ΝΕΤ... ΝΕΤ... ΝΕΤ... Τι να σημαίνουν τάχα αυτά τα αρχικά του καναλιού; Το ΄χω ξεχάσει πια. Και να μου ΄χει κολλήσει ντε και καλά πως το ΝΕΤ αναλύεται σε Νεοδημοκρατική Ελληνική Τηλεόραση... Θα ΄ναι που κάθε μέρα στις τρεις βλέπω το μεσημεριανό δελτίο της ειδήσεων.
Όπου ύστερα από κάθε «αντικειμενικό» ρεπορτάζ βγαίνει τρέχοντας ένας/ μια «ρεπόρτερ» που, χωρίς να γράφουν πουθενά «του ανταποκριτή μας στην Ρηγίλλης» ή κάτι σχετικό, αγωνιά, παλεύει, σφαδάζει να μας δικαιολογήσει κάθε γενικώς κυβερνητική ή ειδικώς υπουργική ανικανότητα ή απάτη ή μαλακία. Ή μήπως κάνω λάθος;
Όλος ο κόσμος, μια σκηνή... Επιτέλους! Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, μετά τις παραστάσεις- καταπλάσματα, σε γενικές γραμμές, που παρουσίαζε τα τελευταία καλοκαίρια και που, δικαίως, του στοίχισαν τον εξοβελισμό του απ΄ την Επίδαυρο πρόπερσι και φέτος- κι ας μην επικαλούνται οι αδελφοί μας Κύπριοι «εθνικούς λόγους» (!) για υποχρεωτική (!) παρουσία τους στο Φεστιβάλ και επιδίδονται σε κυνήγι μαγισσών πριν κοιτάξουν κατάματα την αλήθεια...-, αποφάσισε το επόμενο καλοκαίρι να καλέσει τον Νίκο Μαστοράκη ν΄ ανεβάσει «Νεφέλες» του Αριστοφάνη σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη και με μουσική Σταμάτη Κραουνάκη. Αδιαφόρως αποτελέσματος που θα προκύψει, μια κίνηση σωστή, που δεν υπαγορεύεται από σκοπιμότητες, κομματικές και άλλες, και διαπλοκές...
Ο Νίκος Μαστοράκης από Αριστοφάνη ώς τώρα έχει καταπιαστεί μόνο με τον «Πλούτο» αλλά δις: με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, στο -χειμερινό- Δημοτικό Θέατρο «Παλλάς», τη σεζόν 1997-1998 και το καλοκαίρι του 2004 όταν ανέβασε την κωμωδία στην Επίδαυρο με τον θίασο «Εύμολπις»- θεατρικές επιχειρήσεις Λεμπέση και με Χρεμύλο τον Λάκη Λαζόπουλο.
Οι «Νεφέλες» φέτος το καλοκαίρι παρουσιάζονται απ΄ την «Αττική Σκηνή» σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, σε σκηνοθεσία Θανάση Θεολόγη και με Στρεψιάδη τον Τάσο Χαλκιά και Σωκράτη τον Ηλία Λογοθέτη.
Οι συζητήσεις για τη διανομή στην παράσταση του ΘΟΚ δεν έχουν ακόμα αρχίσει. Στο μεταξύ ο Νίκος Μαστοράκης ετοιμάζει στο Μέγαρο Μουσικής για τις «Αίθριες Νύχτες» του τις δυο μουσικές παραστάσεις -16 και 17 Σεπτεμβρίου- της Σόνιας Θεοδωρίδου με τραγούδια του Ζακ Μπρελ και με τον τίτλο «Νe Μe Quitte Ρas» τις οποίες επιμελείται σκηνοθετικά και για το Εθνικό Θέατρο «Το ξύπνημα της νιότης» του Βέντεκιντ που θ΄ ανεβεί στις 14 Νοεμβρίου στην Α΄ Σκηνή του «Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας».
Τελικά, «Το Τέταρτο Κουδούνι», μετά την απήχηση της εκστρατείας του κατά των τρίωρων, τετράωρων και βάλε παραστάσεων που ΄χουν γίνει μόδα τελευταία, μέσω, κυρίως, των Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και δη των άνευ διαλείμματος- πώς να πας τουαλέτα, αν σου ΄ρθει, ε, πώς;
-και μετά τα τελευταία κρούσματα- «Οιδίποδες» Ρούλας Πατεράκη, «Μήδεια» Βασίλιεφ-, υπό την απειλήν πια πανδημίας, προχωρεί στην ίδρυση Πανελλήνιου (όχι Σοσιαλιστικού, όχι Σοσιαλιστικού...) Κινήματος για την Απελευθέρωση της Φεστιβαλικής Ούρησης (ΠΑΚΑΦΟ)- είμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς..... Πρώτες ενέργειες: Παραστάσεις προς τον Πρόεδρο του Ελληνικού Φεστιβάλ Γιώργο Λούκο. Αν δεν αποδώσουν, προειδοποιούμε για ύψωση εν ώρα παραστάσεων πανό: «Έξω τα τρίωρα και τα τετράωρα», «Κάτω οι κήλες μεσοσπονδυλίου δίσκου», «Όχι στη διαπλοκή με τους ορθοπεδικούς», «Διαλείμματα εδώ και τώρα», «Ελευθερώστε το κατούρημα», «Θα σας κατουρήσουμε επί σκηνής»...
Αν το Φεστιβάλ συνεχίσει να παραμένει ανάλγητο στα αιτήματα, εσχάτη κίνηση: ανεβαίνουμε στη σκηνή και κατουρούμε το σκηνικό! Κι ας φέρουν και τις Ειδικές Δυνάμεις, κι ας ρίξουν δακρυγόνα.
Η επίτιμη προεδρία θα προταθεί σε κριτικό θεάτρου που ΄χει απειλήσει δημοσίως ότι θα το κάνει.
Παράσταση που νομίζει πως είναι κανονική παράσταση ειρωνικής τραγωδίας του Ευριπίδη; Εκλαϊκευτική παράσταση; Παρωδία; Σάτιρα ερασιτεχνικής παράστασης; Σύνοδος τηλεοπτικών αστέρων του συρμού; Μάθημα περί κιτς; Drag show; Δεν κατάλαβα τι ήθελε να ΄ναι. Ούτε τι ήταν τελικά- μήπως όλ΄ αυτά σε αχταρμά;- η «Ελένη» σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αθερίδη...
Μωρέ, πώς το ΄λεγε - τότε, το ευτυχές Ολυμπιακόν έτος 2004, του θριάμβου τηςη Χρυσή Ολυμπιονίκης μας εμποδίστρια κ. Φανή Χαλκιά, τέως συνεργάτις- κρυφή κάμερα- του κ. Μάκη Τριανταφυλλόπουλου; Πώς το΄λεγε; Α, ναι! «Οι Έλληνες είμαστε γεννημένοι πρώτοι. Τα υπόλοιπα είναι για τους δεύτερους. Το αποδεικνύουμε εδώ και χιλιάδες χρόνια σε όλον τον κόσμο. Το έχουμε στα κύτταρά μας και είναι το μεγαλύτερο δώρο. Είναι κρίμα να το αμφισβητούμε. Όταν υπάρχει ελληνική ψυχή και πίστη στον Θεό, μπορείς να κατακτήσεις την κορυφή του κόσμου».
Ιδού, λοιπόν, η επαλήθευση -αφού, στο μεταξύ, η Ολυμπιονίκης μας υπερπήδησε κάθε εμπόδιο που συνάντησε: ΚΑΙ στην ντόπα την κατακτήσαμε την κορυφή του κόσμου. Αφού ο Ρογκ μάς απένειμε και άτυπο χρυσό μετάλλιο.
Αφήστε αυτό με τα «κύτταρα»... Τι το ΄θελε;
Όλος ο κόσμος, μια σκηνή... Τα πάντα μπορεί να σημαίνει το «αναγκαστικές αλλαγές για λόγους ανωτέρας βίας» που επικαλείται το σχετικό δελτίο Τύπου...
Πάντως το γεγονός είναι ότι η Γωγώ Μπρέμπου κι ο Κώστας Κάππας, οι δυο απ΄ τους βασικούς πρωταγωνιστές στην «Δωδέκατη νύχτα» του Σέξπιρ, που ΄χει ανεβάσει ο Θέμης Μουμουλίδης ως μουσική κωμωδία στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης, συμπαραγωγή της «5ης Εποχής» του και του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας και που περιοδεύει, αποχώρησαν. Και την Ολίβια και τον Ορσίνο για τις επόμενες παραστάσεις επωμίστηκαν η Ειρήνη Μουρελάτου κι ο Μάνος Παπαγιάννης. Στα «ευτράπελα» των Ολυμπιακών Αγώνων κατέταξαν οι μεσημεριανές ειδήσεις του Αlpha τη σύλληψη στο Πεκίνο ενός αυστραλού δημοσιογράφου όταν εισήλθε, χωρίς την απαραίτητη διαπίστευση, σε απαγορευμένη περιοχή. «Ευτράπελο» το ανέβαζε η παρουσιάστρια, «ευτράπελο» το κατέβαζε ο ρεπόρτερ. Ε, ρε κανένα ευτράπελο που σας χρειάζεται.
Όλος ο κόσμος, μια σκηνή... Κλειστόν έως 9 Οκτωβρίου θα παραμείνει «Το Τέταρτο Κουδούνι». Λόγω- καθυστερημένων, πολύ καθυστερημένων... διακοπών
ΤΑ ΝΕΑ: Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2008
No comments:
Post a Comment