Thursday, April 7, 2011

Και στα 86 Μάγια κάνει

Η ΠΛΙΣΕΤΣΚΑΓΙΑ, Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΩΤΗ ΜΠΑΛΑΡΙΝΑ, ΧΟΡΕΥΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ 14 ΚΑΙ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Ενα «σούπερ γκαλά», με την παρουσία ενός ζωντανού θρύλου του χορού, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 14 και 15 Απριλίου.
Η Πλισέτσκαγια θα εμφανιστεί στη σκηνή όπου θα αποδώσει ένα περίπου δεκάλεπτο κομμάτι της χορογραφίας «Ave Maya», που ο Μορίς Μπεζάρ συνέλαβε ειδικά για αυτήν Η Μάγια Πλισέτσκαγια, η γυναίκα που αποθεώθηκε και συγκρίθηκε με την Πάβλοβα, έρχεται στην Αθήνα για ένα γκαλά, στο οποίο θα την τιμήσουν χορευτές της νεότερης γενιάς από συγκροτήματα με τα οποία συνδέθηκε στη διάρκεια της λαμπερής καριέρας της.
  • Διάσημα μπαλέτα
Η 86χρονη πια «Απόλυτη Πρώτη Μπαλαρίνα» συγκεντρώνει γύρω της κορυφαίους χορευτές από τα μεγαλύτερα μπαλέτα του κόσμου: Βασιλικά Μπαλέτα του Λονδίνου, Μπαλέτο της Εθνικής Οπερας του Παρισιού, Μπαλέτο του Θεάτρου Μαρίινσκι, Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας, Συγκρότημα Φλαμένκο Κάρλος Σάουρα και Μπαλέτα Μπολσόι.
Στις ειδικές αυτές παραστάσεις προς τιμήν της θα παρακολουθήσουμε αποσπάσματα από τα πιο αγαπημένα και διάσημα μπαλέτα, όπως «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», «Κουρσάρος», «Ζιζέλ», επιδείξεις τεχνικής από το «Αρτεμις και Ακταίων», νεοκλασικά αριστουργήματα, όπως τα «Τσαϊκόφσκι pas de deux» του Μπαλανσίν και «Who Cares» του Μπαλανσίν σε μουσική Γκέρσουιν, «Κάρμεν» του Αλόνσο, αλλά και το «Τρίκοχο Καπέλο» του Ντε Φάλια και το «Κορίτσι Φωτιά» του Ροντρίγκες.
Μεγάλη στιγμή αυτού του γκαλά είναι ακόμα η προβολή ταινίας με κομμάτια από τη ζωή και τις εμφανίσεις της Πλισέτσκαγια. Κορυφαίο δε είναι το φινάλε της παράστασης. Η ίδια η Πλισέτσκαγια θα εμφανιστεί στη σκηνή όπου θα αποδώσει ένα περίπου δεκάλεπτο κομμάτι της χορογραφίας «Ave Maya», που ο Μορίς Μπεζάρ συνέλαβε ειδικά για αυτήν.
  • «Ave Maya»
Χαρακτηριστικά, όταν το ίδιο γκαλά παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό στο Παρίσι, ο Πύργος του Αϊφελ «ντύθηκε» με ένα μεγάλο πανό που έγραφε «Ave Maya». Ενώ την είδηση για τον ερχομό της αφιερωματικής αυτής παράστασης ακολούθησε η προαγορά από το κοινό των μισών εισιτηρίων.
Η Μάγια Πλισέτσκαγια γεννήθηκε στη Μόσχα το 1925 και άρχισε το χορό 3 ετών. Στα εννέα της μπήκε στη Σχολή Μπαλέτου της Μόσχας (Ακαδημία Μπαλέτου Μπολσόι) από όπου αποφοίτησε στα 18, για να μπει αμέσως στο Μπαλέτο Μπολσόι, όπου σε λίγους μήνες έγινε πρίμα μπαλαρίνα. Ξεκίνησε τη διαπρεπή καριέρα της με το ρόλο στο «Θάνατο του Κύκνου» τον οποίο έχει ερμηνεύσει μοναδικά και ανεπανάληπτα.
Η έντονη χορευτική δεινότητα και η μεγάλη ικανότητα προσαρμογής της τής χάρισαν επιτυχία και δόξα σε πρωταγωνιστικούς ρόλους διάσημων έργων, ανάμεσα στους οποίους η «Λίμνη των Κύκνων» την οποία πρωτοχόρεψε το 1947 (σε ηλικία μόλις 22 ετών) και με την οποία ταξίδεψε πολλές φορές στο εξωτερικό. Ξεχώρισε ακόμα στην «Κάρμεν» το 1967, αλλά και την «Αννα Καρένινα» το 1972 σε μουσική του συζύγου της, συνθέτη και πιανίστα Ρόντιον Σέντριν.
Το 1973 ο Ρολάν Πετί δημιούργησε για αυτήν το «La Rose Malade» και αργότερα ο Μορίς Μπεζάρ την «Isadora». Το 1984 διηύθυνε το μπαλέτο της Οπερας της Ρώμης και το 1990 το Εθνικό Λυρικό Μπαλέτο της Ισπανίας, αποκτώντας και την ισπανική υπηκοότητα (1993).
  • Βιβλίο
Το 1994 παρουσίασε στη Μόσχα το πρώτο βιβλίο της με τα απομνημονεύματά της «Εγώ, η Μάγια Πλισέτσκαγια» το οποίο μεταφράστηκε σε 14 γλώσσες. Το 2000 ο Μπεζάρ χορογράφησε ειδικά γι' αυτήν το «Ave Maya». Οταν το ερμήνευσε στο γκαλά για τα 80ά της γενέθλια, το 2005, οι «Financial Times» έγραψαν: «Η Μάγια ήταν και είναι ακόμα και σήμερα μια σταρ, ένα ιερό τέρας του μπαλέτου, η τέλεια επιτομή για τη θεατρική δόξα, ένα φωτεινό, λαμπερό ορόσημο σ' έναν κόσμο που όλο και περισσότερο λείπουν τα μεγάλα ταλέντα, μια ομορφιά στον κόσμο της γοητείας του μπαλέτου». Από τότε εμφανίζεται στις πρωτεύουσες ανά τον κόσμο σε μεγάλα γκαλά προς τιμήν της, όπου ερμηνεύει το ειδικά χορογραφημένο γι' αυτήν κομμάτι.
Εισιτήρια: 95 (διακεκριμένη θέση), 70, 58 και 40 ευρώ. Φοιτητικό 30 ευρώ. Διάθεση: στα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής, τηλεφωνικά στο 210 7282333, ηλεκτρονικά στο www.megaron.gr και στο εκδοτήριο Ομήρου 8 (Δευτέρα - Παρασκευή 10 π.μ. με 4 μ.μ.)

No comments: