Friday, May 8, 2015

«Οπερατική» έκπληξη στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος


Μια ευχάριστη «οπερατική» έκπληξη είχαν την τύχη να απολαύσουν όσοι Ελληνες και ξένοι ταξιδιώτες βρέθηκαν το μεσημέρι της Παρασκευής στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Ηταν ένα ακόμη πρωτότυπο δρώμενο που οργάνωσε η Εθνική Λυρική Σκηνή με τις δύο μέτζο σοπράνο Ελένη Βουδουράκη και Ειρήνη Αθανασίου να ερμηνεύουν στην περιοχή των αναχωρήσεων και συγκεκριμένα στο μπαλκόνι του πρώτου ορόφου γνωστές άριες από τους Γάμους του Φίγκαρο, την Ιταλίδα στο Αλγέρι και την Κάρμεν.

«Οποιος με αμφισβητεί ας στείλει ορκωτούς λογιστές»

 
Ο Γιάννης Βούρος, παρόλο που όπως είπε «έχει θέσει την παραίτησή του στη διάθεση του υπουργού από τις 30 Μαρτίου», ανακοίνωσε το ρεπερτόριο της σεζόν 2015-16
Δάσος πολιτισμού με βάτα από χρέη... Μεγάλοι θίασοι και κορυφαία μουσικά σχήματα αναμένεται να παρελάσουν μεταξύ 15 Ιουνίου και 15 Σεπτεμβρίου από το 1ο Φεστιβάλ Δάσους που φιλοδοξεί να γίνει το νέο μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, με την υπογραφή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Γενικώς, το πρόγραμμα 2015-2016 που παρουσίασε χθες ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Βούρος δεν στερείται έμπνευσης, αλλά οικονομικών πόρων, καθώς οι υποχρεώσεις του οργανισμού ανέρχονται σε 6,5 εκατομμύρια ευρώ προκαλώντας δυσβάσταχτο βάρος για τη διοίκηση.

Θέατρο από μαθητές για ανήσυχους γονείς και θεατές

Με την παιδεία σε πρώτο πλάνο, τις προσπάθειες για αλλαγή του εκπαιδευτικού τοπίου και της καθημερινότητας, αλλά και τις ανασχέσεις και τις αβελτηρίες που εξακολουθούν να αναδύονται ακόμη και τώρα, το αίτημα για ανασύνταξη και εκσυγχρονισμό της καλλιτεχνικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης είναι πιο κρίσιμο από ποτέ. Τούτο συμβαίνει όχι μόνο γιατί τα χρόνια των Μνημονίων υποβάθμισαν το δημόσιο σχολείο και πολέμησαν τα σχολεία ειδικού τύπου -Καλλιτεχνικά και Μουσικά- αλλά και γιατί στη νέα πολιτική συνθήκη το στοίχημα για τον πολιτισμό στο σχολείο αποτελεί βασικό επίδικο και επιτακτική ανάγκη.

Από το Πάντειο στην Πλάκα οι "Εκκλησιάζουσες"

Στην αριστοφανική κωμωδία επιστρέφει το Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος του Παντείου, και μάλιστα στις Εκκλησιάζουσες, σε αυτήν την ουτοπική φαντασία που δημιουργεί προκειμένου να μιλήσει στους Αθηναίους συμπολίτες του για την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα της πόλεως.

Ένας ανατολίτης παραμυθάς στη φιλόξενη Αθήνα

Μεγάλωσε με τα παραμύθια, τις λαϊκές ιστορίες και την ποίηση της Ανατολής που άκουγε από τη μητέρα του και τις γυναίκες της γειτονιάς. Ο Τζιάντ Νταρβίς, γεννημένος σε ένα μικρό χωριό στον Νότιο Λίβανο, δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα άλλο από ένας παραμυθάς, ακολουθώντας την παράδοση του τόπου του. Από σήμερα και για τρεις ημέρες θα βρίσκεται στην Αθήνα, προσκεκλημένος στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Αφήγησης στο Εργαστήρι Μαιρηβή για να αφηγηθεί με τον δικό του τρόπο παραμύθια της Ανατολής.

Πάνος Σκουρολιάκος:: "Άγνοια κινδύνου"

  •  ΑΥΓΗ, 08.05.2015
Απάντηση στον χαρακτηρισμό ως "ατοπήματος", από τον διευθυντή του ΚΘΒΕ Γιάννη Βούρο, της αναφοράς του, σε επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Πολιτισμού, στο κόστος παραγωγής της "'μεγαλοϊδεατικής' σύλληψης rock όπερας Alexander», έδωσε χθες, με δήλωσή του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρολιάκος.
Στην απάντησή του προς τον "συνάδελφό μου ηθοποιό", ο Π. Σκουρολιάκος σημειώνει: "Θα ήθελα να διευκρινίσω πως πάντα πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω πως όταν διαχειριζόμαστε δημόσιο χρήμα πρέπει να είμαστε διπλά προσεκτικοί.

Λήξη θητείας στη Διεύθυνση του Μπαλέτου ΕΛΣ



Ανακοινώνεται ότι, με κοινή απόφαση των δύο μερών, ολοκληρώνεται η συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τον Ρενάτο Τζανέλλα, μετά τη λήξη της δεύτερης διετούς θητείας του στη Διεύθυνση του Μπαλέτου, στις 31 Ιούλη.
Ο Ρενάτο Τζανέλλα σημειώνει: «Αγαπητέ κύριε Μιχαηλίδη, σας ευχαριστώ για την εμπνευσμένη δουλειά που κάναμε από κοινού σε αυτά τα τέσσερα εκπληκτικά χρόνια και για όλα όσα έμαθα από εσάς σε ό,τι αφορά τη διοίκηση του θεάτρου, ειδικά σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, κατά την οποία ούτε μια στιγμή δε σταματήσαμε να προσφέρουμε στο κοινό μας, σε ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων».

Φεστιβάλ Χορού στη Θεσσαλονίκη Από 18 έως 20 Μάη στο Θέατρο «Αθήναιον»


Από 18 έως 20 Μάη, θαπραγματοποιηθεί το 14o Φεστιβάλ Χορού στο Θέατρο Αθήναιον (Βασιλίσσης Ολγας 35) στη Θεσσαλονίκη. Τα μέλη του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων και άλλες ανεξάρτητες παρουσίες, μας παρουσιάζουν όλες τις εξελίξεις της ελληνικής σκηνής, μέσα από τις πιο αντιπροσωπευτικές δημιουργίες (διάρκειας 10΄- 30΄). Στο 14ο Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία, με ενιαίο εισιτήριο ημέρας, να παρακολουθήσουν από δύο έως και πέντε σύντομα έργα με την υπογραφή των πιο δραστήριων, ταλαντούχων νέων αλλά και παλιότερων καταξιωμένων χορογράφων, καλύπτοντας όλο το φάσμα του σύγχρονου ελληνικού χορού!

Μέρες θεάτρου στην Κοζάνη

Για πρώτη φορά, το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης διοργανώνει το Μάη και τον Ιούνη του 2015, τις «Μέρες Θεάτρου», σε κλειστά θέατρα, σε αναπάντεχους χώρους στην Κοζάνη, αλλά και σε πόλεις της περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας.
Καλλιτεχνική επιμέλεια του Φεστιβάλ «Μέρες Θεάτρου»: Ελένη Δημοπούλου, Καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης: Σοφία Ευτυχιάδου, θεατρολόγος, εισηγήτρια Δραματολογίου στο ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.

25 χρόνια Αντ. Φονιαδάκης

ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΙΚΑΚΗΣ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 08/05/2015

Τον Αντώνη Φονιαδάκη γνώρισα κάπου στα 1990. Επρόκειτο να χορέψει με την Ομάδα Εδάφους στην παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου «Τα Φεγγάρια». Η υποτροφία του Μεγάρου Μουσικής και του αείμνηστου Χ. Λαμπράκη για τη Σχολή Rudra της Λωζάννης (Μ. Μπεζάρ) ματαίωσε την παρουσία του στο περίφημο Μέγαρο της Κατάληψης (3ης Σεπτεμβρίου). Τον είδαμε αργότερα, και ως χορογράφο, σαν... κερασάκι στην τούρτα μιας εμφάνισης του Μπαλέτου του Μπεζάρ στο Μέγαρο, που μας προσέφερε και μια δική του δουλειά ως encore-επιδόρπιο της παράστασης.

Thursday, May 7, 2015

Αρχαίο δράμα με αγγλικούς υπέρτιτλους

ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 08/05/2015
 Τρεις παραστάσεις στην Επίδαυρο προσιτές και στο αγγλόφωνο κοινό.
Τρεις παραστάσεις στην Επίδαυρο προσιτές και στο αγγλόφωνο κοινό.
Η ανακοίνωση που εξέδωσε το Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου δεν αφορά μόνο τον έγκαιρο προγραμματισμό όσων θέλουν να κάνουν τις εξορμήσεις τους στην Επίδαυρο τον ερχόμενο Ιούλιο και Αύγουστο. Αντικατοπτρίζει και τη λειτουργία των φορέων πολιτισμού που μπορούν και πρέπει να λειτουργούν πολύπλευρα.

Μια πρεμιέρα διαφορετική από τις άλλες.... [με τον Θεοδόση Πελεγρίνη]

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ,

Η είσοδος του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» έσφυζε από ζωή. Βραδάκι Τρίτης και είναι σαφές ότι μεταξύ των θεατών για τις διάφορες παραστάσεις που φιλοξενούνται στο ίδρυμα, υπάρχουν πολλοί που γνωρίζονται. Χειραψίες, φιλιά, λέξεις στον αέρα, προσκλήσεις για ένα weekend στο εξοχικό. Επίσημη πρεμιέρα;
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Θάνος Δημόπουλος εμφανίζεται και κερδίζει τα βλέμματα εύκολα, αφού οι περισσότεροι παριστάμενοι είναι πανεπιστημιακοί. Μεταξύ αυτών ο Ηλίας Νικολακόπουλος (οι αναλύσεις του στο Mega τον έχουν κάνει γνωστό στο πανελλήνιο), ο Βασίλης Καραποστόλης, ο Γιάγκος Ανδρεάδης, ο πρύτανης του Οικονομικού Παν. Αθηνών Κωνσταντίνος Γάτσιος. Σε λίγο εμφανίζεται ο ηθοποιός Δημήτρης Πιατάς, πάντα ευγενής και με πολλούς θαυμαστές, και ακολουθούν ο Γιώργος Χρανιώτης και ο Μίμης Ανδρουλάκης.

«Η καρδιά ενός σκύλου» συνεχίζει να "χτυπά" στο θέατρο Altera Pars

  • Οι παραστάσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 7 Ιουνίου
«Η καρδιά ενός σκύλου» συνεχίζει να "χτυπά" στο θέατρο Altera Pars

Σε διασκευή του Γιώργου Κιμούλη και σκηνοθεσία του Μπάμπη Κλαλιώτη

Το έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, ενός από τους πιο σημαντικούς σατιρικούς συγγραφείς της ρώσικης λογοτεχνίας, «Η καρδιά ενός σκύλου» παρουσιάζεται σε θεατρική διασκευή του Γιώργου Κιμούλη και σε σκηνοθεσία του Μπάμπη Κλαλιώτη, στο Θέατρο Altera Pars. Η παράσταση μας μεταφέρει στη Μόσχα του 1924, όταν μία γιατρός επιχειρεί ένα παράτολμο πείραμα: μεταμοσχεύει στον αδέσποτο σκύλο Σάρικ την υπόφυση ενός νεαρού άντρα, με την φιλοδοξία να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο ανθρώπου. Ο  σκύλος  όμως, μετατρέπεται σε ένα ανεπίδεκτο και ανυπόφορο ον, που θέτει σε κίνδυνο την κοινωνική θέση και την επιστημονική υπόσταση της δημιουργού του.

ΚΑΣ: «Ναι» σε παραχωρήσεις του Ηρωδείου και της Επιδαύρου στο «Ελληνικό Φεστιβάλ»

  • Οι εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στους ιστορικούς χώρους
ΚΑΣ: «Ναι» σε παραχωρήσεις του Ηρωδείου και της Επιδαύρου στο «Ελληνικό Φεστιβάλ»

Τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου έδωσαν το πράσινο φως για τις παραχωρήσεις των χώρων του Ωδείου Ηρώδου Αττικού και των αρχαίων θέατρων της Επιδαύρου στο «Ελληνικό Φεστιβάλ» που αφορούν μια σειρά παραστάσεων, μουσικών, θεατρικών και χορευτικών

«Ναι» στις παραχωρήσεις του Ηρωδείου και των Αρχαίων Θεάτρων του Ασκληπιείου και της πόλης της Επιδαύρου για τις εκδηλώσεις που θα δοθούν στο πλαίσιο του «Ελληνικού Φεστιβάλ», είπαν χτες ομόφωνα τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Οι παραχωρήσεις αφορούν μια σειρά παραστάσεων, μουσικών, θεατρικών και χορευτικών, στα τρία μνημεία, που όπως κάθε χρόνο το καλοκαίρι σχεδόν μονοπωλούν το ενδιαφέρον του κοινού.

«Αχαρνής» με Χαραλαμπόπουλο, Χατζηπαναγιώτη και Σερβετάλη το καλοκαίρι!


Η παράσταση θα παρουσιαστεί στις 10 και 11 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα- Από την 1η Ιουλίου θα ξεκινήσει τα ταξίδια της σε όλη την Ελλάδα!Το πρώτο σωζόμενο έργο του Αριστοφάνη, «Αχαρνής», παρουσιάζει φέτος το καλοκαίρι ο Γιάννης Κακλέας, καθοδηγώντας έναν εξαιρετικό θίασο. Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, τον Άρης Σερβετάλης και Ο Φάνης Μουρατίδης που βρίσκονται στους πρωταγωνιστικούς ρόλους αναλαμβάνουν να μας μιλήσουν για έννοιες όπως είναι η ειρήνη, η δικαιοσύνη και η αξιοκρατία.


Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Stand up for U(NICEF). Δώδεκα καλλιτέχνες, τρεις παραστάσεις

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Stand up for U(NICEF)
Οι δώδεκα καλλιτέχνες που συναντώνται επί σκηνής για καλό σκοπό 
Στην Αθήνα οι παραστάσεις έχουν προγραμματιστεί για σήμερα Πέμπτη και αύριο Παρασκευή στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (ώρα έναρξης 21:00). Στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί μία παράσταση στο Αριστοτέλειο Θέατρο στις 11 Μαΐου (ώρα έναρξης 21:00). Στις παραστάσεις συμμετέχουν με τα καλύτερά τους στιγμιότυπα οι stand - up κωμικοί (αλφαβητικά): Διονύσης Ατζαράκης, Κατερίνα Βρανά, Δημήτρης Δημόπουλος, Θωμάς Ζάμπρας, Βύρων Θεοδωρόπουλος, Χρύσα Κατσαρίνη, Αριστοτέλης Ρήγας, Λάμπρος Φισφής, Γιώργος Χατζηπαύλου και Δημήτρης Χριστοφορίδης.

Συνάντηση σε κλίμα αλληλοκατανόησης και συνεργασίας


Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ενημέρωσε τον υπουργό Πολιτισμού Νίκο Ξυδάκη αντιπροσωπεία της Ένωσης μη Κερδοσκοπικών Θιάσων, σε συνάντηση που έγινε πρόσφατα σε πολύ θετικό κλίμα. Η ΕΜΚΕΘΙ συζήτησε με τον υπουργό και συνεργάτες του το σύνολο των προβλημάτων που έχουν αποτυπωθεί μέσα από τις γενικές συνελεύσεις της. "Αποκαταστήσαμε ένα καλό κλίμα στην επικοινωνία, κάτι που είναι σημαντικό και για τις δύο πλευρές", μας είπε η πρόεδρος της Ένωσης Αιμιλία Υψηλάντη, θυμίζοντας ότι άστοχες δηλώσεις κατά το παρελθόν είχαν δημιουργήσει παρεξηγήσεις.

Πάνος Τζίνος: "Το θέατρο είναι πολιτική πράξη"

Ζούση Μάνια, Η ΑΥΓΗ, 06.05.2015

Οι εμβληματικοί "Ανθρωποφύλακες" του Περικλή Κοροβέση, "ένα συγκλονιστικό βιβλίο και άριστο δείγμα λογοτεχνίας που θα έπρεπε να διδάσκεται στο λύκειο", όπως υποστηρίζει στην "Αυγή" ο ηθοποιός Πάνος Τζίνος που το κάνει θεατρική παράσταση με σκηνοθέτη τον Χάρη Γιουλάτο στο θέατρο "Βαφείο", είναι έργο πολιτικής μαρτυρίας που αποτελεί την κατάθεση του συγγραφέα στο Συμβούλιο της Ευρώπης και στη Διεθνή Αμνηστία για τους βασανισμούς που υπέστη κατά τη περίοδο της χούντας στο κολαστήριο της Μπουμπουλίνας.

Γιάννης Βούρος: Η παραίτησή μου στη διάθεση του υπουργού


«Ζούμε σε ενδιαφέροντες καιρούς». Με αυτή, τη δανεισμένη από τον Έρικ Χομπσμπάουμ φράση ο Γιάννης Βούρος παρουσίασε χθες τον οικονομικό απολογισμό της προηγούμενης χρονιάς για το ΚΘΒΕ, αλλά και τις νέες παραγωγές για το καλοκαίρι και τον χειμώνα, αποκαλύπτοντας όμως ότι έχει θέσει από 30/3 την παραίτησή του στη διάθεση του υπουργού Πολιτισμού.

Νέα θεατρική στέγη για τη «Συντεχνία του Γέλιου»

Γεωργία Γεωργακαράκου | ΤΑ ΝΕΑ: 07/05/2015 |
Νέα θεατρική στέγη για τη «Συντεχνία του Γέλιου»  
Η θεατρική ομάδα «Συντεχνία του Γέλιου» μαζί με τον Φοίβο Δεληβ​οριά

Μετά από 4 χρόνια συνεργασίας με το Θέατρο Πορεία, ο Βασίλης Κουκαλάνι και η ομάδα νεανικού θεάτρου «Συντεχνία του Γέλιου» μετακομίζει στο Σύγχρονο Θέατρο στο Γκάζι, όπου θα παρουσιάζει την ερχόμενη χειμερινή θεατρική σεζόν τρία έργα για παιδιά και νέους σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο. Αναλυτικότερα οι παραστάσεις:

«Η κατάρα του Στόκβιλ» στο θέατρο Άλμα

Στοκβιλ. Αγγλία.Ένα μικρό χωριό διαφορετικό από τα άλλα. Οι κάτοικοί του ζουν σε έναν δικό τους ευτυχισμένο κόσμο. Καμία έννοια δεν βασανίζει το... «μυαλό» τους.  Ο χρόνος έχει σταματήσει και η αγάπη απαγορεύεται, την έχουν ξεχάσει προ πολλού, εξαιτίας μιας κατάρας που έπεσε πάνω σε όλους. Σε άνδρες, γυναίκες, παιδιά, κατοικίδια, σε όλους! Ακόμα και σε αγέννητα παιδιά! Από εκείνη τη στιγμή οι χωριανοί έχουν... χαζέψει και  φέρονται αλλοπρόσαλλα. Πολύ αλλοπρόσαλλα όμως!

Απλά και πολιτισμένα


Φωτογραφία του χρήστη Δρώμενα Θεατρικό Περιοδικό.

ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 7/5/2015

Μερικές φορές η πραγματικότητα έρχεται και αποκαλύπτει όσα μπορεί να είχαν περάσει από το μυαλό μας, τα είχαμε θεωρήσει αυτονόητα, αλλά η ροή των γεγονότων ίσως τα άφησε πίσω. Η πραγματικότητα ήρθε προχθές το απόγευμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Μέσω μιας ανακοίνωσης και μιας διπλής δήλωσης -του καλλιτεχνικού διευθυντή της ΕΛΣ Μύρωνα Μιχαηλίδη και του διευθυντή του Μπαλέτου της ΕΛΣ Ρενάτο Τζανέλα- συνειδητοποιήσαμε ότι κάποια πράγματα μπορούν να γίνονται και πολιτισμένα. «Αγαπητέ κύριε Μιχαηλίδη, σας ευχαριστώ για την εμπνευσμένη δουλειά που κάναμε από κοινού σ’ αυτά τα τέσσερα καταπληκτικά χρόνια...», λέει ο κ. Τζανέλα.

Γιολάντα Μαρκοπούλου. Θεάτρο με αποστολή


τεύχος: 525 - 06/05/2015
 

Σκηνοθετεί μια νουβέλα του Τσέχοφ, ενώ οι δουλειές της με την ομάδα μεταναστών ηθοποιών Station Athens προκαλούν πάντα το ενδιαφέρον – δες Φεστιβάλ Αθηνών. Η Γιολάντα Μαρκοπούλου είναι ένα γελαστό κορίτσι που σπούδασε σινεμά και πιστεύει στο θέατρο με κοινωνικό  προορισμό.

  • Το θέατρο που αγαπώ
Είναι σύνδρομο της εποχής να θέλουμε να νιώθουμε ενταγμένοι σε ομάδες. Μπαίνοντας αρχίζεις και ξεχνάς τι συμβαίνει εκτός, κλείνεσαι κι αρχίζεις να ασχολείσαι με ό,τι αφορά τους ομοίους σου.

(Είναι) η εποχή του κυνηγιού. Η Αθηνά Μαξίμου και η Φωτεινή Μπαξεβάνη έχουν βγάλει τα όπλα


ΕΛΕΝΗ ΜΠΕΖΙΡΙΑΝΟΓΛΟΥ
τεύχος: 525 - 06/05/2015
 Δύο γυναίκες. Η μία πραγματική, η άλλη φανταστική, επινόηση της πρώτης –ή μήπως όχι;–, αναμετριούνται με νευρώσεις, φόβους, φαντάσματα της οικονομικής κρίσης και άλλα πιο τρομακτικά του παρελθόντος. Θυμούνται την παιδική ηλικία, την αγωνία της δουλειάς, τους μάταιους έρωτες, την αίσθηση ότι ανήκεις κάπου στον κόσμο, την απελπισία του να μη χωράς πουθενά. Οι δύο ηρωίδες, η Πόπη και η Πηνελόπη, ορθώνουν με τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Λίνας Ζαρκαδούλα το ανάστημά τους στην παράνοια, με τρυφερότητα και τσαγανό, προκαλώντας γέλιο και συγκίνηση.
Ο Γιάννης Σκαραγκάς έγραψε την «Εποχή του Κυνηγιού» για τη Φωτεινή Μπαξεβάνη και την Αθηνά Μαξίμου κι ίσως αυτός είναι ο λόγος που είναι τόσο ζωντανό. Πιάνει το θεατή κατευθείαν από το λαιμό και αιχμαλωτίζει τα αυτιά του τόσο με τις ατάκες, όσο και τη μουσική. Μια μουσική που στην πρώτη νότα σε κάνει σκλάβο της και έρχεται στο φινάλε να σε αποτελειώσει με την ερμηνεία της Νατάσσας Μποφίλιου.

Info: «Η εποχή του κυνηγιού». Παίζουν: Φωτ. Μπαξεβάνη, Αθ. Μαξίμου, ακούγεται η φωνή του Κ. Ζαμάνη. Θέατρο Ιλίσια, Παπαδιαμαντοπούλου 4, 2107210045

Κωνσταντίνος Τζούμας, όπως Κωνσταντίνος Καβάφης

image


http://www.athensvoice.gr
τεύχος: 525 - 06/05/2015

«Όταν μένεις πάνω από ένα πορνείο, εισπράττεις κάτι από την καύλα του πορνείου...» Ο εστετ, υπέροχος κύριος Τζούμας μάς βάζει για τα καλά στον κόσμο του ποιητή, τον οποίο ενσαρκώνει στην παράσταση «Κ.Π. Καβάφης Αυτοβιογραφούμενος».

  • Σας αρέσει που ασχολείστε με ένα υπαρκτό πρόσωπο, όταν μάλιστα έχετε δηλώσει ότι οι χαρακτήρες του παγκόσμιου δραματολογίου είναι «μεγάλα καθάρματα»;
Ναι, οι πρωταγωνιστές των μεγάλων τραγικών είναι καθάρματα στην ουσία. Σκεφτείτε τι κάνουν: βιάζουν τις μανάδες τους, σκοτώνουν τα παιδιά τους, στραγγαλίζουν τον πατέρα τους για να κάτσουν στο θρόνο. Εξολοθρεύουν τους αντιπάλους τους... Δεν αισθάνθηκα ούτε την παραμικρή νύξη τέτοιου ρεύματος εντός μου, για είμαι ειλικρινής. Είμαι ένας ειρηνιστής. Μ’ αρέσουν τα γυναικόπαιδα, τα ταξίδια, οι έμποροι, η μόδα, το καλό φαγητό, η τέχνη…

Wednesday, May 6, 2015

«Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη


Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος
θεατρική παράσταση
«Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη
8 – 9 – 10, 15 -16 -17 & 22 -23 - 24 Μαΐου 2015 στο Στούντιο Λήδρα (Κέκροπος 12, Πλάκα).
Παρασκευή – Σάββατο στις 9:00 μμ.
Κυριακή στις 8 μμ.
Είσοδος ελεύθερη με προαιρετική οικονομική εισφορά.
Κρατήσεις θέσεων: drama.centre@panteion.org και 6972846052
Η Πραξαγόρα αγανακτισμένη από την πολιτική κατάσταση της Αθήνας, αποφασίζει να συγκεντρώσει τις γυναίκες της πόλης και να τις πείσει να μεταμφιεστούν σε άντρες προκειμένου να πάρουν την εξουσία στα χέρια τους. Οι μεταμφιεσμένες γυναίκες καταφέρνουν να αποκλείσουν τους άντρες από την εκκλησία του Δήμου και τελικά να επικρατήσουν, εφαρμόζοντας τις δεσμεύσεις τους. Όμως, το σχέδιό τους στην εφαρμογή του παρουσιάζει κάποια προβλήματα…

Tuesday, May 5, 2015

Αγγελική Παπούλια: Η εκρηκτική νέα μούσα

Αγγελική Παπούλια: Η εκρηκτική νέα μούσα 
Ακης Καπράνος, ΤΑ ΝΕΑ: 02/05/2015

Ετος 2001. Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης βλέπουμε σε μια «μυστική» προβολή, για πρώτη φορά, το «Σπιρτόκουτο» του Γιάννη Οικονομίδη, σε μια ασπρόμαυρη, ανολοκλήρωτη ακόμη εκδοχή. Το φιλμ σκάει σαν κεραυνός εν αιθρία. Και κάπου στο ημίωρο εμφανίζεται η Κική. Την ενσαρκώνει η Αγγελική Παπούλια, στην πρώτη της εμφάνιση στην κινηματογραφική μυθοπλασία μεγάλου μήκους (είχαν προηγηθεί συμμετοχές της σε ταινίες μικρού μήκους του Σύλλα Τζουμέρκα και της Κωνσταντίνας Βούλγαρη).

Τι βλέπουν τα παιδιά όταν βλέπουν θέατρο;

  • Μια παράσταση για θεατές ενός έως πέντε ετών
  • Οι ηθοποιοί-θεατρολόγοι Μιράντα Βατικιώτη και Κατερίνα Χολή στην παράσταση «...μήπως και ονειρεύομαι;»
Τι βλέπουν τα παιδιά όταν βλέπουν θέατρο;
Σε όλα τα καθίσματα του θεάτρου υπήρχε ένα κομμάτι λεβάντας δεμένο σε κορδέλα. Καθόλου τυχαίο, καθώς στα μέσα της παράστασης οι δύο ηθοποιοί που πέρασαν ανάμεσά μας ζήτησαν από όλα τα παιδιά να ρίξουν τις λεβάντες σε μια κατσαρόλα. Στη συνέχεια την έβαλαν μέσα σε μια βαλίτσα για να ξεκινήσουν το ταξίδι αναζήτησης του χαμένου μπαλονιού. Σας ακούγεται κάτι παράξενο; Οπως ένα μαξιλάρι που είναι παράθυρο ή ένα μπαλόνι που το ψάχνουμε μέσα στα χρώματα;

«Δάφνες και Πικροδάφνες» για 8 παραστάσεις στο θέατρο Θησείον



Η Εταιρεία Λυκόφως συνεργάζεται με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και παρουσιάζει το ιστορικό έργο των Δημήτρη Κεχαϊδη Ελένης Χαβιαρά σε ένα διαφορετικό ανέβασμα από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Θοδωρή Γκόνη. Μετά τις sold out παραστάσεις σε Κωνσταντινούπολη και Βόρεια Ελλάδα, οι «Δάφνες και Πικροδάφνες» καταφτάνουν από 14 έως 24 Μαΐου και μόνο για 8 παραστάσεις στο Θέατρο Θησείον της Αθήνας.


Σπουδαστές απ' όλο τον κόσμο και Αρχαίο Δράμα

  • Αρχίζει την Τετάρτη στην Αρχαία Ολυμπία ο θεσμός «Πράξις Αρχαίου Δράματος: 1ο Διεθνές Προσκήνιο Σπουδαστών και Νέων
 Σπουδαστές απ' όλο τον κόσμο και Αρχαίο Δράμα
Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης παρουσιάζει «Βάκχες» του Ευριπίδη



Ένα νέο θεσμό με τίτλο «Πράξις Αρχαίου Δράματος: 1ο Διεθνές Προσκήνιο Σπουδαστών και Νέων» διοργανώνει το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης από την Τετάρτη 6 Μαΐου ως την Κυριακή 10 Μαΐου, στην Αρχαία Ολυμπία.  Ο θεσμός απευθύνεται σε ολόκληρη τη εκπαιδευτική κοινότητα της Ελλάδας, της ομογένειας και του εξωτερικού, με πολλαπλούς στόχους και οφέλη τόσο για τους μαθητές/σπουδαστές και τους εκπαιδευτικούς όσο και για τη χώρα και την Αρχαία Ολυμπία.

Ιστορία εκδίκησης στη σκηνή

  • «ΕΞΟΔΟΣ» ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ
Ιστορία εκδίκησης στη σκηνή
Ενας άντρας κλείνεται στο ψυχιατρείο για ένα έγκλημα που ποτέ δεν έκανε. Μετά από χρόνια επιστρέφει για να πάρει εκδίκηση από την αληθινή υπαίτιο, στο έργο του Φάνη Σακελλαρίου, «Εξοδος» που παρουσιάζεται από τις 11 Μαΐου στην Ακαδημία Πλάτωνος, από την ομάδα «Leftovers» που υπογράφει τη σκηνοθεσία. Ανθρωποι και ψυχές και ονόματα ανάμεσα σε μια αλήθεια βάναυση και στην ελευθερία της φαντασίας. Χωρίς τη δύναμη να αποφασίσουν πού θα ζουν από εδώ και πέρα. Παίζουν: Αλέξανδρος Καναβός, Μάρω Πέτλη, Φάνης Σακελλαρίου.

«Η έλλειψη αγαθών και η φτώχεια έβγαλαν τον χειρότερο εαυτό μας»

  • Μια παράσταση για τον Παράδεισο και την Κόλαση που ακολουθεί τις ζωές μας. Οταν ο πολιτισμός μας συναντιέται με τον φόνο, «Το τρελό αίμα» ξεπηδάει για ασήμαντη αφορμή. Αφετηρία τα δράματα του Παντελή Πρεβελάκη.
Ιστορίες από τον παράδεισο και την κόλαση ξετυλίγονται στο «Τρελό αίμα»
Ιστορίες από τον παράδεισο και την κόλαση ξετυλίγονται στο «Τρελό αίμα»

Σιωπή και μυστικά. Απαγορεύσεις. Σώματα που φλέγονται. Αμαρτία κι ενοχή. Ακυρωμένες ζωές. Πρόσωπα που ασφυκτιούν μέσα στην κλειστή ζωή μιας οργανωμένης κοινωνίας που καταδυναστεύει τα μέλη της. Ακραίες ερωτικές φαντασιώσεις, αιμομειξίες, φονικά, μοιχοί, αυτόχειρες.

Monday, May 4, 2015

Ο «Άνθρωπος και Υπεράνθρωπος» του Μπέρναρντ Σω έρχεται στην Ελλάδα, Με πρωταγωνιστή τον Ρέιφ Φάινς

Ο «Άνθρωπος και Υπεράνθρωπος» του Μπέρναρντ Σω έρχεται στην Ελλάδα

Το φιλοσοφικό με κωμικά στοιχεία κείμενο, «Άνθρωπος και Υπεράνθρωπος», γράφτηκε το 1903 και έχει ως θέμα τον εκσυγχρονισμένο Δον Ζουάν

Στις 14 Μαΐου, το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει σε ζωντανή μετάδοση από το περίφημο Lyttelton Theatre του Λονδίνου την παράσταση «Άνθρωπος και Υπεράνθρωπος» του Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, με πρωταγωνιστή τον ταλαντούχο Ρέιφ Φάινς.

«Το Τάβλι» κάνει πρεμιέρα στην αυλή του θεάτρου «Ακαδημία Πλάτωνος»

«Το Τάβλι» κάνει πρεμιέρα στην αυλή του θεάτρου «Ακαδημία Πλάτωνος»

Ο Σταύρος Καλλιγάς και Σαμουήλ Ακίνολα ξεκινούν μία παρτίδα τάβλι στην νέα θεατρική μεταφορά του έργου του Δημήτρη Κεχαΐδη, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Λάλου

Κλείνοντας 10 χρόνια από τον θάνατο του Δημήτρη Κεχαΐδη, «Το Τάβλι», το πιο γνωστό έργο του συγγραφέα, θα παρουσιαστεί -από τις 30 Μαϊου- στην ειδικά διαμορφωμένη αυλή της Ακαδημίας Πλάτωνος.

Sunday, May 3, 2015

Οι παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε αυτό το καλοκαίρι

  • Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου γιορτάζει τα 60 χρόνια του: Μεγάλα διεθνή ονόματα, ανερχόμενες εγχώριες δυνάμεις, απρόσμενοι χώροι