Στην πρώτη ανήκουν όσοι έχουν χρόνο
παρουσίας από 1 ως 5 χρόνια, στη δεύτερη από 5 ως 10 και στην τρίτη
εκείνα που έχουν δραστηριότητα άνω των 10 χρόνων. Η βαθμολογία με άριστα
το 100 θα προκύπτει ανάλογα με τον βαθμό που θα παίρνουν (ανά
κατηγορία) τα υποψήφια σχήματα στα κριτήρια παραγωγής, στα καλλιτεχνικά
κριτήρια, στην ταυτότητα του σχήματος, στις συνεργασίες, στην
κινητικότητα, τη χρήση χώρων με κοινωνικό στίγμα (νοσοκομεία, φυλακές).
Το ποσό της επιχορήγησης κυμαίνεται είτε από 25.000 ως 70.000 για την
υποστήριξη της θεατρικής παραγωγής μιας παράστασης είτε από 70.000 ως
120.000 ευρώ όταν πρόκειται για πρόγραμμα 3-5 παραστάσεων κατ΄έτος.
Γενικά η επιχορήγηση θα καλύπτει ως και το 40% του προϋπολογισμού της
παραγωγής - ενώ το ποσοστό θα φθάνει και το 80% όταν πρόκειται για νέες
ομάδες. Το ποσό θα δίνεται σε τρεις δόσεις.
Σε τι συνίστανται τώρα όλα αυτά; Κατ΄αρχήν σε ό,τι αφορά στους νέους, ο υπουργός τόνισε ότι
«δεν πρέπει να φύγουν στο εξωτερικό» και πρόσθεσε ότι
«είναι ίσως οι μόνοι που μπορούν να μας βγάλουν από εδώ που είμαστε σήμερα».
Σε σχέση με το ελληνικό έργο αναφέρθηκε στη στήριξη που πρέπει να
δίνεται στο ντόπιο ρεπερτόριο ενώ υπογράμμισε πόσο σημαντική είναι η
κινητικότητα των θεάτρων - που θα δώσουν παραστάσεις, εντός και εκτός
Αττικής, σε ποιους χώρους.
«Είναι μια επένδυση στην κρίση», συμπλήρωσε σχετικά χωρίς ωστόσο να αφήσει περιθώρια:
«Δεν μπορούμε να δώσουμε τα πάντα σε όλους. Δεν γίνεται».
Με παρόμοιο τρόπο το ΕΙΠΩ πρόκειται να αντιμετωπίσει και τα προβλήματα
στο παιδικό θέατρο, ΔΗΠΕΘΕ ενώ επιπλέον κίνητρα θα δοθούν στο ελληνικό
έργο, τις σχετικές εκδόσεις, τα προγράμματα και τις μεταφράσεις, τους
καινούργιους χώρους και τους χώρους γα πρόβες, καθώς και στις
συνεργασίες.
Ο Παύλος Γερουλάνος τέλος, τόνισε την ικανοποίησή του για την πορεία των κρατικών σκηνών,
«για διαφορετικούς λόγους σε κάθε περίπτωση». Για το Εθνικό Θέατρο εξέφρασε την ικανοποίησή του για το ρεπερτόριο της διετίας 2011-2013 που ανακοίνωσε πρόσφατα ο
Γιάννης Χουβαρδάς λόγω
της προτεραιότητας που δίνει στο ελληνικό έργο και της επένδυσης που
κάνει στους νέους. Στο ΚΘΒΕ στέκεται θετικός απέναντι στη σύνδεση του
θεάτρου με την πόλη που έχει πραγματοποιήσει ο
Σωτήρης Χατζάκης, καθώς και στα αυξημένα, κατά 60%, έσοδα από τα εισιτήρια. Τέλος πιστεύει ότι στη Λυρική Φεστιβάλ ο
Μύρων Μιχαηλίδης θα καταφέρει να εξορθολογίσει τα πράγματα.
Οσο για το Φεστιβάλ Αθηνών, χαιρέτησε τις πρωτοβουλίες του
Γιώργου Λούκου,
που πέρα από την επένδυση στους νέους και στα νέα σχήματα, την προώθηση
του ελληνικού έργου και φυσικά τις σημαντικές μετακλήσεις, εγκαινιάζει
φέτος τις ταράτσες, συνδέοντας έτσι το φεστιβάλ με την πόλη.
«Πρέπει να μειώσουμε το κόστος και να αυξήσουμε τα έσοδα και στον Πολιτισμό», κατέληξε ο υπουργός, επαναλαμβάνοντας ότι ακολουθεί κάθε τομέας θα αντιμετωπισθεί με τη σειρά του.
«Πρώτα ήταν ο κινηματογράφος, μετά τα βιβλία, τώρα το θέατρο και ο χορός». Θα ακολουθήσουν τα Μουσεία, ενώ ενδιαμέσως θα βρουν τη θέση τους και οι μουσικές ορχήστρες.
- Οι διαμαρτυρίες των επιχορηγούμενων και το ΕΚΕΘΕΧ
Απαντώντας για τη στάση του απέναντι στους
επιχορηγούμενους θιάσους, οι οποίοι ως και την περασμένη εβδομάδα
ζητούσαν συνάντηση μαζί του και μέσα από την «ειρηνική διαμαρτυρία» τους
έξω από το ΥΠΠΟ - μια συνάντηση που δεν έγινε ποτέ από τότε που ο
Παύλος Γερουλάνος ανέλαβε τα καθήκοντά του, είπε:
«Εμείς τον διάλογο
τον κάναμε στο πλαίσιο της διαβούλευσης. Δεν τον είδαν όμως ως ευκαιρία
για γόνιμη συζήτηση. Ολη η κουβέντα ήταν για το πότε θα πάρουν τα
λεφτά. Εδώ μιλάμε για τα χρήματα του έλληνα φορολογούμενου πολίτη. Από
δω και πέρα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και λογοδοσία. Θα πρέπει να
εξηγούν τι τα έκαναν. Προφανώς και θα θέλαμε να δώσουμε περισσότερα...».
No comments:
Post a Comment