«Αν υπάρξουν οι προϋποθέσεις, με χαρά θα αφιερωνόμουν στην αρχαία τραγωδία. Ένα θέατρο πιο κοντά στον υπαρξιακό πυρήνα, σε οντολογικά ζητήματα, οπότε αφυπνίζονται κομμάτια του μυαλού και του σώματος που ατροφούν στην καθημερινότητά μας. Γιατί ο κάθε άνθρωπος ζει το ελάχιστο του εαυτού του», σχολιάζει η εύθραυστη αλλά και σκληρή Αμαλία Μουτούση
Η Αμαλία Μουτούση προετοιμάζεται για τον ρόλο της Κλυταιμνήστρας στην πρώτη παράσταση της Άντζελας Μπρούσκου «Αγαμέμνων» που κλείνει το Φεστιβάλ Επιδαύρου και αυτομάτως προκαλεί το ενδιαφέρον γι’ αυτό που θ’ ακολουθήσει
Ιδιαίτερο πλάσμα. Σαν ηρωίδα νουάρ. Βαθιά, ιλιγγιώδης, μαγνητική, ερωτική. Αλλά μόλις ξύσεις το βερνίκι, η εικόνα διαμορφώνεται σ΄ έναν σκληρό, ακάματο εργάτη του θεάτρου, που δεν ιππεύει ποτέ στον αφρό των κυμάτων. Ηθοποιός με μια θρησκευτική σχέση με το θέατρο, του αφιερώθηκε. Γι΄ αυτό οι επιλογές της κινούνται από την επιθυμία συνεργασίας με καλλιτέχνες αιχμηρούς, σκεπτόμενους, έμμονους. Τη συνάντησα σε μια αποθήκη στο Κερατσίνι, όπου γίνονται οι πρόβες του «Αγαμέμνονα». Από τις 11 το πρωί ώς αργά το βράδυ είναι εκεί. Δουλεύει, ξαποσταίνει, ξαναρχίζει. Η δουλειά της έχει συσσώρευση και μέθοδο. «Καθώς σε περίμενα σκεφτόμουνα πως αυτό που ήθελα πάνω από όλα να πω είναι πως χαίρομαι που έχω διαλέξει αυτή τη δουλειά. Δεν έχει να κάνει με το αν πέτυχα ή δεν πέτυχα, αλλά γιατί πιστεύω ότι το θέατρο είναι μια πολύ σοβαρή δουλειά. Κατάλαβα πολύ μικρή ότι τύχη είναι να μάθω πράγματα που θα μου επιτρέψουν να εκφραστώ ελεύθερα αλλά με ακρίβεια, με μέθοδο. Σαν τον ακροβάτη πάνω στο σκοινί, χωρίς δίχτυ ασφαλείας, χωρίς δεξιοτεχνίες, αλλά γνωρίζοντας ποιον ακριβώς μυ θα κινήσει, θα περπατήσει έτσι, ώστε να μη βλασφημήσει πάνω του ο θάνατος. Ξέρεις ποια ήταν η φαντασίωσή μου ανέκαθεν; Ότι είμαι ακροβάτισσα πάνω στο σκοινί, χωρίς δίχτυ από κάτω, κι ακούω την αγωνία του κόσμου μέσα από την ανάσα του. Αν δεν έχεις ασκηθεί στην απόλυτη ακρίβεια, έπεσες. Είναι η έλξη μου για τον κίνδυνο. Γι΄ αυτό το δευτερόλεπτο πριν από τον θάνατο. Αυτή η συμπυκνωμένη στιγμή είναι η τέχνη της υποκριτικής».
- Αλλά δεν έχεις γνωρίσει τις επιπτώσεις της πτώσης.
- Οι επιλογές σου έχουν πάντα ένα σημείο ρήξης με το «κανονικό». Ακόμα και το οξύμωρο «Θέατρο Δωματίου» στη Μεγάλη Επίδαυρο έχει μια πρόκληση.
No comments:
Post a Comment