Monday, December 12, 2011

Η Κώνστα... τραγουδά Μπέλλου

ΘΕΑΤΡΟ «ΚΑΠΠΑ» 
Στη σκηνή η ζωή της αρχόντισσας του ρεμπέτικου, μέσα από το θεατρικό έργο της Σοφίας Αδαμίδου, που κάνει πρεμιέρα στις 19 του μήνα

  Η Ντίνα Κώνστα στο «Σωτηρία Μπέλλου - Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας»
Η Ντίνα Κώνστα στο «Σωτηρία Μπέλλου - Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας»
Αυθεντική, ασυμβίβαστη, φωνή-σύμβολο του λαϊκού μας τραγουδιού, η αρχόντισσα του ρεμπέτικου είναι κάποιοι από τους προσδιορισμούς που συνοδεύουν το όνομα της Σωτηρίας Μπέλλου. Εκείνη όμως ήθελε να τη λένε απλά Σωτηρία. Η ζωή και το έργο της σπουδαίας ερμηνεύτριας παίρνει σάρκα και οστά στη σκηνή του θεάτρου «Κάππα», με την Ντίνα Κώνστα στον ομώνυμο ρόλο.
Το θεατρικό της Σοφίας Αδαμίδου, «Σωτηρία Μπέλλου - Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας», κάνει πρεμιέρα στις 19 Δεκεμβρίου, σε νέα επεξεργασμένη μορφή, ειδικά για την παραγωγή. Η Ντίνα Κώνστα, θαυμάστρια έτσι κι αλλιώς της Σωτηρίας Μπέλλου, έχει διαβάσει το βιβλίο της Σοφίας Αδαμίδου, «Σωτηρία Μπέλλου: Πότε ντόρτια, πότε εξάρες», στο οποίο βασίζεται το κείμενο της παράστασης, αλλά και ό,τι αφορά τη ζωή της μεγάλης ρεμπέτισσας.

Νόνικα Γαληνέα: «Με διαφύλαξε ο φόβος του γελοίου»

Η πρωταγωνίστρια του θεάτρου χαρίζει 150 φορέµατα και αξεσουάρ από την γκαρνταρόµπα της για την ενίσχυση της Εταιρείας κατά της Κακοποίησης του Παιδιού «Ελίζα»

ΤΟ ΒΗΜΑ:  11/12/2011


Ηταν πρωί της περασµένης Τρίτης όταν το φορτηγό της γκαλερί Ζουµπουλάκη στάθµευσε επίτης Βασιλέως Γεωργίου για να παραλάβει από το σπίτι της Νόνικας Γαληνέα τη συλλογή από 150 φορέµατα, τσάντες, ζώνες και κοσµήµατα που η ηθοποιός αποφάσισε να διαθέσει για την Εταιρεία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού «Ελίζα». 

Την ώρα που είδε να φεύγει και το τελευταίο, η Νόνικα Γαληνέα έσπασε. «Μισό λεπτό, µισό λεπτό, µην το πάρετε αυτό» φώναξε, «θα σας φέρω ένα άλλο». Ετρεξε όσο µπορούσε πιο γρήγορα στο δωµάτιό της και αντάλλαξε αυτό το τελευταίο κοµµάτι, τη χρυσή ζακέτα, µε ένα κασµιρένιο σάλι. Γιατί το έκανε; «Ξαφνικά ένιωσα πως µπορώ να αποχωριστώπολλά ρούχα αλλά όχι το χρυσό το οποίο µπορεί να δώσει λάµψη σε ένα πρόσωπο που δενείναι πια νέο όπως το δικό µου». Καθισµένη το απόγευµα της ίδιας ηµέρας στο καθιστικό του σπιτιού της η Νόνικα Γαληνέα, ήρεµη και αυτοσαρκαστική ως συνήθως, δεν φαίνεται να δοκιµάζει πια τον πόνο του αποχωρισµού αλλά τη χαρά της κάθαρσης. «Αλίµονο σ’ αυτόν που δεν έχει την ωριµότητα να δει ότι κάποτε έρχεται η στιγµή να κλείσει ένα κεφάλαιο της ζωής του. Βέβαια αυτό πονάει. Για µένα είναι συναισθηµατικά σαν να δίνω δέκα πρεµιέρες µαζί. Συνειδητοποίησα ότι φεύγει πολύ παραπάνω από τη µισή µου ζωή. Πόση έχει µείνει πια;».

Sunday, December 11, 2011

«Χορός μεταμφιεσμένων» στη Λυρική



Πρεμιέρα το Σάββατο (17/12, 8 μ.μ.) στο Θέατρο «Ολύμπια» της Λυρικής Σκηνής με το «Χορό μεταμφιεσμένων» του Βέρντι. Η όπερα που πραγματεύεται τη δύναμη της εξουσίας, τον έρωτα και την προδοσία, παρουσιάζεται, στην πρωτότυπη μη λογοκριμένη εκδοχή της, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Από μουσική άποψη, ο «Χορός μεταμφιεσμένων» είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα έργα του Βέρντι, καθώς συνενώνει το γνώριμο ιταλικό πάθος του συνθέτη με τη λαμπρότητα της γαλλικής όπερας, που υπήρξε πρότυπό του. Επιπλέον, ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα έργα του Βέρντι, καθώς διαθέτει ένα στοιχείο που σπάνια συνδυάζουμε με αυτόν: το χιούμορ. Ακολουθούν παραστάσεις στις 18, 20, 21, 22, 23, 27, 29/12 και 8/1.
Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης, Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου, Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, Κινησιολογία - Χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη. Τους ρόλους ερμηνεύουν διαδοχικά: Βίκτωρ Αφανασένκο (17, 20, 22, 27, 29/12/2011) - Δημήτρης Πακσόγλου (18, 21, 23/12/2011, 8/1/2012), Ραντοστίνα Νικολάεβα (17, 20, 22, 27, 29/12/2011) - Αντωνία Καλογήρου (18, 21, 23/12/2011, 8/1/2012), Δημήτρης Πλατανιάς (17, 20, 22, 27, 29/12/2011, 8/1/2012) - Πέτερ Νταναΐλοφ (18, 21, 23/12/2011), Χαρίκλεια Μαυροπούλου (17, 20, 22, 27, 29/12/2011) - Μαρία Βλαχοπούλου (18, 21, 23/12/2011, 8/1/2012), Βασιλική Καραγιάννη (17, 20, 22, 27, 29/12/2011, 8/1/2012) - Μίνα Πολυχρόνου (18, 21, 23/12/2011), Ακης Λαλούσης (17, 20, 22, 27, 29/12/2011) - Κώστας Μαυρογένης (18, 21, 23/12/2011, 8/1/2012), Βαγγέλης Μανιάτης (17, 20, 22, 27, 29/12/2011, 8/1/2012) - Διονύσης Τσαντίνης (18, 21, 23/12/2011), Δημήτρης Κασιούμης (17, 20, 22, 27, 29/12/2011, 8/1/2012) - Γιώργος Ρούπας (18, 21, 23/12/2011), Αρης Προσπαθόπουλος (17, 20, 22, 27, 29/12/2011) - Πέτρος Σκένδρος (18, 21, 23/12/2011, 8/1/2012). Συμμετέχει η Ορχήστρα και η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Ενα αλλόκοτο ερωτικό τρίγωνο με τη Μυρτώ Αλικάκη



Ενα αλλόκοτο ερωτικό τρίγωνο με τη Μυρτώ Αλικάκη
Το «Κέλυφος» , το θεατρικό του Ανδρέα Φλουράκη παρουσιάζεται από στο Κέντρο 104 των Εκδόσεων Καστανιώτη.
Το «Κέλυφος» είναι ένα έργο 3 προσώπων. Η Αλίκη και η Γυναίκα έχουν σχέση και μένουν μαζί, η Αλίκη όμως επισκέπτεται συχνά έναν Άντρα και παίζουν χαρτιά μέχρι που η σχέση τους γίνεται ερωτική. Ο Άντρας αποφασίζει να γνωρίσει την αντίζηλό του, τη Γυναίκα, και μαζί κανονίζουν ένα ταξίδι στη Ρώμη. Η Αλίκη αρνείται να πάει, αλλά τελικά ακολουθεί. Στο ταξίδι ο Άντρας και η Γυναίκα διεκδικούν την Αλίκη. Ποιος όμως θα την κερδίσει;
Στο «Κέλυφος» τα πρόσωπα αλλάζουν ρόλους σε ένα παιχνίδι τύχης και μπλόφας. Τίποτα δεν είναι φανερό από την αρχή και τίποτα δεν μένει σταθερό. Ο δυνατός είναι ο αδύναμος, το θύμα ο θύτης, ο χαμένος κερδίζει. Δεξιοτεχνία και τυχοδιωκτισμός σε μια παρτίδα με απρόβλεπτη έκβαση.
Η ψυχρή ατμόσφαιρα της παράστασης αποδίδει έναν κόσμο σκληρό στο επίπεδο των κινήτρων και των αναγκών του που συχνά μας οδηγούν σε παιχνίδια χειραγώγησης. Στο «Κέλυφος», ο θεατής παρακολουθεί μια ιστορία μεταμόρφωσης που εξελίσσεται σταδιακά και προϋποθέτει την αλλαγή. Μια αλλαγή που ακόμα και όταν έρχεται στην ώρα της δεν παύει να είναι επώδυνα βίαιη.

Κρίση στη showbiz. Το δράμα των ηθοποιών

Το δράμα των ηθοποιών

















Τις αντιξοότητες πίσω από τα λαμπερά φώτα αποκαλύπτουν γνωστοί πρωταγωνιστές της τηλεόρασης και του θεάτρου. Η κρίση έχει εκτοξεύσει την ανεργία στον κλάδο, ενώ τα κασέ παίρνουν την κατιούσα. Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες έχει μετατραπεί η ανεύρεση εργασίας στην τηλεόραση και το θέατρο, με τους εκπροσώπους της να περνούν δύσκολες στιγμές, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε βιοποριστικό επίπεδο. «Θύματα» της πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης είναι οι ηθοποιοί που βλέπουν τις δουλειές να μειώνονται δραματικά με τις θέσεις εργασίας στην τηλεόραση να έχουν συρρικνωθεί κατά 80% τα τελευταία χρόνια. Το 2007 οι τηλεοπτικοί σταθμοί έβγαλαν στον αέρα περί τις 43 παραγωγές μυθοπλασίας. Τη φετινή τηλεοπτική σεζόν μόλις έξι σειρές προβάλλονται σε Mega και ΑΝΤ1, εκ των οποίων οι τρεις μόνο είναι καινούργιες. Στο θέατρο είναι ακόμη χειρότερη η κατάσταση με τους μισθούς να εξασφαλίζουν στους «λαμπερούς» πρωταγωνιστές ίσα ίσα την πληρωμή του ενοικίου.
  • Κρύβουν την αλήθεια
Τη στιγμή που στη συνείδηση του κόσμου έχει περάσει η αντίληψη ότι ένας ηθοποιός ζει πλουσιοπάροχα, οι περισσότεροι κάνουν δυο και τρεις δουλειές για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν τα απολύτως αναγκαία. Φωτογραφίζονται για λαμπερά εξώφυλλα με... δανεικά ρούχα κρύβοντας επιμελώς τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν.