Οι «εύθραυστες, επιφανειακές σχέσεις των διψασμένων για άνοδο Νεοελλήνων» βρίσκονται στο επίκεντρο της κωμωδίας το «Δώρο» του Αλέξανδρου Ρήγα
Της Δάφνης Κοντοδήμα, ΤΑ ΝΕΑ: Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2008
«Μέσα σε δύο ώρες μια ασήμαντη αφορμή ανατρέπει σχέσεις και ισορροπίες, τις οποίες οι ήρωες θεωρούσαν δεδομένες. Όπως συμβαίνει και στη ζωή», λέει στα «ΝΕΑ» ο Αλέξανδρος Ρήγας μιλώντας για το «Δώρο», την παράσταση που ανεβάζει στις 26 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αθηνά.«Το σενάριο είναι επηρεασμένο από το "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, με το οποίο ήρθα σε επαφή όταν ήμουν φοιτητής στο Εθνικό Θέατρο. Τα ονόματα των ηρώων του "Δώρου" είναι τα ίδια με αυτά στο έργο του Άλμπι», εξηγεί. «Ο θεατρικός χρόνος συμπίπτει με τον πραγματικό- ένα απόγευμα στο πίσω μέρος ενός μεσοαστικού σπιτιού στην Καλογρέζα. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Νεοέλληνας που αναρριχήθηκε κοινωνικά και οικονομικά μέσω της πολιτικής και της κομματολαγνίας».
Χρήματα, πτυχία, εξοχικά, αυτοκίνητα δεν έχουν νόημα όταν οι ανθρώπινες σχέσεις είναι επιφανειακές. «Ο κόσμος που έχει φτιάξει ο Νεοέλληνας με την ακόρεστη δίψα του για κοινωνική και οικονομική άνοδο είναι τόσο επίπλαστος και εύθραυστος που μπορεί να καταρρεύσει με την παραμικρή αφορμή», λέει ο Αλέξανδρος Ρήγας που έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από την τηλεοπτική σειρά «Δύο ξένοι».
Οι περιπέτειες των ηρώων παρουσιάζονται με κωμική διάθεση. Ένα απόγευμα η Μάρθα (Βασιλική Ανδρίτσου), ο Γιώργος (Αλέξανδρος Ρήγας), η Άννυ (Ελένη Καστάνη) και ο Νίκος (Γιάννης Μποσταντζόγλου), δύο σύγχρονα ζευγάρια, ετοιμάζονται για να πάνε στον γάμο ενός αγαπημένου φίλου. Μόνη τους εκκρεμότητα είναι η αγορά του δώρου. Πρωτότυπο ή χρηστικό; Ακριβό ή να δείχνει ακριβό; Μια λανθασμένη απάντηση είναι αρκετή για να φέρει έναν μεγάλο και αποκαλυπτικό καβγά. «Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να παρουσιάσεις ένα θέμα. Το συγκεκριμένο κείμενο θα μπορούσε να ανέβει ως σκληρή και ρεαλιστική καταγραφή της πραγματικότητας. Προτίμησα τη φόρμα της κωμωδίας», λέει ο Αλέξανδρος Ρήγας που γράφει, σκηνοθετεί και παίζει στην παράσταση.
«Το 2002, όταν είχαμε ανεβάσει πρώτη φορά με τον Δημήτρη Αποστόλου το "Δώρο", ήμασταν δυο άπειροι συγγραφείς. Με τον ενθουσιασμό μας να γίνουμε αληθινοί, φτάσαμε στον νεορρεαλισμό και φορτώσαμε την παράσταση με ασήμαντες λεπτομέρειες. Τώρα το ξαναδουλέψαμε. Η σκιαγράφηση των ηρώων στη νέα εκδοχή παραμένει ίδια με την παλαιότερη. Η γλώσσα όμως έχει αλλάξει. Τώρα συνειδητοποιώ
ΙΝFΟ
Το «Δώρο» των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου στο Θέατρο Αθηνά (Δεριγνύ 10 και Πατησίων, τηλ. 210-ότι στο πρώτο ανέβασμα η σκηνοθεσία ήταν "θυμωμένη"», λέει.
8237.330) από 26 Οκτωβρίου.
΄Έχουν περάσει δώδεκα χρόνια από τότε που ο Αλέξανδρος Ρήγας εμφανίστηκε- στη «Μελωδία της Ευτυχίας»- στο θέατρο ως ηθοποιός. «Προτάσεις είχα πολλές και καλές, αλλά δεν έβρισκα τον χρόνο να ασχοληθώ με την υποκριτική. Φέτος δεν θα ασχοληθώ με την τηλεόραση και αποφάσισα να ξανανέβω στο θεατρικό σανίδι». Να σκηνοθετείς και να παίζεις παράλληλα είναι μια διαδικασία που αποτελεί πρόκληση, αλλά φέρνει δυσκολίες. «Το ζητούμενο είναι να κερδίσεις τον σεβασμό και την εκτίμηση των συναδέλφων σου. Προσπαθώ να κρατάω τις ισορροπίες. Θα μοιράζομαι τον ρόλο με τον Τόνι Δημητρίου. Έτσι, μέσα από εκείνον "βλέπω" τον ρόλο μου».
Πρώτη φορά χωριστά
Το συγγραφικό δίδυμο Ρήγας- Αποστόλου που γνώρισε επιτυχίες στην τηλεόραση («Δύο ξένοι», «Κόκκινο δωμάτιο») και στο θέατρο («Μπαμπά μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή», «Παρακαλώ... Ας μείνει μεταξύ μας»), από φέτος δεν θα δουλεύει στο ίδιο τηλεοπτικό κανάλι. «Δεν πρόκειται για τον συγγραφικό χωρισμό μας. Ο Δημήτρης αποφάσισε να ασχοληθεί με ένα σίριαλ και εγώ δεν είχα τον χρόνο να τον ακολουθήσω. Ο καθένας παίρνει τις αποφάσεις του. Όπως συμβαίνει όταν ένας φίλος αποφασίζει να πάει ένα ταξίδι για λίγες ημέρες και ο άλλος δεν μπορεί να τον ακολουθήσει», λέει ο Αλέξανδρος Ρήγας.
«Η διαφορετικότητα είναι γόνιμη. Οι ποικίλες ιδέες που έχει ο ένας παντρεύονται με εκείνες του άλλου και βγαίνει το αποτέλεσμα που ικανοποιεί και τους δύο. Με τον Δημήτρη έχουμε τελείως διαφορετική στάση ζωής, αλλά όλα μπορούν να γίνουν όταν υπάρχει σεβασμός», λέει αναφερόμενος στον τρόπο δουλειάς τους.
No comments:
Post a Comment