Με τον «ποιητή των θραυσμάτων του αιώνα» Χάινερ Μίλερ και με μια καταγγελία άνοιξε τις εκδηλώσεις της η Μικρή Επίδαυρος. Ο «Φιλοκτήτης», σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ, ανέβηκε, την Παρασκευή και το Σάββατο, στο θεατράκι της Παλαιάς Επιδαύρου. Κάποιες διαφωνίες για τα σκηνικά με το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο -τελικά επετράπησαν- και οι καθυστερήσεις που αυτές επέβαλαν έκαναν τον σκηνοθέτη να μην μπορέσει να ολοκληρώσει τις δοκιμές της παράστασης έτσι όπως θα ήθελε. Γι αυτό, περίπου τριάντα λεπτά, το ιντερμέδιο που είχε ετοιμάσει όπως κατήγγειλε ο ίδιος ανεβαίνοντας στη σκηνή στο «διάλειμμα», δεν παίχτηκαν. Ολο αυτό του θύμισε «καταχρήσεις εξουσίας των νεανικών του χρόνων», οι οποίες τον ανάγκασαν να αφήσει την πατρίδα του και να εγκατασταθεί στο Παρίσι.
Σε ένα βιομηχανικό σκηνικό σε επίπεδα κι έναν διάδρομο να το χωρίζει στη μέση, με μπάζα, τροχαλίες με αλυσίδες, «τσαλακωμένα» βαρέλια, κουρέλια, έναν λάκκο που κάπνιζε από μέσα συνεχώς, ο Φιλοκτήτης του Μηνά Χατζησάββα κέρδισε τις εντυπώσεις. Ο πρωταγωνιστής, αν και είχε να αντιμετωπίσει ένα κείμενο πυκνό, μεστό, ποιητικό και βαθιά φιλοσοφικό (εξαιρετική η μετάφραση της Ελένης Βαροπούλου), με μεγάλους μονολόγους, κατάφερε να το περάσει στο κοινό που γέμισε για δύο ημέρες το θέατρο. Ο Λευτέρης Βογιατζής ως Οδυσσέας διέθετε τη «δολιότητα» του ήρωα, αλλά και το «λέγειν» του. Ο Χρήστος Λούλης στον ρόλο του Νεοπτόλεμου στάθηκε με σεβασμό απέναντι στο κείμενο, καταθέτοντας μια ερμηνεία με ουσία και μέτρο.
[Αντ. Καρ., ΕΘΝΟΣ, 30/06/2008]
No comments:
Post a Comment