Friday, October 17, 2008

Όπερα ντυμένη με επώνυμες υπογραφές ό


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΟ ΒΗΜΑ, Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2008

Φωτογραφία

1. Η μόδα συναντά την όπερα στο γκαλά της Μet με τη Ρενέ Φλέμινγκ. 2. Η διάσημη υψίφωνος ως Κοντέσα διά χειρός Τζον Γκαλιάνο. 3. Ο Κριστιάν Λακρουά την έντυσε ως Βιολέτα από την «Τραβιάτα». 4. «Εδειχνε λαμπερή μέσα στην αρ ντεκό κάπα που σχεδίασε γι΄ αυτήν ο Τζον Γκαλιάνο» ανέφεραν οι «Νew Υork Τimes». 5 και 6. Ως Μανόν με δημιουργίες του Καρλ Λάγκερφελντ. ΝΥΤ/WWW.ΙΜL.GR ΚΕΝ ΗΟWΑRD/ΜΕΤRΟΡΟLΙΤΑΝ ΟΡΕRΑ ΝΥΤ/WWW.ΙΜL.GR ΝΥΤ/WWW.ΙΜL.GR ΚΕΝ ΗΟWΑRD/ΜΕΤRΟΡΟLΙΤΑΝ ΟΡΕRΑ ΝΥΤ/WWW.ΙΜL.GR
Για εβδομάδες προτού η βραδιά πάρει σάρκα και οστά τα σχόλια στα blogs λυρικών ανησυχιών έδιναν και έπαιρναν: «επίδειξη μόδας με τη Ρενέ Φλέμινγκ» ήταν ένας από τους χαρακτηριστικούς τίτλους που οι bloggers έδιναν στο γκαλά της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης (Μet), με το οποίο θα ξεκινούσε η νέα σεζόν. Και αυτό γιατί, εκτός από one woman show, η βραδιά την περασμένη εβδομάδα σηματοδοτούσε ένα «άνοιγμα» στον χώρο της μόδας που υπογράμμιζε τον φαντασμαγορικό χαρακτήρα της. Τρεις από τους διασημότερους σχεδιαστές των καιρών μας, ο Τζον Γκαλιάνο, ο Καρλ Λάγκερφελντ και ο Κριστιάν Λακρουά, κλήθηκαν να σχεδιάσουν τα κοστούμια των τριών ρόλων που ερμήνευσε η Ρενέ Φλέμινγκ σε πλήρως σκηνοθετημένες επιλογές από την «Τραβιάτα» του Βέρντι, τη «Μανόν» του Μασνέ και την «Καπρίτσιο» του Στράους.

Όπερ και εγένετο. Για πρώτη φορά οι τρεις designers συνεργάστηκαν με μία από τις μεγαλύτερες Οπερες του κόσμου σχεδιάζοντας κοστούμια που αποτέλεσαν ένα από τα σημεία αναφοράς μιας, ούτως ή άλλως, λαμπερής βραδιάς. Η πρεμιέρα της 125ης σεζόν της Μet ανέδειξε άφθονες διασημότητες στον κόκκινο τάπητα της εισόδου, όπως ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μάικλ Μπλούμπεργκ, η ηθοποιός Ελεν Μίρεν ή ο Χένρι και η Νάνσι Κίσινγκερ, και αναμεταδόθηκε ζωντανά στη Βόρεια Αμερική και στην Αργεντινή, ενώ δεκάδες θεατές είδαν την παράσταση σε ταυτόχρονης μετάδοσης γιγαντοοθόνες που είχαν στηθεί στη γειτονική πλατεία Φόρντχαμ.

Μία υψίφωνος, τρεις ρόλοι. Μπορεί ορισμένοι, όπως ο προσφάτως διορισθείς γενικός διευθυντής της Οπερας Πίτερ Γκελμπ, να μίλησαν για «ένα είδος πεπαλαιωμένης γιορτής», εννοώντας ότι ένας μεγάλος λυρικός οργανισμός πρέπει να ανοίγει τη σεζόν με μια φιλόδοξη νέα παραγωγή, η Ρενέ Φλέμινγκ όμως παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή αστέρια του: έχει τραγουδήσει 18 ρόλους και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 150 παραστάσεις της Μet. Και η Οπερα είχε δεσμευθεί για την πραγματοποίηση αυτής της βραδιάς. Όσο για την ίδια την ντίβα, ήταν φανερό ότι προσδοκούσε την ξεχωριστή βραδιά και επιθυμούσε να γίνει όσο πιο διασκεδαστικά πολυτελής γινόταν. «Η συνεργασία με τους δασκάλους του design Γκαλιάνο, Λακρουά και Λάγκερφελντ είναι μια αληθινή απόλαυση» ανέφερε η Ρενέ Φλέμινγκ. Ο Γάλλος Λακρουά σχεδίασε δύο κοστούμια για τον ρόλο της Βιολέτας για καθεμία από τις δύο σκηνές της δεύτερης πράξης της «Τραβιάτα», ο Γερμανός Λάγκερφελντ, «ψυχή» του ιστορικού οίκου Chanel, σχεδίασε το κοστούμι της Μανόν και ο ανατρεπτικός Βρετανός Τζον Γκαλιάνο, σχεδιαστής του οίκου Dior, δημιούργησε το κοστούμι της τελευταίας πράξης της «Καπρίτσιο». Η συνεργασία των τριών μετρ με τη Μet έγινε για πρώτη φορά, πολλοί διάσημοι σχεδιαστές ωστόσο έχουν σχεδιάσει κοστούμια για τη Ρενέ Φλέμινγκ, τόσο για τις εκτός όσο και για τις εντός σκηνής εμφανίσεις της. Μεταξύ αυτών οι Τζιανφρένκο Φερέ, Ισέι Μιγιάκε, Μπιλ Μπλας, Βίβιαν Γουέστγουντ, Οσκαρ ντε λα Ρέντα. Στον κατάλογο τώρα προστίθενται ο Λάγκερφελντ και ο Λακρουά, ο οποίος, σημειωτέον, έχει ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα βιογραφικά στη δημιουργία κοστουμιών για θεατρικές και λυρικές παραστάσεις, όπως «Οθέλλος», «Οι γάμοι του Φίγκαρο», «Κάρμεν», «Ετσι κάνουν όλες», «Ντον Τζιοβάνι» κ.ά. Με τις ευλογίες των παραπάνω, ως εκ τούτου, η Ρενέ Φλέμινγκ έχει εισέλθει στη λίστα των πλέον καλοντυμένων της κυρίας Μπλάκγουελ από το 2001.

No comments: