Saturday, October 25, 2008

Πλημμύρα παιδικών λόγω... σχολείων

ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Δάφνη Κοντοδήμα, ΤΑ ΝΕΑ: Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2008


Μετρ του είδους ο Ευγένιος Τριβιζάς βλέπει την «Κούλα κατσικούλα» του (που σύμφωνα με το στόρι είναι ένα παγκόσμιο τραγουδιστικό σουξέ) να γεμίζει την αίθουσα στο θέατρο «Ήβη»-τύχη, που δεν έχουν πάρα πολλά θέατρα «για μεγάλους»

Μετρ του είδους ο Ευγένιος Τριβιζάς βλέπει την «Κούλα κατσικούλα» του (που σύμφωνα με  το στόρι είναι ένα παγκόσμιο τραγουδιστικό σουξέ) να γεμίζει την αίθουσα στο θέατρο  «Ήβη»-τύχη, που δεν έχουν πάρα πολλά θέατρα «για μεγάλους»
Η ζήτηση για εξωσχολική διασκέδαση και οι ομαδικές επισκέψεις από σχολεία γιγαντώνουν εντυπωσιακά κάθε χρόνο το παιδικό θέατρο, που θα φτάσει φέτος τις 100 παραστάσεις
Η κρίση που φαίνεται να περνά- παρά τον άκρατο γιγαντισμό του- το θέατρο στην Ελλάδα, δεν αγγίζει τις παιδικές σκηνές που αυξάνονται και πληθύνονται. Κι αυτό γιατί όλα δείχνουν ότι γονείς και δάσκαλοι επιλέγουν το θέατρο για τη διασκέδαση των παιδιών. Έτσι, δίπλα στις 400 παραστάσεις «για μεγάλους» στα αθηναϊκά θέατρα, φέτος θα... ξεφυτρώσουν και 100 παιδικές!

«Το παιδικό θέατρο "πολλαπλασιάζεται" επειδή κάποιοι πιστεύουν ότι θα κερδίσουν τα σχολεία που διψούν για εξωσχολική ψυχαγωγία και ποντάρουν σε γεμάτες καθημερινές παραστάσεις. Τις Κυριακές το κοινό είναι μικρότερο, καθώς βασίζεται μόνο στην πρωτοβουλία των γονέων. Από τις καθημερινές, λοιπόν, ζούνε κάποια παράσιτα του παιδικού θεάτρου που κοιτάνε να κόψουν εισιτήρια και, συνήθως, αδιαφορούν για την ποιότητα του θεάματος», λέει στα «ΝΕΑ» ο Δημήτρης Αδάμης, σκηνοθέτης της παράστασης «Σίτος Σιταράκις, αυτός ο Μεγάλος μικρός» (θέατρο «Αθηνών»).

«Όταν επιλέγεις να κάνεις παιδικό θέατρο, ρισκάρεις το ίδιο με το αν ανέβαζες έργο του Ίψεν σε μεγάλο θέατρο της Αθήνας», πιστεύει ο ίδιος. «Πριν από κάποια χρόνια υπήρχαν πέντε παιδικοί θίασοι- όπως της Ξένιας Καλογεροπούλου, του Δημήτρη Ποταμίτη. Σήμερα ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα να υπάρχει ανταγωνισμός. Δεν είναι κακό να υπάρχουν πολλές και διαφορετικές ιδέες. Κακό είναι να υπάρχει μόνο οικονομικό κίνητρο. Κάποιοι ποντάρουν στην αντίληψη κάποιων γονέων ότι δεν θέλουν να στερήσουν τη διασκέδαση από τα παιδιά τους, ακόμα και όταν δεν έχουν καλή οικονομική κατάσταση», λέει η Δάφνη Βασιλειάδου, σκηνοθέτις του «Μόγλη».
«Οι περισσότεροι κάνουν παιδικό θέατρο γιατί ξέρουν ότι θα κόψουν σίγουρα εισιτήρια από οργανωμένες επισκέψεις σχολείων»
«Δεν είναι πάντα δεδομένη η προσέλευση των σχολείων στα παιδικά θέατρα. Πρέπει να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των δασκάλων. Και αυτό το επιτυγχάνεις μόνον αν έχεις ήδη χτίσει μια συνεπή πορεία», λέει στα «ΝΕΑ» η Κατερίνα Τσεβά, που φέτος υποδύεται την Ντόροθι στον «Μάγο του Οζ» (θέατρο «Κάτω απ΄ τη γέφυρα»).


Από τις δεκάδες προτάσεις που «κατατίθενται» φέτος στις παιδικές σκηνές, φαίνεται πως πολλά παιδικά θέατρα ανεβάζουν, στον αντίποδα των κλασικών έργων για παιδιά (όπως «Ο Μάγος του Οζ» του Φρανκ Μπάουμ σε διασκευή Νίκου Δαφνή στο θέατρο «Κάτω απ΄ τη Γέφυρα»- Ηλεκτρικός Σταθμός Νέου Φαλήρου, τηλ. 210-4816.200-και ο «Μόγλης» του Κίπλινγκ από το «Θέατρο του Ήλιου»- Φρυνίχου 10, Πλάκα, τηλ. 210-3231.591), νέα ελληνικά έργα. Όπως ο «Σίτος Σιταράκις, αυτός ο Μεγάλος μικρός» του Δημήτρη Αδάμη στο θέατρο «Αθηνών» (Βουκουρεστίου 10, τηλ. 210-9853.609), «Η Κούλα η κατσικούλα και το κλεμμένο τραγούδι» του μετρ των παιδικών βιβλίων Ευγένιου Τριβιζά στο θέατρο «Ήβη» (Σαρρή 27, Ψυρή, τηλ. 210-3215.127), «Ζυμαρανθρωπάκι χαμογέλα!» της Ελένης Σαραφίδη στο θέατρο «Δημήτρης Ποταμίτης» (Ιλισίων 21 και Κερασούντος, τηλ. 210-7481.695) και «Η σοφίτα με τα μυστικά» της Λετίτσιας Μουστάκη στο «104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης» (Θεμιστοκλέους 104, τηλ. 210-3826.185).

Μια άλλη κατηγορία είναι τα εκπαιδευτικά έργα για μικρά παιδιά, όπως το «Χορεύοντας με τα χρώματα, η ιστορία ενός ζωγράφου πάνω σ΄ ένα μαγικό χαλί» του Δημήτρη Σεϊτάνη από το «Θέατρο Νέων» στο «Βios» (Πειραιώς 84, τηλ. 210-3425.335), «Το χωριό της Αλφαβήτα» και το «Ανακύκλωσε ζωή» από το κουκλοθέατρο της Αλεξίας Αλεξίου στο «Θέατρο του Ήλιου» (Φρυνίχου 10, τηλ. 210-3231.591) και το «Μάντεψε ποιος?» της Καλλιόπης Παπαδάκη στο θέατρο «Αθηνά» (τηλ. 210-8237.330).

Παραστάσεις για μικρότερα παιδιά, όπως «Όταν η κόκκινη κλωστή χάθηκε στο μεγάλο δάσος», «Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα» και «Ο χάρτινος Γρηγόρης», παρουσιάζονται στον πολιτιστικό χώρο «Αrktika» (Αγ. Σαράντα 29, Μοσχάτο, τηλ. 210-4828.431) και το «Ένα μπαλόνι μυστικά» στο «Θέατρο επί Κολωνώ» (Ναυπλίου 12, τηλ. 210-5138.067).

Καταφυγή στα παραμύθια

Η πρώτη καταφυγή των παιδικών θεάτρων είναι τα κλασικά παραμύθια, που έχουν και τη μεγαλύτερη πέραση. Η «Μικρή Πόρτα» της Ξένιας Καλογεροπούλου προτείνει «Παραμυθ... issimo!» με βάση ιταλικά παραμύθια, από 29 Νοεμβρίου (Μεσογείων 59, τηλ. 210-7711.333), ενώ η Κάρμεν Ρουγγέρη διασκευάζει «το παραμύθι των παραμυθιών», δηλαδή την «Οδύσσεια» του Ομήρου στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός κόσμος» (Πειραιώς 254, Ταύρος, τηλ. 212-2540.313).

«Παραμύθια από την καλή και από την ανάποδη» προτείνει ο Γιώργος Φραντζεσκάκης στο θέατρο «Μπρόντγουαιη» (Πατησίων και Αγίου Μελετίου 61Α, τηλ. 210-8654.605), «Ένα πολύχρωμο παραμύθι» για παιδιά 2,5-6 ετών- για τρίτη χρονιά- η Ιρίνα Μπόικο στον «Φούρνο» (Μαυρομιχάλη 168, τηλ. 210-6460.648) και τη «Σταχτοπούτα και την ιστορία της» του Περό Σαρλ παρουσιάζει το «Θέατρο του Παιδιού» (στο «Αποθήκη», Σαρρή 40, Ψυρή, τηλ. 210-3253.153).

No comments: