, τον Μανδραγόρα. Πρόκειται για μία από τις ωραιότερες κωμωδίες της Αναγέννησης, το γνωστότερο θεατρικό έργο του Νικολό Μακιαβέλι, του συγγραφέα του «Ηγεμόνα», που έμεινε στην ιστορία τού σύγχρονου πνεύματος ως ο θεμελιωτής της πολιτικής επιστήμης. Ένας σύζυγος που θέλει πάση θυσία να γίνει πατέρας, ένας ερωτευμένος μεγαλοαστός, με όλη την καλή διάθεση να τον «βοηθήσει», ένας μικροαπατεώνας που ραδιουργεί κατά παραγγελία, ένας παπάς διεφθαρμένος, μέχρι το κόκαλο και στη μέση μια ενάρετη γυναίκα και το θαυματουργό ελιξίριο της γονιμότητας, συναντώνται επί σκηνής και μέσα από την πλοκή αυτή στέλνουν με τον μοναδικό τρόπο του Μακιαβέλι τα δικά τους, πάντα επίκαιρα πολιτικά μηνύματα.
|
Sunday, July 15, 2012
«Οι δρόμοι της φωτιάς»
Gielgud Theatre, www.gielgud.london-theatre-guide.org.uk
«Chariots of Fire». Βασισμένη στην ταινία «Οι δρόμοι της φωτιάς», η παράσταση μεταφέρει για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή μια από τις πιο συναρπαστικές «ολυμπιακές» ιστορίες, με ήρωες δύο νεαρούς δρομείς οι οποίοι, με μόνο όπλο τους την αγνή αγάπη για το άθλημά τους, καταφέρνουν να διακριθούν, παρά τις μεγάλες δυσκολίες, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1924 στο Παρίσι. Η διασκευή του σεναρίου έγινε από τον Κόλιν Γουέλαντ, η σκηνοθεσία είναι του Εντουαρντ Χολ, η σκηνογράφος Μίριαμ Μπιούδερ μεταμόρφωσε τη θεατρική σκηνή σε στάδιο, ενώ παρούσα είναι και η θρυλική μουσική σύνθεση που έγραψε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου για την ταινία.
«Χάρβεϊ», μια κωμωδία της Μέρι Τσέιζ
Studio 54, www.roundabouttheatre.org
«Harvey». Το Studio 54, το περίφημο νάιτ κλαμπ όπου σύχναζαν τις δεκαετίες του '70 και του '80 οι πιο «καυτές» διασημότητες της Νέας Υόρκης, λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια ως θέατρο, ανήκοντας στον θεατρικό οργανισμό Roundabout Theatre Company. Αυτό τον καιρό φιλοξενεί μια νέα παραγωγή του έργου «Χάρβεϊ», της κωμωδίας της Μέρι Τσέιζ, η οποία τιμήθηκε με βραβείο Πούλιτζερ όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, το 1944. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο έχει αναλάβει ο Τζιμ Πάρσονς (γνωστός από την τηλεοπτική σειρά Big Bang Theory), ο οποίος έχει κερδίσει ενθουσιώδη σχόλια για την ερμηνεία του. Υποδύεται τον Ελγουντ, έναν εκκεντρικό μεσήλικα που ισχυρίζεται ότι μιλάει καθημερινά με ένα αόρατο στους άλλους λευκό κουνέλι, τον Χάρβεϊ. Η επίδοσή του στον ρόλο που έπαιξε στην οθόνη ο Τζέιμς Στούαρτ είναι, σύμφωνα με όλους τους κριτικούς, εξαιρετική.
Subscribe to:
Posts (Atom)