Monday, March 28, 2011

Μια στρίγγλα που την έλεγαν... Ματσούκα

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΥΛΙΝΑ ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΥ   
  • Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Σε περίπτωση που θέλετε να μάθετε αν η Δήμητρα Ματσούκα είναι ερωτευμένη, πώς νιώθει που την αποκαλούν «σύμβολο του σεξ» και άλλα παρόμοια... μη διαβάσετε αυτήν τη συνέντευξη. Η ηθοποιός μιλά για το ρόλο της Κατερίνας στην κλασική σεξπιρική κωμωδία «Το ημέρωμα της στρίγγλας» και το ρόλο του παρατηρητή που από παιδί είχε επιλέξει να παίζει. «Στη συγκεκριμένη παράσταση είναι καθοριστική η ματιά του σκηνοθέτη, Ρόμπερτ Στούρουα. Η Κατερίνα του Στούρουα είναι ένα πρόσωπο διαφορετικό σε σχέση με αυτό που νομίζουμε. Λέει αυτό που σκέφτεται και γίνεται δυσάρεστη. Δεν είναι η στρίγγλα που φανταζόμαστε. Δεν προξενεί φασαρίες. Ολο αυτό, βέβαια, μέχρι τη στιγμή που συναντιέται με τον Πετρούκιο, τον οποίο ερωτεύεται πολύ γρήγορα. Αλλωστε, οι δυο τους έχουν πολλά κοινά. Ο Πετρούκιος ξέρει πώς να τη χειριστεί. Ουσιαστικά, το έργο μιλά για την αγάπη. Μόνον η αγάπη μπορεί να μας κάνει ν' αλλάξουμε. Οταν θέλουμε να συνυπάρξουμε με κάποιον, πρέπει να αναθεωρούμε τη στάση μας συνολικά».

Σε ποια σημεία συναντιούνται η Κατερίνα και η Δήμητρα;

Ο ρόλος είναι εξαιρετικά περίπλοκος. Ο ίδιος ο Στούρουα λέει πως ο τελευταίος μονόλογος της «Στρίγγλας» είναι πιο δύσκολος και από αυτόν του «Αμλετ». Ισως αυτό να είναι υπερβολή αλλά, όντως, πρόκειται για μια περίπλοκη ηρωίδα. Τα ξένα -προς εμένα- στοιχεία ενός ρόλου δε με δυσκολεύουν ούτε με απωθούν. Αντίθετα, με γοητεύουν πολύ. Είμαι από παιδί παρατηρητής των ανθρώπων. Το κοινό που έχω με την Κατερίνα είναι το γεγονός πως κι εγώ μιλώ ανοιχτά για όσα με ενοχλούν. Λέω αυθόρμητα αυτό που σκέφτομαι και, όταν νιώσω ότι κάποιος με υποτιμά ή με προσβάλλει, έχω τις ίδιες αυτόματες αντιδράσεις. Από την άλλη, η Κατερίνα έχει μια απέχθεια στον έρωτα και τους άντρες. Αυτό δεν ισχύει για μένα.

Εξακολουθείτε να επιλέγετε τη θέση του παρατηρητή σήμερα;

Ναι, είναι μια φυσική τάση που έχω να παρατηρώ ανθρώπους και συμπεριφορές. Αυτό γίνεται με πολλούς τρόπους. Δεν αφορά μόνο την πραγματική ζωή. Μου αρέσει να διαβάζω μυθιστορήματα και να παρατηρώ τους χαρακτήρες που ο συγγραφέας έχει δημιουργήσει. Αυτή η τάση μου με έχει βοηθήσει πολύ στη δουλειά μου.

Πώς ήταν η συνεργασία σας με τον Ρόμπερτ Στούρουα;

Θέλω να εκφράσω τη βαθιά μου λύπη που η περιπέτεια της συνεργασίας μου με τον Στούρουα τελειώνει... Είναι ένας άνθρωπος που θα μου λείψει πολύ και όχι μόνο σε επαγγελματικό επίπεδο. Δε θα ξεχάσω τον τρόπο που μας μιλούσε, τις ιστορίες που μας έλεγε. Παρά την ηλικία του, είναι ένας άνθρωπος εξαιρετικά ενημερωμένος, ένας άνθρωπος που ασχολείται με την τεχνολογία και το διαδίκτυο. Εχει πάντα μια ανατρεπτική ματιά σε οτιδήποτε θεωρείται ως κατεστημένο.

Ο Στούρουα -λόγω και της καταγωγής του- κουβαλά και μια άλλη σκηνοθετική κουλτούρα;

Νομίζω ότι γενικά οι άνθρωποι του θεάτρου κουβαλούν μια άλλη κουλτούρα, πιο σφαιρική και παγκόσμια, αν θέλετε. Είναι ένας άνθρωπος που έχει μεγαλώσει τελείως διαφορετικά κι έχει ζήσει εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Με τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη συναντιέστε ξανά έπειτα από πολλά χρόνια...

Είχαμε συνεργαστεί στη σειρά «Είμαστε στον αέρα», όταν ήμουν ακόμη στη σχολή, όπου επίσης υποδυόμασταν το ζευγάρι. Επίσης, συνεργαστήκαμε στους «Αγαμους». Ημουν η πρώτη γυναίκα που διάβασε κείμενό τους. Από τότε χαθήκαμε. Παραμένει, όμως, η αμοιβαία εκτίμηση και συμπάθεια. Είναι χαρά μου που συνεργάζομαι μαζί του.

Επειτα από πολλά χρόνια «συναντιέστε» επίσης και με το ΚΘΒΕ...

Αισθάνομαι πιο ασφαλής σε ένα κρατικό θέατρο. Αυτός είναι κι ο λόγος που εδώ και πολλά χρόνια επιμένω να είμαι στο Εθνικό. Βέβαια, το να πηγαινοέρχεσαι σε μια άλλη πόλη δεν είναι εύκολο. Χάνεις τους ανθρώπους σου, την οικογένειά σου... Πάντως, η επιλογή μου έχει καλλιτεχνικό κριτήριο. Αισθάνθηκα χαρά και τιμή για την πρόταση που δέχτηκα από τον Σωτήρη Χατζάκη, γι' αυτό μάλιστα δέχτηκα αμέσως. Περιμένω να ακούσω και τα σχόλια του κοινού. Η περίοδος των προβών, πάντως, ήταν συνταρακτική.

Φέτος επιστρέψατε και στη μικρή οθόνη, με τη σειρά «Κούκλες», η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες...

Μαζί με τα «Ματωμένα χώματα», οι «Κούκλες» είναι η δεύτερη σειρά στην οποία συμμετείχα τα τελευταία χρόνια. Συμμετείχα για ένα μεγάλο διάστημα σε έργα εποχής και είχα κουραστεί. Ηθελα να υποδυθώ μια σύγχρονη ηρωίδα. Παρότι, λοιπόν, δεν είμαι πολύ φίλη με την τηλεόραση, η ηρωίδα που υποδύθηκα με γοήτευσε κι έτσι αποφάσισα να το κάνω.

Το ΚΘΒΕ παρουσιάζει το έργο «Το ημέρωμα της στρίγγλας» του Ουίλιαμ Σέξπιρ, σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Στούρουα, με πρωταγωνιστές τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη και Δήμητρα Ματσούκα, στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Ημέρες παραστάσεων: Τετάρτη και Κυριακή στις 19.00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21.00 και Σάββατο στις 18.00 και τις 21.00.

No comments: