Γράφει ο Γιώργος Δ. Κ. Σαρηγιάννης, ΤΑ ΝΕΑ, Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2008
Τα βράδια παίζει στο «Μουσούρη» τον Ζήκο στον «Μπακαλόγατο» των Χρήστου και Γιώργου Γιαννακόπουλου που σκηνοθέτησε ο ίδιος - φίσκα το θέατρο για δεύτερη χρονιά. Στο «Ήβη» ετοιμάζει ως σκηνοθέτης, υπογράφοντας και τη μετάφραση- απόδοση, μια παλιά κωμωδία του Άλαν Έικμπορν- «Στις κουζίνες» ο ελληνικός τίτλος της. Πρωταγωνιστεί, σε σκηνοθεσία Νίκου Ζαπατίνα, στη σειρά του Μega «Λάκης ο γλυκούλης» που έρχεται πρώτη στην τηλεθέαση από τις εβδομαδιαίες. Και σε ενάμιση, πάνω κάτω, μήνα βγαίνει στις αίθουσες το ριμέικ, από τον Νίκο Ζαπατίνα επίσης, της ταινίας του Αλέκου Σακελλάριου «Ο Ηλίας του 16ου» όπου κρατάει τον επώνυμο ρόλο- η δεύτερη μόλις ταινία του. Στην καλύτερή του στιγμή ο Πέτρος Φιλιππίδης. Ο κορυφαίος κωμικός της γενιάς του! Κωμικός άμα τη εμφανίσει αλλά και θέσει κωμικός- που ξέρει καλά τι κάνει, δεν επαφίεται στο ένστικτό του μόνο-, ηθοποιός που το κωμικό αναβλύζει από μέσα του σαν από φρέαρ αρτεσιανό- τον βλέπεις στον «Μπακαλόγατο» και αγάλλεσαι με την ευρηματικότητα και την πλαστικότητά του.
- Γίνεται όμως να κάνει τόσα πράγματα μαζί; Δεν είναι σπατάλη δυνάμεων; Δεν κάνει αβαρίες για να τα προλάβει όλα;
- Παίζετε στον «Μπακαλόγατο», στο σινεμά κάνατε «Ηλία 16ου»- παλιές κωμωδίες-, ανεβάζετε Έικμπορν, στην τηλεόραση η σειρά που κάνετε είναι ισπανική πατέντα... Αυτό σημαίνει πως έχουμε έλλειμμα σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων που να γράφουν κωμωδία;
- Μιλούμε όμως και για το θέατρο.
- Και το έργο του Έικμπορν που ανεβάζετε; Δεν είναι πολύ Άγγλος; Μπορεί να παιχτείαπό Έλληνες ηθοποιούς χωρίς να προδοθεί; Ή το έχετε εξελληνίσει;
- Ζήκος, Ηλίας του 16ου: δύο ρόλοι, ο ένας μετά τον άλλο, που έκανε πρώτος ο Κώστας Χατζηχρήστος. Τυχαίο ή νιώθετε πιο κοντά στον Χατζηχρήστο από τους παλιούς;
info:
● «Ο μπακαλόγατος ή Της κακομοίρας» στο θέατρο «Μουσούρη» (πλατεία Καρύκη 7, τηλ. 210 3310936).
● «Στις κουζίνες» από 30 Οκτωβρίου στο «Ήβη» (Σαρρή 27, τηλ. 210-3215127).
● «Ο Ηλίας του 16ου» από 27 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους.
● «Λάκης ο γλυκούλης» στο Μega κάθε Τρίτη στις 21.00.
Ο Πέτρος Φιλιππίδης έχει αρχίσει να σκηνοθετεί και έργα στα οποία δεν παίζει.
Όνειρό του- «μέχρι να πεθάνω αυτό θα είναι»-, να κάνει με το «Θέατρο Τέχνης» τους «Αχαρνείς», αναβίωση της παράστασης του Κάρολου Κουν- στην οποία συμμετείχε ως μαθητής της δραματικής σχολής του «Τέχνης» - ερμηνεύοντας τον Δικαιόπολι. «Με όλους τους παλιούς - Δεγαΐτη, Καρακωνσταντόγλου, Παντελή Παπαδόπουλο...-, ει δυνατόν και με τον Γιώργο Αρμένη και με νέους, με τα σκηνικά και τα κοστούμια του Διονύση Φωτόπουλου, με τη μουσική του Χρήστου Λεοντή...».
Έχω δει τελευταία στον κινηματογράφο καινούργιες ελληνικές κωμωδίες που έκαναν χιλιάδες εισιτήρια και που όταν τις έβλεπα ντρεπόμουν και αναρωτιόμουνα ποια σχέση έχουν με την τέχνη του σινεμά. Τον ρωτώ ποιες ήταν οι προθέσεις τους με τον «Ηλία του 16ου»; Μια ταινία που «να πιάσει τα λεφτά της» ή κάτι περισσότερο;
«Ε, δεν θα πω πως δεν θέλουμε και να κάνει επιτυχία! Αλλά το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Όσο για τις ταινίες που λέτε, έστω κι αν δεν τις ξέρω γιατί δεν πάω σινεμά επειδή δεν έχω χρόνο, αποδεικνύεται αυτό που χρόνια λέω: πως δεν είναι το μέσο- ο κινηματογράφος- που ισχυροποιεί τον καλλιτέχνη ή τον κάνει καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης κάνει το μέσον. Γίνεται καλύτερη τηλεόραση από τις ταινίες που μου λέτε. Δεν πρέπει να υποτιμάμε την τηλεόραση»
- Σας ενδιαφέρει η σκηνοθεσία τελικά;
Όνειρό του- «μέχρι να πεθάνω αυτό θα είναι»-, να κάνει με το «Θέατρο Τέχνης» τους «Αχαρνείς», αναβίωση της παράστασης του Κάρολου Κουν- στην οποία συμμετείχε ως μαθητής της δραματικής σχολής του «Τέχνης» - ερμηνεύοντας τον Δικαιόπολι. «Με όλους τους παλιούς - Δεγαΐτη, Καρακωνσταντόγλου, Παντελή Παπαδόπουλο...-, ει δυνατόν και με τον Γιώργο Αρμένη και με νέους, με τα σκηνικά και τα κοστούμια του Διονύση Φωτόπουλου, με τη μουσική του Χρήστου Λεοντή...».
Έχω δει τελευταία στον κινηματογράφο καινούργιες ελληνικές κωμωδίες που έκαναν χιλιάδες εισιτήρια και που όταν τις έβλεπα ντρεπόμουν και αναρωτιόμουνα ποια σχέση έχουν με την τέχνη του σινεμά. Τον ρωτώ ποιες ήταν οι προθέσεις τους με τον «Ηλία του 16ου»; Μια ταινία που «να πιάσει τα λεφτά της» ή κάτι περισσότερο;
«Ε, δεν θα πω πως δεν θέλουμε και να κάνει επιτυχία! Αλλά το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Όσο για τις ταινίες που λέτε, έστω κι αν δεν τις ξέρω γιατί δεν πάω σινεμά επειδή δεν έχω χρόνο, αποδεικνύεται αυτό που χρόνια λέω: πως δεν είναι το μέσο- ο κινηματογράφος- που ισχυροποιεί τον καλλιτέχνη ή τον κάνει καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης κάνει το μέσον. Γίνεται καλύτερη τηλεόραση από τις ταινίες που μου λέτε. Δεν πρέπει να υποτιμάμε την τηλεόραση»
No comments:
Post a Comment