Sunday, July 20, 2008

ΜΑΞΙΜΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ: Ο «SINGLE» ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΙΓΙΣΘΟΣ

ΠΡΟΣΩΠΟ

Γνωστός από την τηλεοπτική σειρά του Mega ο ηθοποιός τώρα ετοιμάζεται να ερμηνεύσει στην Επίδαυρο τον εραστή της Κλυταιμνήστρας

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΡΑΜΜΕΛΗ, Το ΒΗΜΑ, 20/07/2008

Μέσα σε έναν χρόνο έχει παίξει στην τηλεοπτική σειρά «Bing Bang», έχει κάνει γκεστ σταρ στους «Singles», εμφανίστηκε στη θεατρική παράσταση «ΑΩ» στο Παλλάς και τώρα κάνει πρόβες για να ερμηνεύσει τον Αίγισθο στην παράσταση του «Αγαμέμνονα» στην Επίδαυρο. Πολλές και διαφορετικές διαδρομές, σχεδόν αταίριαστες. Ο Μάξιμος Μουμούρης μοιάζει να επιθυμεί να βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση, να περνά από τη μία κατάσταση στην άλλη σχεδόν ταυτόχρονα. Την εξήγηση για όλα αυτά τη δίνει ο ίδιος: «Μου αρέσει να παίζω, να πειραματίζομαι, να ανακαλύπτω το θετικό στοιχείο σε κάθε κατάσταση. Προσαρμόζομαι εύκολα και μπορώ να ξεχωρίζω τα πράγματα. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που δεν μπορούν να βάλουν τα κουτιά στη θέση τους».

Εχοντας ήδη παίξει ακόμη μία φορά στην Επίδαυρο, το 2000, στην παράσταση του «Ηρακλή Μαινόμενου» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου, η τωρινή «επίσκεψή» του γίνεται κάτω από διαφορετικές συνθήκες και σίγουρα άλλη ψυχολογία. «Ηδη η μία εμπειρία της Επιδαύρου ήταν μια ψυχρολουσία ή μάλλον μια τεράστια ανάταση για τον ηθοποιό. Η Επίδαυρος είναι χώρος που αν τον δεις σαν ιερό θα σε καταπιεί. Στη δική μου πραγματικότητα και από την εμπειρία μου είναι τόσο ζεστός που σε αγκαλιάζει και δεν έχεις κάτι να φοβηθείς». Τώρα συνεργάζεται με την Αντζελα Μπρούσκου, μια σκηνοθέτιδα η οποία έχει ταυτιστεί με το εναλλακτικό θέατρο, κάτι που ωστόσο δεν φαίνεται να συνάδει προς την ως τώρα πορεία του ηθοποιού. Γεγονός που συνειδητοποίησε και εκείνος. «Πραγματικά ήταν σαν κεραυνός εν αιθρία η συγκεκριμένη πρόταση. Με πήρε τηλέφωνο και σχεδόν δεν το πίστευα. Αν και πάντα με ενδιαφέρει να "κινούμαι" θεατρικά, ήταν κάτι που με αιφνιδίασε. Η ίδια μου είπε πως το ένστικτό της την οδήγησε στη συγκεκριμένη επιλογή. Ελπίζω να επιβεβαιωθεί».

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της παράστασης του «Αγαμέμνονα» στέκεται σε σημεία που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οπως για παράδειγμα στη συνεχή παρουσία του Χορού επί σκηνής. «Ο Χορός καταλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι του έργου και για τα παιδιά που είμαστε στον Χορό το ότι είμαστε μονίμως επί σκηνής είναι πολύ σημαντικό. Δεν υπάρχει ρόλος στον οποίο να πέφτει επί μέρους βάρος, ο ρόλος και το βάρος που πέφτουν στον Χορό είναι πολύ μεγάλα».

Τι ζητεί από τις συνεργασίες; «Ενα πολύ βασικό κομμάτι είναι το μετέπειτα, αυτό που μένει, οι άνθρωποι με τους οποίους δουλεύεις και το να είναι καλή η επικοινωνία μαζί τους. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια το πετυχαίνω και συνεργάζομαι με ανθρώπους που μπορώ να επικοινωνώ». Ενα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς του είναι και αυτό της αυτοκριτικής λίγο προτού κάνει το επόμενο βήμα. «Είμαι πολύ αυστηρός με τον εαυτό μου, τόσο πολύ που τώρα τελευταία απορώ. Μεγαλώνοντας αν χτίσεις κάτι και πάει καλά η εμπιστοσύνη αυξάνεται και μεγαλώνει. Κάθε φορά όμως που είμαι πάνω στη σκηνή αυτοαναιρούμαι. Σημαντικά λάθη δεν έχω κάνει, είμαι τυχερός. Εχω κάνει λάθη αλλά όχι για να μετανιώσω. Ακόμη και τα άσχημα δεν ήταν τόσο άσχημα».

Το μέλλον είναι απροσδιόριστο. Στόχοι δεν μπαίνουν και οι προτάσεις με τις ευκαιρίες έρχονται απόλυτα φυσικά. Ωστόσο υπάρχει μία επιθυμία η οποία μεγαλώνει μαζί του. «Στόχους δεν βάζω, το κάνει η γυναίκα μου για μένα. Ονειρα δεν έχω, απλά σκέψεις κάνω για να χτίσω κάτι. Υπάρχει όμως κάτι σαν φυσική ανάγκη που με συντροφεύει από την παιδική μου ηλικία. Τότε ως μαθητής στην τάξη έλεγα ότι θα ήθελα να γίνω δάσκαλος, όταν έπαιζα μπάσκετ ήθελα να γίνω προπονητής, είχα πάντα το μικρόβιο του ηγέτη, του καθοδηγητή. Οπως καταλαβαίνεις, τώρα που είμαι ηθοποιός σκέφτομαι το ενδεχόμενο της σκηνοθεσίας». Ο ως τώρα απολογισμός έχει πρόσημο θετικό. Τουλάχιστον έτσι όπως ο ίδιος μετράει τα πράγματα. «Δεν θέλω να σκέφτομαι τι θα μπορούσα να έχω κάνει, είμαι τυχερός και ξεκίνησα με μεγάλη τύχη, η οποία ευοδώθηκε και προχώρησε και μέσα από τη δική μου προσπάθεια. Αρχίζω και νιώθω αυτά που απολαμβάνω, την εμπιστοσύνη των άλλων. Είναι ένας συνδυασμός δουλειάς, ταλέντου και τύχης. Από 'δώ και πέρα θα αρχίσουν να μετράνε αλλιώς τα πράγματα. Περισσότερη και ουσιαστική δουλειά και σοβαρότητα. Εύχομαι πάντως η τύχη να μη με εγκαταλείψει ποτέ».

«Αγαμέμνων» του Αισχύλου από το Θέατρο Δωματίου, σε σκηνοθεσία Αντζελας Μπρούσκου. Πρωταγωνιστούν: Αμαλία Μουτούση, Παρθενόπη Μπουζούρη, Μάξιμος Μουμούρης, Μηνάς Χατζησάββας, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης κ.ά. Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 22, 23/8.

No comments: