Η κατάσταση στο χώρο του Πολιτισμού με βάση και τις τελευταίες αποφάσεις της κυβέρνησης είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών,
μπροστά σ' αυτή την πραγματικότητα, καλεί σε συσπείρωση όλα τα
καλλιτεχνικά σωματεία και τα σωματεία των εργαζομένων στο χώρο του
θεάματος - ακροάματος, ώστε με κοινή δράση τους να εμποδιστεί η
υλοποίηση αυτής της πολιτικής, να ανατραπούν τα σχέδια μετατροπής του
Πολιτισμού και των εργαζόμενων σ' αυτόν σε μέσα παραγωγής κέρδους. Ο
Πολιτισμός είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να εξασφαλιστεί η
ανεμπόδιστη πρόσβαση του λαού σε κάθε έκφρασή του.
Το ΣΕΗ καλεί σε συνάντηση όλους τους φορείς του Πολιτισμού, αύριο στη 1.00 μ.μ., στα γραφεία του (Κάνιγγος 33).
Στην ανακοίνωση - κάλεσμα αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Συνεχίζεται η κάθετη μείωση του κρατικού προϋπολογισμού για τον Πολιτισμό, ενώ κατευθύνεται ο κύριος όγκος της στα συγκεντρωμένα ιδιωτικά πολιτιστικά ιδρύματα. Μέσω πολιτιστικών οργανισμών, όπως η ΕΡΤ και το Φεστιβάλ Αθηνών, πραγματοποιείται μαζικό πρόγραμμα ενίσχυσης του πολιτιστικού διεθνικού προϊόντος, με αποτέλεσμα να περιέλθει η ελληνική πολιτιστική δημιουργία στη φτώχεια και στην αφάνεια».
«Μέσω της πρωτοφανούς υποχρηματοδότησης οδηγούνται στη χρεοκοπία τα κρατικά θέατρα, οι ορχήστρες, τα μουσεία, τα περιφερειακά φεστιβάλ, οι δημοτικοί πολιτιστικοί οργανισμοί, με σκοπό την ιδιωτικοποίησή τους. Η Λυρική Σκηνή έχει ήδη αποφασιστεί να παραχωρηθεί στο Ιδρυμα Νιάρχος, ενώ η οπερέτα που στεγαζόταν στο "Ακροπόλ" έκλεισε».
«Τα ΔΗΠΕΘΕ οδηγούνται σε αφανισμό. Τα περισσότερα έχουν χρηματοδοτηθεί με μόλις 50.000 ευρώ για την τρέχουσα περίοδο, με αποτέλεσμα να αναστέλλεται κάθε δραστηριότητά τους, να διογκώνονται τα χρέη τους, ενώ οι προγραμματικές συμβάσεις που καθορίζουν τη λειτουργία τους να είναι πια 6μηνες. Παράλληλα ωθούνται μέσω της πολιτικής του υπουργείου Πολιτισμού στη μετατροπή τους σε Ανώνυμες Εταιρείες (όπως το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, με βασικό μέτοχο την επιχείρηση ΑΝΕΚ). Ετσι μεθοδεύεται η ληστρική παραχώρησή τους στο κεφάλαιο. Τα διάφορα καλλιτεχνικά αρχεία συγκεντρώνονται στα χέρια των ιδιωτικών επιχειρηματικών οργανισμών (Μουσείο Μπενάκη, Μέγαρο Μουσικής) με σκοπό τη μελλοντική εκμετάλλευσή τους. Η τραγική κατάσταση στην οποία οδηγήθηκε το Θεατρικό Μουσείο είναι ουσιαστικά εκβιασμός, με σκοπό την πρόσδεσή του σε αυτά τα ιδρύματα».
«Με απόφαση της ΕΕ και των οπτικοακουστικών μονοπωλίων μετατρέπονται σε αντικείμενο αγοραπωλησίας τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών - τα οποία, η ΕΕ στα επίσημα κείμενά της τα εκλαμβάνει ως "πνευματική ιδιοκτησία", επομένως "ιδιοκτησία" που μπορεί να "αλλάξει χέρια" και στο πλαίσιο της "ελεύθερης αγοράς" να καταλήγει στους ισχυρότερους. Κόβονται οι επιχορηγήσεις στο ελεύθερο θέατρο για την περίοδο 2010-2011. Παράλληλα όλο και περισσότερο μετατοπίζονται οι πολιτιστικές δραστηριότητες στα συγκεντρωμένα πολιτιστικά ιδρύματα των επιχειρηματικών ομίλων, με σκοπό τον πλήρη έλεγχο της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής παραγωγής και της συνδεδεμένης με αυτήν κρατικής χρηματοδότησης. Το κράτος δεν διστάζει να καλύψει ακόμα και τα δάνεια του Μεγάρου ή τις ελιτίστικες εκδηλώσεις του Μουσείου Μπενάκη στο εξωτερικό, κατασπαταλώντας εκατομμύρια ευρώ που προέρχονται από το υστέρημα του ελληνικού λαού».
«Το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο παραδίδει την εγχώρια κινηματογραφία στην κερδοσκοπία των επιχειρηματιών, αφαιρώντας από τους δημιουργούς τα στοιχειώδη δικαιώματα καλλιτεχνικής επιλογής. Επεκτείνεται η εμπορική "αξιοποίηση" των Μουσικών Συνόλων, σε εκδηλώσεις με πανάκριβα εισιτήρια, εκδηλώσεις που δεν καλύπτουν τις ανάγκες του λαού για πολιτισμό, αλλά τις απαιτήσεις κερδοφορίας των συγκεντρωμένων επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο χώρο (Μέγαρο Μουσικής, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών κ.ά.). Η Ορχήστρα των Χρωμάτων, δημιούργημα του Μάνου Χατζιδάκι, αντιμετωπίζει τεράστια οικονομικά προβλήματα έχοντας απλήρωτους επί μήνες τους μουσικούς της. Οι αρχαιολογικοί χώροι καταρρέουν από έλλειψη προσωπικού και πόρων, ενώ οι αρχαιότητες μετατρέπονται κι αυτές σε πολιτιστικό εμπόρευμα». ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, Τετάρτη 1 Ιούνη 2011
Το ΣΕΗ καλεί σε συνάντηση όλους τους φορείς του Πολιτισμού, αύριο στη 1.00 μ.μ., στα γραφεία του (Κάνιγγος 33).
Στην ανακοίνωση - κάλεσμα αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Συνεχίζεται η κάθετη μείωση του κρατικού προϋπολογισμού για τον Πολιτισμό, ενώ κατευθύνεται ο κύριος όγκος της στα συγκεντρωμένα ιδιωτικά πολιτιστικά ιδρύματα. Μέσω πολιτιστικών οργανισμών, όπως η ΕΡΤ και το Φεστιβάλ Αθηνών, πραγματοποιείται μαζικό πρόγραμμα ενίσχυσης του πολιτιστικού διεθνικού προϊόντος, με αποτέλεσμα να περιέλθει η ελληνική πολιτιστική δημιουργία στη φτώχεια και στην αφάνεια».
«Μέσω της πρωτοφανούς υποχρηματοδότησης οδηγούνται στη χρεοκοπία τα κρατικά θέατρα, οι ορχήστρες, τα μουσεία, τα περιφερειακά φεστιβάλ, οι δημοτικοί πολιτιστικοί οργανισμοί, με σκοπό την ιδιωτικοποίησή τους. Η Λυρική Σκηνή έχει ήδη αποφασιστεί να παραχωρηθεί στο Ιδρυμα Νιάρχος, ενώ η οπερέτα που στεγαζόταν στο "Ακροπόλ" έκλεισε».
«Τα ΔΗΠΕΘΕ οδηγούνται σε αφανισμό. Τα περισσότερα έχουν χρηματοδοτηθεί με μόλις 50.000 ευρώ για την τρέχουσα περίοδο, με αποτέλεσμα να αναστέλλεται κάθε δραστηριότητά τους, να διογκώνονται τα χρέη τους, ενώ οι προγραμματικές συμβάσεις που καθορίζουν τη λειτουργία τους να είναι πια 6μηνες. Παράλληλα ωθούνται μέσω της πολιτικής του υπουργείου Πολιτισμού στη μετατροπή τους σε Ανώνυμες Εταιρείες (όπως το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, με βασικό μέτοχο την επιχείρηση ΑΝΕΚ). Ετσι μεθοδεύεται η ληστρική παραχώρησή τους στο κεφάλαιο. Τα διάφορα καλλιτεχνικά αρχεία συγκεντρώνονται στα χέρια των ιδιωτικών επιχειρηματικών οργανισμών (Μουσείο Μπενάκη, Μέγαρο Μουσικής) με σκοπό τη μελλοντική εκμετάλλευσή τους. Η τραγική κατάσταση στην οποία οδηγήθηκε το Θεατρικό Μουσείο είναι ουσιαστικά εκβιασμός, με σκοπό την πρόσδεσή του σε αυτά τα ιδρύματα».
«Με απόφαση της ΕΕ και των οπτικοακουστικών μονοπωλίων μετατρέπονται σε αντικείμενο αγοραπωλησίας τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών - τα οποία, η ΕΕ στα επίσημα κείμενά της τα εκλαμβάνει ως "πνευματική ιδιοκτησία", επομένως "ιδιοκτησία" που μπορεί να "αλλάξει χέρια" και στο πλαίσιο της "ελεύθερης αγοράς" να καταλήγει στους ισχυρότερους. Κόβονται οι επιχορηγήσεις στο ελεύθερο θέατρο για την περίοδο 2010-2011. Παράλληλα όλο και περισσότερο μετατοπίζονται οι πολιτιστικές δραστηριότητες στα συγκεντρωμένα πολιτιστικά ιδρύματα των επιχειρηματικών ομίλων, με σκοπό τον πλήρη έλεγχο της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής παραγωγής και της συνδεδεμένης με αυτήν κρατικής χρηματοδότησης. Το κράτος δεν διστάζει να καλύψει ακόμα και τα δάνεια του Μεγάρου ή τις ελιτίστικες εκδηλώσεις του Μουσείου Μπενάκη στο εξωτερικό, κατασπαταλώντας εκατομμύρια ευρώ που προέρχονται από το υστέρημα του ελληνικού λαού».
«Το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο παραδίδει την εγχώρια κινηματογραφία στην κερδοσκοπία των επιχειρηματιών, αφαιρώντας από τους δημιουργούς τα στοιχειώδη δικαιώματα καλλιτεχνικής επιλογής. Επεκτείνεται η εμπορική "αξιοποίηση" των Μουσικών Συνόλων, σε εκδηλώσεις με πανάκριβα εισιτήρια, εκδηλώσεις που δεν καλύπτουν τις ανάγκες του λαού για πολιτισμό, αλλά τις απαιτήσεις κερδοφορίας των συγκεντρωμένων επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο χώρο (Μέγαρο Μουσικής, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών κ.ά.). Η Ορχήστρα των Χρωμάτων, δημιούργημα του Μάνου Χατζιδάκι, αντιμετωπίζει τεράστια οικονομικά προβλήματα έχοντας απλήρωτους επί μήνες τους μουσικούς της. Οι αρχαιολογικοί χώροι καταρρέουν από έλλειψη προσωπικού και πόρων, ενώ οι αρχαιότητες μετατρέπονται κι αυτές σε πολιτιστικό εμπόρευμα». ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, Τετάρτη 1 Ιούνη 2011
No comments:
Post a Comment