Ηταν μια παράσταση που πέρσι δίχασε το κοινό, ασχέτως αν εν τέλει καταχειροκροτήθηκε η πρωταγωνίστριά της. Ο λόγος για τις «Ευτυχισμένες μέρες» του Σάμουελ Μπέκετ και την Φιόνα Σο, που ως Γουίνι εμφανίστηκε μόνο την Παρασκευή 24 Αυγούστου στην Επίδαυρο. Η καθιερωμένη δεύτερη παράσταση δεν δόθηκε σε ένδειξη πένθους για τη τραγωδία που έπληττε τη χώρα, τις πυρκαγιές. Ετσι, την ερχόμενη Παρασκευή και το Σάββατο οι «Ευτυχισμένες μέρες» (από το Εθνικό Θέατρο της Μεγάλης Βρετανίας), σε σκηνοθεσία Ντέμπορα Γουόρνερ θα ανοίξουν δικαιωματικά τα φετινά Επιδαύρια, ελπίζοντας σε καλύτερη τύχη.Περί τους 3.500 θεατές είχαν παρακολουθήσει πέρσι την παράσταση, όλοι στο κάτω διάζωμα, αφού το άνω είχε καταργηθεί. Και βέβαια η διαφωνία πολλών πριν, αλλά και μετά το εγχείρημα, ήταν πως η Επίδαυρος ακριβώς θα το «κατάπινε», αφού με δύο ηθοποιούς επί σκηνής και με έργο γραμμένο για κλειστό θέατρο, θα αδυνατούσαν οι «Ευτυχισμένες μέρες» να σταθούν στο θέατρο του Πολυκλείτου. Παρά ταύτα στο φινάλε ήταν πολλοί εκείνοι που ενθουσιασμένοι φώναζαν «μπράβο».Θαμμένη σε ένα βουνό από άμμο, η Γουίνι, αρχικά μέχρι το στήθος και μετά ακόμα βαθύτερα, φλυαρεί, βουρτσίζει τα δόντια της, ψαχουλεύει την τσάντα της, τραβάει ένα πιστόλι και το φιλά. Ο Γουίλι, ο άντρας της, που υποδύεται ο ηθοποιός Τιμ Πότερ, πότε της απαντά και πότε όχι. Κοιτάζει μια πορνογραφική φωτογραφία ή διαβάζει εφημερίδα. Ο λόγος είναι για τη μοναξιά, τις κατακερματισμένες σχέσεις και το ανθρώπινο αδιέξοδο.Οι δυο τους δεν συντηρούν παρά την ελάχιστη οπτική επαφή, ένας ακόμα λόγος αποξένωσης, ωστόσο η Γουίνι είναι αισιόδοξη. Υποδέχεται κάθε νέα μέρα ως «άλλη μια υπέροχη μέρα». Και φέτος όπως και πέρσι η Γουίνι θα κρύψει το σώμα της στο λόφο. Στα (σχεδόν) καθιερωμένα της Επιδαύρου από την μεθεπόμενη Παρασκευή και το Σάββατο.
[Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία / 7, 29/06/2008]
No comments:
Post a Comment