Wednesday, September 24, 2008

Θεατρική επιστροφή για πέντε αστεράκια


Ο Κένεθ Μπράνα με την Τζίνα ΜακΚι σε σκηνή της παράστασης
Οι θυελλώδεις επευφημίες του κοινού -που μεταξύ άλλων περιελάμβανε συναδέλφους, όπως την Τζούντι Ντεντς και τον κωμικό Μπεν Ελτον- τις οποίες δέχτηκε ο Κένεθ Μπράνα στην πρεμιέρα του «Ιβάνοφ» του Τσέχοφ, ξεπεράστηκαν σε ένταση από τις κριτικές των εφημερίδων της επόμενης μέρας. Στο σύνολό τους αποθέωσαν τον ίδιο και την παράσταση του Μάικλ Γκράντατζ, που ανέβηκε στο θέατρο Γουίντχαμ στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου.

«Παράσταση της χρονιάς, χωρίς αμφιβολία... μπορεί να το έκανε να μοιάζει εύκολο, αλλά είναι γιατί είναι ένα παγκόσμιας κλάσης ταλέντο» έγραψε η «Daily Mail». «Δύσκολα θα μπορούσε να γίνει καλύτερη πρεμιέρα», ήταν το σχόλιο της «Independent». «Τα πάντα γύρω από την παραγωγή είναι πρώτης τάξης, αλλά η ερμηνεία του Μπράνα ξεχωρίζει...» συμφωνούσε και η «Guardian». Ενώ τα πέντε αστεράκια έδωσαν και πήραν.

Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την παραγωγή, μάλλον δεν υπερβάλλουν. Την ανέλαβε ο Donmar Warehouse, με τον Τομ Στόπαρντ υπεύθυνο για τη μετάφραση και διασκευή του έργου που ο Τσέχοφ έγραψε το 1887, αποκαλύπτοντας τα αδιέξοδα απογοητευμένου από τη ζωή του κτηματία, που προσπαθεί να καλύψει τα χρέη του με δανεικά, έχει πάψει να αγαπά την άρρωστη από φυματίωση γυναίκα του και φλερτάρει με την κατά πολύ νεότερή του κόρη των γειτόνων και δανειστών του.

«Ο Μπράνα φέρνει μια ξεκάθαρη μελαγχολία στον ρόλο, ανασύροντας τα στοιχεία της καταραμένης γοητείας στον χαρακτήρα του ήρωα, που κάνουν δύο γυναίκες να τον ερωτευτούν. Αναδεικνύει το πνευματώδες και αιχμηρό κείμενο του Στόπαρντ με τόσο θλιμμένα κωμικό τρόπο που σε αφήνει να αναρωτιέσαι πώς ο "Ιβάνοφ" μπορούσε τόσα χρόνια να αγνοείται θεωρούμενος από τα ήσσονος σημασίας έργα του Τσέχοφ», εξηγεί τον θαυμασμό του προς τον πρωταγωνιστή ο κριτικός των «Times», αποθεώνοντας την επιστροφή του στο σανίδι.

Η τελευταία φορά που ο Κένεθ Μπράνα είχε εμφανιστεί στη θεατρική σκηνή του Λονδίνου ήταν το 2003, όταν έπαιξε στο Εθνικό Θέατρο τον Εντμοντ στο ομότιτλο έργο του Ντέιβιντ Μάμετ. Ο 47χρονος ηθοποιός με τη λαμπρή καριέρα τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο είχε τα τελευταία χρόνια συμπεριληφθεί στη λίστα με τους σελέμπριτις, από τη λαμπερή ζωή και τα διαβόητα διαζύγια των οποίων γεμίζουν οι σελίδες των σκανδαλοθηρικών εφημερίδων.

Παρ' όλα αυτά, το θεατρικό Λονδίνο κάθε άλλο παρά κακία φάνηκε να του κρατά για τις περιπλανήσεις του στη διασημότητα και το Χόλιγουντ. Τα εισιτήρια του «Ιβάνοφ», ιδιαίτερα φθηνά, αφού -όπως δήλωσε και ο ίδιος, αναγνωρίζει πως το θέατρο είναι ακριβό και η παράσταση φιλοδοξεί να ξανακερδίσει το θεατρικό κοινό από τα μιούζικαλ, έχουν σχεδόν εξαντληθεί. Η παράσταση θα κρατήσει ώς τις 29 Νοεμβρίου.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 24/09/2008

No comments: