Του ΓΡΗΓΟΡΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ / 2 - 18/10/2008
Ο Δάνης Κατρανίδης και ο Γιώργος Κέντρος στην παράσταση του έργου τής Σούζαν Χιλ, που διασκεύασε ο Στίβεν Μάλατρατ |
Ούτε ιδιαίτερα χρήσιμο είναι ούτε κομψό για έργο ανατροπής και μυστηρίου να μεταφέρει κανείς με λεπτομέρειες την υπόθεση. Θα πούμε μόνο ότι έχει να κάνει με την ιστορία ενός καθημερινού ανθρωπάκου, ο οποίος χάνει την οικογένειά του με τρομερό τρόπο και απευθύνεται σ' ένα θεατράνθρωπο για να παραστήσει την περιπέτειά του. Από εκεί και πέρα μπλέκεται ένα κουβάρι από μυστηριώδεις αφηγήσεις, που δύσκολα καταλαβαίνει κανείς ποιες είναι αληθινές, ποιες ψεύτικες και ποιες στο ανάμεσά τους.
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί που θα αποφύγουν τα δίχτυα της θεατρικής αυτής παγίδας (τα οποία υφαίνουν από κοινού οι ηθοποιοί με τον Γιώργο Πάτσα). Κι αν κρίνω από τον εαυτό μου, πιστεύω ακόμα πως το έργο θα κάνει πολλούς να βουλιάζουν στο κάθισμά τους (αυτό είναι το στοίχημα άλλωστε) με πράγματα που, όταν τα σκεφτούν αργότερα, θα γελάσουν ίσως με την αφέλειά τους. Είπαμε όμως, το έργο πράγματι λειτουργεί ως επιβεβαίωση του πόσο παιδιά μπορούμε (και θέλουμε) να γίνουμε όταν θέλουμε (και μπορούμε) να πιστέψουμε στο θαύμα της μεταμόρφωσης.
Το στοίχημα επομένως που αφορά τους ηθοποιούς είναι να ανεβάσουν στη σκηνή τη διττή φύση που συναντούμε συνήθως στο παιδικό θέατρο. Η παράσταση στο «Μέλι» φέρνει στο νου την παλιά, ξεχασμένη τέχνη του ηθοποιού να δημιουργεί μόνος του το πάλκο που τον υψώνει. Ο Δάνης Κατρανίδης ακολούθησε πλήρως τη γραμμή της παράστασης που είχε ανεβάσει χρόνια πριν με τον Αλέκο Αλεξανδράκη στο «Μουσούρη» και το «Πόρτα». Τώρα έχει δίπλα του όμως έναν ηθοποιό διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας, τον Γιώργο Κέντρο. Είναι φυσικό να βαραίνει το ανέβασμα και να στρέφεται σε μια περισσότερο σκοτεινή ατμόσφαιρα, στο στοιχείο της προσωπικής εμπλοκής σ' έναν κόσμο εύθραυστο και εχθρικό. Η διασκέδαση δεν μειώνεται γι' αυτό: οι δυο ηθοποιοί συνθέτουν ένα ζευγάρι αντιθέτων, όχι αναγκαστικά ταιριαστό, πάντως σκηνικά λειτουργικό. Το όλο θέαμα πάντως φαίνεται να ασφυκτιά στον στενό χώρο του θεάτρου «Μέλι» και η εκ του σύνεγγυς παρακολούθησή του μειώνει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των εφέ. *
No comments:
Post a Comment