Tuesday, March 1, 2011

Νίνα Λοτσάρη: «Πληγώθηκα πάρα πολύ από τον Μέμο»

Οι δηλώσεις των συναδέλφων της την έχουν σκιαγραφήσει με τον πιο σκληρό τρόπο, αλλά εκείνη έχει άλλη άποψη! Η σοπράνο και performer μιλά για τη σκληρή κριτική που έχει δεχτεί και απαντά άφοβα στους Χάρη Ρώμα, Μέμο Μπεγνή και Τάνια Τρύπη, συμπρωταγωνιστές της στη «Μάτα Χάρι».
O πρώην υπουργός Θόδωρος Στάθης υπογράφει τη μουσική σύνθεση της όπερας «Αντιγόνη» και είσαι καλή φίλη με τη σύζυγό του, Ερση, που κάνει τις χορογραφίες. Τι απαντάς σε κάποιους που θα πουν ότι πήρες το ρόλο με μέσο;
Τον κ. Στάθη δεν τον ήξερα. Λόγω της συνεργασίας μας, στην πορεία γίναμε φίλοι. Με τους ανθρώπους που δουλεύω μ’ αρέσει να δημιουργώ οικογενειακούς δεσμούς. Με κάλεσε πριν δύο χρόνια ο Ραφαήλ Πυλαρινός, ο μαέστρος της όπερας, και μου είπε ότι θα γίνει ένα workshop με τον σκηνοθέτη Λι Μπρόουερ και τον Θόδωρο Στάθη που έχει γράψει την όπερα, και ρώτησε αν με ενδιέφερε να συμμετάσχω. Εκεί τους γνώρισα όλους και δούλεψα μαζί τους.
Θεωρείς ότι την Αντιγόνη την πήρες με το σπαθί σου;
Δεν μπήκα ποτέ στη διαδικασία να ζητιανέψω έναν ρόλο. Πήγα σε ένα workshop, με επέλεξαν κι αυτό είναι πολύ τιμητικό για μένα. Είμαι 12 χρόνια στην Εθνική Λυρική Σκηνή κι έχω κάνει πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Εχεις δεχτεί και σκληρές κριτικές. Το θεωρείς άδικο;
Υπάρχουν άτομα που κάνουν δημοσιογραφία χωρίς να έχουν κάνει κατ’ αρχάς «αυτοψία» -μαθαίνω το βιογραφικό ενός ανθρώπου, παρακολουθώ τι κάνει στη Λυρική, στο REX, και μετά κρίνω και λέω «τραγούδησε αυτό το είδος, αλλά αυτό δεν το ’χει». Αυτή την κριτική θέλω να δω. Αυτό που έχω δει όμως «είναι γιατί φόρεσε αυτό το στέμμα στο κεφάλι», «γιατί έβαψε έτσι τα χείλη της»...
Τι θα περίμενες εσύ αντ’ αυτού; Θα ήθελα να διαβάσω «τραγούδησε το «Ξύπνα Αγάπη Μου» και έχασε εκείνη τη νότα».
Να με κρίνουν για τη δουλειά μου. Ομως αυτοί ασχολούνται με το περιτύλιγμα, όχι με τη μουσική. Γι’ αυτό κάποιοι έχουν καταντήσει την Ελλάδα Ψωροκώσταινα. Γιατί δεν αφήνουν τους άλλους να εξελιχθούν και όταν τους δείχνεις ότι έχεις παραπάνω προσόντα σε φτύνουν στα μούτρα.
Πώς δικαιολογείς την «πολεμική σύρραξη» που έγινε στη «Μάτα Χάρι» στο REX; Τι απαντάς στον Μέμο Μπεγνή, που δήλωσε ότι δεν θα ξανασυνεργαζόταν μαζί σου;
Πληγώθηκα πάρα πολύ. Επεσα από τα σύννεφα. Γιατί όχι μόνο είχαμε καλές σχέσεις και χημεία πάνω στη σκηνή, αλλά και άψογη συνεργασία. Ειδικά με τον Μέμο ήμασταν μια γροθιά, από το τι θα τραγουδήσει μέχρι πώς εγώ διαπραγματεύτηκα με την παραγωγή να του πάρουμε λευκό πιάνο. Τι να πω; Οτι ζούσα σε μια ουτοπία; Δεν είπε μόνο ότι δεν ταίριαξε η χημεία μας αλλά και ότι δεν θα ξανασυνεργαστεί μαζί μου. Στο καλλιτεχνικό μέρος, όχι μόνο τον είχαμε στα όπα όπα, αλλά τον πίστευα και τον θαύμαζα. Υστερα απ’ όλα αυτά που κάναμε γι’ αυτόν στην παράσταση, όπου βγήκε τόσο καλός όσο ποτέ, δεν περίμενα μεν να μου πει ευχαριστώ, αλλά ούτε και μπορούσα να φανταστώ ότι θα φανεί τόσο αγνώμων και θα γυρίσει να πει και για χημείες... Η χημεία λέει ότι υδρογόνο 2 οξυγόνο μας κάνει νερό, δεν μας κάνει μετά φαρμάκι. Στις συνεντεύξεις μου εγώ τον εκθείαζα. Ηταν δυνατόν από μπροστά να λέω καλά λόγια κι από πίσω να τον θάβω;
Ενώ η παράσταση είχε αποδοχή στον κόσμο, στα καμαρίνια μαλλιοτραβιόσασταν;
Ημασταν πέντε πρωταγωνιστές. Εγώ, η Τρύπη, ο Μπεγνής, ο Ρώμας και ο Τζόνι Σκουλάς συν 35 άτομα θίασος. Σου λέει κάτι το ότι εγώ, ο Τζόνι Σκουλάς και τα 35 άτομα του θιάσου παίζουμε στη Θεσσαλονίκη και δεν είναι οι άλλοι τρεις; Τα 35 αυτά άτομα μπορούν να πουν αν γινόταν κάτι στα παρασκήνια και πόσο πολύ νοιάζομαι για τους συνεργάτες μου.
Ποιο είναι το επόμενο όνειρό σου;
Να ανεβάσω ένα μιούζικαλ. Θα μου άρεσε το «Ωραία Μου Κυρία».
Υπήρξε κάποια πάρα πολύ δύσκολη στιγμή στη ζωή σου;
Ολα όσα πέρασα στη «Μάτα Χάρι». Ηταν η πιο δύσκολη δοκιμασία της ζωής μου. Για μένα ήταν μάθημα ζωής για τις από δω και πέρα επιλογές μου, για τους ανθρώπους που θα έχω γύρω μου. Πήρα ένα μεγάλο μάθημα.
Τι θέλεις να πεις στους τρεις συμπρωταγωνιστές σου στη «Μάτα Χάρι»;
Ουδείς επικινδυνότερος από τον ευεργετηθέντα αχάριστο! 
Παρουσιάζει το show «Επιχείρηση Λευκός Πύργος» στο «Fix music theatre» στη Θεσσαλονίκη, πρωταγωνιστεί στο «Μικρόβιο του Ερωτα» στην Εθνική Λυρική Σκηνή και θα ερμηνεύσει την «Αντιγόνη» στην ομώνυμη όπερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Σολίστ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με πρωταγωνιστικούς ρόλους σε όπερες και οπερέτες. Με σπουδές στο κλασικό τραγούδι και την υποκριτική, στο μουσικό θέατρο και το flamenco. Εκρηκτική performer, συνδυάζει την όπερα με το show. Εχει στο ενεργητικό της δύο προσωπικές δισκογραφικές δουλειές. 
ΣΙΣΣΥ ΜΕΝΕΓΑΤΟΥ, ΕΘΝΟΣ, 1/3/2011

No comments: