Saturday, April 4, 2015

Θα μείνετε άφωνοι!


Το τολμηρό έργο του Γιώργου Μανιώτη παρουσιάζεται στο θέατρο Χώρα σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη, και προκαλεί ερωτήματα.



Από την ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Πολλά έχουν γραφτεί για τον Σωτήρη Χατζάκη, τον διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου τα δύο τελευταία χρόνια – όπως και για την τετραετία 2009-2013, όταν είχε αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του ΚΘΒΕ. Τις αφορμές προσφέρει αφειδώς ο ίδιος με τις επιλογές του, που δικαιολογημένα προκαλούν έντονες αντιδράσεις και οξύτατη κριτική. (Και επειδή ο «τυποκτόνος» νόμος 1178/81, συμπληρωμένος από τον ν. 2243/1994 του Βενιζέλου, έχει οδηγήσει σε μια προκλητική, και επικίνδυνη για την ίδια τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, «βιομηχανία των αγωγών», να πω εξαρχής κι εγώ, μεταξύ άλλων, το αυτονόητο: όποιος αναλαμβάνει θεσμικό ρόλο, δεν μπορεί παρά να ελέγχεται, να κρίνεται και να αξιολογείται – αλλιώς να κάθεται σπίτι του).

«Άντρες Έτοιμοι για Όλα»: Oι παραστάσεις συνεχίζονται και μετά το Πάσχα

Οι Άντρες έτοιμοι για όλα, θα συνεχίσουν μετά το Πάσχα, από την Τετάρτη 15 Απριλίου και για όλο τον Μάιο στο θέατρο Λαμπέτη. Η επιτυχία των τελευταίων χρόνων των Stephen Sinclair και Anthony McCarten «Άντρες έτοιμοι για όλα», έχει την υπογραφή  των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα στην απόδοση και σκηνοθεσία, ενώ σπουδαίοι κωμικοί υποδύονται τους Άντρες που σκέφτονται την πιο απίθανη λύση για να εξασφαλίσουν χρήματα.

H πολυτάραχη ζωή του Αλέξανδρου Ιόλα στη θεατρική σκηνή. Από τις 22 Απριλίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Αρχαιοκάπηλος, προαγωγός, έμπορος ναρκωτικών, ήταν κάποιες από τις κατηγορίες που ήχησαν στα αυτιά του διεθνούς φήμης γκαλερίστα, όσο βρισκόταν στη ζωή. Αλήθεια, ποιός πραγματικά ήταν ο Αλέξανδρος Ιόλας;

Η πολυτάραχη ζωή του παγκοσμίου φήμης γκαλερίστα, Αλέξανδρου Ιόλα, μεταφέρεται στη θεατρική σκηνή από τον Χριστόφορο Αντωνιάδη, στον ειδικά διαμορφωμένο Υπόγειο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης στις 22 Απριλίου και για πέντε μόνο ημέρες.

…Και το Οσκαρ της «Θεατροπαρέας» πάει στην καλή συνεργασία και στον υψηλό σκοπό!

Στην Yπόκλιση όλος ο θίασος των επωνύμων επί σκηνής με τον συνθέτη Θάνο Γεωργουλά και τους μουσικούς του στο χειροκρότημα (φωτο Eλένη Mπίστικα - 29/3/15). 

Σήμερα 2 Απριλίου 2015 κλείνει η αυλαία στο Θέατρο ACS Χαλανδρίου για την πέμπτη και τελευταία παράσταση της μουσικής κωμωδίας των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, σε σκηνοθεσία - προσαρμογή του Δημήτρη Βλάσση, με πρωτότυπη μουσική του συνθέτη Θάνου Γεωργουλά, που παίχθηκε όλες αυτές τις βραδιές με το θέατρο γεμάτο, με ορθίους, λόγω εξάντλησης των εισιτηρίων!

Thursday, April 2, 2015

Ενα βίαιο «μάθημα» του Ιονέσκο για την παραπαιδεία

Ζωή Λιάκα | ΤΑ ΝΕΑ: 2/4/2015|
Ενα βίαιο «μάθημα» του Ιονέσκο για την παραπαιδεία
Λίγο πριν πέσει η αυλαία αυτής της σεζόν ο Χρήστος Σαπουντζής μιλάει για την εμπειρία και τα διδάγματα της παράστασης «Το μάθημα»  του Ευγένιο Ιονέσκο. Ο αγεφύρωτος κόσμος των καθηγητών και των μαθητών δεν είναι το μοναδικό σημείο που διέγειρε το ενδιαφέρον του Χρήστου Σαπουντζή για να μεταφέρει το έργο του Ευγένιου Ιονέσκο στην σκηνή. Μέσα από την πληθώρα των συμβολισμών και των σύγχρονων μηνυμάτων ο ηθοποιός και σκηνοθέτης της παράστασης ανέσυρε από την νέα ανάγνωση που έκανε το στοιχείο της βίας, το οποίο, όπως λέει, είναι περισσότερο

Η... σονάτα της Κατερίνας

Κείμενο: Δημήτρης Χαλιώτης / Φωτογραφία: Στέφανος Καστρινάκης, Πρώτο Θέμα, 02/04/201507

Η... σονάτα της Κατερίνας

Μετά την «Κατερίνα» που έγινε το απόλυτο θεατρικό talk of the town, ο Γιώργος Νανούρης ετοιμάζεται για νέες συνεργασίες

«Φέτος με την 'Κατερίνα' για πρώτη φορά στη ζωή μου αισθάνθηκα ότι δικαιούμαι κι εγώ να κάνω θέατρο». Τον κοιτάζω σαστισμένος. Ομολογώ ότι δεν περίμενα να ακούσω κάτι τέτοιο από τον Γιώργο Νανούρη. «Εχεις κάνει τόσες παραστάσεις…» του λέω. «Ναι, δεν ξέρω. Ισως επειδή είναι κάτι που έφτιαξα εντελώς από το μηδέν ακούγοντας ολοκληρωτικά το ένστικτό μου με μεγάλο ρίσκο. Εκανα ακριβώς ό,τι ήθελα και μου το επέτρεψε αυτό και η Λένα και ο Λόλεκ και ο Αύγουστος. Τη νιώθω πολύ σαν παιδί μου την 'Κατερίνα'», παρατηρεί.

Η θαμμένη κόρη

 
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Η Πειραματική Σκηνή της Τέχνης μπορεί να στερήθηκε πιθανόν τη μόνιμη στέγη της τα τελευταία χρόνια, δεν διέκοψε όμως την οργανική επαφή της με την πόλη. Με μια νέα στρατηγική, λοιπόν, που θυμίζει το παλιό εκείνο «αντάρτικο» των πρώτων πειραματικών θιάσων της μεταπολίτευσης, επανέρχεται αυτή τη φορά στο Δημοτικό της Καλαμαριάς, με ένα καθιερωμένο έργο, τη «Βασίλισσα της ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, σε μια νέα σκηνοθετική ματιά, της Χριστίνας Χατζηβασιλείου.
Θυμίζω βιαστικά τον δραματουργικό καμβά του έργου: Σε κάποιο ορεινό χωριό της Ιρλανδίας ζουν η σαραντάρα Μορίν με τη γριά μητέρα της, Μαγκ. Η Μορίν πέρασε προφανώς τα νιάτα της γηροκομώντας μια δύσκολη μητέρα, απαιτητική, πανούργα, αλλά -κι αυτό ίσως είναι το χειρότερο- εξαιρετικά φοβισμένη.

Θεατρικό γεγονός για κάθε ηλικία

Κυριακή μεσημέρι και χωρίς παιδί ξεκινάς για το Μέγαρο Μουσικής -με θέση κλεισμένη δεκαπέντε μέρες νωρίτερα λόγω sold out- για την παιδική παράσταση «Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες» του Ιουλίου Βερν. Και ‘κεί που συγκεντρώνεις θάρρος και ανοχή προκειμένου να αντιμετωπίσεις τον θόρυβο που θα κάνουν τα πιτσιρίκια σ’ ένα θέαμα μεγάλης διάρκειας, η συνθήκη μεταβάλλεται. Δεν είναι ότι γρήγορα γίνεσαι κι εσύ παιδί, αλλά ότι συγχρόνως γίνεσαι θεατής μιας παράστασης που αφορά και ενηλίκους.

Συνάντηση γνωριμίας είχε, ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Νίκος Ξυδάκης, με το ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου.


Δεν τέθηκε θέμα παραίτησης του ΔΣ, ενώ ο υπουργός ζήτησε να δει τις συμβάσεις εργαζομένων, με αφορμή καταγγελίες του Σωματείου Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου. Το ΔΣ αναμένεται και σήμερα να επισκεφθεί την Μπουμπουλίνας, παραδίδοντας στον υπουργό τα στοιχεία.
Το ΣΕΕΘ, στην επιστολή που απέστειλε στη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου δηλώνει την πρόθεσή του να ξεκινήσει προειδοποιητική στάση εργασίας την Τετάρτη 22 του μήνα, «αν δεν υπάρξει δέσμευση με χρονοδιάγραμμα για την επίλυση των συσσωρευμένων προβλημάτων».

Ο νεανικός έρωτας του Φασμπίντερ

ΣΤΟ «BAUMSTRASSE / ΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΔΕΝΤΡΑ»

Οι «Σταγόνες πάνω σε καυτές πέτρες», με τον υπότιτλο «Μία κωμωδία με ψευτοτραγικό τέλος», είναι ένα πρώιμο αυτοβιογραφικό έργο του Φασμπίντερ.

«Πρόκειται για ένα έργο νεότητας και αυτό είναι εμφανέστατο και στη δομή του και στο περιεχόμενό του», λέει για τις «Σταγόνες» του Φασμπίντερ ο Μιχάλης Πανάδης
«Πρόκειται για ένα έργο νεότητας και αυτό είναι εμφανέστατο και στη δομή του και στο περιεχόμενό του», λέει για τις «Σταγόνες» του Φασμπίντερ ο Μιχάλης Πανάδης

Οταν γράφτηκε, ήταν περίπου είκοσι χρονών. Σε μία περίοδο προσωπικής και καλλιτεχνικής αβεβαιότητας, αφηγείται μία απλή ιστορία: δύο άνθρωποι γνωρίζονται, ερωτεύονται και χωρίζουν.
Ο Μιχάλης Πανάδης παρουσιάζει το νεανικό αυτό έργο του Φασμπίντερ από σήμερα στο «Baumstrasse/Δρόμος με δέντρα», σε απόδοση, σκηνοθεσία και σκηνικό χώρο δικά του. «Πρόκειται για ένα έργο νεότητας και αυτό είναι εμφανέστατο και στη δομή του και στο περιεχόμενό του. Ο Φασμπίντερ γράφει για τη γνώση σε μία περίοδο άγνοιας. Γράφει για τη ζωή και τους συσχετισμούς της όπως φαντάζεται ότι είναι», σημειώνει. «Δεν πρόκειται, λοιπόν, για ένα έργο σχέσεων, πρόκειται για ένα έργο που αφηγείται μία πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία για το πώς η διάνοια ενός ανθρώπου αντιλαμβάνεται τον ανθρώπινο συσχετισμό».

Κόντρες στο Εθνικό Θέατρο

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΧΑΤΖΑΚΗ

Με επιστολή απαντά ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Σωτήρης Χατζάκης, στη στάση εργασίας που έχει προκηρύξει για την Τετάρτη 22 του μήνα το Σωματείο Εργαζομένων.

«Διερωτώμαι για ποιον λόγο (η στάση εργασίας)» γράφει. «Μήπως επειδή η μισθοδοσία των εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου δεν έχει καθυστερήσει ποτέ ούτε μία ημέρα; Μήπως επειδή απολαμβάνουν το προνόμιο της ομαδικής ιδιωτικής νοσοκομειακής ασφάλισης; Μήπως επειδή το Εθνικό Θέατρο είναι ένας υγιέστατος οικονομικά οργανισμός, τα ταμειακά διαθέσιμα του οποίου την 31η Μαρτίου 2015 ανέρχονται στο ποσό των 2.788.446,42 ευρώ;».
Εν τω μεταξύ, ο αναπληρωτής υπουργός είχε ζητήσει από το ΔΣ του Εθνικού τις συμβάσεις με τους συνεργάτες του θεάτρου. Τον φάκελο με τα στοιχεία επρόκειτο να τον παραδώσει ο πρόεδρος του ΔΣ του Εθνικού, κ. Στεφανάκης, στον αναπληρωτή υπουργό χθες, κάτι το οποίο δεν συνέβη. Ο κ. Ξυδάκης επανήλθε και έστειλε εγγράφως το αίτημα προς το Εθνικό. [ΕΘΝΟΣ, 2/4/2015]

Wednesday, April 1, 2015

Η θεατρική παράσταση «Ζ» σε σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου θα ανέβει στο Στρασβούργο

Γεωργία Γεωργακαράκου | ΤΑ ΝΕΑ: 30/03/2015|

Το μυθιστόρημα - ντοκουμέντο του Βασίλη Βασιλικού που καταγράφει τα κρίσιμα γεγονότα της δολοφονίας του βουλευτή Γρηγόρη Λαμπράκη το Μάιο του 1963 στη Θεσσαλονίκη, και συνδέεται με μια εξαιρετικά σημαντική περίοδο της σύγχρονης ιστορίας μας, αποτυπώνει τη διαχρονικότητα του εκτός συνόρων.

Η θεατρική παράσταση «Ζ» που ανέβηκε σε σκηνική προσαρμογή και σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου τη θεατρική περίοδο 2012-13 και σε επανάληψη τη θεατρική περίοδο 2013-14, θα παρουσιαστεί μετά από πρόσκληση στο Εθνικό θέατρο του Στρασβούργου (TheatreNationaldeStrasbourg, TNS) για 8 παραστάσεις (8-14 Απριλίου 2015).

«Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα» : Μια παράσταση για την Ελλάδα του σήμερα

«Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα» : Μια παράσταση για την Ελλάδα του σήμερα

Μια παράσταση που μας θυμίζει το μεγαλείο της ελληνικής ψυχής

Μέσα σε ένα χωμάτινο αλωνάκι και συνοδεία λύρας και ταμπουρά, θα ακουστεί ο λόγος του Μακρυγιάννη, για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή, έτσι όπως ο Θανάσης Σαράντος εμπνεύστηκε, σκηνοθέτησε και παρουσιάζει τα «Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα », για 10 μόνο παραστάσεις από το Σάββατο 25 Απριλίου στο  Θέατρο Αλκμήνη.

Χατζάκης προς εργαζόμενους στο Εθνικό: Κάνουν στάση εργασίας επειδή παίρνουν δωροεπιταγή για σούπερ μάρκετ;

  • Η επιστολή του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού θεάτρου
Χατζάκης προς εργαζόμενους στο Εθνικό: Κάνουν στάση εργασίας επειδή παίρνουν δωροεπιταγή για σούπερ μάρκετ;

Με μία ειρωνική επιστολή του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού στηλιτεύει την απόφαση των εργαζομένων να κάνουν στάση εργασίας, εγκαλώντας τους εμμέσως για σύμπλευση με τον υπουργό Πολιτισμού, Ν.Ξυδάκη - Τι γράφει ο Σ.Χατζάκης για τον μισθό και την ιδιωτική ασφάλιση  των εργαζομένων;

«Διερωτώμαι για ποιον λόγο το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου προκηρύσσει στάση εργασίας;», γράφει στην επιστολή του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού θεάτρου, Σωτήρης Χατζάκης.

