Δεν είναι μόνο η ερμηνεία της καλής
ηθοποιού -περσινής νικήτριας του βραβείου «Μελίνα Μερκούρη»- Μαρίνας
Ασλάνογλου που κάνει το κοινό του «Αμιράλ» να αποχωρεί συγκλονισμένο από
την παράσταση «Τζόρνταν».
Η Μαρίνα Ασλάνογλου, συγκλονιστική στο μονόλογο «Τζόρνταν», αύριο πάει Μέγαρο
Είναι και το έργο των Αννα Ρέινολντς και Μόιρα Μπουφίνι, που με
ρεαλισμό και σπάνια απλότητα καταφέρνει να μας βάλει στο μυαλό μιας
γυναίκας που έκανε ό,τι πιο απεχθές: σκότωσε το μωρό της. Στην πορεία
της παράστασης όχι μόνο την κατανοούμε και τη συμπονούμε, αλλά
διαπιστώνουμε πως η κοινωνία προσφέρει πλέον όλο και συχνότερα τις
ιδανικές συνθήκες για τέτοια περιστατικά, όπως το αληθινό της Σίρλεϊ
Τζόουνς.
Μεγαλωμένη σε φτωχή οικογένεια, με πατέρα που κακοποιούσε τη
μητέρα της, αναζητεί τρόπο διαφυγής. Νομίζει ότι τον βρίσκει στο πρόσωπο
ενός άντρα. Εκείνος σύντομα γίνεται βίαιος. Τη χτυπάει και φέρνει στο
μικρό τους δωμάτιο άλλες γυναίκες, ενώ η Σίρλεϊ είναι έγκυος. Κι όταν
γεννά, χωρίς καμιά προστασία, αποφασίζει να ξαναφύγει.
Αλλά ο πρώην εραστής της και η Πρόνοια θέλουν να της πάρουν το
παιδί εκτιμώντας ότι είναι ανίκανη να το μεγαλώσει. Οταν όλοι οι δρόμοι
κλείνουν, η Σίρλεϊ το πνίγει και κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. Θα
επιζήσει, θα συλληφθεί και θα οδηγηθεί στη φυλακή, στην πτέρυγα των
ψυχοπαθών, όπου προσπαθεί ξανά και ξανά να τερματίσει τη ζωή της. Την
ιστορία της εξομολογείται στη συγκρατούμενή της, η οποία αργότερα τη
μεταφέρει στο θέατρο. Το 1987 η Σίρλεϊ αποφυλακίζεται και την πρώτη μέρα
της ελευθερίας της αυτοκτονεί.
Αύριο, στις 8 μ.μ., η παράσταση (μετάφραση Μάριου Πλωρίτη,
σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, σκηνικά Μανώλη Παντελιδάκη) θα μεταφερθεί
στο Μέγαρο Μουσικής (αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας) για να δώσει το έναυσμα
για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με θέμα «Κατασκευάζοντας Μήδειες - Η
κακοποιημένη γυναίκα - Σύνδρομα και συνέπειες» και συντονιστή τον Κώστα
Γεωργουσόπουλο. Συμμετέχουν ακόμη οι: υφυπουργός Εργασίας Αννα Νταλάρα,
γενική γραμματέας Ισότητας Φύλων Μαρία Στρατηγάκη, Ιωάννης Πανούσης,
Αλεξάνδρα Κορωναίου, Λάμπρος Γιώτης. Και η Κάτια Δανδουλάκη, που
πρωτοπαρουσίασε το έργο στην Ελλάδα, το 1993 και το 1999, σε σκηνοθεσία
Μάγιας Λυμπεροπούλου.
- ΕΛΕΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011
No comments:
Post a Comment