Saturday, September 12, 2015

Δοκιμασμένες «συνταγές» στο σανίδι





Με φόρα από το Φεστιβάλ Αθηνών: το «Θέλω μια χώρα» του Ανδρέα Φλουράκη.
 Με φόρα από το Φεστιβάλ Αθηνών: το «Θέλω μια χώρα» του Ανδρέα Φλουράκη.

Από τις αρχές Οκτωβρίου οι μηχανές φουλάρουν. Οι μηχανές στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας πρωτίστως, που είναι οι περισσότερες. Λίγο λίγο, όλες οι θεατρικές σκηνές δημοσιοποιούν το πρόγραμμά τους, παρότι όλοι ανησυχούν. Και γι’ αυτό, όλοι ξεκινούν με περυσινές επιτυχίες, με σίγουρα χαρτιά ώστε να ζεσταθεί το κοινό σε κάτι δοκιμασμένο, και μετά να πέσουν οι νέες προτάσεις.

Από την τραγωδία στη φάρσα

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ*
 «Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», παραγωγή του ΚΘΒΕ, και στιγμιότυπο από συγκέντρωση του «Μένουμε Ευρώπη».
«Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», παραγωγή του ΚΘΒΕ, και στιγμιότυπο από συγκέντρωση του «Μένουμε Ευρώπη».

Η λέξη είναι από τις πιο γνωστές ελληνικές λέξεις παγκοσμίως, στα δε χρόνια της κρίσης, από τις πιο χρησιμοποιημένες στα πρωτοσέλιδα των διεθνών ΜΜΕ: «τραγωδία». Αν και αρχικά η καλλιεργημένη Δύση τη γνώρισε μέσα από τους αρχαίους κλασικούς, και αργότερα, στη δεκαετία του ’50, από την αναβίωση του αρχαίου δράματος στα χορταριασμένα θέατρα της ελληνικής υπαίθρου που είχαν επιβιώσει σε πείσμα του χρόνου, οι Νεοέλληνες δεν είχαν συνήθως αυτή την αναφορά κατά νου όταν την έφερναν στα χείλη τους.

Friday, September 11, 2015

Χατζάκης: Εργα δικού μου προγραμματισμού το ρεπερτόριο του 2015-2016

  • Τι απαντά ο πρώην διευθυντής του Εθνικού στον νυν Στάθη Λιβαθινό
Χατζάκης: Εργα δικού μου προγραμματισμού το ρεπερτόριο του 2015-2016



Για τα όσα είπε την περασμένη Τρίτη ο Στάθης Λιβαθινός, ο πρώην διευθυντής Σωτήρης Χατζακης, έδωσε τη δική του απάντηση στην ανακοίνωση που ακολουθεί:
Την περασμένη Τρίτη,  ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου έδωσε μία συνέντευξη τύπου. Κατά τη συνέντευξη αυτή αναφέρθηκε σε δύο κυρίως θέματα. Από τη μία ανήγγειλε τα έργα του ρεπερτορίου για το έτος 2015-2016, τα οποία κατά την πλειοψηφία τους αποτελούν τα έργα του δικού μου προγραμματισμού. Και από την άλλη, άφησε υπαινιγμούς για την οικονομική διαχείριση κατά τη θητεία μου ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού, επικαλούμενος την μαρτυρία του «ειδικού συμβούλου» του, κ. Μανωλόπουλου.

Εθνικό Θέατρο: Το ρεπερτόριο και η ρήξη

  • Ο Στάθης Λιβαθινός παρουσίασε το πρόγραμμα της νέας σεζόν 2015-2016, δηλώνοντας ότι «ή θα το πάμε στα άκρα ή θα πάμε σπίτι μας»
Λοβέρδου Μυρτώ, ΤΟ ΒΗΜΑ: 08/09/2015
Εθνικό Θέατρο: Το ρεπερτόριο και η ρήξη



Με «πειραγμένο» το ρεπερτόριο της προηγούμενης καλλιτεχνικής διεύθυνσης, με το δεδομένο της επανίδρυσης της Πειραματικής Σκηνής, με την πρόθεση να συνεργαστεί καλλιτεχνικά με τη Στέγη, τη Λυρική, τον ΘΟΚ ή το ΚΘΒΕ και με τη διάθεση να αγκαλιάσει τη μουσική και τον χορό ο Στάθης Λιβαθινός παρουσίασε τους στόχους του Εθνικού Θεάτρου υπό την καλλιτεχνική του διεύθυνση. Παράλληλα μίλησε για τις διαφωνίες ή καλύτερα τη ρήξη στην οποία βρίσκεται με την πλειοψηφία του Δ.Σ. κυρίως σε ότι αφορά στα σχέδιά του για τη Δραματική Σχολή του Εθνικού.

Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου προς Λιβαθινό: Είπες ψέματα

  • Η ανακοίνωση που εξέδωσε επιβεβαιώνει το μέγεθος και το βάθος της ρήξης με τον καλλιτεχνικό διεθυντή του Εθνικού
Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου προς Λιβαθινό: Είπες ψέματα
Ο Θανάσης Παπαγεωργίου είναι ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού


Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου απαντώντας στον καλλιτεχνικό διευθυντή Στάθη Λιβαθινό, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοινωση, η οποία και επιβεβαιώνει το μέγεθος και το βάθος της ρήξης

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου οργάνωσε προ ολίγων ημερών συνέντευξη Τύπου. Στη συνέντευξη αυτή δεν ήταν παρόν το Διοικητικό Συμβούλιο, διότι ποτέ δεν προσκλήθηκαν τα μέλη του. Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε από τα δημοσιεύματα του ημερήσιου έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου τα θέματα της συνέντευξης, τα οποία δεν ήταν περιορισμένα στο ρεπερτόριο 2015-16 και στον μελλοντικό σχεδιασμό της πολιτιστικής πολιτικής του θεάτρου, αλλά περιελάμβαναν το θέμα των χορηγιών σε σχέση με τη Δραματική Σχολή, τη λειτουργία τμήματος σκηνοθεσίας και τα οικονομικά του θεάτρου, θέματα που αφορούν άμεσα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Γι’ αυτόν τον λόγο και για την ενημέρωση των συμπολιτών μας οφείλουμε να τοποθετηθούμε στα θέματα που είδαν το φως της δημοσιότητας χωρίς τη δική μας παρουσία.
 

Περιφέρεια Αττικής και υπουργείο Πολιτισμού: Επαναλειτουργεί το Αρχαίο Θέατρο Θορικού


Το αρχαίο θέατρο Θορικού λειτουργεί ξανά με την οργάνωση συναυλίας από την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του διεθνώς διακεκριμένου μαέστρου Γιώργου Πέτρου. Η εκδήλωση λαμβάνει χώρα σήμερα, Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου, στις 18.30, εντάσσεται στο πρόγραμμα των εορτασμών για τα 150 χρόνια από την ίδρυση του Νεότερου Λαυρίου.
Η επαναλειτουργία του αρχαίου θεάτρου Θορικού αποτελεί ένα ακόμη συγκεκριμένα βήμα στο πλαίσιο της αποτελεσματικής συνέργειας μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του υπουργείου Πολιτισμού.

Στούντιο συγγραφής από το Εθνικό


Όπως προαναγγέλθηκε κατά την παρουσίαση του νέου προγράμματός του, το Εθνικό Θέατρο διοργανώνει για δεύτερη χρονιά "Στούντιο συγγραφής θεατρικού έργου", με πλήρως ανανεωμένο πλαίσιο και οργανωτική δομή, ενταγμένο πλέον σε μια συνεκτική φιλοσοφία ανάπτυξης του οργανισμού και του ελληνικού θεάτρου συνολικότερα, με στόχο την ανάδειξη μιας νέας γενιάς θεατρικών συγγραφέων και την προβολή της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας.
Το Στούντιο θα είναι οκτάμηνης διάρκειας, θα διευθύνεται από τον συγγραφέα Ηρακλή Λογοθέτη και θα υποστηρίζεται από ηθοποιούς και σκηνοθέτες του Εθνικού, με επικεφαλής στο πρώτο τετράμηνο τον Σταμάτη Φασουλή και στο δεύτερο τον Δημήτρη Καραντζά. Μετά το πέρας των σεμιναρίων, τα έργα που θα επιλεγούν από επιτροπή θα παρουσιαστούν σε μορφή θεατρικού αναλογίου στη Σκηνή Νίκος Κούρκουλος.
Το κόστος συμμετοχής για όσους επιλεγούν είναι 300 ευρώ, ενώ για τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επικοινωνήσουν το αργότερο μέχρι τις 21/9 με την υπεύθυνη Κατερίνα Αγγελιδάκη (studio2@n-t.gr).

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Επικαλούμενο τη νομιμότητα το Δ.Σ. συνεχίζει την "κόντρα"

Συνέχεια στην "κόντρα" με την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, που διεφάνη κατά την παρουσίαση του νέου προγράμματος, δίνει το Δ.Σ. του οργανισμού, ξεκαθαρίζοντας και αιτιολογώντας τη δική του θέση. Σε μακροσκελέστατη ανακοίνωση που εξέδωσε χθες με... σημερινή ημερομηνία, η πλειοψηφία του Δ.Σ. (καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποια μέλη διατύπωσαν επιφυλάξεις), σημειώνει ότι δεν "έχει απορρίψει ουδεμία χορηγία, διότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια γραπτή πρόταση" και διευκρινίζει ότι "είναι μεγάλη τύχη να υπάρξουν ιδιώτες χορηγοί για το Εθνικό, αλλά μέχρι σήμερα η κρατική μας σκηνή βασίζεται... στην επιχορήγηση των 6.000.000 ευρώ που λαμβάνει από το ΥΠΠΟ". Αξίζει να σημειωθεί επ' αυτού πάντως ότι, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο Στ. Λιβαθινός δεν απέδωσε στο Δ.Σ. απόρριψη κάποιας χορηγίας.
Επίσημη "πρώτη" χθες για τη νέα ηγετική ομάδα του ΚΘΒΕ, καλλιτεχνική και διοικητική, που παρουσίασε, σε μια συνέντευξη Τύπου από την οποία δεν έλειψαν οι εντάσεις, την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση του οργανισμού, το πώς οδηγήθηκε το θέατρο σε αυτήν, αλλά και τα σχέδια για την παραγωγή καλλιτεχνικού έργου χωρίς σπατάλες, με διαφάνεια και σεβασμό στο δημόσιο χρήμα.
"Αναλάβαμε σε μια δύσκολη συγκυρία για να βοηθήσουμε το θέατρο που αγαπάμε αμισθί" τόνισε ο νέος πρόεδρος του Δ.Σ. Άρης Στυλιανού, που σημείωσε ότι "θα κατασκηνώσουμε στην Αθήνα και στα υπουργεία για να διεκδικήσουμε λύση".

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Οριστική η ρήξη;

ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 11.09.2015

Μερικές φορές οι συνάδελφοι των άλλων ρεπορτάζ θεωρούν ότι εμείς του πολιτιστικού είμαστε προφυλαγμένοι από τα άγχη, τις ανατροπές και τις ραγδαίες εξελίξεις. Η χθεσινή ήταν μία ακόμα μέρα που αυτά διαψεύστηκαν. Πρώτα ήταν η συνέντευξη Τύπου του Μεγάρου Μουσικής, όπου ομολογήθηκε δημοσίως ότι ένας οργανισμός με ιστορία και προσφορά στον πολιτιστικό χάρτη του τόπου και της πόλης κινδυνεύει λόγω των... αλλεπάλληλων εκλογών, που δεν επιτρέπουν σ’ ένα σχέδιο νόμου να βρει σειρά για να ψηφιστεί.

Το Δ.Σ. του Εθνικού ζητεί ουσιαστικό διάλογο για λύση

ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 10.09.2015

 Το «Σχολείον» στην οδό Πειραιώς θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έδρα της υπό ίδρυσης Σχολής Σκηνοθεσίας.
Το «Σχολείον» στην οδό Πειραιώς θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έδρα της υπό ίδρυσης Σχολής Σκηνοθεσίας.

Το καζάνι που βράζει στο Εθνικό Θέατρο δεν έχει μόνο την άποψη του καλλιτεχνικού διευθυντή, Στάθη Λιβαθινού, και του ακάματου αναπληρωτή διευθυντή, Θοδωρή Αμπαζή. Υπάρχει και η άποψη της πλειοψηφίας του Δ.Σ., τα μέλη του οποίου απουσίαζαν από την προχθεσινή συνέντευξη Τύπου. Ετσι επικοινωνήσαμε χθες το μεσημέρι με τον εικαστικό καλλιτέχνη και ακαδημαϊκό δάσκαλο Κυριάκο Κατζουράκη, για να μπορέσουμε να ακούσουμε και την πλευρά της πλειοψηφίας του Δ.Σ., με την οποία έχει ασυμφωνία –τουλάχιστον– ο Στάθης Λιβαθινός.

Η Αριέττα Μουτούση «Νοσταλγός» στο αριστούργημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη


  • Για δεκαοκτώ παραστάσεις στο θέατρο "Αλκμήνη", Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15
  • 21 Σεπτεμβρίου-17 Νοεμβρίου 2015
Ο Θίασος Λώτινος Ήλιος και η σκηνοθέτις Άννα Παπαμάρκου παρουσιάζουν τη θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τίτλο "Η Νοσταλγός", για 18 παραστάσεις στο Θέατρο Αλκμήνη, με την πρεμιέρα να έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της παράστασης, βρίσκεται η καταξιωμένη ηθοποιός Αριέττα Μουτούση, που πλαισιώνεται από δυο νέους και ταλαντούχους ηθοποιούς, τη Μαρία Λογοθέτη και τον Δημήτρη Λιόλιο, ενώ κινηματογραφικά εμφανίζεται ο επίσης καταξιωμένος ηθοποιός Θόδωρος Κατσαφάδος, ερμηνεύοντας το ρόλο του Μπάρμπα Μοναχάκη.

Χατζάκης: Το Εθνικό ανεβάζει το δικό μου πρόγραμμα

Σίριαλ Εθνικού... συνέχεια

Χατζάκης: Το Εθνικό ανεβάζει το δικό μου πρόγραμμα

Ξεκαθαρίζει ο Σωτήρης Χατζάκης με δημόσια ανακοίνωση του πως το πρόγραμμα που ανακοίνωσε το Εθνικό Θέατρο είναι αυτό που είχε ο ίδιος προγραμματίσει πριν την εκπαραθύρωση του

Μετά την ανακοίνωση του προγράμματος του Εθνικού Θεάτρου την Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου από τον νέο διευθυντή Στάθη Λιβαθινό, ο κύριος Χατζάκης επανέρχεται με δημόσια επιστολή που επισημαίνει ότι το πρόγραμμα που ο ίδιος πρότεινε είναι το κύριο ρεπερτόριο της φετινής θεατρικής περιόδου, ξεκαθαρίζοντας ότι τα ελλείμματα στα οποία αναφέρθηκαν οι ιθύνοντες στη συνέντευξη τύπου είναι ανακρίβειες καθώς επί των ημερών του υπήρξαν αυξημένα έσοδα.

Χωρίς τέλος τα προβλήματα στο Εθνικό Θέατρο - Το Δ.Σ. κατηγορεί τον Λιβαθινό ότι «ψεύδεσαι»

Σύννεφα στην διοίκηση

Ο Στάθης Λιβαθινός

Ρήξη μεταξύ του νέου διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου και του Δ.Σ. του, επιβεβαιώνει η επιστολή «καταπέλτης» που κοινοποιήθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά την ανακοίνωση του προγράμματος στις 9 Σεπτεμβρίου - Δίψα για εξουσία καταλογίζει στον Στάθη Λιβαθινό 

Ήταν μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση αυτή της Δευτέρας 9 Σεπτεμβρίου, όπου το Εθνικό Θέατρο ανακοίνωσε το πρόγραμμά του για φέτος. Παρ' όλα αυτά έγινε σαφές πως ο νέος διευθυντής δεν έχει τις καλύτερες των σχέσεων με το Διοικητικό Συμβούλιο.

Κόντρα Βούρου με τον αντικαταστάτη του στο ΚΘΒΕ, Γ. Αναστασάκη

Κόντρα Βούρου με τον αντικαταστάτη του στο ΚΘΒΕ, Γ. Αναστασάκη
Γιάννης Βούρος   
Γιάννης Αναστασάκης

«Προτιμήστε να αποτύχετε πρωτότυπα παρά να αποτύχετε μιμούμενος κάποιον άλλον» προτρέπει με επιστολή απάντησης προς τον αντικαταστάτη του ο απελθών καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Βούρος.
Μόλις 24 ώρες μετά την επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον του ο Γιάννης Αναστασάκης στην πρώτη του συνέντευξη τύπου -παρουσίαση του προγράμματος του θεάτρου- επικαλούμενος «παχυλές» αμοιβές του προκατόχου του για σκηνοθεσίες παραστάσεων και επιλογές παραγωγών που έπληξαν οικονομικά το ήδη πάσχον θέατρο, ο κ. Βούρος επικαλούμενος τη διαφορά μεταξύ «αλήθειας» και «θεάτρου», απαντά μεταξύ άλλων σε έντονο ύφος και με βαρείς χαρακτηρισμούς:

Wednesday, September 9, 2015

Επίκειται ρήξη Λιβαθινού με το ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου

Με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος
Η διαφαινόμενη ρήξη Λιβαθινού με το ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός  
Αιχμές κατά του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, η παρουσίαση του προγράμματος της επόμενης σεζόν από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της πρώτης σκηνής της χώρας Στάθη Λιβαθινό. «Ή θα πάμε το πρόγραμμά μας στα άκρα ή θα πάμε σπίτι μας»: Με αυτή τη φράση ο κ. Λιβαθινός συνόψισε το κλίμα που επικρατεί σήμερα ανάμεσα στην καλλιτεχνική διεύθυνση και την πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου.

Tuesday, September 8, 2015

Ο ΤΕΡΡΥ ΗΓΚΛΕΤΟΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ στις 16 και 18 Σεπτ.



 Ο παγκοσμίου φήμης βρετανός καθηγητής θεωρίας της λογοτεχνίας και πολιτισμικών σπουδών, Τέρρυ Ήγκλετον θα αναγορευθεί επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου, στο Βουλευτικό Ναυπλίου, στις 19.00.  Το έργο του τιμωμένου θα παρουσιάσει η Αγγελική Σπυροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και θα ακολουθήσει ομιλία του με τίτλο «Η σημασία της τραγωδίας σήμερα».

«Ιώβ» στο Θέατρο Βολανάκη

O Θανάσης Τσαλταμπάσης ως «Ιώβ» στο Θέατρο Βολανάκη 

Η νέα θεατρική σεζόν 2015–2016 στο «Ιλίσια-Βολανάκης», ξεκινά στις 14 Οκτωβρίου με εναρκτήριο έργο τον «Ιώβ» -η βιβλική ενσάρκωση της υπομονής-, βασισμένο σε επιλεγμένα κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης, καθώς και σε κείμενα που αφορούν στην ιστορία του Ιώβ από την παγκόσμια λογοτεχνία και ποίηση. Στην παράσταση θα συναντηθούν ο Τσέζαρις Γκραουζίνις και ο Θανάσης Τσαλταμπάσης [φωτογραφία], ο οποίος φέτος θα κινηθεί σε «κόντρα», για εκείνον, υποκριτικούς δρόμους. Αφορμή για τη συγκεκριμένη παράσταση στάθηκαν οι πολιτικές αναταράξεις των τελευταίων μηνών, ο φόβος των ανθρώπων για το απρόοπτο και, εν γένει, το ευμετάβλητο της ζωής.

Μια συνάντηση «από αλλού»

Πολενάκης Λέανδρος, Η ΑΥΓΗ, 06.09.2015


Του Λέανδρου Πολενάκη
Η επιθεώρηση άνθιζε πάντα σε εποχές κρίσης, λειτουργώντας με το αβίαστο γέλιο της ως αντίδοτο στη θλίψη και στο πένθος ενός λαού «πάντοτε ευκολόπιστου και πάντα προδομένου». Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο ότι αυτό το μουσικοχορευτικό είδος γεννήθηκε στα απόνερα μιας κρίσης, της στρατιωτικής και πολιτικής ήττας της Ελλάδας (1897), ενώ βρήκε την πιο μεγάλη ακμή του στα χρόνια της μαύρης κατοχής. Ούτε ότι «έφτιαξε» μια σειρά μεγάλων Ελλήνων ηθοποιών. Ούτε ότι την τίμησε και η σπουδαία Μαρίκα Κοτοπούλη.

Είναι άδικο να πεθαίνεις για ένα κουτάκι μπύρα

Κρημνιώτη Πόλυ, Η ΑΥΓΗ, 06.09.2015
"Και αυτό που είπε ο εισαγγελέας είναι πως κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να πεθάνει για κάτι τόσο μηδαμινό, πως είναι άδικο να πεθαίνει για ένα κουτάκι μπύρα". Στακάτη φράση, εύγλωττη. Αυτήν επιλέγει ο Γάλλος συγγραφέας Λωράν Μωβινιέ για να ξεκινήσει το έργο του "Αυτό που εγώ ονομάζω Λήθη". Έργο σύγχρονο απ' όλες τις απόψεις. Με κοφτερή ματιά και γραφή, τοποθετείται ευθέως σε ένα από τα πλέον ακανθώδη ζητήματα των σύγχρονων κοινωνιών, σε μια αιμάσουσα πληγή των ημερών μας.

Monday, September 7, 2015

Πέθανε η Βούλα Ζουμπουλάκη

  • Έφυγε από την ζωή το απόγευμα της Δευτέρας 6 Σεπτεμβρίου
Τελευταίο αντίο στη Βούλα Ζουμπουλάκη



To απόγευμα της Δευτέρας πέθανε η Βούλα Ζουμπουλάκη, που εδώ και καιρό είχε αποσυρθεί τόσο από το σανίδι όσο και από την αθηναϊκή καλλιτεχνική και κοινωνική ζωή. Ηθοποιός της σκηνής και της μεγάλης οθόνης, αυτή η φίνα και αριστοκρατική γυναίκα, ήταν η αγαπημένη σύζυγος του Δημήτρη Μυράτ και η σταθερή παρτενέρ του στο θέατρο Αθηνών.
Ενας από τους πιο χαρακτηριστικούς ρόλους της καριέρας της (κάτι που την εκνεύριζε) ήταν της Αννέτας, της «φίλης» της Μελίνας Μερκούρη στη «Στέλλα» (1955)του Μιχάλη Κακογιάννη όπου τραγούδησε το «Εφτά τραγούδια θα σου πω» αφήνοντας το δικό της σημάδι στον χώρο του θεάματος. «Εχω παίξει τα “παπούτσια” μου στο θέατρο» έλεγε συχνα, «είναι δυνατόν να μου μιλούν όλοι για την Αννέτα;»

11 ερωτήσεις στον Γιώργο Χρυσοστόμου

Βαρδάκη Ερη
Ο ηθοποιός υποδύεται τον Ορέστη στην «Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων» του ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου
11 ερωτήσεις στον Γιώργο Χρυσοστόμου 
 
Η Ιφιγένεια και ο Ορέστης σώζονται από τη βαρβαρότητα της χώρας των Ταύρων. Εμείς θα ξεφύγουμε από τη δική μας; «Αν εννοείτε την προσωπική, όχι, δεν θα ξεφύγουμε. Ο άνθρωπος είναι εξαρτημένος από τη βαρβαρότητα. Ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός χτύπησε τους εμπόρους στον ναό. Στις ερωτικές σχέσεις σε τυραννάει ο άλλος, αλλά μένεις, γιατί πολλές φορές έχεις ανάγκη τη βαρβαρότητά του».  

Από την πολιτική βαρβαρότητα υπάρχει διαφυγή; «Οταν έρθει η ημέρα να τελειώσει αυτή η βαρβαρότητα, θα τη διαδεχθεί μια άλλη».

Βάναυση υποτίμηση του κοινού

ΑΝΝΥ ΚΟΛΤΣΙΔΟΠΟΥΛΟΥ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 06.09.2015
Μάλφα, Χαραλαμπίδης και Ρήγας, οι πρωταγωνιστές στο «Χωρίζουμε λέμε…».
Μάλφα, Χαραλαμπίδης και Ρήγας, οι πρωταγωνιστές στο «Χωρίζουμε λέμε…». 

Των ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΡΗΓΑ
και ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Χωρίζουμε λέμε…
σκηνοθ: Αλέξανδρος Ρήγας
θέατρο: Αθηνά
Τι βλέπει στις, ελάχιστες πλέον, θερινές σκηνές της Αθήνας κάποιος που (ή όταν) δεν παρακολουθεί ντε και καλά το Φεστιβάλ Αθηνών ή τις εκδηλώσεις των γύρω δήμων; Βλέπει κάτι σαν αυτό που είδα αρχές Αυγούστου και συγκαταλέγεται μάλιστα στις «πιο δημοφιλείς παραστάσεις» του καλοκαιριού. Μια φευγαλέα ματιά στις διαφημιστικές καταχωρίσεις άφηνε την εντύπωση πολυπρόσωπης παράστασης όπου εκτός από τους τρεις πρωταγωνιστές (Χαραλαμπίδης, Μάλφα, Ρήγας) εμφανίζονται (εντυπωσιασμός αφελής, είναι αλήθεια) άλλοι 13 από τους δημοφιλέστερους ηθοποιούς του κωμικού (και όχι μόνο) θεάτρου! Με αυτή την εντύπωση-παγίδα πάντως πήγαν πολλοί θεατές να δουν έργο και παράσταση, όπως άκουσα να σχολιάζουν στο διάλειμμα. Οι 13 πρωταγωνιστές εμφανίστηκαν πράγματι, αλλά μόνο σε ισάριθμα, σύντομα βιντεάκια ως «μάρτυρες» υπεράσπισης της Βέτας Βασιλείου-Παπαλώλα που κάνει αγωγή διαζυγίου στον σύζυγό της Νίκο με ένα εξωφρενικό και ασυνάρτητα σεξιστικό κατηγορητήριο, ασορτί με τους διαλόγους, το οποίο του γνωστοποιεί ένας δήθεν δικηγόρος που αποδεικνύεται, στο ευτυχές τέλος, ψυχίατρος.

Πρώτο Φεστιβάλ Όπερας στη Θεσσαλονίκη. Από τις 16 έως τις 27 Σεπτεμβρίου

Πρώτο Φεστιβάλ Όπερας στη Θεσσαλονίκη
Τέσσερις παραστάσεις, τρεις στη Ρωμαϊκή Αγορά και μία στο Μέγαρο Μουσικής, θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του 1ου Φεστιβάλ Όπερας στη Θεσαλονίκη, από τις 16 έως τις 27 Σεπτεμβρίου.
Πρόκειται για τις όπερες «Κάρμεν» του Μπιζέ, «SuorAngelica» του Πουτσίνι, «Διδώ και Αινείας» του Πέρσελ και «Νόρμα» του Μπελίνι.
Επαγγελματίες και ερασιτέχνες, υπό τις οδηγίες των λυρικών καλλιτεχνών και μουσικών, Κασσάνδρας Δημοπούλου και Φίλιππου Μοδινού, παρουσιάζουν γνωστές όπερες, ανάμεσά τους και τη «Νόρμα» του Μπελίνι με τη διεθνούς φήμης υψίφωνο Τζένη Δριβάλα.