«Μήπως επειδή η μισθοδοσία των εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου δεν έχει καθυστερήσει ποτέ ούτε μία ημέρα; Επειδή απολαμβάνουν το προνόμιο της ομαδικής ιδιωτικής νοσοκομειακής ασφάλισης; Επειδή λαμβάνουν μηνιαίως δωροεπιταγή 50 ευρώ για αγορές σε σούπερ - μάρκετ;», είναι κάποια από τα ερωτήματα που θέτει στη νέα του επιστολή ο Σωτήρης Χατζάκη.

Συναντήσεων συνέχεια για το Εθνικό


ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ,Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 1/4/2015
Οι εργαζόμενοι του Εθνικού Θεάτρου καταγγέλλουν δυσλειτουργίες και προειδοποιούν για κινητοποιήσεις στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Το «σίριαλ» με πρωταγωνιστές το Εθνικό Θέατρο και το υπουργείο Πολιτισμού συνεχίστηκε χθες, οπότε ο Νίκος Ξυδάκης συναντήθηκε με το Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, γύρω στη 1 το μεσημέρι. Τι να σημαίνει αυτή η πρόσκληση;

Τα υφάσματα της Ευρώπης

Με αφορμή τις παραστάσεις των «Γάμων του Φίγκαρο» στο «Μέγαρο» και του «Εμμάνουελ Καντ» στο «Τέχνης», η στήλη ασχολήθηκε πρόσφατα, εκτενώς, με τον ευρωπαϊκό διαφωτισμό. Με την ευκαιρία της παράστασης του «Εξηνταβελόνη» στο «Μπετόν 7», σήμερα θα ασχοληθεί με τον ελληνικό διαφωτισμό, ένα κίνημα παράλληλο, αλλά διακριτό.

Όμηρος Πουλάκης: "Τα όνειρα εκδικούνται όταν δεν παλεύεις γι' αυτά"


Με μια πυρετώδη ερμηνεία που εντυπωσίασε, ο Όμηρος Πουλάκης, ηθοποιός με σκηνικό εκτόπισμα, από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του, υποδύθηκε τον χειμαρρώδη και καταιγιστικό Μηνά Ρεΐζη της Μεγάλης χίμαιρας, με τον παράφορο και παράνομο έρωτά του με τη γοητευτική Μαρίνα. «Από τη Χίμαιρα κρατάω την αγωνιώδη και ατελέσφορη προσπάθεια που κάνουν άνθρωποι 'νεκροί' να πείσουν ως 'ζωντανοί'. Και ο Μηνάς Ρεΐζης, όπως τον οδήγησε η σκηνοθεσία, είναι ένας από αυτούς» μας εξηγεί ο ηθοποιός, που πρωταγωνιστεί ταυτόχρονα και στο Loot - Τα λάφυρα του Τζο Όρτον. «Πρόκειται για μια κωμωδία 'άνευ όρων και ορίων', από την οποία μου μένει ο συνδυασμός σκηνικής απελευθέρωσης και ρυθμικής προσήλωσης, καθώς και η απολαυστική ατμόσφαιρα που βιώνουμε μεταξύ μας» υποστηρίζει.

Τάκης Τζαμαργιάς: Ο ΘΟΚ επιστρέφει στην Ελλάδα με το "Τρίτο στεφάνι"

Ο λόγος του Κώστα Ταχτσή συνεχίζει να συγκινεί ακόμη, κι ας έχουν περάσει πάνω από 25 χρόνια από τη στυγερή δολοφονία του... Απόδειξη η επιτυχία που σημείωσε το Τρίτο στεφάνι, στην παράσταση του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου που σκηνοθέτησε ο Τάκης Τζαμαργιάς, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.
Πρόκειται για πρόσκληση που έγινε με πρωτοβουλία του ΔΘΠ, προκειμένου να τιμήσει τον τέως καλλιτεχνικό διευθυντή του, και θα παρουσιαστεί για έξι παραστάσεις, από την Τετάρτη έως και την Κυριακή.

ΔΗΠΕΘΕ: Ένας κύκλος που κλείνει;

Οι αποφάσεις μας σκοντάφτουν στους δημάρχους, επισημαίνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Θοδωρής Αμπαζής


"ΔΗΠΕΘΕνουν" είναι ένας από τους τίτλους που επιστρατεύονται συχνά, τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να συνοψίσουν την κατάσταση στην οποία έχουν περιπέσει τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα, τριάντα χρόνια μετά την ίδρυσή τους. Η διαμάχη γύρω από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας έφερε στο φως της επικαιρότητας, για άλλη μια φορά, τις δυσλειτουργίες, τα παιχνίδια εξουσίας, αλλά και τις πελατειακές σχέσεις που καλλιεργούν οι δημοτικοί άρχοντες γύρω από τον χώρο του πολιτισμού. Το κυριότερο, όμως, ανέδειξε για άλλη μια φορά το θεσμικό κενό πάνω από το οποίο μετεωρίζονται, μετά την εφαρμογή του "Καλλικράτη" και την απόσυρση του υπουργείου Πολιτισμού κατά τη διάρκεια των χρόνων του Μνημονίου...

Η PRAKSIS αποκαλύπτει τις κρυμμένες φωνές, κάθε Πέμπτη, στο θέατρο "Σημείο"

Βενιζέλος Βασίλης

  • Η ΑΥΓΗ, 30.03.2015 

  • Το θέατρο Σημείο από τα μέσα Νοεμβρίου έως και τις αρχές Απριλίου για κάθε Πέμπτη παρουσιάζει την παράσταση «Under –κρυμμένες φωνές». Η παράσταση αφορά ζητήματα μετανάστευσης και αποτελείται από ντοκουμέντα, λογοτεχνικά κείμενα και μαρτυρίες της πορείας ενός μετανάστη ή ενός πρόσφυγα από τη στιγμή που εγκαταλείπει την πατρίδα του μέχρι να καταφέρει να ενταχθεί στην ελληνική κοινωνία.

    Εργαζόμενοι Εθνικού Θεάτρου: Προειδοποιητική στάση για τις 22 Απριλίου



    Σε παράσταση διαμαρτυρίας και προειδοποιητική στάση εργασίας αποφάσισαν να προχωρήσουν την Τετάρτη 22 Απριλίου οι εργαζόμενοι του Εθνικού Θεάτρου, ζητώντας από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της πρώτη κρατικής σκηνής Σωτήρη Χατζάκη σαφή δέσμευση για την επίλυση ζητημάτων που «σέρνονται στο χρόνο».

    Tuesday, March 31, 2015

    Ο λάκκος της αμαρτίας του Γιώργου Μανιώτη στο θέατρο ΧΩΡΑ

    Ακροβατώντας στα όρια της κοινωνικής ανοχής, εξόριστες από τον κόσμο του «κανονικού» και του επιτρεπτού, οι τραβεστί που ζουν στον τεράστιο χωμάτινο λάκκο που θυμίζει εγκαταλελειμμένο ορυχείο, αφηγούνται τις ιστορίες που τις οδήγησαν στην «αμαρτωλή» και επικίνδυνη ζωή τους. Η προκλητική τους εμφάνιση, και η αντισυμβατική τους συμπεριφορά προκαλούν την ηθική της κοινωνίας η οποία νιώθει να απειλείται. Οι περίοικοι επιστρατεύονται εναντίον τους, οι τοπικές εκκλησιαστικές και πολιτικές αρχές προσπαθούν να συνετίσουν την ομάδα των τραβεστί και να την εντάξουν στους κόλπους της, ενώ τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης επιχειρούν να απαλύνουν τις αντιθέσεις, επιβάλλοντας τους ένα πιο εξευγενισμένο και αισθητικά αποδεκτό τρόπο ζωής.

    Άρθουρ Μίλερ «Ψηλά από τη γέφυρα»: Από το Λονδίνο στο Μέγαρο Μουσικής

    Μία από τις σημαντικότερες θεατρικές παραγωγές της προηγούμενης αλλά και της φετινής χρονιάς στη Μεγάλη Βρετανία, προβάλλει την Πέμπτη 2 Απριλίου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο του κύκλου «National Theatre Live», που περιλαμβάνει απευθείας ή μαγνητοσκοπημένες μεταδόσεις από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας.

    ΜΕ ΔΥΝΑΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΗΦΙΣΙΑ στα Γρεβενά στις 3 Απριλίου

     
    Γρεβενά, Πολιτιστικό Κέντρο Κέντρο Γρεβενών
    Παρασκευή 3 Απριλίου 2015, στις 21.00
    Το Κλιμάκιο Μακεδονίας – Θράκης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος με την παράσταση «Με Δύναμη Από την Κηφισιά» των Δημήτρη Κεχαΐδη-Ελένης Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα, που ήδη παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη με πολύ μεγάλη επιτυχία, θα βρίσκεται στα Γρεβενά την Παρασκευή 3 Απριλίου 2015, στις 21.00

    • Λίγα λόγια για το έργο
    Τέσσερις γυναίκες σε ένα σπίτι μιλούν ασταμάτητα. Για τον εαυτό τους, τις σχέσεις τους, τους άντρες, το παρόν και το μέλλον. Ο διάλογος ανάμεσα στα πρόσωπα στήνεται αριστοτεχνικά σαν ιστός αράχνης. Τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, την κωμωδία και το δράμα, θαμπώνουν. Πόθοι, προθέσεις, ελπίδες, σκέψεις εναλλάσσονται δαιμονικά και ακατάπαυστα με τέτοια ταχύτητα που μοιάζουν ακίνητα, χωρίς διαφυγή. Ανελέητα. Το έργο Με δύναμη από την Κηφισιά είναι σίγουρα ένα αριστούργημα του νεοελληνικού θεάτρου.

    Το «Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στα Άδανα της Τουρκίας

    Το Εθνικό Θέατρο θα συμμετέχει με το έργο «Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, το οποίο παρουσιάστηκε με επιτυχία για δυο σεζόν στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», στο 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στα Αδανα της Τουρκίας, στις 6 και 7 Απριλίου.
    Στο φεστιβάλ φέτος θα συμμετέχουν εκτός από τα τουρκικά θεατρικά σχήματα και θίασοι από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, την Κίνα, την Πορτογαλία, την Γαλλία και την Ουκρανία ενώ θα πραγματοποιηθούν και εργαστήρια.

    Εθνικό Θέατρο: Παραστάσεις που συνεχίζουν μετά το Πάσχα

    Κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας όλες οι σκηνές του Εθνικού Θεάτρου αργούν. Οι παραστάσεις ξεκινούν κανονικά από Τετάρτη 15 Απριλίου ως εξής:

    ΚENTΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ● «Φιλουμένα» του Εντουράρντο Ντε Φιλίππο
    Λήξη παραστάσεων 24/5

    ● «Sherk, το μιούζικαλ» λήξη παραστάσεων 10/5
    Οι παραστάσεις για το κοινό: Κυριακή 11:00 και 15:00

    ΘΕΑΤΡΟ REX – ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»
    ● «Πιάφ» της Παφ Γκεμς
    Λήξη παραστάσεων 24/5

    ● «Το αστέρι της Λιλιπούπολης» των Ρεγγίνα Καπετανάκη, Βασίλη Ρίσβα
    Λήξη παραστάσεων 17/5
    Οι παραστάσεις για το κοινό: Σάββατο 11:30, Κυριακή 11:30 και 15:00

    ΜΙΚΡΟ REX – ΣΚΗΝΗ «ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ»
    ● «Ευτυχισμένες μέρες» του Σάμουελ Μπέκετ, λήξη παραστάσεων 24/5

    Πρόγραμμα παραστάσεων:  15/4 (18:00 και 21:00), 16/4 (21:00), 24/4 (21:00), 25/4 (18:00 και 21:00), 26/4 (19:00), 29/4 (18:00 και 21:00), 30/4 (21:00), 8/5(21:00), 9/5 (18:00 και 21:00), 10/5 (19:00), 13/5 (18:00 και 21:00), 14/5 (21:00), 22/5 (21:00), 23/5 (18:00 και 21:00), 24/5 (19:00).

    ● «Δούλες» του Ζαν Ζενέ, λήξη παραστάσεων 24/5

    Πρόγραμμα παραστάσεων:  17/4 (21:00), 18/4 (18:00 και 21:00), 19/4 (19:00), 22/4 (18:00 και 21:00), 23/4 (21:00), 2/5 (18:00 και 21:00), 3/5 (19:00), 6/5 (18:00 και 21:00), 7/5 (21:00), 15/5 (21:00), 16/5 (18:00 και 21:00), 17/5 (19:00), 20/5 (18:00 και 21:00), 21/5 (21:00).

    ΘΕΑΤΡΟ ΧΩΡΑ
    ● «Ο λάκκος της αμαρτίας» του Γιώργου Μανιώτη, λήξη παραστάσεων 24/5

    Ιστορίες κοινωνικού περιθωρίου

    ΑΝΝΥ ΚΟΛΤΣΙΔΟΠΟΥΛΟΥ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 29.03.2015
    Σκηνή από την παράσταση «Λίλιομ» σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

    • ΦΕΡΕΝΤΣ ΜΟΛΝΑΡ
      Λίλιομ
      σκηνοθ.: Θωμάς Μοσχόπουλος
      θέατρο: Πόρτα
    • ΒΙΒΙΕΝ ΦΡΑΝΤΣΜΑΝ
      Παράσιτα
      σκηνοθ.: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
      θέατρο: Του Νέου Κόσμου
    Οπως ο Λίλιομ, ο ήρωας του ομώνυμου έργου που χάρισε στον Μόλναρ αναγνώριση εντός κι εκτός Ουγγαρίας (1909), έτσι και ο ίδιος «δεν ήταν πλασμένος για γάμο και δεσμεύσεις» στο καρουζέλ της άστατης μα ενοχικής συναισθηματικά ζωής του. Αρκετά από τα θεατρικά του γράφτηκαν για να παιχτούν από ερωμένες ή για να κατευνάσουν συζύγους. Αφθονούν τα αυτοβιογραφικά στοιχεία στη «ζωή και τον θάνατο ενός αχρείου», όπως είναι ο πλήρης τίτλος του έργου. Το δίσημο ψευδώνυμο Λίλιομ του Αντρέας Ζαβότσκι -που σημαίνει κρινάκι αλλά και μούτρο- πιθανόν παραπέμπει στο Μόλναρ, ψευδώνυμο του σπουδαγμένου στη Γενεύη νομικού Φέρεντς Νόιμαν. Ο υπότιτλος «προαστιακός θρύλος σε επτά εικόνες» και το περιθωριακό περιβάλλον του έργου δεν έχουν ομοιότητες με την κοσμοπολίτικη ζωή τού κατά καιρούς εκατομμυριούχου Μόλναρ.

    Ο έρωτας σώζει και αποθεώνεται

    ΑΝΝΥ ΚΟΛΤΣΙΔΟΠΟΥΛΟΥ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 15.03.2015
    Αγλαΐα Παππά και Αντώνης Μυριαγκός στο «Amor» σε σκηνοθεσία Θ. Τερζόπουλου.
    • ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΛΕΥΡΑΣ,
      ΘΟΔΩΡΟΣ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΣ
      Amor
      σκηνοθ.: Θόδωρος Τερζόπουλος
      θέατρο: Αττις
    • ΜΑΡΙΝΑ ΤΣΒΕΤΑΓΙΕΒΑ,
    ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
    Amor est.
    σκηνοθ.: Δέσποινα Σιδηροπούλου
    θέατρο: Playground

    Πάνω σε στενό, γκρίζο διάδρομο φωτίζεται ασκητική, ανδρική φιγούρα με γυμνά πόδια και τσαλακωμένα, γκρίζα ρούχα. «Χτυπάει» ακατάπαυστα πλήκτρα νοερής αριθμομηχανής κάνοντας φωναχτά χρηματιστηριακούς λογαριασμούς. Στην αριστερή άκρη του διαδρόμου ένας ανοιγμένος, μαύρος κύλινδρος. Το πάνω μέρος του κατεβαίνει από τις σκοτεινές «σοφίτες» της σκηνής. Στο κάτω μέρος, το φωτισμένο πρόσωπο και μπούστο ξανθιάς γυναίκας παραπέμπει σε νούμερο τσίρκου. Οροι χρηματιστηριακοί εναλλάξ με παθιασμένο φλαμένκο. Το χορεύει αναδυόμενη από τον Μπεκετικό της κύλινδρο - κάδο - χοάνη, που της κρύβει τα πόδια, ενώ αυτά κρατούν με επαγγελματική δεξιοτεχνία τον ρυθμό.

    Ποικιλία εαρινών εκδηλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά


    ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 29.03.2015
    Δυναμικά μπαίνει στη νέα φάση του το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που παρουσίασε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του, σκηνοθέτης Νίκος Διαμαντής. Και στον τομέα του θεάτρου, και στον τομέα της μουσικής, και στον τομέα των εικαστικών.
    Σήμερα ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του έργου «Το ξυλάδικο του Βόλου - “Διπλό βιβλίο” του Δημήτρη Χατζή», που σκηνοθετεί ο Γ. Αρμένης (απ’ όπου και η φωτογραφία). Τη Δευτέρα και την Τρίτη, στο φουαγιέ του ΔΘΠ θα φιλοξενηθούν μικρές όπερες, ενώ από την 1η Απριλίου και μέχρι την Κυριακή των Βαΐων ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου με την παράσταση «Το τρίτο στεφάνι» σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά έρχεται στο πρώτο λιμάνι της χώρας.

    Ζητείται όραμα [για το Εθνικό Θέατρο]

    ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 31/3/2015
    Το όραμά της για το Εθνικό Θέατρο περίμεναν πολλοί να ακούσουν από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, προτού ο αν. υπουργός, Νίκος Ξυδάκης, ζητήσει την παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή της πρώτης κρατικής σκηνής Σωτήρη Χατζάκη, η θητεία του οποίου ολοκληρώνεται τον Μάιο του 2016. Ενα όραμα έστω και... κομμουνιστικό, αν θυμηθούμε την πρόσφατη δήλωση του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη (προερχόμενος από το ΚΚΕ), ο οποίος δρομολόγησε την απομάκρυνση του επιτυχημένου Θοδωρή Αμπαζή από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, για να αναζητήσει «έναν υποψήφιο με βιογραφικό πιο κοντά στις σκέψεις της παράταξής του για τον πολιτισμό»!

    Δημήτρης Καραντζάς: «Με τρομάζει η μανία για εξουσία»

    • Ο νεαρός σκηνοθέτης μιλάει στο ΒΗMAgazino για το θέατρο που ενοχλεί, για τη λογοκρισία και για την ελευθερία
    Δημήτρης Καραντζάς: «Με τρομάζει η μανία για εξουσία»
     
    Στον «Φαέθοντα» του Δημήτρη Δημητριάδη ένας πατέρας βιάζει τα παιδιά του, φορέας μιας ευνουχιστικής εξουσίας που μία και μόνο πράξη ανυπακοής αρκεί για να την γκρεμίσει. Αυτό το οικογενειακό δράμα δωματίου επέλεξε να παρουσιάσει ο Δημήτρης Καραντζάς στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής», έναν χώρο που κουβαλάει τη δική του βαριά ιστορία. Ο νεαρός σκηνοθέτης παιδεύει για άλλη μια φορά το κοινό του - αν όχι αυτός, ποιος; αν όχι τώρα, πότε; - με μια παράσταση που οι περισσότεροι τη βιώνουν σχεδόν σωματικά. Ελαφρώς κουρασμένος από ένα σερί σκηνοθεσιών τα τελευταία χρόνια, λίγο πριν πάρει μια βαθιά ανάσα για να σκεφτεί την επανεκκίνησή του, εξηγεί στο BHMAgazino γιατί δεν αισθάνεται ελεύθερος και τι τον κάνει να παραλύει μπροστά στην εξουσιομανία.

    Για τις 22 Απριλίου... Προειδοποιητική στάση εργασίας κήρυξαν οι εργαζόμενοι στο Εθνικό

    Σε παράσταση διαμαρτυρίας και προειδοποιητική στάση εργασίας αποφάσισαν να προχωρήσουν την Τετάρτη 22 Απριλίου οι εργαζόμενοι του Εθνικού Θεάτρου, ζητώντας από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της πρώτη κρατικής σκηνής Σωτήρη Χατζάκη σαφή δέσμευση για την επίλυση ζητημάτων που «σέρνονται στο χρόνο».

    Συγκεκριμένα, στην επιστολή τους, τα μέλη του Σωματείου Εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου ζητούν «να επιλυθεί το θέμα της διακριτικής μεταχείρισης», να «δοθούν στους δικαιούχους αναδρομικά τα προβλεπόμενα από την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας», να σταματήσει «η πολιτική διπλών αμοιβών προς το προσωπικό», «να αρθούν οι αδικίες» και να μην συνεχιστεί «η πολιτική των εργαζομένων δύο ταχυτήτων με όλα της τα επακόλουθα».

    «Xίλντα» της Μαρί Ντιάιγ, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου

    Μετά την πρώτη παρουσίασή της στο Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου 2014, "Το Γαλλικό Θέατρο à la Grecque" και μια σύντομη, άκρως επιτυχημένη πορεία στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, η «ΧΙΛΝΤΑ» της Μαρί Ντιάιγ σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου, συνεχίζει τον κύκλο των παραστάσεων της στο Theatrovictoria. 


    Μια μεγάλη επιτυχία και την Αθήνα να μιλάει για αυτή την παράσταση μετά την αρχική του παρουσίαση στο Ίδρυμα Κακογιάννης, κάνουν το Θέατρο Βικτώρια να παρατείνει τις παραστάσεις της παράστασης Χίλντα, μέχρι την Πέμπτη 7 Μαΐου, η οποία ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου.

    Μέχρι την Κυριακή 17 Μαΐου η Κατερίνα Λέχου θα συνεχίσει να ενσαρκώνει την Μπλανς Ντυμπουά

    Παρατείνονται λόγω μεγάλης επιτυχίας μέχρι την Κυριακή 17 Μαΐου οι παραστάσεις του έργου του Τένεσι Ουίλιαμς «Λεωφορείο ο Πόθος», στο θέατρο ΑΝΕΣΙΣ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γεωργιανός Λεβάν Τσουλάτζε, ο οποίος ήρθε για πρώτη φορά στη χώρα μας για τις ανάγκες τις παράστασης. Η Κατερίνα Λέχου αναμετράται με την πιο εμβληματική ηρωίδα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου, τη Μπλανς Ντυμπουά, ενώ ο Τάσος Ιορδανίδης ερμηνεύει τον ''μυθικό'' Στάνλεϊ Κοβάλσκι. Η μουσική σύνθεση της παράστασης είναι του Θάνου Μικρούτσικου, η μετάφραση του  Ερρίκου Μπελιέ, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια έχει επιμεληθεί ο Σταύρος Λίτινας.

    H Λένα Δροσάκη νικήτρια του Θεατρικού Βραβείου «Μελίνα Μερκούρη»

    Η Λένα Δροσάκη είναι η φετινή νικήτρια του βραβείου για τη συμμετοχή της στις παραστάσεις που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Σκουρλέτης, «Ramona Travel- Η γη της καλοσύνης» της Γλυκερίας Μπασδέκη, που παρουσιάστηκε στην Πειραιώς 260 (στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών) και «Πολιτισμός: μια κοσμική τραγωδία» του Δημήτρη Δημητριάδη, που παρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
    Πρόκειται για την ένατη στη σειρά ηθοποιό στην οποία απονέμεται η διάκριση, ως αναγνώριση της καλύτερης γυναικείας ερμηνείας της περασμένης θεατρικής περιόδου. Συνυποψήφιές της ήταν η Ανθή Ευστρατιάδου, η Ηλιάνα Μαυρομάτη και η Ελίνα Ρίζου.

    Τζον Κληζ: «Η σάτιρα κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται»

    • O Βρετανός ηθοποιός μιλάει στο Spiegel για το ισλάμ και την βλασφημία
    Τζον Κληζ: «Η σάτιρα κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται»



    Λίγοι ξέρουν περισσότερα για την κωμωδία και την σάτιρα από τον Τζον Κλιζ. Στα 75 του, ο διάσημος Βρετανός ηθοποιός που δημιούργησε τους Monty Python και ξεκαρδιστικές ταινίες μιλάει στο Spiegel - μεταξύ άλλων - για το ισλάμ και την βλασφημία.

    Το «Ενας προφήτης μα τι προφήτης» («Life of Brian») των Monty Python, η ιστορία ενός νεαρού άνδρα στην Ιουδαία, που δεν είναι ο Ιησούς Χριστός, αλλά παρ 'όλα αυτά τον ακολουθούν σαν σωτήρα και στη συνέχεια τον σταυρώνουν, θεωρήθηκε ως βλασφημία, όταν είχε κυκλοφορήσει το 1979.