«Φαινόμενο Κολιάντα». Είναι σταθερή η «επωδός» του ρωσικού Τύπου, όταν αντιμετωπίζει τον 53χρονο σταρ της εναλλακτικής ρωσικής δραματουργίας Νικολάι Κολιάντα, ο οποίος έκανε και τη θεατρική ομάδα με το όνομά του εξίσου διάσημη, παρ' ότι η έδρα της δεν είναι ούτε στη Μόσχα ούτε στην Αγ. Πετρούπολη, αλλά στο επίσης εναλλακτικό, αν όχι άγνωστο για αρκετούς, Εκατερίνενμπουργκ.
Παρακολουθώντας στις 7, 8 και 9 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 (χώρος Η') την εκδοχή του πάνω στον σεξπιρικό «Αμλετ», τον οποίο παραδειγματικά αποδομεί, καθώς τον «μεταγράφει» σε ένα σύμπαν άγριων αφρικανικών φυλών, ίσως κατανοήσουμε γιατί αυτός ο δάσκαλος -όπως επιμένουν να τον χαρακτηρίζουν δεκαετίες- των μεγαλύτερων νέων ταλέντων της ρωσικής θεατρικής συγγραφής -από τον Σιγάρεφ, τον Μπογάγεφ και τον Πουλίνοβιτς ώς τους Αρχίποφ, Μπατούρινα και Ζούγιεφ- αντιμετωπίζεται ως μια πολύ ιδιαίτερη, αν όχι ιδιόρρυθμη περίπτωση για το ρωσικό και παγκόσμιο θέατρο. Ο θεατράνθρωπος αυτός, που για 40 χρόνια, καθημερινά ζει τη ζωή του μέσα στο θέατρο, στην Ελλάδα έχει ήδη συστηθεί ως δραματουργός. Στη χώρα μας έχουν ανεβεί η «Πολωνέζα του Ογκίνσκι» (Θέατρο Τέχνης) και η «Αμερικάνα» (Θέατρο Σκάλα). Στον «Αμλετ» του υποδύεται το φάντασμα του πατέρα του ομώνυμου ήρωα.