Saturday, October 18, 2008

Η ισχύς εν τη ενώσει



Μια εξαιρετική διανομή, ένα all star cast, ένας φόνος (;), οχτώ άντρες ηθοποιοί όπως δεν τους έχετε ξαναδεί κι ένας λαγός (Θανάσης Ιωάννου) να αφήνει πίσω του νέα ενοχοποιητικά στοιχεία. Οι «8 γυναίκες» σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου επιστρέφουν στον τόπο του εγκλήματος, στην Πειραιώς 260, για είκοσι μόνο παραστάσεις. Η συνέντευξη που ακολουθεί φέρει τη σφραγίδα τους: τολμηρή, χαλαρή, απροσδόκητη. Προχωρήστε με δική σας ευθύνη.
  • Ως γυναίκα νιώθω…

Αιμίλιος Χειλάκης: Αδιάθετη.
Χρήστος Στέργιογλου: Η πιο όμορφη.
Νίκος Χατζόπουλος: Ανολοκλήρωτη.
Αργύρης Ξάφης: Ως γυναίκα νιώθω. Τελεία.
Νίκος Καραθάνος: Πόνο στα πόδια. Από τα τακούνια.
Χρήστος Λούλης: Εγώ πόνο στα σκέλια.
Κοσμάς Φοντούκης: Γριά. Αλλά δεν το βάζω κάτω.
Γιάννης Κότσιφας: Απροσάρμοστη.
(Ο λαγός σκάβει το λαγούμι του)

  • Ποια είναι η πιο όμορφη;

Χρ. Στ.: Μα θέλει και ερώτημα; Εγώ, φυσικά!
Κ.Φ.: Οχι, η Λουίζ (Λούλης) είναι.
Αιμ. Χειλ.: Διαφωνώ. Η Σανέλ (Χατζόπουλος) είναι.
Χρ. Στ.: Μα, είστε χαζές; Εγώ δεν είπαμε ότι είμαι η πιο όμορφη;
(Ο λαγός κρυφογελάει)

  • Ποια έκανε το φόνο τελικά;

Χρ. Λ.: Χθες ο Χρήστος (Στέργιογλου) έκανε ένα σαρδάμ στην πρόβα που τα λέει όλα: «Ο πατέρας σκοτώθηκε πριν γεννηθεί».
Ν.Χ.: Σκοτώθηκε κανείς;
Αργ. Ξ.: Καλά, τώρα κάνετε ότι δεν ξέρετε τίποτα για το φόνο…
Γ.Κ.: Ο Καραθάνος τον έκανε. Αυτός δεν μας έβαλε να παίξουμε στο έργο;
Ν.Κ.: Ο λαγός τον έκανε.
Χρ. Στ.: Ναι, ρίξ’ τα τώρα στην πανίδα.
(Ο λαγός δείχνει τα δόντια του)

  • Τι σας είπε ο Καραθάνος και σας «έψησε»;

Χρ. Λ.: Οτι θα φορέσουμε τακούνια.
Ολοι: Οτι θα είμαστε οι συγκεκριμένοι άνθρωποι μαζί.
Κ.Φ.: Εγώ αρχικά δεν ήθελα να παίξω τη γιαγιά.
Ν.Χ.: Εμένα, πάντως, μου είπε: «Ο Γιώργος Γάλλος (Σανέλ) δεν θα είναι μαζί μας φέτος».
Χρ. Στ.: Το ρόλο της Σανέλ (Χατζόπουλος) στην αρχή ήταν να τον παίξει ο Κουρής.
Αιμ. Χειλ.: Αρα, ο Χατζόπουλος είναι σαν άρωμα: Σανέλ Νο 3.
(Ο λαγός ξύνει το δεξί αφτί του)

  • Η πιο αστεία στιγμή;

Χρ. Λ.: Τι να πρωτοπώ; Τότε που τσακώνονταν ο Νίκος με τον Αιμίλιο φορώντας μόνο τα τακούνια και τα σώβρακα;
Χρ. Στ.: Ή στις αρχές των προβών που φορούσαμε περούκες (σ.σ.: τώρα δεν φορούν στην παράσταση) και χαστουκιζόμασταν με τον Ξάφη και δώσ’ του να πέφτουν τα χαστούκια, και ξανά μανά να πέφτουν και οι περούκες.
Ν.Χ.: Εχει πολλή βία η παράσταση.
Αιμ. Χειλ.: Να πούμε, επίσης, για τους καρδιακούς ότι πέφτουν τρεις πυροβολισμοί.
Ν.Κ.: Πάντως, η πιο αστεία στιγμή ήταν όταν κάναμε την πρώτη ανάγνωση του έργου.
Αργ. Ξ.: Είχαμε μείνει άναυδοι με αυτό που πηγαίναμε, που τολμούσαμε να κάνουμε.
(Ο λαγός κρύβεται κάτω από το τραπέζι)

  • Ποιο γυναικείο χαρακτηριστικό θα θέλατε να είχατε ως άντρες;

Αιμ. Χειλ.: Κατ’ αρχάς, να πούμε ότι το έργο δεν πολυκολακεύει τις γυναίκες. Ειλικρινά, δεν θα ήθελα να είμαι γυναίκα.
Χρ. Στ.: Σε καλό δρόμο βρίσκεσαι, Αιμίλιε.
Ολοι: Αιμίλιε, δεν είσαι γυναίκα! Παίζεις τη γυναίκα!
Αργ. Ξ.: Εγώ πάλι ζηλεύω την άμεση σχέση που έχουν οι γυναίκες με τη ζωή και την πραγματικότητα.Χρ. Λ.: Ναι, οι άντρες είμαστε πιο ονειροπαρμένοι.Ν.Κ.: Αυτή την ανάγκη επιβίωσης εκτιμώ κι εγώ στις γυναίκες.
Χρ. Στ.: Εμένα μου αρέσει το πώς διεκδικούν και καταφέρνουν τα πράγματα που θέλουν.
Χρ. Λ.: Η υπομονή τους και η επιμονή τους είναι αξιοθαύμαστες. Ποιότητες αμιγώς γυναικείες.
Αιμ. Χειλ.: Γιατί ένας παντρεμένος άντρας δεν έχει υπομονή;!
(Ο λαγός κάτι σκαλίζει κάτω από το τραπέζι)

  • Πόσο Κοσμά Φοντούκη έχει η γιαγιά;

Κ.Φ.: Πολύ. Εγώ, βέβαια, δεν είμαι τσιγκούνης στη ζωή μου, δεν ζω εις βάρος άλλων, δεν έχω χρήματα κρυμμένα στο κρεβάτι μου.

  • Πόσο Νίκο Καραθάνο έχει η Αυγούστα;

Ν.Κ.: Πάντα με γοήτευε στην Τέχνη η σύγκρουση. Εδώ έχουμε οχτώ γυναίκες που λένε τα πιο αστεία ή γελοία πράγματα με αφορμή ένα θάνατο. Αυτή η σύγκρουση και αυτή η κακία που βγάζουν αυτές οι γυναίκες με γοητεύουν γιατί βγαίνουν στην επιφάνεια τέρατα. Δαγκώνουν τον εαυτό τους και η μία την άλλη.

  • Πόσο Χρήστο Λούλη έχει η Λουίζ;

Χρ. Λ.: Οσο Λουίζ έχει και ο Χρήστος. Οι αδυναμίες, οι εμμονές ή οι φαντασιώσεις μου μπήκαν σε ένα σχήμα μέσα σε ένα παιχνίδι που κάνουμε πάνω στη σκηνή.

  • Πόσο Αργύρη Ξάφη έχει η Σουζόν;

Αργ. Ξ.: Από την κορυφή μέχρι τα νύχια, και μέσα και έξω. Εχουμε κοινές αξίες με τη Σουζόν. Κι εμένα μου αρέσει να φέρνω χαρά στους ανθρώπους, όπως επίσης έχω έντονο το αίσθημα της δικαιοσύνης.

  • Πόσο Γιάννη Κότσιφα έχει η Κατρίν;

Γ.Κ.: Ποτέ δεν ήμουν σαν την Κατρίν. Ακόμα και ως έφηβος ήμουν καλό παιδί, σεμνό, ντροπαλό.

