Σε μια λασπωμένη στοίβα από κόκκινα τούβλα ενός άσημου δρόμου στο Ανατολικό Λονδίνο αποκαλύφθηκε το θέατρο στο οποίο πιθανότατα ο Ουίλιαμ Σέξπιρ ανέβασε για πρώτη φορά τα αριστουργήματά του ο «Εμπόρος της Βενετίας» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Το περίφημο «The Theatre», πρόγονος του «Rose Theatre», στο Σόρεντιτς του ανατολικού Λονδίνου, αποκαλύφθηκε σε ένα άδειο γκαράζ όταν εργάτες έσκαβαν προκειμένου να εγερθεί νέα οικοδομή. Το θέατρο βρισκόταν σε «στρατηγικό» σημείο, έξω από τα όρια της πόλης του Λονδίνου του 16ου αιώνα. Ετσι γλίτωνε και τους φόρους και τη λογοκρισία της πρωτεύουσας.
Αρχαιολόγος ερευνά τα ίχνη του «The Theatre» στο Σόρεντιτς του ανατολικού Λονδίνου. Ηταν δέκα χρόνια παλιότερο από το «Rose» και χτίστηκε το 1576 ως σκηνή για περιπλανώμενους θεατρίνους |
«Το εύρημα δεν μας επιτρέπει μόνο να ακολουθήσουμε τα βήματα του ίδιου του Σέξπιρ. Τα απομεινάρια μας βοηθούν να αποκαλύψουμε ένα από τα πιο επίμονα μυστικά του Λονδίνου. Ξεκινάμε να εργαζόμαστε πάνω στις λεπτομέρειες του οικοδομήματος, προκειμένου να διευρύνουμε τη γνώση μας για τα θέατρα του ελισαβετιανού Λονδίνου», τόνισε ο επικεφαλής των αρχαιολόγων, Τζο Λάιον. Στην ταυτοποίηση του θεάτρου οδήγησαν η θέση του και οι πολυγωνικοί τοίχοι του.Οπως αντιλαμβάνεται κανείς, ρίγη ενθουσιασμού διαπέρασαν με την ανακάλυψη την παγκόσμια θεατρική κοινότητα. Ο σερ Ιαν Μακ Κέλεν, από τους κορυφαίους εν ζωή σεξπιρικούς ηθοποιούς, αμέσως ανακοίνωσε ότι σπεύδει να βρεθεί στο σημείο όπου εμφανιζόταν ο μεγαλύτερος ποιητής της Βρετανίας- αν όχι του κόσμου.Το «The Theatre», δέκα χρόνια παλαιότερο από το «Rose Theatre» (που ανακαλύφθηκε το 1989, νότια του Τάμεση, στο κέντρο του Λονδίνου), είναι ένα από τα παλαιότερα θέατρα της αγγλικής πρωτεύουσας. Χτίστηκε το 1576 ως μόνιμη σκηνή για περιπλανώμενους θεατρίνους. Η εύρεσή του συμπληρώνει το σύνολο των ανοιχτών θεάτρων στα οποία ο Βρετανός βάρδος ανέβαζε τα έργα του. Ο θίασος του Σέξπιρ, ο Lord Chamberlain's Men, πιθανότατα εισήλθε για πρώτη φορά στο «The Theatre» τη δεκαετία του 1590.Αυτό που από τώρα και στο εξής αναζητούν οι αρχαιολόγοι είναι το μέγεθος του θεάτρου, που επηρέαζε και τον τρόπο συγγραφής των έργων, και τις διαφορές και ομοιότητές του απ' το «Rose». Εικάζεται ότι στο «The Theatre» ο Σέξπιρ παρουσίασε τον «Ερρίκο IV», τον «Ριχάρδο ΙΙ», τον «Βασιλιά Ιωάννη» και τις «Εύθυμες κυράδες του Γουίνδσορ».
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 08/08/2008
No comments:
Post a Comment