Μέσα από τους σημαντικότερους σταθμούς της ιστορίας του Θεάτρου Τέχνης, η έκθεση «Κάρολος Κουν-Θέατρο Τέχνης» που εγκαινιάζεται το απόγευμα στο Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί να αναδείξει την καθοριστική προσφορά του Κάρολου Κουν στην ανάπτυξη της θεατρικής τέχνης στην Ελλάδα.
Η μακρά πορεία του Κάρολου Κουν αναδεικνύεται μέσα από φωτογραφίες των πολυάριθμων παραστάσεων που σκηνοθέτησε, οι οποίες, οργανωμένες σε πέντε ενότητες, αρχαίο δράμα, ευρωπαϊκό θέατρο, παλαιότερο και σύγχρονο, αμερικανικό και νεοελληνικό θέατρο, προβάλλονται σε ισάριθμες οθόνες.
Τα εκθέματα περιλαμβάνουν ογδόντα ζωγραφικές μακέτες από τις συνεργασίες του Καρόλου Κουν με τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνογράφους, αναπαραγωγές των εξωφύλλων των προγραμμάτων, καθώς και αφίσες από τη συμμετοχή του Θεάτρου Τέχνης σε διεθνή φεστιβάλ.
Το πιο συγκινητικό, ίσως, στοιχείο της έκθεσης είναι η παρουσίαση τμημάτων από σκηνικά ιστορικών παραστάσεων, όπως το σκηνικό του Γιάννη Τσαρούχη για τους «Πέρσες», και του Γιάννη Μόραλη για τον «Οιδίποδα Τύραννο», μέσα στα κιβώτια με τα οποία ταξίδεψαν στο Λονδίνο το 1967 και το 1969, αντίστοιχα.
Ανάμεσα στα υπόλοιπα εκθέματα περιλαμβάνονται στοιχεία-τμήματα των σκηνικών του Γιάννη Στεφανέλλη από «Το Γλυκό πουλί της νιότης», της Ιωάννας Παπαντωνίου από τους «Επτά επί Θήβας», της Χλόης Γεωργάκη από τους «Βατράχους», καθώς και εξαρτήματα και κοστούμια από παραστάσεις αρχαίου δράματος σχεδιασμένους από τους Γιάννη Τσαρούχη, Γιάννη Μόραλη και Διονύση Φωτόπουλο.
Στο βάθος της αίθουσας δεσπόζει ολόκληρο το σκηνικό του Γιάννη Τσαρούχη για τους «Όρνιθες» και ακούγεται η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι για την παράσταση.
Την επιμέλεια και το σχεδιασμό της έκθεσης ανέλαβε η σκηνογράφος Λίλη Πεζάνου.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, που θα διαρκέσει έως και τις 16 Νοεμβρίου, το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου Μπενάκη οργανώνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολικές ομάδες. Το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος ανέλαβε η αρχαιολόγος Μαρία Βασιλοπούλου.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ
No comments:
Post a Comment