  • Πόσο Νίκο Χατζόπουλο έχει η Σανέλ;

Ν.Χ.: Οσο σηκώνει η Σανέλ.Αργ. Ξ.: Και δεν σηκώνει και πολλά η Σανέλ. Εχει ένα χέρι…

  • Πόσο Αιμίλιο Χειλάκη έχει η Πιερέτ;

Αιμ. Χ.: Εχει 100% Αιμίλιο η Πιερέτ σε σχέση με το πώς κυνηγάει τα θέλω της. Επίσης, επειδή υποδύομαι μια γυναίκα που αφήνεται να εννοηθεί ότι είναι πόρνη, θα σου πω το γνωστό που λέμε μεταξύ μας οι ηθοποιοί: πως εμείς και οι πόρνες βγαίνουμε στο κλαρί ψάχνοντας δουλειά, μόνο που αυτές βγάζουν περισσότερα χρήματα από εμάς.

  • Πόσο Χρήστο Στέργιογλου έχει η Γκάμπι;

Χρ. Στ.: Σε απόλυτο βαθμό, διότι είναι η πιο όμορφη, η πιο πλούσια, έχει σύζυγο, έχει και εραστή. Ολα αυτά είμαι εγώ. Για να σοβαρευτούμε, όμως, αυτό που έχω καταλάβει όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκομαι στο σανίδι είναι ότι σε κάθε ρόλο ό,τι μπορώ κάνω.
Αργ. Ξ.: Τα υπόλοιπα τα κάνει η υπηρέτρια.
(Ο λαγός σφυρίζει αδιάφορα)

  • Τι φοράτε κάτω από τα φορέματά σας;

Χρ. Στ.: Δεν το λέμε! Καμιά φορά φαίνεται…
Χρ. Λ.: Εμένα θα δείτε.
Χρ. Στ.: Κι εμένα επίσης.
Αιμ. Χ.: Εμένα, αν δεν πληρώσετε, δεν βλέπετε τίποτα.
Αργ. Ξ.: Εμένα όχι.
Χρ. Στ.: Κι εσένα φαίνεται. Το είδα στα χαστούκια στις πρόβες.
Κ.Φ.: Φαίνεται όταν το δείχνεις. Κατά λάθος…
Χρ. Στ.: Ε, μερικές το κάνουν και επίτηδες…
Ν.Χ.: Κανείς δεν ξέρει τι φοράμε από κάτω κι ούτε θα το μάθει.
(Ο λαγός ησυχάζει απότομα)

  • Γιατί να έρθει ο κόσμος στην παράστασή σας;

Χρ. Στ.: Γιατί έχει πολλή πλάκα.Αργ. Ξ.: Γιατί αυτή η μάζωξη σε επίπεδο παρέας είναι σπάνιο φαινόμενο.
Κ.Φ.: Και γιατί δεν πρόκειται να μας ξαναδούν ποτέ έτσι εμάς του «σοβαρού θεάτρου» σε τέτοια σαχλαμάρα.
Αιμ. Χειλ.: Ναι, μέχρι να κάνουμε την «Μπερνάρντα Αλμπα». Πάντως, η αλήθεια είναι ότι καλύπτουμε ένα δημόσιο, σχεδόν πανελλαδικό, αίτημα. Είναι, συνεπώς, μια πολιτική κίνηση αυτή η παράσταση.
Χρ. Λ.: Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να έρθει να μας δει ο κόσμος, όπως δεν υπάρχει κανένας προφανής λόγος, πέρα από την προσωπική ευχαρίστηση, να φας ένα ωραίο φαγητό ή να πιεις πολύ ωραίο κρασί.Ν.Κ.: Εμείς, πάντως, εδώ θα είμαστε.
(Ο λαγός σπάει τη σιωπή του)

Λαγός: Γιατί ακόμα και ο λαγός μπορεί να έχει κάνει το φόνο.

INFO:
Πειραιώς 260 (Χώρος Δ).
Κρατήσεις εισιτηρίων: τηλ. 210 3272000
Πρεμιέρα: 6/11.

No comments: