Monday, February 28, 2011

«Ζωζώ: Ζωή σαν παραμύθι»


Η Ζωζώ Σαπουντζάκη, η μία και ανυπέρβλητη «βασίλισσα της νύχτας και της διασκέδασης», κάθε Τετάρτη βράδυ κάνει sold out στο «Αγγέλων Βήμα» ταξιδεύοντας το κοινό μέσα απ’ τα τραγούδια, τις διηγήσεις και τις αναμνήσεις...

Της ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΑΜΟΥ, ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ, 26/02/2011

«Όταν ήμουν μικρός ήθελα να σας παντρευτώ. Τώρα που είμαι τριάντα, πάλι έχω την ίδια επιθυμία», της είπε στο καμαρίνι ένας θαυμαστής. Η φωνή της, το μπρίο της, η ζωντάνια της ξεσηκώνει και τους «αγγέλους». Η Ζωζώ Σαπουντζάκη, η μία και ανυπέρβλητη «βασίλισσα της νύχτας και της διασκέδασης», κάθε Τετάρτη βράδυ κάνει sold out στο «Αγγέλων Βήμα», το νεοκλασικό χώρο που βρίσκεται κοντά στο περιστύλιο του Εθνικού Θεάτρου.
Σε μια ατμόσφαιρα σπάνιας προσωπικής εξομολόγησης ταξιδεύει το κοινό μέσα από τα τραγούδια, τις διηγήσεις και τις αναμνήσεις στην Κωνσταντινούπολη, στη Θεσσαλονίκη, στην Αμερική. Ξεδιπλώνει τη ζωή της κι ερμηνεύει τραγούδια της ψυχής της, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μαλισσόβα. Και ο κόσμος για μια ακόμη φορά παίρνει ζωή απ’ τη Ζωζώ και την αποθεώνει.
Γιατί αυτό είναι ένα από τα μυστικά της «βασίλισσας». Ότι χαρίζει αισιοδοξία και ζωντάνια στους γύρω της. Πώς λοιπόν να μην τη σέβεται ακόμη κι ο χρόνος; Ακόμη κι αυτόν η Ζωζώ τον μάγεψε με το μπρίο της και δεν τολμά να την αγγίξει.
* Πολλοί κακεντρεχείς αναρωτήθηκαν ποια μπορεί να είναι η ηλικία σας. Ακόμη κι αυτοί κατάπιαν τη γλώσσα τους κι έσπασαν τις πένες τους όταν σας είδαν στο «Αγγέλων Βήμα», με τη σχιστή τουαλέτα, απαστράπτουσα, να ερμηνεύετε. Ποιο πιστεύετε πως είναι το μυστικό που σας διατηρεί τόσο ακμαία;
«Πιστεύω ότι βγαίνει η αλήθεια της ψυχής μου, η δύναμη που έχω για τη ζ(Ζ)ωή που αγαπώ. Βεβαίως, μετράει και το DNA. Εχω μοιάσει της μάνας μου, η οποία έφυγε σε ηλικία ενενήντα και… χρόνων και δεν είχε στα πόδια ούτε μια ρυτίδα. Το πρόσωπό της ήταν καταπληκτικό και να φανταστείτε έκανε μόνη της μάσκες με φρούτα. Με φυσικό τρόπο φρόντιζε τον εαυτό της».
* Κι εσείς, απ’ όσο γνωρίζω, αρκείστε στα δώρα της φύσης;
«Δεν σταματάω να κινούμαι. Ο Θεός μάς έδωσε τα πόδια όχι για να καθόμαστε όλη τη μέρα ξαπλωμένοι. Κινούμαι πάρα πολύ. Δεν θέλω να κάθομαι. Και αν ο καιρός δεν επιτρέπει να βγω έξω, θα πάρω ακόμη και το σφουγγαρόπανο προκειμένου να κινηθώ. Ό,τι κι αν κάνω θεωρώ πως είναι μια γυμναστική για το σώμα. Όταν μένω στην Κινέττα κολυμπάω. Για να πάω όμως για κολύμπι κατεβαίνω δεκάδες σκαλοπάτια. Ετσι πιστεύω ότι το σώμα διατηρείται».
* Το ξενύχτι σάς ενοχλεί, μια και το είχατε ξεσυνηθίσει;
«Δεν με ενοχλεί. Παίρνω ζωντάνια απ το πρόγραμμά μου, απ’ τα τραγούδια που λέω. Όταν θα πάω σπίτι θα τσιμπήσω ένα φιλέτο και σαλάτα, θα ξεβαφτώ απαραιτήτως και θα πέσω να κοιμηθώ. Μη φανταστείτε ότι θα κοιμηθώ μέχρι το μεσημέρι. Το πολύ στις 11 ξυπνάω».
* Πάντα ξεσηκώνατε τον κόσμο και σας αποθέωνε. Τώρα παρουσιάζετε ένα διαφορετικό θέαμα και πάλι ο κόσμος, νέοι και μεγαλύτεροι, σηκώνεται όρθιος και σας χειροκροτεί. Τι είναι αυτό που τους «τρελαίνει» στο πρόγραμμα;
«Πιστεύω πως είναι το ίδιο το πρόγραμμα. Μιλώ για όλη μου τη ζωή. Απ’ τα παιδικά μου χρόνια, μέχρι πώς γνώρισα τον Ζαμπέτα. Ερμηνεύω τα τραγούδια του, διηγούμαι πώς γνώρισα τον Χατζιδάκι, τον Αντονι Κουίν. Είναι ένα τρίωρο πρόγραμμα όπου συνδιασκεδάζουμε με τον κόσμο. Ακούω την ανάσα τους κι ακούνε τη δική μου».
* Τα ακριβά φορέματα, τα ιδιαίτερα γοβάκια, ο φίνος τρόπος ζωής σας, το εκλεκτό που θα διαλέξετε μαρτυρούν μια γυναίκα που -αν μη τι άλλο- χαλάει κάποια χρήματα. Τώρα, με την οικονομική κρίση, έχετε μειώσει τα έξοδά σας;
«Πάρα πολύ. Βέβαια, πάνω στη δουλειά μου δεν κάνω εκπτώσεις. Εχω τόσες καινούργιες τουαλέτες και τώρα για τη μουσική σκηνή έραψα μια νέα, πολύ ακριβή. Στο «Αγγέλων Βήμα» αλλάζω τέσσερις φορές. Πρέπει όλα να είναι προσεγμένα. Επίσης την κολόνια μου συνεχίζω να την παραγγέλνω απ’ το εξωτερικό. Όμως ναι. Κατά τα άλλα έχω περιοριστεί. Αυτό το πράγμα που συμβαίνει στη χώρα μας ούτε που το φανταζόμασταν. Πείτε μου, πώς θα ζήσει ο κόσμος με επτακόσια κι εξακόσια ευρώ; Πώς θα ζήσουν ολόκληρες οικογένειες; Ξέρετε, κάποιες φορές που είναι sold οut τα εισιτήριά μου, τι πιστεύω; Πως ο κόσμος έρχεται τρεις ώρες για να ξεχαστεί απ’ τα προβλήματα και να πάρει δύναμη και κουράγιο να αντιμετωπίσει με ελπίδα κι αισιοδοξία αυτά που έρχονται».

No comments: