«Φαινόμενο Κολιάντα». Είναι σταθερή η «επωδός» του ρωσικού Τύπου, όταν αντιμετωπίζει τον 53χρονο σταρ της εναλλακτικής ρωσικής δραματουργίας Νικολάι Κολιάντα, ο οποίος έκανε και τη θεατρική ομάδα με το όνομά του εξίσου διάσημη, παρ' ότι η έδρα της δεν είναι ούτε στη Μόσχα ούτε στην Αγ. Πετρούπολη, αλλά στο επίσης εναλλακτικό, αν όχι άγνωστο για αρκετούς, Εκατερίνενμπουργκ.
Εκτός εαυτού ο Αμλετ σταυρώνει κομμένα πόδια αλόγων, αγελάδων και πτηνών Παρακολουθώντας στις 7, 8 και 9 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 (χώρος Η') την εκδοχή του πάνω στον σεξπιρικό «Αμλετ», τον οποίο παραδειγματικά αποδομεί, καθώς τον «μεταγράφει» σε ένα σύμπαν άγριων αφρικανικών φυλών, ίσως κατανοήσουμε γιατί αυτός ο δάσκαλος -όπως επιμένουν να τον χαρακτηρίζουν δεκαετίες- των μεγαλύτερων νέων ταλέντων της ρωσικής θεατρικής συγγραφής -από τον Σιγάρεφ, τον Μπογάγεφ και τον Πουλίνοβιτς ώς τους Αρχίποφ, Μπατούρινα και Ζούγιεφ- αντιμετωπίζεται ως μια πολύ ιδιαίτερη, αν όχι ιδιόρρυθμη περίπτωση για το ρωσικό και παγκόσμιο θέατρο. Ο θεατράνθρωπος αυτός, που για 40 χρόνια, καθημερινά ζει τη ζωή του μέσα στο θέατρο, στην Ελλάδα έχει ήδη συστηθεί ως δραματουργός. Στη χώρα μας έχουν ανεβεί η «Πολωνέζα του Ογκίνσκι» (Θέατρο Τέχνης) και η «Αμερικάνα» (Θέατρο Σκάλα). Στον «Αμλετ» του υποδύεται το φάντασμα του πατέρα του ομώνυμου ήρωα.

















Ο ηθοποιός και εικαστικός Αγγελος Παπαδημητρίου (φωτογραφία) παρ'
ολίγον να μη μπορέσει να αντικρίσει το είδωλό του στο καλυμμένο με νερό
πάτωμα του Χώρου Ε του Φεστιβάλ Αθηνών. Λίγο πριν από την έναρξη της
παράστασης, μέλη του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών μαζί με ελεγκτές του ΙΚΑ
πήγαν να διαπιστώσουν πόσοι από τους συμμετέχοντες της παράστασης
αμείβονται κανονικά. Γιατί επελέγη η συγκεκριμένη παράσταση; Γιατί η
σκηνοθέτις Ελενα Πέγκα είχε συμπεριλάβει περίπου 20 εθελοντές που
περιστοίχιζαν τον Αγγελο Παπαδημητρίου στη σκηνή. «Δεν είναι δυνατόν να
χρησιμοποιούνται φιλικά συμμετέχοντες και εθελοντές, είναι μια
επικίνδυνη τακτική», λένε από το ΣΕΗ στην «Κ». Και διεκδικούν υπογραφή
συλλογικής συμβάσεως εργασίας για παραστάσεις που παρουσιάζονται δύο ή
τρεις φορές στη διάρκεια ενός Φεστιβάλ. Το ΣΕΗ με την τακτική του
υποστηρίζει ότι υπερασπίζεται τα δικαιώματα των μελών του, αλλά φαίνεται
να αδιαφορεί για την καλλιτεχνική διαδικασία. [Η Καθημερινή, 







