Άνθρωπος χαμηλών τόνων αλλά σημαντικής εμβέλειας, όχι μόνο στο θέατρο το οποίο υπηρέτησε με θέρμη και αξιώσεις ο ηθοποιός Βάσος Ανδρονίδης, πέθανε το Σάββατο, στα 78 του χρόνια, στο εξοχικό του σπίτι στη Λέρο, όπου εδώ και χρόνια περνούσε τις διακοπές του με την οικογένειά του, τη σύζυγό του Σάντυ, την κόρη του Όλγα και τα εγγόνια του. Το εγκεφαλικό τον χτύπησε την περασμένη Τετάρτη και δεν μπόρεσε τελικά να επανέλθει.
Ξεχωριστής σεμνότητας και ήθους, ηθοποιός με μακρά θητεία στο θέατρο και τον κινηματογράφο και άνθρωπος με μια σπάνια συνέπεια λόγου και έργων, ο Βάσος Ανδρονίδης αυτά που πρέσβευε στη ζωή του ακολούθησε και στα στερνά του. Χωρίς λόγους και στεφάνια θέλησε τον στερνό του αποχαιρετισμό, έτσι και έγινε χθες στις 11 το πρωί στο Νεκροταφείο Ζωγράφου. Πολιτική ήταν η κηδεία του, στην οποία τον πατέρα της αποχαιρέτησε η κόρη του Ολια και ένας από τους μαθητές του στη Δραματική Σχολή Βεάκη, στην οποία δίδασκε επί σειρά ετών. Πλούσια η πορεία του στο θέατρο, ξεκίνησε από το υπόγειο του Κάρολου Κουν. Και πάντα η τέχνη του ήταν συνειφασμένη με την τέχνη της ζωής και τις κοινωνικές και πολιτικές ευαισθησίες που στοίχειωσαν τη γενιά του και ακόμα περισσότερο τον ιδιο. Πολιτικοποιημένος, στραμμένος στην αριστερά, τίμησε ο ίδιος την επιλογή του, με τη σεμνότητα και την ακεραιότητά του. Πληθωρική προσωπικότητα, μπολιασμένος με τον κοσμοπολιτισμό που γνώρισε παιδιόθεν. Αιγυπτιώτης γαρ, γεννημένος στην Αλεξάνδρεια το 1930 και γαλουχημένος με την πολυχρωμία της αιγυπτιακής μεγαλούπολης και την πολυμάθεια της ελληνικής κοινότητάς της. Ηθοποιός και σεναριογράφος, δάσκαλος, στο θέατρο έπαιξε κλασικό ρεπερτόριο και αρχαίο δράμα έτσι όπως διδάχτηκε από τον Κάρολο Κουν. Συμμετείχε σε περισσότερες από 70 ταινίες στον ελληνικό κινηματογράφο. "Συνοικία το Όνειρο", "Αναζήτηση", "Δεξιότερα της δεξιάς", "Ψηλά τα χέρια Χίτλερ", "Ο άνθρωπος με το γαρύφαλο", "Λευτέρης Δημακόπουλος" είναι μερικές μόνο απ' αυτές που συμμετείχε. Συνδικαλιστής επί χρόνια, ο Βάσος Ανδρονίδης ήταν ο πρώτος εκλεγμένος πρόεδρος του ΣΕΗ στη μεταπολίτευση.
No comments:
Post a Comment