Monday, October 6, 2008

«Είμαι θυμωμένος που με αφήνουν εκτός Φεστιβάλ»

Φιλιππίδης... μαινόμενος! Δηκτικός όσο ποτέ! Και με τους ανθρώπους του Ελληνικού Φεστιβάλ που τον κρατούν εκτός Επιδαύρου -«προτιμούν τους ξένους που έρχονται και... φτύνουν το ελληνικό θέατρο και τον πολιτισμό μας και που ανεβάζουν άθλιες παραστάσεις, που δείχνουν την άγνοιά τους στο αρχαίο δράμα»- και με τους πολιτικούς που «διαπλέκονται και έχουν ξεφτιλιστεί όσο ποτέ» και με τους παπάδες, οι οποίοι «αντί να μοιράζουν στο ποίμνιό τους τα αγαθά, έφτασαν να τα ανταλλάσσουν μαζεύοντας δισεκατομμύρια που τα κάνουν τι, πες μου!».

«Είμαι θυμωμένος που με αφήνουν εκτός Φεστιβάλ»

Μπορεί να βρίσκεται σε καλλιτεχνικό οργασμό -έχει τελειώσει τα γυρίσματα της ταινίας «Ο Ηλίας του 16ου», ξεκίνησε παραστάσεις στον «Μπακαλόγατο», κάνει πρόβες στο «Ηβη» και στο έργο «Στις κουζίνες» και κάνει και πρεμιέρα στη σειρά «Λάκης ο γλυκούλης»- αυτό δεν σημαίνει όμως και ότι... κωφεύει σε όσα συμβαίνουν γύρω μας. Αντιθέτως, οργίζεται κι επαναστατεί - «αυτό πρέπει να κάνουμε όλοι μας» λέει με ένταση.

«Να επαναστατήσουμε, να ορθώσουμε το ανάστημά μας, να βγούμε στους δρόμους, να καταδικάσουμε τα κακώς κείμενα και την απόλυτη ξεφτίλα που πρωταγωνιστεί στην καθημερινότητά μας! Γιατί, το βλέπεις και εσύ, το βλέπουμε όλοι μας πεντακάθαρα ότι ζούμε την απόλυτη... ξεφτίλα πια!».

«Είναι αληθινά σκανδαλώδες να αφήνουν εκτός Επιδαύρου και Ηρωδείου καλλιτέχνες όπως ο Φιλιππίδης, ο Μπέζος, που έχουν την ψήφο του ελληνικού λαού, είναι τραγικό να αγνοείται η λαϊκή ετυμηγορία!» μου έλεγαν τις προάλλες σε συνέντευξή μας οι Ρέππας - Παπαθανασίου. Λέω να ξεκινήσουμε από αυτό...

Ξέρεις, έχουν οργιστεί πολλοί από όλο αυτό το «σκηνικό» που έχει στηθεί στο Φεστιβάλ - «αυτιστικό» το χαρακτήρισαν οι δύο τους και βρίσκω εξαιρετική τη θέση τους!- που δίνει... χώρο σε ξένους κάθε καρυδιάς, οι οποίοι και παντελή άγνοια έχουν στον χώρο του αρχαίου δράματος και έρχονται να... φτύσουν το ελληνικό θέατρο, με ανήκουστη θρασύτητα. Ηρθε ο «πολύς» Βασίλιεφ, έκανε απρεπέστατες-προκλητικότατες δηλώσεις και το αποτέλεσμα της δουλειάς του -του... ειδήμονα του χώρου!- ήταν τέτοιο, που το κοινό έφτασε να γιουχάρει.

Σε τέτοιο σημείο το έφτασαν οι... ειδήμονες που ήρθαν να μας... ανοίξουν τα μάτια! Υπάρχει θυμός από τους θεατές για όλο αυτό το πολύ πειραγμένο μενού που είδαν φέτος στο Φεστιβάλ και από την άλλη υπάρχει και θυμός των ανθρώπων της τέχνης για όλο αυτό το αυτιστικό παιχνίδι που παίζεται εις βάρος μας και εις βάρος του κοινού.

Θύμωσαν όλοι, όπως και οι Ρέππας - Παπαθανασίου, που τους ευχαριστώ θερμά για τη δήλωσή τους. Δεν είμαστε φίλοι, δεν είχαν κανένα λόγο να βγούνε να με υπερασπιστούν. Και το λέω αυτό γιατί πολλοί μπορεί να υποθέσουν ότι το έκαναν λόγω φιλικής ή άλλης διαπλεκόμενης σχέσης μας. Δεν συνεργαζόμαστε, δεν κάνουμε παρέα, δεν είναι κολλητοί μου. Υπερασπίστηκαν -μέσω εμού και του Μπέζου που ανέφεραν ενδεικτικά- τους καλλιτέχνες που αγαπάει και που στηρίζει ο κόσμος, δίνοντας απλόχερα την ψήφο του, οι οποίοι μένουν εκτός, για να υποστηριχτεί μια ξενομανία!

Μοιάζεις οργισμένος. Εχει φτάσει το αίμα στο... κεφάλι σου!

Είμαι ενοχλημένος και θυμωμένος που με αφήνουν εκτός και μου στερούν το δικαίωμα να κάνω Αριστοφάνη. Αλλά να σου πω κάτι; Εγώ θα τη βρω την άκρη - κι όχι μόνο εγώ... Γιατί με στηρίζει το κοινό - μας στηρίζει το κοινό. Κι έπειτα από χρόνια που εμείς θα συνεχίζουμε να γράφουμε ιστορία, οι... άλλοι, οι «εγκέφαλοι» που μας αφήνουν εκτός με προκλητικότατο τρόπο, δεν θα υπάρχουν. Το ταλέντο βρίσκει τον δρόμο του, μου έλεγεο δάσκαλός μου ο Κάρολος Κουν! Οσα εμπόδια κι αν μπούνε...

Και είναι μότο ζωής αυτό! Δεν με στήριξε κανείς, δεν είχα πλάτες, δεν είχα περιουσία από πίσω μου, δεν με επέβαλε κανείς. Πάλεψα, έδωσα μάχες, βρήκα ανθρώπους που πίστεψαν στις δυνατότητές μου - από τον Κουν, τον Παπαβασιλείου, μέχρι τον Νίκο Κούρκουλο, που ήταν γενναιόδωρος όσο κανείς!

Τον βρίσκεις τον δρόμο σου άμα το θελήσεις και το παλέψεις με ψυχή. Και μαθαίνεις να ξεπερνάς τα εμπόδια - όποια και αν είναι αυτά, όσο καλά και αν τα στήνουν κάποιοι. Κατάλαβες;

Γίνονται μεγάλες αδικίες. Και αυτό με θυμώνει πάρα πολύ...

Με θυμώνει επίσης που η πολιτεία αδιαφορεί τόσο για τον πολιτισμό. Με θυμώνουν οι πολιτικές ρεμούλες, η διαπλοκή η οποία πρωταγωνιστεί παντού γύρω μας! Οπως με θυμώνει η ξεφτίλα με το φορολογικό, το μαχαίρι που βάζουν στον λαιμό μας, η ανεργία, το ασφαλιστικό που μόνο ασφάλεια δεν σου προσφέρει, τα μέτρα λιτότητας, οι μισθοί πείνας. Μέχρι τώρα δεν μιλούσα. Πίστευα ότι ο καθένας πρέπει να μιλάει μέσα απ τη δουλειά του και να μην έχει άποψη επί παντός επιστητού. Ομως επαναστατώ, πνίγομαι, όπως οι περισσότεροι.

Δεν μιλάμε και... πατάνε σε αυτό κάνοντας νέα... εγκλήματα...

Ακριβώς! Ας μιλήσουμε λοιπόν! Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Αφού δεν έχουν τσίπα, ας τους ξεμπροστιάσουμε πιο πολύ. Μείναμε απαθείς και το πληρώνουμε. Φτάνει λοιπόν!

Ας επαναστατήσουμε γιατί παράγινε αυτή η ξεφτίλα πλέον...

Οδεύουμε προς τον γκρεμό κι αν δεν λάβουμε δραστικά μέτρα, θα... γκρεμοτσακιστούμε! Γίνονται τέρατα γύρω μας. Τέρατα!

Με το θέμα του Βατοπεδίου θα έχεις ενοχληθεί φαντάζομαι, έτσι;

Δεν έχω ενοχληθεί, έχω φρικάρει όπως όλοι μας! Πρέπει να προσφέρει η Εκκλησία, πρέπει να βοηθά, να στηρίζει το ποίμνιό της, όχι να φτιάχνει περιουσίες, να ανταλλάσσει γη και να κάνει αγοροπωλησίες! Να την κάνουν τι οι καλόγεροι τη γη;

Το μότο όλων μας πρέπει να γίνει το «Επαναστατήστε» λες;

Επαναστατήστε και... ρίξτε τους στα αυτιά! Μήπως και καταλάβουν! Και πριν πάτε στην κάλπη μετρήστε σωστά τα πράγματα. Γιατί όταν δεν τα μετράς, την πληρώνεις ανάλογα!

Δεν με στήριξε κανείς, δεν είχα πλάτες, δεν είχα περιουσία από πίσω μου, δεν με επέβαλε κανείς

  • Ο «ΛΑΚΗΣ, Ο ΓΛΥΚΟΥΛΗΣ»

Παράλληλα είσαι ο «Λάκης ο γλυκούλης» στο «Μega», φέτος.

Είμαι ευτυχής που υπάρχω σε δουλειές που με εκφράζουν. Με το που διάβασα το σενάριο της σειράς, ενθουσιάστηκα και είπα αμέσως το ναι. Ο Λάκης που «ντύνομαι» σε αυτή είναι ένας άνθρωπος που η ζωή δεν του έχει φερθεί γενικά και με τον καλύτερο τρόπο. Σε όλη του τη ζωή οι συγγενείς του τον εκμεταλλεύονταν και οι φίλοι του τον κορόιδευαν. Η δε γυναίκα του, η οποία θεωρεί ότι έκανε μεγάλο λάθος που τον παντρεύτηκε και έκανε οικογένεια μαζί του, αρχίζει σιγά σιγά να διεκδικεί το δικαίωμά της να κάνει τη «μεγάλη» ζωή. Το κερασάκι στην τούρτα έρχεται όταν ο πατέρας του δεν τον συμπεριλαμβάνει καν στη διαθήκη του και ο αδελφός του δεν του δίνει τελικά τίποτα από την τεράστια περιουσία. Ο Λάκης νιώθει ότι τίποτα πια δεν είναι όπως πριν και αποφασίζει να ξεκινήσει από το μηδέν... Δίνει σάρκα και οστά στα όνειρά του, μέσα από σπαρταριστές καταστάσεις και από ανατροπές.

  • «ΣΤΙΣ ΚΟΥΖΙΝΕΣ»

Σατιρίζει την αστική τάξη

Μίλησέ μου για το έργο του Εϊκμπορν που ανεβάζεις στο Ηβη.

Το έργο -μια κλασική κωμωδία με εξωφρενικούς χαρακτήρες- σατιρίζει αμείλικτα την αστική τάξη, τις συζυγικές και τις κοινωνικές σχέσεις, τις προσπάθειες των ηρώων μας να ανελιχθούν επαγγελματικά. Και επειδή τα καλύτερα πάρτι, ως γνωστόν, γίνονται «Στις Κουζίνες», το έργο διαδραματίζεται ολόκληρο στις κουζίνες τριών ζευγαριών. Παραμονή Χριστουγέννων, πέρσι: στην κουζίνα ενός αγχώδους εμπόρου και της μανιώδους με την καθαριότητα συζύγου του.

Το μόνο που θέλουν οι δυο τους είναι να πετύχουν επαγγελματικά και να ανέλθουν κοινωνικά. Οργανώνουν στο σπίτι τους πάρτι, για να διασκεδάσουν έναν γυναικά αρχιτέκτονα και την εξαρτημένη από χάπια σύζυγό του και ένα ανώτατο τραπεζικό διευθυντικό στέλεχος με τη σνομπ γυναίκα του. Παραμονή Χριστουγέννων, φέτος: στην κουζίνα του αρχιτέκτονα. Η σύζυγός του Εύα προσπαθεί συνεχώς αλλά ματαίως να αυτοκτονήσει... Παραμονή Χριστουγέννων, του χρόνου: στην κουζίνα του ανώτατου τραπεζικού στελέχους. Πολλά έχουν αλλάξει, καριέρες έχουν γκρεμιστεί, όλα έχουν ανατραπεί, αλλά το πάρτι ξεκινά και τελειώνει πάντα «Στις Κουζίνες». Είναι πολύ δυνατό έργο, που... φωτίζει την τρέλα μας να πετύχουμε και να καταξιωθούμε, χάνοντας την ουσία της ίδιας της ζωής μας...

  • Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Το έργο του Αλαν Εϊκμπορν «Στις κουζίνες» ανεβαίνει στις 23 Οκτωβρίου στο θέατρο «Ηβη», σε διασκευή-σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη, σκηνικά Γιώργου Γαβαλά, κοστούμια Κατερίνας Παπανικολάου, φωτισμούς Ελευθερίας Ντεκώ. Παίζουν Τάσος Χαλκιάς, Ράνια Σχίζα, Ζέτα Μακρυπούλια, Σοφία Παυλίδου, Χρήστος Πλαϊνης και Αργύρης Αγγέλου.

  • ΣΙΝΕΜΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ

«Ο Ηλίας του 16ου» και ο «Μπακαλόγατος»

Ο Ηλίας του 16ου ξαναζωντανεύει στο πανί, πενήντα χρόνια μετά την πρώτη του μεταφορά στον κινηματογράφο...

Είναι λατρεμένο έργο του ισχυρότατου διδύμου Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου, είναι λατρεμένη η πρώτη εκδοχή με τους Χατζηχρήστο - Βέγγο και ήταν θαυμάσια η ιδέα του ριμέικ του, πάνω στο οποίο δουλέψαμε με τον Νίκο Ζαπατίνα και όλη τη γερή ομάδα των ηθοποιών - Τσαλταμπάσης, Μπαζάκα, Μανέ, Αποστολάκης, Αντωνίου, Κωστής, Μεντή, Μουτούση, Ματίκα...

Τη διασκευή του σεναρίου έκανε η Κάτια Κισσονέργη και η υπόθεση έχει να κάνει με τον Ηλία, τον Θωμά και τον Βαγγέλη, τρία γκαρσόνια, που ναι φιλαράκια, οι οποίοι πάνω στην απόγνωσή τους που τους κυνηγάνε δάνεια, ασφάλειες, κάρτες κλπ. παίρνουν την απόφαση να κλέψουν τον κυρ Λάμπρο, ιδιοκτήτη καφετέριας, ενεχυροδανειστή και κλεπταποδόχο. Τη διάρρηξη θα κάνει ο Θωμάς, ενώ ο Ηλίας, ντυμένος αστυφύλακας, θα φυλάει τσίλιες απέξω... Από εκεί και πέρα ξεκινά μια απίστευτη «τρέλα», με ανατροπές και κωμικές εξελίξεις που «απογειώνουν» το έργο!

Η παραγωγή της ταινίας υπογράφεται από την «Οdeon», τη «Φίνος Φιλμ» -που ξαναμπαίνει στην παραγωγή-, την «Ανωση», το «Μega», τη «Νova», τη «Cl Ρroduction», την «Εms», τη «Filminmind»...

Η πρεμιέρα της ταινίας θα γίνει στις 27/11.

Το ότι «ντύνεσαι» ρόλο που έπαιξε ο Κώστας Χατζηχρήστος, όπως συμβαίνει και με τον «Μπακαλόγατο» που πάει δεύτερη χρονιά στο «Μουσούρη», σε γεμίζει με άγχος;

Οχι, γιατί δεν βγαίνω να... αναμετρηθώ με τον Χατζηχρήστο -θα ήταν κουτό και ανόητο από μέρους μου!- αλλά να δώσω σάρκα και οστά σε έναν ήρωα που αγαπήσαμε όλοι μας πολύ.

Το ότι ο «Μπακαλόγατος» έσπασε ταμεία και πήρε θερμές κριτικές από κοινό και ειδήμονες θα σε γεμίζει μεγάλη χαρά...

Χαρά και ευτυχία, γιατί το στοίχημα ήταν πολύ δύσκολο μα και παράτολμο! Οταν κάνεις όμως κάτι με σεβασμό και αγάπη, δεν μπορεί παρά να το εισπράξει το κοινό και να σε στηρίξει!

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ο «Μπακαλόγατος» των Χρήστου-Γιώργου Γιαννακόπουλου παίζεται στο θέατρο «Μουσούρη», σε σκηνοθεσία του Πέτρου Φιλιππίδη, σκηνικά Γιώργου Γαβαλά, κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ. Παίζουν οι Πέτρος Φιλιππίδης, Τάσος Κωστής, Χριστίνα Τσάφου, Γιώργος Λέφας, Γιάννης Δεγαϊτης, Σπύρος Πούλης, Θάλεια Ματίκα, Αλίνα Κοτσοβούλου, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ειρήνη Τσιάρη και Θανάσης Τσαλταμπάσης.

Βασίλης Μπουζιώτης, ΕΘΝΟΣ, 04/10/2008

No comments: