Tuesday, September 2, 2008

Είμαι... αιώνιος υπηρέτης του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου


Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΙΔΑΛΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/09/2008

Ο Τάσος Κορόζης έχει το κωμικό στοιχείο επί τη εμφανίσει. Ευτραφής, κοντούλης, ατόφια λαϊκός με προσεγμένη κίνηση και στακάτο πλασάρισμα του λόγου δημιουργεί ευφορία και γελαστική διάθεση στο κοινό.
Ο Τάσος Κορόζης (δεξιά) με τον Λευτέρη Ζαμπετάκη στην κωμωδία του Γκολντόνι «Η λοκαντιέρα» με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου
Επιμένει εκτός των αθηναϊκών τειχών εδώ και 23 χρόνια στα πάτρια εδάφη της Αιτωλοκαρνανίας με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου παίζοντας ποικίλους ρόλους σ'έργα των Κλάιστ, Αριστοφάνη, Μανιώτη, Στρατίεφ, Καμπανέλλη, Ξενόπουλου, Μπομαρσέ, Μολιέρου κ.ά.
Πρόσφατα τον είδαμε στον Λυκαβηττό στην κλασική κωμωδία του Γκολντόνι «Η λοκαντιέρα» με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου σε μια νόστιμη παράσταση σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη. Ερμηνεύει απολαυστικά τον υπηρέτη του Ιππότη, ο οποίος, όπως όλοι οι άντρες του έργου, θέλουν να κατακτήσουν την ατίθαση και γοητευτική Μιραντολίνα, ιδιοκτήτρια ενός μικρού πανδοχείου, με αποτέλεσμα διάφορες αστείες παρεξηγήσεις και καταστάσεις (παίζουν οι Μαρία Παρασύρη, Βαγγέλης Ψωμάς, Λευτέρης Ζαμπετάκης, Πάνος Σταθακόπουλος, Γιάννης Κοτσαρίνης, Λένα Ντζούρβα, Λένα Υφαντή). Με αφορμή την αποψινή παράσταση της «Λοκαντιέρας» στο Θέατρο Πέτρας στην Πετρούπολη κάναμε μια κουβέντα με τον 48χρονο Κορόζη.

«Ο υπηρέτης του Ιππότη είναι ο πιο αγαθός κι αγνός απ' όλους αυτούς που αγαπούν τη Μιραντολίνα. Δέχεται τα πράγματα όπως είναι. Θεωρώ τον εαυτό μου... αιώνιο υπηρέτη του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου».
  • Μένεις μόνιμα στο Αγρίνιο. Γιατί;
«Μεγάλωσα σ' ένα κοντινό χωριό από φτωχική οικογένεια. Στο Αγρίνιο πήγα Γυμνάσιο. Δεν συγκρίνεται με την Αθήνα. Ολοι εκεί είναι γνωστοί μου. Τους λέω και μου λένε καλημέρα. Με πειράζουν, τους πειράζω, διασκεδάζουμε παρέα στα ουζερί, στις ταβέρνες. Είμαι συλλέκτης και διασπορέας του αγρινιώτικου χιούμορ. Κάνουμε φοβερές πλάκες».
  • Στη «Λοκαντιέρα» ο έρωτας τους κάνει όλους άνω-κάτω. Σ' εσένα τι ρόλο έπαιξε στη ζωή σου;
«Είμαι παντρεμένος και μονογαμικός. Οι δύο γυναίκες της ζωής μου είναι η Σοφία η γυναίκα μου, που είναι μοδίστρα, και η κόρη μου Μαρία, μαθήτρια στη Β' Γυμνασίου. Αυτές έπαιξαν καθοριστικό ρόλο την οικογενειακή ηρεμία μου και στην δημιουργία».
  • Η κωμωδία μοιάζει να σου ταιριάζει περισσότερο.
«Λόγω φάτσας, λόγω φύσης και θέσης. Θυμάμαι από το Δημοτικό που μ' έβαζε ένας δάσκαλος να παίζω σε σκετς. Μου καθόρισε τη ζωή, χωρίς να έχω δει θέατρο. Υπήρχε μια ιδιαίτερη ανταπόκριση από τον κόσμο. Θέατρο πρωτοείδα μόλις τελείωσα το Λύκειο. Σπούδασα και εργοδηγός δομικών έργων, αλλά τα παράτησα. Ημουν αυτοσυντήρητος. Εκανα διάφορες δουλειές του ποδαριού. Σπούδαζα στη δραματική σχολή της Ευγενίας Χατζίκου και παράλληλα δούλευα, για παράδειγμα, στην καφετέρια σε σταθμό του ΚΤΕΛ από το βράδυ έως το πρωί».
  • Το θέατρο για σένα είναι...
«Το θέατρο, πέρα από το ταλέντο, για μένα είναι πειθαρχία, συνέπεια και συνέχεια».
  • Μια ιδιαίτερα χαρούμενη στιγμή στη θεατρική διαδρομή σου;
«Θυμάμαι όταν παίζαμε τη "Φρουτοπία" του Ευγένιου Τριβιζά στο Αγρίνιο και η κόρη μου ήταν δύο χρονώ. Εκανα έναν χοντρό διευθυντή της εφημερίδας με σκάφανδρο και πούρο. Και λέω μια στιγμή: "Πίκο απίκο παιδί μου". Πετάγεται η κόρη μου από τον εξώστη και μου φωνάζει "μπαμπά"! Και απαντάω "ναι, παιδί μου". Κι ο συνάδελφος που ήμασταν στη σκηνή χώθηκε πίσω από τα σκηνικά για πέντε λεπτά, γιατί τον πήραν τα γέλια».
  • Υπάρχει κάποιος ρόλος που θα 'θελες να παίξεις και παραμένει όνειρο;
«Εκείνον που δεν ξέρω... Είμαι ρεαλιστής, δεν κάνω όνειρα. Είμαστε τυχεροί αυτό τον καιρό που έχουμε καλλιτεχνικό διευθυντή τον Βασίλη Νικολαΐδη, έναν γνήσιο θεατράνθρωπο. Συνεργάσιμος, γαλαντόμος. Θα 'πρεπε και η πολιτεία να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της με τα ΔΗΠΕΘΕ. Γιατί μ' αυτά ζουν κι αγωνιούν άνθρωποι. Το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου όπως και και το ποδοσφαιρικό σωματείο Παναιτωλικός (δύο κομμάτια της καρδιάς μου) είναι οι πρεσβευτές του νομού μας στην υπόλοιπη Ελλάδα. Είναι από δυνατό κύταρρο και τα δύο. Ιδιαίτερα ο Παναιτωλικός μάθαινε στα παιδιά της φτωχολογιάς γράμματα με το νυχτερινό σχολείο που είχε φτιάξει από το '50. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν επίσης ο Στέλιος Τσιτσιμελής, δήμαρχος και νομάρχης που έστησε το δημοτικό θέατρο αρχικά το '81 και το '83 το ΔΗΠΕΘΕ. Οπως κι ο σκηνοθέτης Κώστας Φαρμασώνης που για 12 και πλέον χρόνια ως καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ πρόσφερε ουσιαστικά πράγματα στον τόπο μας. Αυτοί οι δύο οργανισμοί έχουν γερό... DNA».
Ο Τάσος Κορόζης παρουσιάζει για πέμπτη χρονιά στο τοπικό κανάλι «Αχελώος» την εκπομπή «Μπουμστους TV». Παίζοντας τον χωροφύλακα, τον βλάχο, τη γριά, τον Σαρακατσάνο και τον γύφτο σχολιάζει με σατιρική ματιά την επικαιρότητα σε κείμενα δικά του και του Μάκη Γουβέλη. Στην Αθήνα η «Λοκαντιέρα» του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, εκτός από τη σημερινή παράσταση της Πετρούπολης, θα παρουσιαστεί στις Αχαρνές την Πέμπτη, στην Ελευσίνα (8/9), στον Αλιμο (9/9) και στη Νέα Φιλαδέλφεια (16/9). *

No comments: