Monday, April 28, 2014

Rimini Protokoll: Η βιομηχανία των όπλων εμπνέει

  • Διαδραστικό happening μας φέρνει σε επαφή με τις επικερδείς πολεμικές μπίζνες
Αστραπέλλου Μαριλένα, ΤΟ ΒΗΜΑ: 27/04/2014
Rimini Protokoll: Η βιομηχανία των όπλων εμπνέει
Δεν πας πουθενά χωρίς το iPad mini. Το κρατάς στο χέρι από μια λαβή στερεωμένη πάνω του και λαμβάνεις οδηγίες από την οθόνη του καθώς παράλληλα ακούς μέσα από τα ακουστικά σου τι πρέπει να κάνεις σε αυτό το πρωτότυπο θεατρικό δρώμενο που θυμίζει πολύ βιντεοπαιχνίδι. Πηγαίνεις λοιπόν μπροστά στην πόρτα που σου υποδεικνύει το λογισμικό και με το κατάλληλο πρόσταγμα την ανοίγεις για να εισέλθεις σε μια δαιδαλώδη κατασκευή με πολλά δωμάτια, σκάλες και παράθυρα μαζί με άλλους 19 συνοδοιπόρους ή «συμπαίκτες».

Το θέατρο νικά την κρίση

  • Ελληνικά ντοκιμαντέρ υποστηρίζουν ότι η δημιουργία μπορεί να είναι λύση
Ζουμπουλάκης Γιάννης, ΤΟ ΒΗΜΑ: 27/04/2014
Το θέατρο νικά την κρίση
Καθηγητές και μαθητές στο ντοκιμαντέρ «Ηθοποιοί: ημερολόγιο σπουδής» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου (τρίτος από δεξιά, μπροστινή σειρά)

Πόσο φαντασιόπληκτος μπορεί να είναι κάποιος που στα χρόνια της οικονομικής κρίσης αποφασίζει να γίνει ηθοποιός; Που είναι έτοιμος να πληρώσει μια δραματική σχολή επί τρία χρόνια για να υλοποιήσει το όραμά του να καλλιεργήσει το πάθος του; Ερωτήματα σαν τα παραπάνω προκύπτουν κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης του ντοκιμαντέρ «Ηθοποιοί: ημερολόγιο σπουδής» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου ο οποίος κινηματογράφησε ορισμένους από τους δικούς του μαθητές στη σχολή «Πράξη 7» των Εξαρχείων προκειμένου να εξετάσει την εξέλιξή τους κατά τη διάρκεια των τριών ετών των σπουδών τους. «Ηταν ένα όνειρό μου» είπε ο σκηνοθέτης. «Ολα αυτά τα χρόνια που εργάζομαι στις δραματικές σχολές ένιωσα πολύ τυχερός γιατί ανακάλυψα ότι αυτά τα παιδιά, οι μελλοντικοί ηθοποιοί, είναι από τις πιο ενδιαφέροντες ομάδες ανθρώπων που έχω γνωρίσει» είπε χρησιμοποιώντας λέξεις όπως «καλλιεργημένοι», «ευαίσθητοι», «συνειδητοποιημένοι στις επιλογές τους, σε αυτό που θέλουν να κάνουν», «αθώοι» και «προς το παρόν αγνοί». Ωστόσο αυτό που ήθελε πραγματικά να επικοινωνήσει με τον κόσμο είναι το «πόσο σκληρή και απαιτητική είναι τελικά όλη αυτή η διαδικασία της εκπαίδευσης του ηθοποιού. Ο περισσότερος κόσμος θεωρεί ότι κάποιος με μια καλή φωνή μπορεί να γίνει ηθοποιός. Δεν είναι έτσι».

Θερμό χειροκρότημα για την Comedie Francaise και την «Αντιγόνη» της

  • Μέγαρο Μουσικής: Πρεμιέρα του έργου του Ανούιγ από το ιστορικό γαλλικό θέατρο
Λοβέρδου Μυρτώ, ΤΟ ΒΗΜΑ:27/04/2014
Θερμό χειροκρότημα για την Comedie Francaise και την «Αντιγόνη» της


Με πολλές αυλαίες και ακόμα περισσότερα χειροκροτήματα δόθηκε η πρεμιέρα της «Αντιγόνης», το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη. Η παράσταση της Comedie Francaise ικανοποίησε το κοινό που συνέρρευσε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το βράδυ της Κυριακής, για να απολαύσει το έργο – σύμβολο του Ζαν Ανούιγ. Πάνω στη σκοτεινή, γυμνή σκηνή, οι τρεις πόρτες του μοναδικού σκηνικού _μαζί με τις τέσσερις καρέκλες σηματοδοτούν τον χώρο της τραγωδίας. Ολος ο θίασος εκεί. Καθισμένος ή όρθιος. Η Αντιγόνη της Φρανσουάζ Ζιλάρ, με το κόκκινο φόρεμα, στο άνοιγμα της αριστερής πόρτας. Ο Κρέων του Μπρυνό Ραφαελί, με το κοστούμι του, σωματώδης με μουστάκι, κάθεται. Εκεί και όλοι οι υπόλοιποι. Τότε, η ακόλουθος, η ηθοποιός Καρίν Γκορόν, βγάζει το μαύρο της παλτό και αφήνοντας να φανεί το πράσινο μεταξωτό της φόρεμα, παρουσιάζει τον θίασο. Με ειρωνεία και χιούμορ, σαν να θέλει να πάρει απόσταση από το δράμα που θα συντελεστεί, ανάβει τσιγάρο...

Μπίζνες στο σανίδι - Ο νέος θεατρικός χάρτης της Αθήνας

  • Τρία θέατρα περνούν σε Ε.Κούρκουλα-Δ.Παναγιωτάκη και έξι στον Τ. Παπανδρέου
Λοβέρδου Μυρτώ, ΤΟ ΒΗΜΑ: 27/04/201

Μπίζνες στο σανίδι - Ο νέος θεατρικός χάρτης της Αθήνας
Ο Τάσος Παπανδρέου, κουμπάρος στον γάμο της Ελένης Κούρκουλα και του Διονύση Παναγιωτάκη. Τώρα οι τρεις τους μοιράζονται τις εννέα θεατρικές σκηνές της Ελληνικής Θεαμάτων

Στις 30 Ιουνίου 2014 εννέα θεατρικές σκηνές της Αθήνας θα αλλάξουν χέρια καθώς η μοναδική αυτού του μεγέθους θεατρική εταιρεία παραγωγής στη χώρα μας, η Ελληνική Θεαμάτων (ΕΛΘΕΑ), θα πάψει να υπάρχει. Παλλάς και Μικρό Παλλάς, Αλίκη, Χορν, Λαμπέτη, Πειραιώς 131, Κιβωτός, Αποθήκη και Εμπορικόν μοιράζονται.

Η δικηγόρος Αρχοντούλα Παπαπαναγιώτου (το γραφείο της ειδικεύεται στο δίκαιο της πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας), που μαζί με τον σύζυγό της έχουν το 100% της ΕΛΘΕΑ, προχωρούν σε εκκαθάριση της εταιρείας, λύνοντας συναινετικά, όπως υπογραμμίζουν, τις μισθώσεις με τα θέατρα και τους συνεργάτες τους. Από τις εννέα σκηνές οι τρεις - Παλλάς, Αλίκη και Μικρό Παλλάς - περνούν στα χέρια του επιχειρηματία Διονύση Παναγιωτάκη και της συζύγου του Ελένης Κούρκουλα, ενώ για τα υπόλοιπα έξι επικρατέστερος είναι ο Τάσος Παπανδρέου, παραγωγός στον χώρο του θεάματος. Ενα ραντεβού που αναμένεται να γίνει αυτές τις ημέρες θα επισφραγίσει ή όχι τη συνεργασία που θα γίνει στο όνομα των δύο γιων του.