Wednesday, March 30, 2011

H Μητέρα του Σκύλου του Παύλου Μάτεσι στο Εθνικό Θέατρο


Το πλέον πολυδιαβασμένο και αγαπημένο μυθιστόρημα του σπουδαίου Έλληνα συγγραφέα Παύλου Μάτεσι μεταφέρεται στη σκηνή από το Εθνικό Θέατρο. Ο Σέρβος Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς διασκευάζει και σκηνοθετεί τη «Μητέρα του Σκύλου» με ένα εκλεκτό επιτελείο ηθοποιών…

Από τις 7 Απριλίου το πολυβραβευμένο και μεταφρασμένο σε περισσότερες από 13 γλώσσες μυθιστόρημα του Παύλου Μάτεσι που εκδόθηκε το 1990 και αγαπήθηκε όσο λίγα, ζωντανεύει στη Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» με τη Θέμιδα Μπαζάκα στον ρόλο της Ραραού.

Ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, Σέρβος σκηνοθέτης με διεθνή πορεία επιστρέφει στην Ελλάδα και, έχοντας στη διάθεσή του ένα εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών, αγγίζει με το δικό του τρόπο ένα κείμενο που ξεχωρίζει για την αμεσότητα και τη ζωντάνια του.

Η Ραραού, απόμαχη ηθοποιός των μπουλουκιών, «μεγάλη φίρμα της επιθεώρησης» όπως η ίδια αυτοσυστήνεται, ξεδιπλώνει μπροστά μας τη ζωή της και μαζί με αυτή κομμάτια από την ιστορία της νεότερης Ελλάδας από την κατοχή και μετά.

Η πορεία της ζωντανεύει στη σκηνή  μέσα από φλας μπακ εικόνων μιας κοινωνίας που προσπαθεί να τα «βολέψει» σε συνθήκες ανέχειας. Αλήθειες και ψέματα γίνονται ένα, καθώς η Ραραού ξαναφτιάχνει κάθε φορά την ιστορία της από την αρχή σε μια διαρκή μάχη επιβίωσης ακροβατώντας ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό.

Η ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία – Δραματουργική προσαρμογή: Νικίτα Μιλιβόγεβιτς
Σκηνικά –κοστούμια: Κέννυ Μακ Λέλλαν
Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός
Κίνηση: Αμάλια Μπένετ
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ξένια Θεμελή

Διανομή

Ραραού: Θέμις Μπαζάκα
Μητέρα της Ρουμπίνης/Ραραού (Ασημίνα): Θεοδώρα Τζήμου
Μητέρα (Σε μεγαλύτερη ηλικία) / Χρυσάφαινα / Κυρία Φανή: Υβόννη Μαλτέζου
Άλφιο: Αντώνης Φραγκάκης
Ανάπηρος: Θεμιστοκλής Πάνου
Πατέρας / Κομπέρ: Κώστας Βασαρδάνης
Ρουμπίνη: Ηρώ Μπέζου
Παπάς: Βασίλης Καραμπούλας
Κανέλλω: Αγγελική Δημητρακοπούλου
Σαλώμη: Τζένη Κόλλια
Φάνης: Γιάννης Τσεμπερλίδης

Προ-παράσταση: 6/4/2011
Πρώτη παράσταση: 7/4/2011
Τελευταία παράσταση: 15/5/2011

No comments: